Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Benton, MO.

18 Apr 2024 20:33:40

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Henry, MO.

18 Apr 2024 20:05:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Bates, MO; Henry, MO; Johnson, MO.

18 Apr 2024 19:28:29

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Ashley, AR; Morehouse, LA.

18 Apr 2024 17:46:15

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Union, AR; Union, LA.

18 Apr 2024 17:46:14

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor East Carroll, LA; West Carroll, LA; Issaquena, MS.

18 Apr 2024 17:18:22

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Chicot, AR; East Carroll, LA; West Carroll, LA; Issaquena, MS; Washington, MS.

18 Apr 2024 17:07:55

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Chicot, AR; East Carroll, LA; Morehouse, LA; West Carroll, LA; Issaquena, MS; Washington, MS.

18 Apr 2024 16:49:30

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Ashley, AR; Morehouse, LA.

18 Apr 2024 15:58:24

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Clinton, MO.

18 Apr 2024 12:37:04

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Buchanan, MO; Clinton, MO; Platte, MO.

18 Apr 2024 12:28:09

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

18 Apr 2024 12:00:07

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Clay, MO; Jackson, MO; Ray, MO.

18 Apr 2024 11:28:24

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Clay, MO; Clinton, MO; Jackson, MO; Ray, MO.

18 Apr 2024 11:02:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Johnson, KS; Wyandotte, KS; Clay, MO; Clinton, MO; Jackson, MO; Platte, MO.

18 Apr 2024 10:57:16
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2 3 4 5
Debbieke
Lid
Woonplaats: knesselare. oost-vlaanderen belgië
Berichten: 8924
Lid sinds: 7 aug. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
6 juni 2010, 22:47 uur | Bericht #123943
Noodlanding Boeing Air Maroc op Schiphol, hulpverlener gekanteld.

Hulpdiensten zijn massaal uitgerukt voor een vliegtuig van Air Maroc met problemen. Het toestel is inmiddels geland. Er zijn geen gewonden gevallen. Op weg naar Schiphol is op de Pelikaanweg een hulpverleningswagen van de brandweer gekanteld.

Het toestel moest na de start terugkeren naar het vliegveld vanwege brand in de motor. Dat hebben bronnen rond Schiphol zondagavond gemeld. Het vliegverkeer heeft vanwege de noodlanding een aantal minuten stil gelegen

De Luchtverkeersleiding Nederland (LVNL) laat weten dat het toestel veilig op Schiphol is geland en op eigen kracht naar de gate kon rijden. Er zijn geen gewonden gevallen door de noodlanding.

Het toestel heeft brandend boven Haarlem gevlogen, wat door veel mensen is gezien. Volgens sommigen was de hoogte niet meer dan 100 meter.

Het gekantelde hulpverleningsvoertuig is een hoogwerker uit Hoofddorp. Er zijn geen gewonden, maar wel is het voertuig zwaar beschadigd. Dat gebeurde op het terrein van de luchthaven, liet het Korps landelijke politiediensten weten.



Bron: Haarlems Dagblad
Mijn twitter: https://twitter.com/#!/debbietje128
Onweersdagen: 0
Woonplaats: Tilburg, Noord-Brabant
Berichten: 58
Lid sinds: 30 mrt. 2010
6 juni 2010, 23:05 uur | Bericht #123963
Citaat van Marcel32, zondag 6 juni 2010, 22:43 uur Gelukkig dat er niets ernstigs gebeurd is. Ben wel benieuwd naar meer foto's want er zal heus toch wel iemand iets duidelijk vastgelegd hebben hoop ik zo...

vast en zeker, dat is wel het voordeel van foto's makende mp3 spelers en filmende telefoons.
Heb al even zitten zoeken maar nog niets tegen gekomen, dus ik hou me aan bevolen voor linkjes.
Waarom deze advertentie?
Debbieke
Lid
Woonplaats: knesselare. oost-vlaanderen belgië
Berichten: 8924
Lid sinds: 7 aug. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
6 juni 2010, 23:17 uur | Bericht #123974
nog een foto


hier kan je de foto groter bekijken.
http://nos.nl/artikel/162535-noodlanding-v...p-schiphol.html

Bron: Nos
Mijn twitter: https://twitter.com/#!/debbietje128
Onweersdagen: 0
Woonplaats: Groningen (bedum en/of Uithuizermeeden)
Berichten: 42
Lid sinds: 6 jun. 2010
6 juni 2010, 23:18 uur | Bericht #123975
Citaat van smoke_soldier, zondag 6 juni 2010, 20:10 uur bron?

http://www.abradio.nl/web/show/nieuws/9687...in_de_problemen
Debbieke
Lid
Woonplaats: knesselare. oost-vlaanderen belgië
Berichten: 8924
Lid sinds: 7 aug. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
6 juni 2010, 23:19 uur | Bericht #123976
nog een foto.

| Gewijzigd: 7 juni 2010, 09:56 uur, door MarkNL
Mijn twitter: https://twitter.com/#!/debbietje128
Onweersdagen: 0
Woonplaats: Haarlem
Berichten: 1726
Lid sinds: 8 nov. 2009
6 juni 2010, 23:20 uur | Bericht #123977
Een flink toestel nog, ik ben echt blij dat dat ding niet boven Haarlem is neergestort of zoiets. Moet er niet aan denken zeg, volle tank etc.
Debbieke
Lid
Woonplaats: knesselare. oost-vlaanderen belgië
Berichten: 8924
Lid sinds: 7 aug. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
6 juni 2010, 23:23 uur | Bericht #123983
is inderdaad een flink toestel ja. als die daadwerkelijk in Haarlem zou neergestort zijn, dan zou de catastrofe niet te overzien geweest zijn.
Mijn twitter: https://twitter.com/#!/debbietje128
Onweersdagen: 0
Debbieke
Lid
Woonplaats: knesselare. oost-vlaanderen belgië
Berichten: 8924
Lid sinds: 7 aug. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
7 juni 2010, 06:28 uur | Bericht #124092
filmpje van de brandweerwagen



Bron: Nos
Mijn twitter: https://twitter.com/#!/debbietje128
Onweersdagen: 0
Kimbo
Lid
Woonplaats: Haarlem
Berichten: 58
Lid sinds: 13 aug. 2008
7 juni 2010, 08:57 uur | Bericht #124108
Onze flat in Haarlem Schalkwijk stond idd te trillen. Was erg hard geluid, heb helaas niks gezien, want zat lekker binnen. Maar ik kijk er niet zo van op omdat ik jaren in Zwanenburg heb gewoond, daar zijn dat soort geluiden normaal, omdat ze daar altijd erg laag vliegen over de huizen. Maar ben blij dat het goed afgelopen is.
Axel
Lid
Woonplaats: Zaandam
Berichten: 100
Lid sinds: 27 jul. 2006
7 juni 2010, 11:54 uur | Bericht #124190
Het klinkt allemaal heftiger dan het is. Piloten worden hier tegenwordig aardig op getraint. Tuurlijk zal het erg "indrukwekkend" zijn geweest voor direct omwonende mensen, vooral de mensen waar het ongeluk van vorig jaar nog in het geheugen staat gegrift. Toch weet een piloot, nee, moet een piloot weten wat te doen in deze situatie. Op youtube staat een soort gelijk filmpje met een toestel van ThomsonFly
http://www.youtube.com/watch?v=9KhZwsYtNDE | Gewijzigd: 7 juni 2010, 11:54 uur, door Axel
Romani
Lid
Woonplaats: Den Haag (Wateringseveld)
Berichten: 1328
Lid sinds: 26 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
7 juni 2010, 12:38 uur | Bericht #124210
Citaat van Stephan88, zondag 6 juni 2010, 23:20 uur Een flink toestel nog, ik ben echt blij dat dat ding niet boven Haarlem is neergestort of zoiets. Moet er niet aan denken zeg, volle tank etc.

Het is al snel iets groots..een vliegtuig, maar dit, een 737 is in vergelijking met een boeing 747 of een airbus A-340 of 360 maar een klein vliegtuigje
En nee, je wilt m inderdaad niet naar beneden zien vallen, maar dat wil je met een Cessna al niet
Gelukkig goed afgelopen.
Vraag me alleen af of hij wel een ronde zo laag boven Haarlem moest vliegen....Volgens mij zijn er zat protocollen, scenario's en andere opties om hem veilig boven minder bewoond gebied binnen te loodsen..... Het vliegtuig was immers nog gewoon bestuurbaar.
In mijn optiek zal deze vraag ook rijzen bij het onderzoek van de raad voor de transportveiligheid. | Gewijzigd: 7 juni 2010, 12:42 uur, door Romani
Like a drifter twister i was born to walk alone2e plaats fotowedstrijd week 31
niksnut
Lid
Woonplaats:
Berichten: 93
Lid sinds: 30 aug. 2006
7 juni 2010, 12:50 uur | Bericht #124216
Citaat van Stephan88, zondag 6 juni 2010, 20:35 uur LIVE op NED2 Vliegtuig vloog op ongeveer 100 meter hoogte over haarlem

welk programma???
Debbieke
Lid
Woonplaats: knesselare. oost-vlaanderen belgië
Berichten: 8924
Lid sinds: 7 aug. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
7 juni 2010, 13:30 uur | Bericht #124229
'Geen fouten gemaakt bij noodlanding'.

De piloot van het toestel van Royal Air Maroc, dat zondagavond een noodlanding maakte op Schiphol, valt niets te verwijten. Hij heeft goed gehandeld, nadat een aantal vogels in de motor belandde en deze beschadigd raakte.

Dat blijkt uit onderzoek van de Luchtvaartpolitie van het Korps landelijke politiediensten (KLPD).



De Boeing 737 maakte zondagavond even voor tien uur een noodlanding op Schiphol. Door de botsing met de vogels ontstond forse schade aan een van de motoren en de romp van het vliegtuig.

De Luchtverkeersleiding Nederland (LVNL) liet weten dat het toestel veilig op Schiphol landde en op eigen kracht naar de gate kon rijden. Er vielen geen gewonden door de noodlanding.

Geen vervolging
Volgens het KLPD handelde de piloot volkomen correct. Het Openbaar Ministerie (OM) stelt, op basis van deze onderzoeksconclusie, dan ook geen vervolging in. De Onderzoeksraad voor Veiligheid (OVV) is een onderzoek begonnen naar de omstandigheden rond noodlanding.

De Verenigingen van Nederlandse Verkeersvliegers (VNV) stelt in een reactie dat veel luchthavens geregeld last hebben van vogels die in motoren van vliegtuigen belanden. De meeste luchthavens proberen dan ook vogels te verjagen van het vliegveld. Dat gebeurt op Schiphol onder meer door de vegetatie rond de luchthaven aan te passen.

Ganzenpopulatie
Provincie Noord-Holland houdt de ganzenpopulatie rond Schiphol overigens nauwletttend in de gaten. Binnen een straal van 10 kilometer wordt de hoeveelheid op een laag peil gehouden door de dieren te vangen of af te schieten.

Schiphol zegt geen grip te hebben op grote groepen ganzen die zich rond de luchthaven ophouden. ''Ze vliegen over ons heen om in de omliggende gebieden naar eten te zoeken'', aldus een woordvoerster van Schiphol maandag.

Daarop is er een regiegroep gevormd, die de groei van de ganzenpopulatie moet tegengaan. De provincie Noord-Holland is een project begonnen om de populatie op peil te houden door ganzen af te schieten en ganzeneieren te bewerken zodat ze niet kunnen worden uitgebroed.

Vogelwachters
De luchthaven besteedt veel aandacht aan het verjagen van vogels op het luchthaventerrein, aldus een woordvoerster. Er zijn zestien vogelwachters in dienst die de start- en landingsbanen 24 uur per etmaal proberen vrij te houden van vogels.

Desondanks is het aantal vogelaanvaringen op Schiphol vorig jaar fors toegenomen: ruim zeven botsingen per 10.000 vliegtuigbewegingen. Een jaar eerder was dat nog ruim vier aanvaringen. Het vliegverkeer had in 2009 vooral veel last van torenvalken en buizerds.

Bron: Nu
Mijn twitter: https://twitter.com/#!/debbietje128
Onweersdagen: 0
Debbieke
Lid
Woonplaats: knesselare. oost-vlaanderen belgië
Berichten: 8924
Lid sinds: 7 aug. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
7 juni 2010, 13:39 uur | Bericht #124231
KLPD: piloot Royal Air Maroc handelde juist.

De piloot van het toestel van Royal Air Maroc dat zondagavond (6 juni) naar Schiphol terugkeerde na een ‘bird strike’, valt niets te verwijten. Dat constateert de Luchtvaartpolitie van het Korps landelijke politiediensten (KLPD) maandag na onderzoek. Volgens de KLPD klopt het dat het toestel na het opstijgen tegen een aantal vogels is aangevlogen.

Click here to find out more!
Dat blijkt onder meer uit vogelresten en bloedsporen in de motor. Daaruit constateert de Luchtvaartpolitie dat de noodlanding niet het gevolg was van laakbaar optreden van de piloot.

Het toestel, een Boeing 737-400, blijft nog zeker twee weken aan de grond staan. Royal Air Maroc stuurt maandag technici vanuit Casablanca naar Nederland om de noodzakelijke reparaties aan het toestel te verrichten.

Bron: Luchtvaartnieuws
Mijn twitter: https://twitter.com/#!/debbietje128
Onweersdagen: 0
Woonplaats: Haarlem
Berichten: 183
Lid sinds: 28 feb. 2010
7 juni 2010, 14:56 uur | Bericht #124242
Zo en hoe laag hij overvloog en toen ik vlak erna allemaal sirenes hoorde dacht ik echt dat het mis gegaan was ik zat op dat momen in schalkwijk in de wijk meerwijk en dacht even dat het misging en hij maakte echt een hoop herrie maar gelukkig is alles goed gekomen hopelijk ook met de brandweer mannen
[onweersdagen 2013] 1
wappy
Lid
Woonplaats: Haarlem-Schalkwijk
Berichten: 1195
Lid sinds: 26 jul. 2006
7 juni 2010, 15:34 uur | Bericht #124250
Zo ja gelukkig wel anders was me huis weggeweest, schrok me echt wezeloos met die herry.

En ja was erg laag je kon de popnagels zien zitten | Gewijzigd: 7 juni 2010, 15:39 uur, door wappy
Debbieke
Lid
Woonplaats: knesselare. oost-vlaanderen belgië
Berichten: 8924
Lid sinds: 7 aug. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
7 juni 2010, 17:02 uur | Bericht #124284
Ganzenplaag Schiphol nog groot, toestel dreigde niet neer te storten.

Een groep ganzen is schuldig aan het in brand raken van de linker motor van een Boeing 737 van Royal Air Maroc. Na de vogelaanvaring moest het toestel zondagavond een noodlanding op Schiphol maken.

,,Dit incident toont aan dat we nog steeds last hebben van een ganzenplaag. Het probleem met ganzen is juist dat ze zo groot zijn en in groepen vliegen'', benadrukt Schiphol-directeur Ad Rutten.

Ook de pilotenvakbond VNV meent dat nog steeds maatregelen nodig zijn tegen het groeiend aantal ganzen in Nederland. ,,Bijna altijd gaat het goed, maar nu zie je dat de beesten weldegelijk een gevaar voor de luchtvaart zijn'', concludeert voorzitter Evert van Zwol.

De Luchtvaartpolitie heeft vogelresten en bloedsporen in de motor aangetroffen.

Vertegenwoordigers van Royal Air Maroc, de luchtverkeersleiding, Schiphol en de pilotenbond ontkennen dat er gevaar was dat het toestel zou neerstorten. Na de vogelaanvaring ontstond brand in de motor, waarna die is afgezet. Tijdens de rest van de vlucht was er geen vuur meer te zien, maar wel rook. ,,Een dergelijk toestel kan makkelijk op één motor verder vliegen. Daar trainen we veel op, dat is gesneden koek'', benadrukt Van Zwol.

Bron: Haarlems Dagblad
Mijn twitter: https://twitter.com/#!/debbietje128
Onweersdagen: 0
Debbieke
Lid
Woonplaats: knesselare. oost-vlaanderen belgië
Berichten: 8924
Lid sinds: 7 aug. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
7 juni 2010, 17:04 uur | Bericht #124285
Burgemeester Haarlem wil opheldering over noodlandingsvlucht.

De Haarlemse burgemeester Bernt Schneiders eist opheldering over de zeer lage vlucht die een Royal Air Maroc-vliegtuig zondagavond boven de stad en omliggende plaatsen maakte. ,,We zijn door het oog van de naald gekropen. Ik ben me rotgeschrokken'', reageert Schneiders op het incident met de Boeing 737.

Het toestel moest kort na de start vanwege motorproblemen een noodlanding op Schiphol maken. Burgemeester Schneiders wil onder meer te weten komen of het toestel boven de stad brandstof heeft geloosd. ,,Als er hier kerosine is neergekomen, heeft dat gezorgd voor veiligheidsrisico's. De afspraak is ook dat vliegtuigen alleen boven zee of boven het IJsselmeer kerosine mogen dumpen.'' Deskundigen benadrukken dat een Boeing 737 helemaal geen kerosine kan lozen.

Ook vindt Schneiders dat moet worden uitgezocht of de piloot een of meer andere noodlandingsroutes had kunnen nemen, zodat niet over Haarlem en andere gemeenten was gevlogen.

Bron: Haarlems Dagblad
Mijn twitter: https://twitter.com/#!/debbietje128
Onweersdagen: 0
Woonplaats: Haarlem
Berichten: 183
Lid sinds: 28 feb. 2010
7 juni 2010, 17:22 uur | Bericht #124294
Vind het wel een overdreven reactie wees blij dat het goed is verlopen het had erger kunnen wezen :S maar goed er valt altijd wel wat te zeuren
[onweersdagen 2013] 1
Woonplaats: Deventer/Enschede
Berichten: 2512
Lid sinds: 29 mei. 2008
7 juni 2010, 17:32 uur | Bericht #124299
Waardoor kwam de Bijlmer-ramp ookalweer? Ook zoiets als herrie met de motor(en) toch?
Het zou maar een tweede keer gebeuren..
Terug naar boven
1 2 3 4 5
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.849 topics, welke bij elkaar 448.358 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.576 leden.
Het nieuwste lid is Jeffrey bunk .

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 60 mensen aan het browsen op het forum. 2 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 60, lezen 2 mensen het topic "Sneeuwruimen op de Grossglockner Hochalpenstrasse".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden