Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Bedford, TN; Coffee, TN; Marshall, TN; Rutherford, TN.

15 May 2024 00:14:28

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Clinton, NY; Chittenden, VT; Franklin, VT; Grand Isle, VT.

15 May 2024 00:09:28

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, TN; Lincoln, TN; Moore, TN.

15 May 2024 00:09:28

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Sheridan, NE.

14 May 2024 23:57:36

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Clinton, NY; Essex, NY; Chittenden, VT; Franklin, VT; Grand Isle, VT.

14 May 2024 23:52:41

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Montgomery, TN; Stewart, TN.

14 May 2024 23:52:41

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Bedford, TN; Marshall, TN; Maury, TN; Rutherford, TN; Williamson, TN.

14 May 2024 23:52:40

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cherry, NE.

14 May 2024 23:41:00

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Pulaski, IL; Ballard, KY.

14 May 2024 23:41:00

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Giles, TN; Lawrence, TN; Lewis, TN; Marshall, TN; Maury, TN.

14 May 2024 23:32:13

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Christian, KY.

14 May 2024 23:32:13

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hickman, TN; Maury, TN; Williamson, TN.

14 May 2024 23:23:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Logan, KS; Sherman, KS; Thomas, KS.

14 May 2024 23:13:40

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickson, TN; Hickman, TN; Maury, TN; Williamson, TN.

14 May 2024 23:00:25

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC; Scotland, NC.

14 May 2024 22:56:47
Actueel
1 / 4

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Woonplaats: Hoorn
Berichten: 962
Lid sinds: 6 dec. 2009
24 juli 2010, 12:48 uur | Bericht #142797
Aan de oostflank van een krachtig hogedrukgebied ten westen van de Britse Eilanden trekt midden volgende week een hoogtelaag over de Noordzee naar het zuiden. Onder invloed van het systeem kunnen woensdag en donderdag enkele buien tot ontwikkeling komen. Ook maandag een buienkans maar dinsdag is het waarschijnlijk droog. Verder geregeld zon maar zo zonnig als de laatste tijd (inmiddels al zo’n 210 uren julizon) wordt het volgende week niet.
Verder komen de middagtemperaturen uit op waarden tussen 20 en 25 graden: vanwege een vaak noord- of noordwestenwind aan zee lagere maxima. Het ziet er niet naar uit dat de warmte voor augustus terugkeert. Zo lang hogedruk zich nadrukkelijk manifesteert boven het midden van de Atlantische Oceaan, kunnen polaire luchtmassa’s over het Noordzeegebied zuidwaarts stromen

@jan visser
Maxim1110
Lid
Woonplaats: Nijmegen(ma-vr), Eindhoven(weekend)
Berichten: 4041
Lid sinds: 25 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
24 juli 2010, 13:00 uur | Bericht #142798
Prima weertje zo, lekker om even door te luchten en af te koelen. Van mij mag het best een weekje zo blijven, en daar ziet het ook naar uit. En ondanks het uitblijven van hitte zien we nu op de kaarten al weer de eerste onweerskansen voor aanstaande maandag.
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Waarom deze advertentie?
Richardus
Lid
Woonplaats: Groningen
Berichten: 1294
Lid sinds: 27 jun. 2009
24 juli 2010, 13:36 uur | Bericht #142802
Citaat van Wintergek, vrijdag 23 juli 2010, 14:27 uur Lange termijn
Langere koelere periode?

Het vervolg gaat voor zomerliefhebbers steeds minder leuk worden. De modellen tenderen steeds overtuigender naar een langere koele periode, het hogedrukgebied lijkt zich nog wat naar het westen terug te gaan trekken, terwijl storingen boven Duitsland en Scandinavië actief gaan worden. In dat geval krijgen wij met een toenemende buienkans en een westen- tot noordenwind voorgeschoteld, de middagtemperaturen zullen dan ook in het oosten en zuiden van het land nog maar met moeite de 20 graden halen. Het is wel zo dat dit scenario nog wat onzeker is en de zomer ook nog terug kan komen, maar momenteel wijst veel op een trendbreuk en hebben we de warmste dagen van de zomer voorlopig gehad.


@weerdirect

zoals ik al verwachtte: heet als ik werk, koud als ik vakantie heb... echt elk jaar 't zelfde verhaal
Woonplaats:
Berichten: 2713
Lid sinds: 11 mrt. 2010
24 juli 2010, 17:01 uur | Bericht #142836
Citaat van Richardus, zaterdag 24 juli 2010, 11:36 uur zoals ik al verwachtte: heet als ik werk, koud als ik vakantie heb... echt elk jaar 't zelfde verhaal


maar zoals maxim al zei, maandag wel een (kleine)onweerskans
Imrich
Lid
Woonplaats: Deventer Overijssel
Berichten: 904
Lid sinds: 1 feb. 2008
24 juli 2010, 17:42 uur | Bericht #142851
Ik snap even iets niet. Normale zomer temperaturen liggen bij ons zo rond de 22 graden dus alles tussen 20 en 25 graden is toch mooi? We kunnen ook temperaturen van maar 15 graden en elke dag regen hebben dus wees blij met het mooie weer. Die hitte komt vast nog wel weer terug. Waarschijnlijk helaas als ik weer moet werken maar das weer wat anders.
Woonplaats: Rijen
Berichten: 496
Lid sinds: 12 dec. 2009
24 juli 2010, 17:46 uur | Bericht #142853
Ik weiger te geloven dat we de 30 graden niet meer gaan halen deze vakantie
Woonplaats:
Berichten: 2713
Lid sinds: 11 mrt. 2010
24 juli 2010, 18:15 uur | Bericht #142857
Citaat van stinkzwammetje, zaterdag 24 juli 2010, 15:46 uur Ik weiger te geloven dat we de 30 graden niet meer gaan halen deze vakantie


niet gelijk negatief worden!!
ik geniet juist van dit soort dagen, kun je lekker afkoelen, en de warmste maanden zijn nog geeneens voorbij, over augustus nog niet eens gesproken, en wat dacht je van september, kan het ook nog behoorlijk warm worden hoor
Richardus
Lid
Woonplaats: Groningen
Berichten: 1294
Lid sinds: 27 jun. 2009
24 juli 2010, 18:16 uur | Bericht #142858
Citaat van Imrich, zaterdag 24 juli 2010, 17:42 uur Ik snap even iets niet. Normale zomer temperaturen liggen bij ons zo rond de 22 graden dus alles tussen 20 en 25 graden is toch mooi? We kunnen ook temperaturen van maar 15 graden en elke dag regen hebben dus wees blij met het mooie weer. Die hitte komt vast nog wel weer terug. Waarschijnlijk helaas als ik weer moet werken maar das weer wat anders.
Persoonlijk zit het bij mij zo dat ik elk jaar toevallig vakantie heb/neem als het net weer koeler wordt. Werken met 30 graden is niet fijn, en veel energie en tijd is er dan niet om van het weer te genieten (laat staan dat hier zee of bos is om heen te gaan...). Daarbij komt dat ik met mijn loontje gebonden ben aan binnenlandse vakantie, meestal Terschelling en ik daar enkel nog echt kan genieten als ik lekker op het strand kan liggen bakken en slapen. Om nou weer op koele half regenachtige dagen dezelfde paadjes te fietsen e.d...
Ik vind dit absoluut geen onprettig weer hoor, zeker niet om te werken, maar ik wil wel 'ns vrije tijd genieten tijdens heet zomerweer ipv zwetend te moeten werken. Zo gaat dat bij mij elk jaar... Daarom baal ik er nu best wel van, als het inderdaad komende 4 week (over een week vakantie) zo blijft... | Gewijzigd: 24 juli 2010, 18:17 uur, door Richardus
Imrich
Lid
Woonplaats: Deventer Overijssel
Berichten: 904
Lid sinds: 1 feb. 2008
24 juli 2010, 19:17 uur | Bericht #142861
Het gaat mij bijna niet anders hoor Richarus. Ik verdien ook niet zoveel dat ik zomaar p vakantie kan. En ja straks als ik weer mag werken wordt het weer warmer. Dat maakt echter nog niet dat ik niet blij ben met dit weer in tegendeel.
Richardus
Lid
Woonplaats: Groningen
Berichten: 1294
Lid sinds: 27 jun. 2009
24 juli 2010, 20:37 uur | Bericht #142868
:)
vooral prachtige heldere luchten!
:)
en lekker koel en niet plakkerig slapen!
:) | Gewijzigd: 24 juli 2010, 20:38 uur, door Richardus
Woonplaats:
Berichten: 2279
Lid sinds: 28 mei. 2009
24 juli 2010, 22:21 uur | Bericht #142879
Voor mij is dit nu ideaal zomerweer. Zon, lekker windje en niet te warm. Lekkere temperaturen om iets te ondernemen. Ik zie nu veel mensen die opgelucht weer op adem komen.
Maxim1110
Lid
Woonplaats: Nijmegen(ma-vr), Eindhoven(weekend)
Berichten: 4041
Lid sinds: 25 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
24 juli 2010, 22:43 uur | Bericht #142882
Precies! Dit is prachtig weer om bijvoorbeeld in de tuin te werken, een flink stuk te fietsen of een lekkere wandeling te maken!
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
25 juli 2010, 00:26 uur | Bericht #142890
Het is inderdaad een stuk koeler overdag, maar de nacht duidelijk ook. Kan plaatselijk 6 graden worden, is weer eens wat anders dan de 16 of 18 graden en klef slapen. Net terug van buiten en wat was het heerlijk fris, zo met die volle maan was het een prettig avonduitje. Wat een fijne zomer!
-
P.s. wat is het rustig op het forum, iedereen op vakantie?!
Maxim1110
Lid
Woonplaats: Nijmegen(ma-vr), Eindhoven(weekend)
Berichten: 4041
Lid sinds: 25 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
25 juli 2010, 00:51 uur | Bericht #142895
Ik denk het wel. Maar daarnaast is het ondanks het feit dat zo'n koele toch wel lekker is weinig boeiend en dat zal er ook wel mee te maken hebben denk ik

Over een week zit ik ook lekker in Italie, hopen op wat onweer daar
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
25 juli 2010, 01:08 uur | Bericht #142900
Citaat van Maxim1110, zondag 25 juli 2010, 0:51 uur Ik denk het wel. Maar daarnaast is het ondanks het feit dat zo'n koele toch wel lekker is weinig boeiend en dat zal er ook wel mee te maken hebben denk ik Over een week zit ik ook lekker in Italie, hopen op wat onweer daar
Heb je gelijk in. Het weer is in een rustig vaarwater inderdaad en dat is natuurlijk weinig aan voor ons. Even bijkomen en dan mag het wat mij betreft weer helemaal losgaan hoor.
-
Lekker op vakantie naar Italië, zal vast een donderbui voorbij komen daar! Enjoy!
Rutte31
Lid
Woonplaats: Gouda
Berichten: 2421
Lid sinds: 26 jul. 2008
25 juli 2010, 03:03 uur | Bericht #142908
Citaat van Maxim1110, zaterdag 24 juli 2010, 22:51 uur Over een week zit ik ook lekker in Italie, hopen op wat onweer daar
Als je er deze week had gezeten, dan had je in 't noorden op de eerste rang gezeten qua onweer, dus maar hopen dat er over een week ook nog wat komt dan.
Ik vind het weer hier nu al saai, en ik mag niet eens mopperen want vorige week was een turbulente week...fijn dat het even afgekoeld is, maar wat mij betreft hoeft die koele periode niet lang te duren | Gewijzigd: 25 juli 2010, 03:07 uur, door Rutte31
EdwardvG
Lid
Woonplaats: Dalfsen
Berichten: 278
Lid sinds: 5 jul. 2010
25 juli 2010, 09:14 uur | Bericht #142919
Dat het overdag koeler is vind ik deels wel prettig, deels ook niet want als je bij heet weer meer kans hebt op onweer/stormen wil ik dat ook wel weer
's nachts echter is het mij momenteel te koud, dit komt omdat ik een ventilator op me gericht heb elke nacht, nu denk je vast "doe die ventilator dan weg". Tja, dat is heel slim maar dan kan ik alsnog niet slapen omdat ik dan de muggen hoor Maar nu bedenk ik me dat ik de ventilator ook een andere kant kan opzetten, wat nadenken al niet kan opleven
Dan mag het van mij wel weer gaan vriezen

Woonplaats:
Berichten: 2279
Lid sinds: 28 mei. 2009
25 juli 2010, 09:40 uur | Bericht #142923
Citaat van EdwardvG, zondag 25 juli 2010, 9:14 uur Dat het overdag koeler is vind ik deels wel prettig, deels ook niet want als je bij heet weer meer kans hebt op onweer/stormen wil ik dat ook wel weer
's nachts echter is het mij momenteel te koud, dit komt omdat ik een ventilator op me gericht heb elke nacht, nu denk je vast "doe die ventilator dan weg". Tja, dat is heel slim maar dan kan ik alsnog niet slapen omdat ik dan de muggen hoor Maar nu bedenk ik me dat ik de ventilator ook een andere kant kan opzetten, wat nadenken al niet kan opleven
Dan mag het van mij wel weer gaan vriezen

Daar is nochtans een simpele oplossing voor. Koop een mosquito net om boven je bed te hangen. Heb ik ook gedaan nadat ik 38 muggenbeten had opgelopen. Werkt prima

Momenteel is het hier een beetje aan het druppelen. Da's minder natuurlijk.
EdwardvG
Lid
Woonplaats: Dalfsen
Berichten: 278
Lid sinds: 5 jul. 2010
25 juli 2010, 09:48 uur | Bericht #142927
Citaat van Isabelle, zondag 25 juli 2010, 9:40 uur Daar is nochtans een simpele oplossing voor. Koop een mosquito net om boven je bed te hangen. Heb ik ook gedaan nadat ik 38 muggenbeten had opgelopen. Werkt prima

Momenteel is het hier een beetje aan het druppelen. Da's minder natuurlijk.


Het prikken vind ik niet erg, dat jeukt eventjes maar is bij mij zo weer weg, dat geluid daarentegen en ik heb nog goede oren dus ik hoor ze aan de andere kant van de kamer nog, daar helpt geen net tegen
Het probleem is niet dat ik er wakker van wordt, als ik eenmaal slaap dan slaap ik overal doorheen, ook door onweer boven ons Maar als ik weet dat er muggen in mijn kamer zitten en ik hoor ze dan kan ik niet meer slapen, ik heb zo'n afgrijselijke hekel aan dat irritante gezoem, als ze dat geluid niet maakten maakte het me helemaal niets uit, laat ze maar lekker prikken, maar dat geluid | Gewijzigd: 25 juli 2010, 09:49 uur, door EdwardvG

jones
Lid
Woonplaats: Baal (Tremelo, Belgie)
Berichten: 1864
Lid sinds: 26 jul. 2008
25 juli 2010, 12:28 uur | Bericht #142945
hier de maandverwachting voor augustus in de UK (bron: positive weather solutions)

August 2010

August starts with a mixture of showers and drier conditions for most of the UK and Southern Ireland, with even the 'dry' southeast and east of the UK seeing rain at times.

So expect some initially unsettled conditions, particularly for the far north and west; showers mixed in with brighter spells of weather, and with that rain, temperatures falling short of the average for early August. However, for much of England; Wales, and Southern Ireland, a generally better picture, with temperatures into the low to mid 20's at times to the far southeast. Expect a lot of cloud around for a swathe of the north and west, which will make affairs look rather grey at times.

High pressure though will take a firmer hold, and we can look forward to a drier run of weather for all regions, with temperatures being allowed to climb steadily, and it's as we progress through the second week of August and head through mid-month, that we're likely to see the best of the summer weather during August, (when compared to late May and late June), with dry and sunny spells the general theme for most, although showers will be evidence at times. Temperatures will push into the 30's at times to the south of the UK, giving the record temperature a run for its money. Elsewhere though, the temperature records are safe. For Southern Ireland, some pleasant weather around too, warm at times, and indeed across Northern and Southern Ireland generally, a good dry run expected for a good deal of the month.

For the latter part of August, still some dry and fine weather around, but rain features more in an ever increasing mix. Temperatures will begin to fade slightly, or at least the prospect of any high temperatures will, but on balance, we should still see a relatively settled phase of weather before September rolls in.

Over all, I anticipate a slightly drier than average month for much of the UK, with the Midlands; Northwest England, and Northern/Southern Ireland fairing the best for the driest weather, and here below average rainfall is most likely. Temperatures on the average or a tad higher for most, perhaps even more so to the southeast.
Onweersdagen 2012 : 2 Onweersdagen in het geheugen: 2 juni 2008, 26 mei 2009, 7 oktober 2009, 10 en 14 juli 2010, 28 juni 2011, 23 augustus 2011
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.858 topics, welke bij elkaar 448.381 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.584 leden.
Het nieuwste lid is Rooie bert.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 63 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 63, lezen 2 mensen het topic "Berichtgeving over de winter 2011 - 2012".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden