Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Bowie, TX; Morris, TX; Red River, TX; Titus, TX.

27 Apr 2024 03:46:57

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Clarke, IA; Ringgold, IA; Union, IA.

27 Apr 2024 03:46:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cleburne, AR; Independence, AR; Jackson, AR; Prairie, AR; White, AR; Woodruff, AR.

27 Apr 2024 03:46:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Independence, AR; Jackson, AR; White, AR; Woodruff, AR.

27 Apr 2024 03:46:56

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Clarke, IA; Lucas, IA; Marion, IA; Warren, IA.

27 Apr 2024 03:46:56

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Nodaway, MO; Worth, MO.

27 Apr 2024 03:05:09

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Adams, IA; Ringgold, IA; Taylor, IA; Union, IA.

27 Apr 2024 03:05:08

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Clarke, IA; Decatur, IA; Ringgold, IA; Union, IA.

27 Apr 2024 03:05:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Buena Vista, IA.

27 Apr 2024 03:05:08

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Madison, IA; Warren, IA.

27 Apr 2024 03:05:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Audubon, IA; Calhoun, IA; Carroll, IA; Crawford, IA; Greene, IA; Pocahontas, IA; Sac, IA; Webster, IA.

27 Apr 2024 03:05:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Bowie, TX; Camp, TX; Cass, TX; Morris, TX; Titus, TX.

27 Apr 2024 03:05:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Camp, TX; Franklin, TX; Morris, TX; Titus, TX; Wood, TX.

27 Apr 2024 03:05:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lonoke, AR; Prairie, AR; White, AR.

27 Apr 2024 03:05:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Douglas, CO; Jefferson, CO.

27 Apr 2024 03:05:08
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2 3
Maxim1110
Lid
Woonplaats: Nijmegen(ma-vr), Eindhoven(weekend)
Berichten: 4041
Lid sinds: 25 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
2 juni 2010, 23:12 uur | Bericht #122300
Citaat van Marcel32, woensdag 2 juni 2010, 22:40 uur Edit:Pas op voor de zee-egels als je gaat zwemmen, ze kunnen gemeen prikken als je er op trapt!
Inderdaad! Sowieso is het aan te raden om waterschoenen mee te nemen, aangezien er ook nauwelijks stranden zijn maar grotendeels (scherpe) rotsen. Het zeewater is echt heerlijk: fijne temperatuur en kraakhelder. Het is ook zeker aan te raden om eens te gaan snorkelen
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Woonplaats:
Berichten: 2279
Lid sinds: 28 mei. 2009
2 juni 2010, 23:56 uur | Bericht #122308
Vakantie staat niet in mijn woordenboek. Ik heb een eigen zaak en ik kan die niet alleen laten. Maar ach ik geef er helemaal niet om.
Ik zal wel op vakantie gaan als ik op pensioen ben.
Waarom deze advertentie?
Krelisje
Lid
Woonplaats: Puttershoek
Berichten: 166
Lid sinds: 25 mei. 2009
3 juni 2010, 08:51 uur | Bericht #122323
Citaat van Isabelle, woensdag 2 juni 2010, 23:56 uur Vakantie staat niet in mijn woordenboek. Ik heb een eigen zaak en ik kan die niet alleen laten. Maar ach ik geef er helemaal niet om.
Ik zal wel op vakantie gaan als ik op pensioen ben.


Dan raad ik je sterk aan om het volgende boek te gaan lezen: Een werkweek van 4 uur.

Kort samengevat. We werken ons hele leven om mogelijk datgene te gaan doen als je met pensioen gaat. Maar waarom bakken we er geen minipensioen in? Een voorschot nemen om datgene wat je anders pas na je 65 zou doen en mogelijk dan niet eens meer instaat voor bent
Krelisje
Lid
Woonplaats: Puttershoek
Berichten: 166
Lid sinds: 25 mei. 2009
3 juni 2010, 08:55 uur | Bericht #122341
Citaat van Maxim1110, woensdag 2 juni 2010, 21:35 uur Omg! Jaloers! Hardangervidda ook bezoeken he, is ook schitterend En natuurlijk na afloop foto's plaatsen op o-o

Bedankt voor de tip! Dat wordt een kleine aanpassing in de reisplanning
Woonplaats: Venray * Limburg *
Berichten: 726
Lid sinds: 18 dec. 2009
3 juni 2010, 09:07 uur | Bericht #122345
(Ik weet niet hoe ik meerdere quotes kan maken.. dus vandaar maar even op deze manier! )

@J. Bremer:
Vind ik helemaal geweldig om te lezen!!
Ik hoop stiekem ook echt dat ik ook zo'n bui(tje) mee maak..
Ik kan je beloven dat ik aan dit topic zal denken, terwijl ik geniet van een joekel van 'n hamburger!! (Zijn ze zo groot dan? )
Heb trouwens ook gehoord dat het daar vrij goedkoop is als je uit-eten gaat!



@Marcel32:

Helaas hebben wij geen auto tot beschikking..
We gaan met de bus, jawel.. bus!
*20 uur reizen, als het niet langer is Dit puur omdat het goedkoper was, maar we zitten hiervoor wel in een appartement!*
Nja, . als er al 1 barretje ligt vind ik het prima.. (hoop ergens ook wel op een 'dutch-night')... Maargoed, we zien het wel !

Venetie lag/ligt in onze planning, 't stond in het boekje waar we hebben geboekt.
Maar we wisten niet wat er allemaal dan te doen was..
(Mijn beste vriendin is vorig jaar naar Frankrijk geweest, en ze had een excursie naar Barcelona.. en dat vond ze helemaal super.
Ze gingen naar het stadion.. hebben veel gezien.. en uiteindelijk mocht ze zelfs nog even shoppen!)
Dus wij besloten om naar het reisbureau te gaan om info te vragen over Venetie.. wat er allemaal te zien/doen was.
Ze zou ernaar informeren voor ons, en dan terugbellen..
Reisbureau vrouwtje belde terug, om te zeggen dat ze het zelf nog niet wisten, heel vreemd. Nja goed, maar nu hebben wij nog steeds geen info over Venetië..

Wat betreft de Plitvice meren, helemaal geweldig lijkt het me. Maar als het een pokke eind is.. zou ik niet weten hoe we er moeten komen.
Ik lees nu al een 2e berichtje over het onweer dat het wel flink te keer kan gaan. Vind ik helemaal super!
(En hopen doe ik ook dat wij ook zo'n mooie zomer daar krijgen !) .. Mocht het zo zijn dat we een lekkere onweersbui krijgen (vast wel, want we gaan 2 weken) ..Dan maak ik filmpjes/foto's en dan zou ik ze vast op het forum plaatsen!

Zee-egels?
Ik heb trouwens ook gehoord dat er dolfijnen zwemmen!! Zou ik helemaal super vinden! Mooie beesten!



@Maxim1110:

Ja, de waterschoenen gaan zoiezo mee!! Was ons al aangeraden...
Maar ik moet ze nog even kopen hahaha!
Ik heb zoiezo geen zin in kapotte/pijnlijke voeten!
We willen mss ook gaan duiken, dat staat ook op onze planning. Mits het niet te duur is..
Mocht het te duur zijn, dan koop ik van te voren nog wel een snorkelset!!
If you want to see the sunshine, you have to weather the storm!
Maxim1110
Lid
Woonplaats: Nijmegen(ma-vr), Eindhoven(weekend)
Berichten: 4041
Lid sinds: 25 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
3 juni 2010, 09:16 uur | Bericht #122347
Citaat van Krelisje, donderdag 3 juni 2010, 8:55 uur Bedankt voor de tip! Dat wordt een kleine aanpassing in de reisplanning
Ik weet niet hoe je daarheen gaat, maar als je met de auto gaat via Zweden OF met de boot van Denemarken naar Oslo kom je er overheen onderweg naar de fjorden

EDIT: Even plaatje van Haradangervidda erbij
| Gewijzigd: 3 juni 2010, 09:18 uur, door Maxim1110
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
channiej
Lid
Woonplaats: Wijchen
Berichten: 242
Lid sinds: 2 okt. 2008
3 juni 2010, 09:20 uur | Bericht #122348
ik ga lekker de eerste 2 weken van augustus naar Fuengirola (bij Malaga, Zuid Spanje). En in december 1 week naar Euro Dinsey/Parijs. | Gewijzigd: 3 juni 2010, 09:21 uur, door channiej
Onweersdagen 2011: 66 juni; 28/29 juni; 21 en 23 augustus, 26 augustus, 3/4 september
Woonplaats:
Berichten: 2279
Lid sinds: 28 mei. 2009
3 juni 2010, 12:43 uur | Bericht #122381
Citaat van Krelisje, donderdag 3 juni 2010, 8:51 uur Dan raad ik je sterk aan om het volgende boek te gaan lezen: Een werkweek van 4 uur.

Kort samengevat. We werken ons hele leven om mogelijk datgene te gaan doen als je met pensioen gaat. Maar waarom bakken we er geen minipensioen in? Een voorschot nemen om datgene wat je anders pas na je 65 zou doen en mogelijk dan niet eens meer instaat voor bent

Zoals ik al zei heb een eigen zaak. En dat is best hard werken om er iets van te maken. Heb de zaak twee jaar terug overgenomen aan het begin van de crisis. Om nog maar te zwijgen van de verwarmingskosten, twee heel zware winters. Mag van geluk spreken dat ik nog altijd bezig ben.
Maar ja daar gaat dit topic helemaal niet over.

monique
Lid
Woonplaats: bergen op zoom
Berichten: 127
Lid sinds: 3 jun. 2008
3 juni 2010, 13:47 uur | Bericht #122393
Wij gaan van 6 september tot 13 september een weekje naar sunparks limburgse peel(voorheen loohorst)ff lekker genieten van de natuur en hopen dat we wat mooie foto`s kunnen maken.

Kakdrol
Lid
Woonplaats: Zevenaar
Berichten: 553
Lid sinds: 7 jan. 2010
3 juni 2010, 14:01 uur | Bericht #122394
@ Wendy, haha ja echte joekels daar joh, en het eten is daar idd niet duur. Het enige nadeel is de andere munt daar (kuna) maar volgens mij accepteren ze nu ook euro's. En voor de zee-egels moet je inderdaad oppassen, als je in zo'n beestje stapt kan je eigenlijk je vakantie wel vergeten, kan je aardig ziek van worden dacht ik. En dolfijnen kunnen er ook zwemmen, maar een haai is er ook wel eens gesignaleerd (wel wat jaren terug) Kroatië is sowieso het land waar ik nog vele vakanties ga doormaken
Woonplaats: Heeten
Berichten: 296
Lid sinds: 29 aug. 2009
3 juni 2010, 15:46 uur | Bericht #122410
Ik ga 12 juli (als ik me niet vergis) lekker een weekje naar Zeeuws-vlaanderen toe, met een paar familieleden, (waaronder de o-o leden DeventerOverijssel en Onweeer). Voor de rest ga ik nog een weekje weg met mijn kameraden naar Dennenoord. En voor de rest vakantiewerk doen
Leuk topic J. Bremer!:)
Kakdrol
Lid
Woonplaats: Zevenaar
Berichten: 553
Lid sinds: 7 jan. 2010
3 juni 2010, 16:20 uur | Bericht #122414
Dennenoord Ommen? Ben ik vorig jaar en het jaar daar voor geweest met vrienden
Woonplaats: Venray * Limburg *
Berichten: 726
Lid sinds: 18 dec. 2009
3 juni 2010, 17:15 uur | Bericht #122428
Citaat van monique, donderdag 3 juni 2010, 11:47 uur Wij gaan van 6 september tot 13 september een weekje naar sunparks limburgse peel(voorheen loohorst)ff lekker genieten van de natuur en hopen dat we wat mooie foto`s kunnen maken.


Mijn persoonlijke mening ..
Sunparks limburgse peel (voorheen Centerparcs-Loohorst), is niet mijn favoriet..
Meerdal(Centerparcs) vind ik persoonlijk leuker.. en ligt daar bekant vlak om de hoek
Ik ben al vrij lang niet meer bij het Loohorst geweest (sorry dat ik het nog steeds zo noem, ben ik gewoon gewend ) Maar ff serieus, tis nooit mijn favo geweest. vooral niet het zwembad.. heel saai, ben er altijd snel uitgekeken. Qua omgeving is 't wel heel erg mooi!! Dat wel..
't is zoiezo wél een omgeving om prachtige foto's te kunnen knippen
If you want to see the sunshine, you have to weather the storm!
Debbieke
Lid
Woonplaats: knesselare. oost-vlaanderen belgië
Berichten: 8924
Lid sinds: 7 aug. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
3 juni 2010, 17:19 uur | Bericht #122430
mijn favo centerparcs park is de kempervennen. is nu de 6de maal dat ik er naartoe zal gaan dit jaar.
komt doordat de kindjes van mijn zus nog te klein zijn voor een langere autorit.
en als we naar centerparcs gaan gaat mijn zus en haar gezin altijd mee
Mijn twitter: https://twitter.com/#!/debbietje128
Onweersdagen: 0
anirnith
Lid
Woonplaats:
Berichten: 817
Lid sinds: 9 jun. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
3 juni 2010, 18:46 uur | Bericht #122460
hmmmm wij verblijven in Tuinesia... als het tenminste goed weer word en blijft!

wel zijn mijn 3 kids 26 juli t/m 1 augustus alledrie weg waardoor vriendlief en ik ff echt vakantie hebben.. het gebeurd niet zo vaak dat we met z'n tweetjes zijn omdat m'n ex al bijna 3 jaar niet naar de kids omkijkt... en ze dus altijd thuis zijn... maar goed dat is zijn probleem... hij weet niet wat ie mist...
JPP
Lid
Woonplaats: Workum
Berichten: 502
Lid sinds: 2 jan. 2009
3 juni 2010, 21:09 uur | Bericht #122497
van 23 juni tot 6 juli.
Te beginnen in theux (bij spa in de Ardennen)
Als dat goed bevalt blijven we daar tot de tour langs gekomen is op 5 juli!

en anders gaan we ergen anders verder kamperen.
Met z;n viertjes in de tent, mn vrouw, ik en de 2 kids (1,5 en 3 jaar)je weet misschien nog wel van de sneeuwpop foto's))

iemand nog leuke tips voor de ardennen?

JPP
Woonplaats: Deventer/Enschede
Berichten: 2512
Lid sinds: 29 mei. 2008
3 juni 2010, 21:17 uur | Bericht #122502
Ik heb besloten thuis te blijven dit jaar.
Wel een weekje centerparcs, maar verder niet.
Reden? Ik wil een keer een hele volle zomer in Nederland meemaken.
Zover ik het me herrinner is dat nog nooit voorgekomen.
Ik heb vorig jaar maarliefst 6 onweersdagen gemist in Deventer vanwege vakantie, dit jaar gebeurd dat niet meer!
marsel
Lid
Woonplaats: Woensdrecht
Berichten: 642
Lid sinds: 28 jul. 2006
3 juni 2010, 21:55 uur | Bericht #122518
2 weken Oostenrijk in juli. Hopende op de heerlijke onweders die zich daar voor kunnen doen . Met een beetje mazzel heb je zo 5-8 onweersdagen te pakken in 2 weken (het record staat op 9x in 2 weken in de zomer van 2003). En natuurlijk genieten van de betoverende schoonheid van de Alpen. | Gewijzigd: 3 juni 2010, 21:57 uur, door marsel
Estoque
Lid
Woonplaats: Broekhuizen (Meppel)
Berichten: 534
Lid sinds: 13 feb. 2010
4 juni 2010, 06:53 uur | Bericht #122544
Ik ben al vanaf 2005 niet op vakantie geweest, maar we mikken dit jaar op een paar dagen Engeland.
Kakdrol
Lid
Woonplaats: Zevenaar
Berichten: 553
Lid sinds: 7 jan. 2010
4 juni 2010, 09:03 uur | Bericht #122555
Citaat van marsel, donderdag 3 juni 2010, 20:55 uur 2 weken Oostenrijk in juli. Hopende op de heerlijke onweders die zich daar voor kunnen doen . Met een beetje mazzel heb je zo 5-8 onweersdagen te pakken in 2 weken (het record staat op 9x in 2 weken in de zomer van 2003). En natuurlijk genieten van de betoverende schoonheid van de Alpen.

in 2008 zat ik in Oostenrijk, bij de Kloppeinersee, heb toen 1 echte flinke onweersbui meegemaakt, stroom viel 10x uit op de camping ofzo haha. Maar elke dag heb ik weerlicht gezien en dat is ook mooi hoor! | Gewijzigd: 4 juni 2010, 09:04 uur, door Kakdrol
Terug naar boven
1 2 3
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.364 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 231 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 231, lezen 2 mensen het topic "Zomerverwachting deel 2 + Discussie".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden