Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Coleman, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 04:06:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Jones, TX; Shackelford, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 03:18:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Nolan, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 03:18:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kent, TX.

24 Apr 2024 01:16:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Scurry, TX.

24 Apr 2024 01:16:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Fisher, TX.

24 Apr 2024 00:56:55

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garza, TX; Kent, TX.

24 Apr 2024 00:45:51

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kent, TX.

23 Apr 2024 23:56:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garza, TX; Kent, TX.

23 Apr 2024 23:19:17

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Garza, TX; Kent, TX.

23 Apr 2024 23:03:28

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alger, MI; Marquette, MI.

23 Apr 2024 19:07:37

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

23 Apr 2024 17:00:01

De temperatuur bij Dourbes is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:04

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gage, NE; Jefferson, NE; Saline, NE.

23 Apr 2024 07:21:42
Actueel
1 / 4

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Murphy
Lid
Woonplaats: Heerenveen
Berichten: 561
Lid sinds: 25 mei. 2009
6 mei 2010, 16:40 uur | Bericht #116850
Voor aardbevingen bestaat de schaal van Richter.
Voor windkracht hebben we Beaufort.
Tornado's hebben de "Enhanced Fujita Scale".
Maar voor katers is er niets!! -O-

Maar niet gevreesd. Deze ervaringsdeskundige heeft eindelijk een universele schaal voor de zwaarte van katers ontwikkeld, zodat men elkaar wat beter begrijpt.


Schaal van Murphy
Eindelijk een universele schaal voor de zwaarte van katers zodat men elkaar wat beter begrijpt.

Basisschaal

• 1 op de schaal van Murphy
Niks aan het handje. Je neemt wel onbewust een extra bakje koffie.

• 2 op de schaal van Murphy
Je doet even een wat langere snooze op de wekker. Extra bakje koffie en een glas water.

• 3 op de schaal van Murphy
Beuh, 3 keer snoozen. Eerst pissen. Warm water drinken onder de douche. Een energydrink gaat er nu ook wel in. Een peukje ook. Gelukkig ligt er een leeg pakje peuken op tafel zonder aansteker.

• 4 op de schaal van Murphy
Laat die wekker maar even zitten. Iets later toch maar het nest uit omdat je enorm moet zeiken. Je pis ruikt chemisch. Bij het bukken voor de gevallen tube tandpasta merk je dat je dat niet nog een keer moet doen. Toch nodig om nog een keer te bukken voor afbakcroissantjes: honger!

• 5 op de schaal van Murphy
Wekker niet eens gehoord. Je moet moeite doen om tijdens het pissen niet om te vallen zo lang duurt het. Dood koolmeesje in je bek. Punaise in je kop. Stinkende kleren op de grond. Eerst maar eens een omeletje bakken. Met mayo en paracetamol.

• 6 op de schaal van Murphy
Je lag stil, maar de boel draait. Een lichte oprisping forceert zich een weg naar boven. Water. Koffie. Vet eten. Saridon! De punaise is nu een spijker. Het koolmeesje een spreeuw. Een bepaald punt in je hoofd snijdt en zeurt. Je zweert nooit meer zoveel te zuipen. Je vermijdt bukken en snel bewegen. Autorijden is nog niet verantwoord dus je sjokt maar naar het benzinestation voor een gehaktstaaf.

• 7 op de schaal van Murphy
Je weet dat koffie geen zin meer heeft. Veel water drinken schijnt de enige remedie te zijn maar hiervoor moet je je bed uit. Slapend wachten tot het over is, dat is het enige wat je wilt. Maar je blaas voorkomt dit meesterlijke plan. Toch maar naar de wc strompelen voordat je de boel laat lopen. Leunend tegen de muur zie je je rode ogen in de spiegel en besluit vandaag niks te ondernemen. Gisterenavond komt in flarden voorbij. Je vrienden, die lege flessen, die dwergen met dat rare voorstel in dat steegje…
Eerst maar eens die halve zak chips van gisterenavond leegeten zonder al te veel beweging. Als dat binnen blijft kun je naar de medicijnkast kruipen. Spijker is klinknagel. De spreeuw een duif. Je wou dat de Saridon veranderde in Morfine.

• 8 op de schaal van Murphy
Je wilt je hoofd optillen en dat lukt nog net, maar je besluit het bij één keer te houden.
Wat is er gisteren allemaal gebeurd? Een dikke lip is de enige getuige.
Gelukkig hoef je je niet aan te kleden want je hebt je kleren nog aan. Dat het naar drank en rook stinkt maak niet uit. Ook ben je blij dat je niet IN je bed hebt gekotst maar ERNAAST. Met moeite weet je een teiltje en een fles drinken te pakken en op de bank terecht te komen. Nu nog zoeken naar de afstandsbediening…
…een half uur later schrik je wakker, je ligt met je hoofd op de tafel. Aftansbedieling! Als je ‘m gevonden hebt zet je de TV heel zachtjes op Discovery Channel en je doet de brightness omlaag. De kots en de rest van de wereld komen later wel. Eerst die keilbout uit je kop. Laat die dode nijlgans maar lekker in je bek zitten, je vermijdt vandaag toch elk menselijk contact.

• 9 op de schaal van Murphy
Je wilt je hoofd optillen maar dat lukt niet. Een onzichtbare kracht van immense pijn houdt je tegen. Is dit de dood? Je tong zit vastgeplakt aan je lip. Als je je tong hebt losgerukt merk je dat je een stuk tand mist. Maar dat was wel weer genoeg lichaamsbeweging voor even.
Later die avond – als je het veilig genoeg vindt om van de trap af te kruipen – vind je het stuk tand onderaan de trap. Je bent nog niet helder genoeg om die schram op je knie ook daarmee te associëren. Je bestelt een shoarmaschotel + 3 cola op rekening en schrikt weer wakker van de bezorger. Er zit geen vork bij maar je besluit het toch bij de deur op de grond op te eten.
Na het kotsen in de lege verpakking van het Turkse FeestVlees lukt het je net de bank te halen. In plaats van je af te vragen waarom er een pakje Lucky Strike op tafel ligt steek je er eentje op.
Na het kotsen val je op de bank weer in slaap. De hoofdpijn is ondragelijk. De duizeligheid onmenselijk. Slapen tot het-maakt-niet-uit-hoe-laat.

• 10 op de schaal van Murphy
Je wilt je hoofd optillen maar dat lukt niet. Een plakkerige zure massa houdt je tegen. Met enige moeite kom je tot het besef dat je jezelf aan iets hebt vastgekotst. Het is de deurmat. Geen idee meer wet er gebeurd is. Maakt ook niet uit. Blijf maar lekker liggen. Het matje is zacht.
Je hoeft gelukkig niet nodig te pissen want dat heb je al gedaan. Met je kleren nog aan. Het is toch vrij fris zo, net voor je voordeur met een doorweekte broek.
In een iets helderder moment vraag je jezelf paniekerig af of je 112 moet bellen. Je telefoon blijkt echter niet tegen urine te kunnen. En hey dat is jouw telefoon ook helemaal niet. Dan maar weer terug in coma.
De pijn is desondanks zo erg dat je hallucineert. Het is een duizelingwekkende houseparty in Misèreland. Is dit het bittere einde? Nee, het blijkt gal die zich schokkend een weg naar buiten zoekt.
Ik denk dus ik ben, dat is het enige wat telt. De hond van de buren die aan je broek snuffelt en wat herkenbare brokken naar binnen likt negeer je. De rest zien we morgen wel. Hopen dat je dan ergens onder de 7 op de schaal van Murphy zit.




Extended scale

• 11 op de schaal van Murphy
Je wordt wakker maar het is buiten nog donker. Je kamer lijkt op de woonkamer van je ouders. De mensen die je vanaf de bank bezorgd doch opgelucht aankijken lijken op je ouders. Wacht, wat?
Je moeder vertelt dat het alweer avond is en dat je in de kamer ligt omdat je elk uur gewekt moest worden op advies van de doktoren. Een vreemd gevoel in je slokdarm wordt door je moeder verklaard. Iets met leegpompen. Je vader gniffelt.
De verhalen van je maat die later ook nog even langskomt zeggen je helemaal niets. De vreselijke foto’s op Hyves en de nare berichten in je inbox ook niet.
Op het ziekenhuisrapport prijken de woorden ‘alcohol abusis’ maar dit is het eerste rapport waar je niet trots op bent.

• 12 op de schaal van Murphy
Je wordt wakker door een beukende beat. Lasers en lichteffecten banen zich een weg naar je netvlies. Tof dat je ouders ook op deze houseparty zijn. En nog een man met een witte jas. Ze kijken wel enorm happy. Je wilt wat zeggen maar het enige wat er uit komt is ‘njeeeeeeuuuuuuhehe’.
De beat verandert langzaam in het ritmische gepiep van de hartslagmonitor en de man in de witte jas blijkt een dokter.
Je verstaat je ouders wel. Het verhaal over de zandbak waar je gevonden bent zegt je niets.

• 13 op de schaal van Murphy
Je wordt niet wakker.



Print deze schaal uit en spread the word. Dan hebben wij zuiplappen eindelijk een idee waar we over praten d:)b
Woonplaats: ijmuiden, noord holland
Berichten: 1257
Lid sinds: 30 jan. 2008
6 mei 2010, 16:47 uur | Bericht #116853
jammer dat ik mijn klachten niet tegenkom, ik word meestal gedurende 3 dagen niet wakker namelijk

;)
bekijk mijn website, klikje hier... Canon eos: Canon EF:1DmkIIN - 17-40 f4 L1DmkIII - 24-105 f4 L IS5DmkII - 100mm f2.8 L IS40D - 70-200 f2.8 L ISCanon 580 EX II x3 Cactuc v4
Waarom deze advertentie?
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
6 mei 2010, 16:51 uur | Bericht #116854
Haha, lol, echt even lachen dit! Hoe kom je der op, ja wellicht zelf ondervonden ahum!

Ik heb me kotselijk vermaakt, al kan ik me gelukkig niet vinden in de verschillende schalen van Murphy, daar ik bij het kijken naar een glas rode wijn al duizelig wordt!
Woonplaats: heerlen
Berichten: 162
Lid sinds: 7 jun. 2007
6 mei 2010, 17:01 uur | Bericht #116857
hahhaahh dit is echt goed hoor
Woonplaats: Middelburg
Berichten: 832
Lid sinds: 18 dec. 2009
6 mei 2010, 18:06 uur | Bericht #116860
ik zat vandaag in categorie 7

Maar wel optijd wakker en op me werk om half 9....
Murphy
Lid
Woonplaats: Heerenveen
Berichten: 561
Lid sinds: 25 mei. 2009
6 mei 2010, 19:07 uur | Bericht #116861
Citaat van Erwin, donderdag 6 mei 2010, 16:47 uur jammer dat ik mijn klachten niet tegenkom, ik word meestal gedurende 3 dagen niet wakker namelijk

;)


Dan kun je het gewoon toepassen na die drie dagen


QUOTE(Twister @ May 6 2010, 16:51) <{POST_SNAPBACK}>
Haha, lol, echt even lachen dit! Hoe kom je der op, ja wellicht zelf ondervonden ahum!

Ik heb me kotselijk vermaakt, al kan ik me gelukkig niet vinden in de verschillende schalen van Murphy, daar ik bij het kijken naar een glas rode wijn al duizelig wordt!


Mooi detail, 'kotselijk'
Ik heb zelf alle schalen wel meegemaakt ja, inclusief schaal 11. Maar na schaal 11 weet je wel hoe je op moet passen en wanneer het genoeg is


QUOTE(Jeffrey83 @ May 6 2010, 18:06) <{POST_SNAPBACK}>
ik zat vandaag in categorie 7

Maar wel optijd wakker en op me werk om half 9....


Held
Klapper
Lid
Woonplaats: vlissingen
Berichten: 1071
Lid sinds: 2 jan. 2010
6 mei 2010, 21:29 uur | Bericht #116879
tjah ''Alcohol, the cause and solution to all of life's problems''
quote by homer j. simpson
you are a god amongst insects
Axel
Lid
Woonplaats: Zaandam
Berichten: 100
Lid sinds: 27 jul. 2006
6 mei 2010, 22:00 uur | Bericht #116892
Geniaal dit!
Deze gaat mee op vakantie... Kunnen we uitrekenen wat het gemiddelde van dit jaar was!
Hulde!
Woonplaats: Voorhout (Z-H)
Berichten: 1407
Lid sinds: 31 mei. 2008
7 mei 2010, 02:10 uur | Bericht #116902
Lol, ik zou er patent op aanvragen voordat iemand je schaal jat en er wereldberoemd mee wordt, en dat jij dan roept dat JIJ die schaal hebt uitgevonden en dat iedereen je dan aankijkt met een blik van "het zal wel weer" en "ach, hij weet niet beter" en dat jij dan uiteindelijk weer op jou schaal op 11 terecht komt
Murphy
Lid
Woonplaats: Heerenveen
Berichten: 561
Lid sinds: 25 mei. 2009
7 mei 2010, 08:56 uur | Bericht #116908
Weet je wat patent aanvragen kost??
Woonplaats: Panningen
Berichten: 133
Lid sinds: 2 jun. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
7 mei 2010, 09:49 uur | Bericht #116911
Even lekker lachen deze morgen! Leuk bedacht dit... Schaal mezelf in op 2 vandaag!
anirnith
Lid
Woonplaats:
Berichten: 817
Lid sinds: 9 jun. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
7 mei 2010, 09:56 uur | Bericht #116912
geweldig!!!!

mag ik hem op mn hyves plaatsen??? ik ken iemand die regelematig schaal 10 misschien zelfs 11 haalt maar dat alleen steeds ontkent en zegt in schaal 6 a 7 te blijven hangen misschien is dit een goeie eye-opener??? | Gewijzigd: 7 mei 2010, 09:57 uur, door anirnith
Murphy
Lid
Woonplaats: Heerenveen
Berichten: 561
Lid sinds: 25 mei. 2009
7 mei 2010, 10:17 uur | Bericht #116913
Citaat van sjorske, vrijdag 7 mei 2010, 9:49 uur Even lekker lachen deze morgen! Leuk bedacht dit... Schaal mezelf in op 2 vandaag!

Join the club
*neemt koffie en een glas water*

QUOTE(anirnith @ May 7 2010, 09:56) <{POST_SNAPBACK}>
geweldig!!!!

mag ik hem op mn hyves plaatsen??? ik ken iemand die regelematig schaal 10 misschien zelfs 11 haalt maar dat alleen steeds ontkent en zegt in schaal 6 a 7 te blijven hangen misschien is dit een goeie eye-opener???


Sure! Hij staat zelfs al op Hyves:
http://klmurphy.hyves.nl/blog/33856233/ik_...an_Murphy/qory/
Als je me toevoegt kun je zelfs dat blog 'delen' geloof ik.

Edit: sterker nog, op gathering.tweaker.net zijn ze zo enthousiast dat ze een .com domein willen regelen en een Wikipedia entry | Gewijzigd: 7 mei 2010, 14:29 uur, door Murphy
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.359 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 216 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 216, lezen 4 mensen het topic "Winter discussietopic 2021-2022".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden