Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Garza, TX; Kent, TX.

24 Apr 2024 09:25:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Coleman, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 04:06:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Jones, TX; Shackelford, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 03:18:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Nolan, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 03:18:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kent, TX.

24 Apr 2024 01:16:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Scurry, TX.

24 Apr 2024 01:16:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Fisher, TX.

24 Apr 2024 00:56:55

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garza, TX; Kent, TX.

24 Apr 2024 00:45:51

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kent, TX.

23 Apr 2024 23:56:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garza, TX; Kent, TX.

23 Apr 2024 23:19:17

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Garza, TX; Kent, TX.

23 Apr 2024 23:03:28

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alger, MI; Marquette, MI.

23 Apr 2024 19:07:37

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

23 Apr 2024 17:00:01

De temperatuur bij Dourbes is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:04

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:03
Actueel
1 / 4

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Estoque
Lid
Woonplaats: Broekhuizen (Meppel)
Berichten: 534
Lid sinds: 13 feb. 2010
7 juni 2010, 19:58 uur | Bericht #124348
Het begon eigenlijk iets onserieus, met gewoon voor de grap 'mag ik mee'. Mike en Dik namen dat alleen wat serieuzer, met als gevolg dat ik rond een uur of 16.00 opgepikt zou worden. Ik begon wel wat zenuwachtig te worden, want ik kende hen alleen nog van de chat, waar ik natuurlijk wel goed met ze kon opschieten. Ik groef mijn O-O shirt even uit en maakte mij klaar voor vertrek. Ik had zo mijn twijfels of ze het wel konden vinden, ik woon op zijn zachts gezegd in een gehucht namelijk. En ja hoor, nog geen paar minuten later begon mijn telefoon zijn liedje te ratelen.. Ze waren namelijk verdwaald.. Tsss Na een vrij kort gesprek vonden ze uiteindelijk mijn huis en ben ik dus met ze mee gegaan.

Het autotje zag er vrij klein uit, maar had ondanks het weerstation in mijn gezicht nog vrij veel ruimte. En tja, toen gingen we dus op pad richting Vollenhove etc. Met al het water daar kunnen buien zich opladen, en Mike en Dik hadden het ook vaker bekeken.. Het is alleen een secret chase plek gheghe, dus ik zeg verder niet heel veel meer. Eenmaal daar aan gekomen stond het prototype ramptoerist klaar, een kale man in een camper vlakbij het water. 'Of we gingen vissen' ehm nee.. Dat niet nee... Nadat we, of nouja GN het weerstation had opgezet veranderde hij toch van gedachten en vroeg hij wanneer de UFO's landen.. Na een korte uitleg kwam het toch genoeg door dat we achter onweer aan reden. Ugh, ik kreeg bijna de neiging om zijn camper het water in te drukken..

Het gene wat Mike dus opviel, was dat de wind vanuit het noorden kwam -waren we wel een kompas voor nodig om dat te weten..- De wind nam steeds meer toe en het begon toch wel wat te kriebelen. We hadden intussen de laptop al geraadpleegd voor de buienradar.. Al hadden we geen hoop op een -onbeveiligde- internetverbinding, maar warempel! Het werd dus live verbinding vanuit de polder terwijl onze blikken op de buienradar gleden richting een buienlijn in de onderste helft van Nederland. Als Sven en Jan die kregen in Utrecht, dan wij ook! Het probleem was, kwamen we achteraf achter.. Dat de activiteit er uit ging. Het was toch twijfel, waar moesten we heen? Het zag er nog steeds dreigend uit en het had ook zo de nodige voorboden van onweer.. Uiteindelijk viel de beslissing, we zouden richting Kampen rijden om daar langs de Ijssel rond te tuffen. Het was nu ongeveer 19.00, we hadden dus nog genoeg tijd om de bui op te vangen.

In Kampen gingen we nog even chasen op een snackbar waar we dus even wat gegeten hebben om bij te tanken. Volgens Mike's neus ging het regenen, klopte natuurlijk ook. Toen we bij de auto kwamen hadden we alleen een probleem, hoe zat het nu met de buien? In de stad was het wel allemaal beter beveiligd dan in de polder dus besloten we andere chasers te raadplegen. Eerst Sven, alleen die nam niet op.. :') Toen dus Supercell [Thijmco] geraadpleegd via mijn telefoon, die zei dat de bui dus uitdoofde en alleen de Engelse buien vannacht nog iets konden worden. Dat werd natuurlijk te laat, maar we wilden nog wel even kijken naar de radar. We zijn dus via Mike's huis gereden -met toch protest, zijn huis zou rommelig zijn gheghe..- om daar een kijkje te nemen, mocht het nog iets worden konden we nog verder, anders werd het mij naar huis brengen en nog kijken of Mike en Dik die bui gingen pakken. Dik heeft de hele weg zitten nadenken, en toen hij ook de radarbeelden zag werd het nog moeilijker.. Dik moest om 4.00 al weer aan het rijden, dus het moest wel iets worden natuurlijk.. Zelfs hij moet slaap Bij GN nog even een troostijsje gehad, gheghe.. Ook de kleine Snuffie en de grotere Snoet gezien!

En tja, toen was het voor mij dus naar huis gaan.. We zijn nog even naar de Shell gegaan waar Mike en Dik nog iets te drinken hebben weggehaald -Chocolademelk -. Toen we weer de Shell uitkwamen regende het, de stemming was een beetje sip. Tja, het was wel gezellig.. maar een leuke flits maakt het dan wel weer beter. Eenmaal bij mij thuis aangekomen vielen we met de neus in de boter, er stond nog wat patat op tafel met wat stokjes en zo zijn uiteindelijk de magen helemaal gevuld. Ze kregen nog een korte rondleiding langs de stallen en zo wisten ze dus ook wat mijn peerdjes waren.

Ik vond het een leuke ervaring, het was gezellig -ondanks het grassprietjes gevecht met Mike, de beesten in het gras en het feit dat we geen onweer hadden-!

Hierbij nog een paar foto's, niet mijn beste tot nu toe.. Eigenlijk gewoon barslecht..
Ze geven ook niet de sfeer mee..

Woonplaats: Deventer/Enschede
Berichten: 2512
Lid sinds: 29 mei. 2008
7 juni 2010, 20:14 uur | Bericht #124355
Het zou toch een mooie foto zijn geweest als je op de achtergrond met die camper een dikke inslag op de foto had gehad, maarja.. Het mocht niet zo zijn.
Ik heb de chase niet gewaagd omdat er simpelweg niets op gang kwam..
Leuk verslag!
Waarom deze advertentie?
ddj
Lid
Woonplaats:
Berichten: 109
Lid sinds: 15 mrt. 2009
7 juni 2010, 20:15 uur | Bericht #124356
leuk verslag en nu op naar een geslaagde chase
Woonplaats: Honselersdijk (Zuid-Holland)
Berichten: 1483
Lid sinds: 26 aug. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
7 juni 2010, 20:18 uur | Bericht #124360
Citaat van chiel, maandag 7 juni 2010, 19:14 uur Het zou toch een mooie foto zijn geweest als je op de achtergrond met die camper een dikke inslag op de foto had gehad, maarja.. Het mocht niet zo zijn.
Ik heb de chase niet gewaagd omdat er simpelweg niets op gang kwam..
Leuk verslag!



die kan je er later altijd nog in photoshoppen

je heb er toch nog een leuk verslagje van weten te maken Heaven
met vriendelijke groet,

Marcel
thijmco
Lid
Woonplaats:
Berichten: 1802
Lid sinds: 28 jul. 2008
7 juni 2010, 20:19 uur | Bericht #124361
leuk verslag , lekker leesbaar, en vermakelijk

SC
Estoque
Lid
Woonplaats: Broekhuizen (Meppel)
Berichten: 534
Lid sinds: 13 feb. 2010
7 juni 2010, 20:30 uur | Bericht #124368
De eerste keer is speciaal, dus ondanks dat er geen onweer was moet je het wel plaatsen toch?

Bedankt trouwens, foto's komen nog van GN dacht ik.
Woonplaats:
Berichten: 2713
Lid sinds: 11 mrt. 2010
7 juni 2010, 20:32 uur | Bericht #124369
mooi stukje leesvoer @heaven!!!
en niet elke chase is de beste hè
Debbieke
Lid
Woonplaats: knesselare. oost-vlaanderen belgië
Berichten: 8924
Lid sinds: 7 aug. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
7 juni 2010, 20:32 uur | Bericht #124370
heel mooi verslagje hoor heaven
het leest lekker moet ik zeggen. hopelijk krijg je de volgende keer wel onweer
Mijn twitter: https://twitter.com/#!/debbietje128
Onweersdagen: 0
Woonplaats: Honselersdijk (Zuid-Holland)
Berichten: 1483
Lid sinds: 26 aug. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
7 juni 2010, 20:40 uur | Bericht #124380
zo
met vriendelijke groet,

Marcel
talkyr86
Lid
Woonplaats: Apeldoorn
Berichten: 4311
Lid sinds: 7 aug. 2008
7 juni 2010, 22:27 uur | Bericht #124444
Leuk verslag Heaven en ja ook Narmolanya, Stefan en ik hebben geen succes gehad, maar wel een hele leuk dag
monique
Lid
Woonplaats: bergen op zoom
Berichten: 127
Lid sinds: 3 jun. 2008
7 juni 2010, 22:52 uur | Bericht #124455
leuk verslag om te lezen ach ja volgende keer beter en meer geluk misschine
Woonplaats: gaanderen [achterhoek]
Berichten: 347
Lid sinds: 26 jul. 2006
7 juni 2010, 22:53 uur | Bericht #124456
wat een mooie verslag als of ik meegeweest ben. ik hoop dat je ene keer een geslaagde chase mag hebben en dat je dan een net zo'n gaaf verslag geeft.
1ste mooie onweersdag zondag 20 mei
2de mooie onweersdag woensdag 23 mei.
Woonplaats: Maastricht
Berichten: 464
Lid sinds: 5 jul. 2009
8 juni 2010, 01:40 uur | Bericht #124494
zal ik t dan af maken met onze lieve heaven met mijn NIEUWE weer station op de achtergrond en ddj aan het alcoholisch vrije versnapering, leuke chaseverslag Heaven! was ook wel erg gezellig
je bent wel wat vergeten, ik werd nogal mishandeld door heaven! dus zo lief was ze niet!!!

Never stop Chasing --> www.xtremechasing.nl
Festival Weerman --> www.weerbewaking.nl
Bedrijfsfotografie -->> www.pxpro.nl
Woonplaats: Venray * Limburg *
Berichten: 726
Lid sinds: 18 dec. 2009
8 juni 2010, 07:58 uur | Bericht #124502
@Heaven: Leuk verslag.. haha! lekker om te lezen!
If you want to see the sunshine, you have to weather the storm!
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
8 juni 2010, 11:32 uur | Bericht #124550
Leuk verslag en leuk om te lezen en die foto's te zien! Volgens mij hebben jullie het erg naar de zin gehad!
Estoque
Lid
Woonplaats: Broekhuizen (Meppel)
Berichten: 534
Lid sinds: 13 feb. 2010
8 juni 2010, 17:40 uur | Bericht #124928
Aah noes, die foto...


Maar 't is altijd beter dan die andere. :')
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.363 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 233 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 233, lezen 3 mensen het topic "Foto's/Video's onweer en extreem weer".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden