Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Garza, TX; Kent, TX.

24 Apr 2024 09:25:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Coleman, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 04:06:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Jones, TX; Shackelford, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 03:18:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Nolan, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 03:18:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kent, TX.

24 Apr 2024 01:16:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Scurry, TX.

24 Apr 2024 01:16:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Fisher, TX.

24 Apr 2024 00:56:55

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garza, TX; Kent, TX.

24 Apr 2024 00:45:51

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kent, TX.

23 Apr 2024 23:56:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garza, TX; Kent, TX.

23 Apr 2024 23:19:17

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Garza, TX; Kent, TX.

23 Apr 2024 23:03:28

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alger, MI; Marquette, MI.

23 Apr 2024 19:07:37

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

23 Apr 2024 17:00:01

De temperatuur bij Dourbes is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:04

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:03
Actueel
1 / 4

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2 3 4 5 6
Woonplaats:
Berichten: 2713
Lid sinds: 11 mrt. 2010
1 juni 2010, 19:42 uur | Bericht #121948
toen laska119 zei dat het een 1 april grap was, en de hele groep die ondertussen bij elkaar was gekomen dit hoorde werden ze VERSCHRIKKELIJK kwaad en............
Estoque
Lid
Woonplaats: Broekhuizen (Meppel)
Berichten: 534
Lid sinds: 13 feb. 2010
1 juni 2010, 20:15 uur | Bericht #121956
Lukt het hier nog om een verhaal te verzinnen, of moet ik weer een nieuw verhaal maken?

Ik begin er alvast aan trouwens, zo kunnen jullie een frisse start maken wanneer jullie willen.

EDIT:

Ik dacht er sowieso aan om rond 10 te stoppen, zodat het verhaal niet té veel uitgerekt hoeft te worden. Mochten jullie eerder vinden dat het verhaal is uitgemolken, mogen jullie dat altijd aangeven! Ideeën en aanmeldingen voor een 'hoofdrol' in het verhaal mogen trouwens via een PB verstuurd worden of via een privé op de chat.
Waarom deze advertentie?
Woonplaats:
Berichten: 2713
Lid sinds: 11 mrt. 2010
2 juni 2010, 15:25 uur | Bericht #122104
Citaat van Heaven, dinsdag 1 juni 2010, 18:15 uur Lukt het hier nog om een verhaal te verzinnen, of moet ik weer een nieuw verhaal maken?

Ik begin er alvast aan trouwens, zo kunnen jullie een frisse start maken wanneer jullie willen.

EDIT:

Ik dacht er sowieso aan om rond 10 te stoppen, zodat het verhaal niet té veel uitgerekt hoeft te worden. Mochten jullie eerder vinden dat het verhaal is uitgemolken, mogen jullie dat altijd aangeven! Ideeën en aanmeldingen voor een 'hoofdrol' in het verhaal mogen trouwens via een PB verstuurd worden of via een privé op de chat.



btw,nou, volgens mij is dit verhaal nu een beetje uitgestorven
ik zit zelf te denken dat je beter een nieuwe start kunt maken
Estoque
Lid
Woonplaats: Broekhuizen (Meppel)
Berichten: 534
Lid sinds: 13 feb. 2010
2 juni 2010, 16:30 uur | Bericht #122114
Ok, mooi om dat te weten!

Ik zou dit verhaal allemaal in de beginpost zetten, en vervolgens een fris nieuw topic aanmaken, als dat van Talkyr mag natuurlijk. -Of een andere modder.. -

Bij deze, reacties om nog afscheid aan het verhaal te maken mogen nog, rond het alleen nu wel af..
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
2 juni 2010, 16:39 uur | Bericht #122117
Citaat van Heaven, woensdag 2 juni 2010, 16:30 uur fris nieuw topic aanmaken, als dat van Talkyr mag natuurlijk. -Of een andere modder.. -

Daarover hoef jij geen toestemming te vragen. Je bent vrij om te doen en laten op het forum zolang het maar binnen de regels is en in het juiste forum staat.
Woonplaats:
Berichten: 2713
Lid sinds: 11 mrt. 2010
2 juni 2010, 16:40 uur | Bericht #122118
toen nam laska het eerste de beste vliegtuig naar amerika en zocht daar naar een ruimtestation die vond hij, hij nam de 1e de beste raket en vloog naar de maan, alleen...............
EDIT ik zal het verhaal meteen maar afronden

ging de raket stuk op de maan en kon de arme laska nooit meer terug naar de aarde | Gewijzigd: 2 juni 2010, 16:43 uur, door gerard van den brink
onweeer
Lid
Woonplaats: heeten
Berichten: 1066
Lid sinds: 22 nov. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
2 juni 2010, 16:52 uur | Bericht #122122
Maar het was nog niet over want Laska ging een raket van stoffen op de maan bouwen.
EDIT: sorry | Gewijzigd: 2 juni 2010, 16:53 uur, door onweeer
Onweer spotten natuurlijk ;)Sneeuw is BAD
Estoque
Lid
Woonplaats: Broekhuizen (Meppel)
Berichten: 534
Lid sinds: 13 feb. 2010
2 juni 2010, 17:12 uur | Bericht #122130
Welkom!

Beste mede O-Oers, ik kan denk ik wel zeggen dat het vorige verhaal een groot succes was! Helaas werd ons vorige verhaal een beetje dood en was het al haast uitgemolken. We starten dus weer in een fris topic, er zijn alleen een paar punten die ik even wil vermelden.

Wanneer je actief in het vorige verhaal bent geweest, probeer ik je in het volgende verhaal te verwerken. Mocht je zeker willen zijn van een plaats of een verhaal weten, mag je altijd een PB sturen. Ook kun je door mee te doen, jezelf in het verhaaltje verwerken. (:

Het hoeft niet realistisch, al is het wel slim om van te voren te bepalen of je niet realistische deel er in past. Ik zit, en misschien anderen niet te wachten op honderden olifanten!
Verhaal II

Wie had gedacht dat maak het verhaal af zo succesvol zou worden? Gerard[1995] leunde achterover, terwijl zijn ogen over het scherm heen gleden. Hij had alles vanaf het begin gevolgd en had er met plezier aan meegedaan, maar nu het dood begon te worden bekeek hij weer de rest van het forum. Zoals gewoonlijk keek hij verwachtingsvol naar Onweerkansen, die er helaas op dit moment niet waren. Na nog een keer de rest te hebben gecheckt schoof hij zijn bureaustoel naar achteren en ging hij een ommetje maken. Het duurde niet lang met lopen, de donkere lucht in de verte verrade genoeg. Maar er waren toch geen onweerskansen? Gerard haalde het beeld voor zijn hoofd, maar toch twijfelde hij. Afwachtend bleef hij staan, om te kijken naar de Cumulonimbus met toppen die de lucht in rezen. De eerste felle, misschien iets raar gekleurde bliksems verschenen. Het schouwspel zorgde ervoor dat Gerard zijn mobiel ophief om het te filmen. Na een paar minuten klonk er plots een knal, Gerard sloot zijn ogen van schrik, hij voelde zich draaiend. Met een beetje hoofdpijn opende hij zijn ogen, voor hem stond Talkyr, die ook graag in het verhaal wilde. Toen Gerard rondkeek, viel het hem ook op dat o.a. supercell en laska er waren, de rest kende hij niet. -Maar het zijn wel bekende gezichten in Maar het verhaal af -. Waar waren ze nou weer beland?

De bedoeling van het verhaal is eigenlijk een andere wereld, die verandert. Eigenlijk het idee alsof je zapt tussen tvzenders, ik vond Gerard, supercell en laska alle drie heel actief.. Vandaar dat die 3 sowieso een plekje krijgen. Je bent natuurlijk altijd vrij om jezelf te joinen..

Hopelijk kunnen jullie hier iets mee, ik hoop dat het variabel genoeg wordt. =)
En denk er aan, wie actief is word beloond!
Estoque
Lid
Woonplaats: Broekhuizen (Meppel)
Berichten: 534
Lid sinds: 13 feb. 2010
2 juni 2010, 17:20 uur | Bericht #122131
Nu Laska op de maan was, werd het moeilijk terug te keren.. Gelukkig kwam Laska, net als de rest terug in Maak het verhaal af..

En toen was dit verhaaltje uit. Ik zal alles in de beginpagina parkeren.
Amras
Lid
Woonplaats: Dordrecht
Berichten: 554
Lid sinds: 25 mei. 2009
2 juni 2010, 17:33 uur | Bericht #122135
...Gelukkig kwam Laska een sudokuboekje en een pen tegen zodat ze zich niet hoefde te vervelen. Maar vanachter een maankrater....
Regen, das gewoon vloeibare zonneschijn
Estoque
Lid
Woonplaats: Broekhuizen (Meppel)
Berichten: 534
Lid sinds: 13 feb. 2010
2 juni 2010, 17:45 uur | Bericht #122143
Sorry Amras, maar we zijn opnieuw gestart.


Gerard krijgt van mij de eer om te mogen bepalen wanneer werelden switchen en daar dus een begin van te maken.

Btw, ik probeer een broedplaats te maken voor ons, voor alle chatters.. Hopelijk wordt het gezellig..

;)


en klaar voor de start, AF dan maar
Woonplaats:
Berichten: 2713
Lid sinds: 11 mrt. 2010
2 juni 2010, 17:57 uur | Bericht #122151
gerard had echt werkelijk waar geen enkel idee .
toen kreeg hij door dat alles in 3d structuur is veranderd en dat supercell en laska als echte 3d helden voor hem stonden te filmen naar de naderende onweersbui.

BTW: in een 3d wereld kan namelijk alles tot de gekste dingen aan toe dus laat lekker je fantasie losgaan en zoals @heaven al zei: je mag ook je eigen naam in dit verhaal toevoegen, hoe meer zielen hoe meer vreugd en des te leuker dit verhaal gaat worden!!!
ik heb er, net als @heaven heel veel zin in!! | Gewijzigd: 2 juni 2010, 17:58 uur, door gerard van den brink
Estoque
Lid
Woonplaats: Broekhuizen (Meppel)
Berichten: 534
Lid sinds: 13 feb. 2010
2 juni 2010, 18:09 uur | Bericht #122156



Het zag er indrukwekkend uit, door de 3D effecten leek de wereld net echt! Gerard liet zijn hand even langs de begroeiing gaan, maar zijn aandacht ging toch al sneller naar de onweersbui. En ondanks dat de wereld verandert was, bleek het toch dezelfde te zijn..



Btw, maakhetverhaal af is nu een channel op de chat.

So: /join #maakhetverhaalaf.
Woonplaats:
Berichten: 2713
Lid sinds: 11 mrt. 2010
2 juni 2010, 18:22 uur | Bericht #122167
opeens herkende hij @Heaven, Marco R.W. en Twister die vanuit het niets opdoken!
zullen we met z'n 6-en gaan chasen vroeg gerard! goed plan roepen de andere 5 in koor
ze gingen met z'n allen naar buiten waar de playmobielauto van Gerard al klaar stond, met 3d-laptop, video en fotocameras al in lagen. ze kwamen in het zuiden van belgië terecht en daar.............
Amras
Lid
Woonplaats: Dordrecht
Berichten: 554
Lid sinds: 25 mei. 2009
2 juni 2010, 18:52 uur | Bericht #122180
kwam een tornado in de vorm van een frietje met mayo naar beneden zetten uit de lucht waardoor...
Regen, das gewoon vloeibare zonneschijn
Estoque
Lid
Woonplaats: Broekhuizen (Meppel)
Berichten: 534
Lid sinds: 13 feb. 2010
2 juni 2010, 19:19 uur | Bericht #122196
Het zien van het reuze frietje, inclusief bijbehorende Mayo liet de aanwezige Supercell denken, dat de werkelijkheid niet altijd volgens het boekje is..
Woonplaats:
Berichten: 2713
Lid sinds: 11 mrt. 2010
3 juni 2010, 07:34 uur | Bericht #122329
nog even, en ze zouden opgezogen worden in de wel heerlijk ruikende friet met mayo tornado maar............


BTW: beetje saai hier
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
3 juni 2010, 13:17 uur | Bericht #122390
Citaat van gerard1995, donderdag 3 juni 2010, 7:34 uur BTW: beetje saai hier
Ik dacht ook al; waar is iedereen, maar had gelezen dat het verhaal verder ging in de chat!
Terug naar boven
1 2 3 4 5 6
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.359 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 442 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 442, lezen 9 mensen het topic "Berichtgeving aardbevingen Noord Nederland ".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden