Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Drew, AR.

27 Apr 2024 08:14:16

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Ashley, AR.

27 Apr 2024 07:21:23

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

27 Apr 2024 07:00:09

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Union, AR; Union, LA.

27 Apr 2024 05:39:06

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Union, AR; Union, LA.

27 Apr 2024 05:39:05

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Bowie, TX; Morris, TX; Red River, TX; Titus, TX.

27 Apr 2024 03:46:57

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Clarke, IA; Ringgold, IA; Union, IA.

27 Apr 2024 03:46:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cleburne, AR; Independence, AR; Jackson, AR; Prairie, AR; White, AR; Woodruff, AR.

27 Apr 2024 03:46:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Independence, AR; Jackson, AR; White, AR; Woodruff, AR.

27 Apr 2024 03:46:56

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Clarke, IA; Lucas, IA; Marion, IA; Warren, IA.

27 Apr 2024 03:46:56

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Nodaway, MO; Worth, MO.

27 Apr 2024 03:05:09

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Adams, IA; Ringgold, IA; Taylor, IA; Union, IA.

27 Apr 2024 03:05:08

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Clarke, IA; Decatur, IA; Ringgold, IA; Union, IA.

27 Apr 2024 03:05:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Buena Vista, IA.

27 Apr 2024 03:05:08

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Madison, IA; Warren, IA.

27 Apr 2024 03:05:08
Actueel
1 / 4

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
25 mei 2010, 17:45 uur | Bericht #120017
Dedecker: "Warmt aarde wel echt op"?

Jean-Marie Dedecker bindt in zijn nieuwste boek 'De aarde warmt op en de geesten verhitten' de strijd aan tegen het ecologisme, 'de nieuwe staatsgodsdienst'. Is de aarde wel echt aan het opwarmen? En is dit enkel te wijten aan de menselijke activiteit? Volgens hem zitten er gaten in het hedendaagse denken over milieu en klimaat. Dissidente stemmen worden doodgezwegen. Dedecker beklemtoonde dat zijn boek geen verkiezingspamflet is. Het stond reeds in de catalogus van de uitgever. Dat er nu op 13 juni verkiezingen zijn is 'collateral damage', luidde het bij de boekvoorstelling.



Kernenergie
Jean-Marie Dedecker plaatst grote vraagtekens bij een aantal stellingen die vandaag gehanteerd worden in het debat over het milieu en de klimaatopwarming. De aarde is sinds 1850 aan het opwarmen en de mensen die vandaag waarschuwen voor de opwarming zijn dezelfden die in de jaren 70 waarschuwden voor een nieuwe kleine ijstijd. Voor Jean-Marie Dedecker is het duidelijk dat het verhaal van de fossiele brandstoffen eindig is, maar zonne-energie noch windenergie zijn volgens hem volwaardige alternatieven. Kernenergie is dat wel voor de LDD-voorzitter.

Bron Hln | Gewijzigd: 24 april 2017, 13:33 uur, door Joyce.s
Woonplaats: Den Haag/Eindhoven
Berichten: 256
Lid sinds: 30 mrt. 2010
27 juni 2010, 09:48 uur | Bericht #129000
Die vraag stel ik mezelf ook. Ik denk dat ik dat boek maar eens ga halen dan.
"Er is een godsgruwelijke harde woei op komst!....WOEHOEI!"
Waarom deze advertentie?
Marjoo
Lid
Woonplaats: Arnhem
Berichten: 566
Lid sinds: 7 jun. 2010
27 juni 2010, 14:09 uur | Bericht #129042
Dat de aarde opwarmt weten iedereen inmiddels wel.... Alleen is het niet heeeeel arrogant te denken dat wij mensen daar 100% verantwoordelijk voor zijn???
Zoals ik geschiedenis ken, is ook het opwarmen van de aarde een verschijnsel van moeder natuur. Net als overigens dat gat in de ozon waarvan genoeg geprofiteerd is.
Het is een cyclus, x op x bewezen, die de aarde doorloopt.

Wat ik me vooral afvraag: hoe komt het dat 90% van de geleerden/wetenschappers dit kan aantonen en wij als mensen toch die 10% geloven...

(kleine note: moeder natuur is vrouwelijk om een reden ) | Gewijzigd: 27 juni 2010, 14:11 uur, door Marjoo
Woonplaats: Alkmaar
Berichten: 747
Lid sinds: 7 aug. 2006
27 juni 2010, 16:09 uur | Bericht #129049
Citaat van Marjoo, zondag 27 juni 2010, 12:09 uur Dat de aarde opwarmt weten iedereen inmiddels wel.... Alleen is het niet heeeeel arrogant te denken dat wij mensen daar 100% verantwoordelijk voor zijn???
Zoals ik geschiedenis ken, is ook het opwarmen van de aarde een verschijnsel van moeder natuur. Net als overigens dat gat in de ozon waarvan genoeg geprofiteerd is.
Het is een cyclus, x op x bewezen, die de aarde doorloopt.

Wat ik me vooral afvraag: hoe komt het dat 90% van de geleerden/wetenschappers dit kan aantonen en wij als mensen toch die 10% geloven...

(kleine note: moeder natuur is vrouwelijk om een reden )

bedoel je dat moeder aarde in haar "maandelijkse" periode zit wel grappige gedachte.
ik geloof ook nog steeds dat men een te korte periode pakt voor de opwarming sinds 1850.. dat is maar 160jaar.
blijft toch iedere keer kijken hoe er op welke manier geld verdient kan worden. dat zorgt er voor dat men de 10% liever gelooft
en die 90% van die geleerden worden gefinancieerd door???
deze discussie gaat toch nooit stoppen
Firstwing
Woonplaats: 's-Gravenzande
Berichten: 1684
Lid sinds: 11 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
27 juni 2010, 16:48 uur | Bericht #129057
De aarde warmt zeerzeker op. Kijk maar naar de temperatuur buiten en binnen. waarom deze grap?

Deze grap omdat de aarde toch doet waar ze zelf zin in heeft of dat nou opwarmen is of afkoelen. | Gewijzigd: 27 juni 2010, 16:49 uur, door BjornOnweer
Groetjes Bjorn


Red Sky @ Night show us the lightRed Sky in the morning Sailors take warning.
Woonplaats: Den Haag/Eindhoven
Berichten: 256
Lid sinds: 30 mrt. 2010
28 juni 2010, 00:12 uur | Bericht #129136
Precies. wie weet begint er morgen een ijstijd! Nee, maar inderdaad. De aarde maakt, en heeft altijd die slingerbeweging gemaakt.

Maar mensen worden door de media dom gehouden en geloven dus die 10% he... Achja, het moet wel minder met ons 'uitstootgedrag' maar om te doen alsof CO2 de grote boosdoener is.....haha, sorry, maar CO2 is nodig. En ik vond het helemaal absurd dat we moesten stoppen met sporten, want sporters ademden 2x zoveel CO2 uit als dat de bedoeling was. Ja hallo, kijk eens naar planten 's nachts......


Wat wel een feit is; ff die regenwouden intact laten ja.. Maarja.
"Er is een godsgruwelijke harde woei op komst!....WOEHOEI!"
Anko
Lid
Woonplaats:
Berichten: 407
Lid sinds: 19 dec. 2009
28 juni 2010, 09:56 uur | Bericht #129161
De afgelopen 10 jaar is de aarde niet warmer geworden. Zelfs 0,3 graden afgekoeld.

Ik snap er soms niks meer van. | Gewijzigd: 28 juni 2010, 09:56 uur, door Anko
chrismir
Lid
Woonplaats: Tilburg
Berichten: 133
Lid sinds: 4 jun. 2008
28 juni 2010, 10:36 uur | Bericht #129162
Citaat van Anko, maandag 28 juni 2010, 9:56 uur De afgelopen 10 jaar is de aarde niet warmer geworden. Zelfs 0,3 graden afgekoeld.

Ik snap er soms niks meer van.


Tja, dat krijg je als je een van de aller warmste jaren als referentiepunt neemt. Global warming betekent niet dat het jaar in jaar uit warmer is, maar dat het gemiddeld genomen warmer wordt. Dit gaat dus met pieken en dalen. Als je dus een piek, bv. 1998, als referentie punt neemt, kun je makkelijk zeggen dat het weer afkoelt, maar da's jezelf voor de gek houden.

http://www.newscientist.com/data/images/ns...11639-2_808.jpg
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
28 juni 2010, 11:06 uur | Bericht #129164
Nou ik was net even buiten, maar volgens mij warmt de aarde echt op. Je voelt het heel duidelijk...
Anko
Lid
Woonplaats:
Berichten: 407
Lid sinds: 19 dec. 2009
28 juni 2010, 18:53 uur | Bericht #129272
Citaat van chrismir, maandag 28 juni 2010, 10:36 uur Tja, dat krijg je als je een van de aller warmste jaren als referentiepunt neemt. Global warming betekent niet dat het jaar in jaar uit warmer is, maar dat het gemiddeld genomen warmer wordt. Dit gaat dus met pieken en dalen. Als je dus een piek, bv. 1998, als referentie punt neemt, kun je makkelijk zeggen dat het weer afkoelt, maar da's jezelf voor de gek houden.

http://www.newscientist.com/data/images/ns...11639-2_808.jpg


Idem dito geldt voor die waarnemingen die overal stedelijk genomen worden. In steden is het altijd warmer.
Daar werd ook steen en been over geklaagd. Die stedelijke waarnemingen waren oververtegenwoordigd in die hele opwarming hoax.

Ik geloof er niets van met die opwarming door CO2. Zoals Kees de Jager al zei is het een totaal verkeerd beeld en verkeerde verklaring. De zon schijnt een veel grotere invloed te hebben.
We shall see.
Woonplaats: Hoorn
Berichten: 962
Lid sinds: 6 dec. 2009
28 juni 2010, 19:22 uur | Bericht #129287
het is inderdaad een cyclus.
Of de aarde opwarmt of niet..er zal ook weer een afkoelingsperiode beginnen.
Het is gewoon weer een plan om mensen geld afhandig te maken...door te zeggen dat door ons toedoen de wereld in record tempo warmer word...we zullen het zien.
Maxim1110
Lid
Woonplaats: Nijmegen(ma-vr), Eindhoven(weekend)
Berichten: 4041
Lid sinds: 25 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
28 juni 2010, 20:34 uur | Bericht #129321
Citaat van Wintergek, maandag 28 juni 2010, 19:22 uur het is inderdaad een cyclus.
Of de aarde opwarmt of niet..er zal ook weer een afkoelingsperiode beginnen.
Het is gewoon weer een plan om mensen geld afhandig te maken...door te zeggen dat door ons toedoen de wereld in record tempo warmer word...we zullen het zien.

Lol ja, laten we met zn allen kolen gaan stoken zodat we alle natuur vernielen Veel van de mensen die geloven in de opwarming van de aarde verdienen er geen geld aan hoor, nee, het gaat zelfs om energie besparen En het is ook wel heel toevallig dat die opwarming precies begon net na de industriele revolutie
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Woonplaats: Hoorn
Berichten: 962
Lid sinds: 6 dec. 2009
28 juni 2010, 22:46 uur | Bericht #129359
weet zeker niet hoe economien draaien,of hoe politiek gespeeld word...het is niet allemaal alleen regen en onweer
Maxim1110
Lid
Woonplaats: Nijmegen(ma-vr), Eindhoven(weekend)
Berichten: 4041
Lid sinds: 25 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
29 juni 2010, 19:00 uur | Bericht #129613
Citaat van Wintergek, maandag 28 juni 2010, 22:46 uur weet zeker niet hoe economien draaien,of hoe politiek gespeeld word...het is niet allemaal alleen regen en onweer
Lol hoe politiek gespeeld wordt, ambtenaren krijgen echt geen hoger salaris als er meer geld binnenkomt van energiebesparingen (inderdaad, hoe gaat dat dan?).

Nee, er is een simpele reden waarom zoveel mensen niet geloven in klimaatverandering: ze willen niet geloven. Zo zitten mensen nou eenmaal in elkaar, ze zijn bang dat ze iets moeten doen of zich aan moeten passen. Dit speelt hier vooral een rol omdat de gevolgen vaak pas over een langere tijd duidelijk merkbaar zijn, en als ze er binnen een maand geen last van hebben dan zeggen ze "zie je wel, er is niks aan de hand!"
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Woonplaats: Hoorn
Berichten: 962
Lid sinds: 6 dec. 2009
29 juni 2010, 19:55 uur | Bericht #129621
wat hebben die ambtenaren ermee te maken?meer geld binnenkomen,simpel..regering geeft de energieleverancieren uit handen,die gooien de kosten omhoog van energie..(wanneer je je eigen huisje straks hebt kom je daar nog wel achter)De energie werd express wereldwijd in prijs verlaagd,zodat ze over een jaar of 5 weer het kunnen vervijfvoudigen.Onder het mom van schone energie,groene stroom etc.Dat is dus geld verdienen

Klimaatveranderingen zijn er al sinds de aarde bestaat,maar hoe het zo drastisch in de media gezegd word is simpelweg dat mensen de aandacht gaan vestigen op een probleem..diegene die hier het meest op inspeelt krijgt hierdoor macht...als je iets gedaan wilt krijgen moet je twijfel zaaien,kijk hoe ze de media sturen.zo bespeel je de menigte.
PaytDelft
Lid
Woonplaats: Delft
Berichten: 578
Lid sinds: 28 jul. 2008
29 juni 2010, 20:42 uur | Bericht #129635
Citaat van Maxim1110, dinsdag 29 juni 2010, 19:00 uur Lol hoe politiek gespeeld wordt, ambtenaren krijgen echt geen hoger salaris als er meer geld binnenkomt van energiebesparingen (inderdaad, hoe gaat dat dan?).

Nee, er is een simpele reden waarom zoveel mensen niet geloven in klimaatverandering: ze willen niet geloven. Zo zitten mensen nou eenmaal in elkaar, ze zijn bang dat ze iets moeten doen of zich aan moeten passen. Dit speelt hier vooral een rol omdat de gevolgen vaak pas over een langere tijd duidelijk merkbaar zijn, en als ze er binnen een maand geen last van hebben dan zeggen ze "zie je wel, er is niks aan de hand!"


Volgens mij valt er weinig te geloven als het op klimaat verandering aan komt. Het klimaat veranderd continu. Je zou je zorgen moeten gaan maken als da niet het geval was.

De vraag is alleenn: wat is ons aandeel daarin? Het is denk ik goed om producten te gebruiken die het milieu zo weinig mogelijk aantasten. Maar het politieke spelletje wat nu gespeeld word is vooral bedoeld om ons weer centen uit de zakken te kloppen.

Intussen heeft zelfs Al Gore toegegeven dat (door mensen geprodiceerd) CO2 niet de grootste oorzaak is van klimaatsveranderingen. We hebben de hele email scam voorbij zien komen, we weten dat de zon warmer is geworden, evenals andere planeten in het zonnestelsel, we weten dat gletsjers al begonnen te smelten voor de industriele revolutie, en eigenlijk is er dus 0 (nul) bewijs dat er een duidelijke menselijke invloed is.

Dat hele global warming verhaal is 1 grote zwendel. | Gewijzigd: 29 juni 2010, 21:28 uur, door PaytDelft
DrizzleChaser Extraordinaire
WimBaens
Lid
Woonplaats: Molenbeersel (N-O Belgisch Limburg)
Berichten: 1452
Lid sinds: 16 dec. 2009
30 juni 2010, 09:38 uur | Bericht #129715
Citaat van Payt69, dinsdag 29 juni 2010, 19:42 uur Volgens mij valt er weinig te geloven als het op klimaat verandering aan komt. Het klimaat veranderd continu. Je zou je zorgen moeten gaan maken als da niet het geval was.

De vraag is alleenn: wat is ons aandeel daarin? Het is denk ik goed om producten te gebruiken die het milieu zo weinig mogelijk aantasten. Maar het politieke spelletje wat nu gespeeld word is vooral bedoeld om ons weer centen uit de zakken te kloppen.

Intussen heeft zelfs Al Gore toegegeven dat (door mensen geprodiceerd) CO2 niet de grootste oorzaak is van klimaatsveranderingen. We hebben de hele email scam voorbij zien komen, we weten dat de zon warmer is geworden, evenals andere planeten in het zonnestelsel, we weten dat gletsjers al begonnen te smelten voor de industriele revolutie, en eigenlijk is er dus 0 (nul) bewijs dat er een duidelijke menselijke invloed is.

Dat hele global warming verhaal is 1 grote zwendel.


Hoe kom je erbij dat de zon warmer is geworden? Laatste keer dat de zon in zo'n minimum zat als nu hadden we de kleine ijstijd en toch warmt het op. Er zal altijd een menselijke invloed zijn, maar groot zal die niet zijn. Er zijn wetenschappers die beweren dat het afsmelten van de noordpool voor de opwarming zorgt. Ik denk dat men wel weet dat er een opwarming is, maar niet waarom.
Woonplaats: Hoorn
Berichten: 962
Lid sinds: 6 dec. 2009
30 juni 2010, 18:14 uur | Bericht #129853
Zoals ik al zei,het is een cyclus...warmer,dan weer kouder...ik denk dat moeder natuur zich niet laat sturen.
Anko
Lid
Woonplaats:
Berichten: 407
Lid sinds: 19 dec. 2009
1 juli 2010, 10:59 uur | Bericht #129836
Citaat van Maxim1110, maandag 28 juni 2010, 20:34 uur .... En het is ook wel heel toevallig dat die opwarming precies begon net na de industriele revolutie

Wat je hier zegt is dus niet waar.
Woonplaats: Not in Kansas Anymore
Berichten: 840
Lid sinds: 6 feb. 2009
1 juli 2010, 15:21 uur | Bericht #130082
Citaat van Payt69, dinsdag 29 juni 2010, 20:42 uur Maar het politieke spelletje wat nu gespeeld word is vooral bedoeld om ons weer centen uit de zakken te kloppen.

De grootste belasting voor de aarde is de omvang van de bevolking, maar om de economie draaiende te houden is bveolkingsgroei nodig. Als er in relatie tot centen wat verzwegen moet worden, is het wel hoe slecht het gaat.

Op dit moment zijn er ruim 60 wetenschappelijke organisaties die de bevindingen van het IPCC openlijk ondersteunen.

Het aantal tegenstanders is: 0.

De American Association of Petroleum Geologists heeft zich ooit uitgesproken tegen de conclusies van het IPCC met betrekking tot de menselijke invloed op de klimaat verandering, maar is tot inkeer gekomen met dit statement: "Climate change is peripheral at best to our science…. AAPG does not have credibility in that field…….and as a group we have no particular knowledge of global atmospheric geophysics."

Controversie is nieuws, pure wetenschap niet. Fouten in de IPCC rapporten worden uitgebreid toegelicht, de overgebleven waarheden niet. Volgens mij slaat Chuck Doswell met deze uitspraak de spijker op z'n kop: "What you don't know can hurt you, and our collective ignorance of science is likely to hasten our downfall."

(http://www.flame.org/~cdoswell/Global_Climate_Change.html)

Daniel | Gewijzigd: 1 juli 2010, 15:21 uur, door KnightDoppler
Watch the weather change... Karma police, arrest this man, he talks in math...
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.364 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 140 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 140, lezen 6 mensen het topic ""Onzichtbaar bliksem" Sprites & Blue-Jets".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden