Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Phillips, KS; Smith, KS; Franklin, NE; Webster, NE.

25 Apr 2024 14:25:25

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Phillips, KS; Smith, KS; Franklin, NE; Harlan, NE; Webster, NE.

25 Apr 2024 14:12:34

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jewell, KS; Mitchell, KS.

25 Apr 2024 14:08:32

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jewell, KS; Mitchell, KS; Osborne, KS; Smith, KS.

25 Apr 2024 13:44:40

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Osborne, KS; Smith, KS.

25 Apr 2024 13:10:13

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Osborne, KS; Phillips, KS; Rooks, KS; Smith, KS.

25 Apr 2024 12:33:33

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

25 Apr 2024 08:00:01

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Garza, TX; Kent, TX.

24 Apr 2024 09:25:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Coleman, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 04:06:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Jones, TX; Shackelford, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 03:18:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Nolan, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 03:18:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kent, TX.

24 Apr 2024 01:16:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Scurry, TX.

24 Apr 2024 01:16:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Fisher, TX.

24 Apr 2024 00:56:55

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garza, TX; Kent, TX.

24 Apr 2024 00:45:51
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2
Marjoo
Lid
Woonplaats: Arnhem
Berichten: 566
Lid sinds: 7 jun. 2010
7 juni 2010, 20:57 uur | Bericht #124387
:| Hallo, Ik ben Marjoo. 2 katten die m'n leven ernstig leuk maken...niet bang zijn voor onweer of water in tegenstelling tot mijzelf.
Ik ben nu 39 en er is 1 dagdeel dat onweer mij de stuipen op het lijf jaagt: de nacht

Overdag vind ik het prima. De wind...de regen...dat fascineert. Maar als ik 's nachts in m'n bed lig en het begint in de verte te onweren word ik panisch.
De ironie kan nog groter: ik heb die angst alleen als ik alleen ben EN in m'n appartement. Zodra ik in een 'normaal' woonhuis ben, dus niet helemaal bovenin waar ik woon, is er een normale spanning. Zodra er iemand is met wie ik kan praten...is het prima (en dan niet die me verteld hoe ernstig en wat er wel niet mis kan gaan!!)

Dit is ook de reden dat k op deze site ben. Vanuit de auto vind k onweer zo geniaal...zo mooi...mysterieus... Maar thuis in m'n appartement is het drama. En ja hoor, komende week is al gezegd dat er 1 nach fikse buien gaan vallen. Het zweet staat me al in de handen bij het idee brrr.
Een vriendin van me is van haar angst afgekomen door deze site, door de leden. EN ik hoop datzelfde te bereiken (ik ben al blij als ik bij onweer in m'n bed blijf liggen ipv ergens ga zitten waar geen ramen zijn!)

Iemand suggesties??
Hoe dan ook...wil je meer weten over waarom in de auto onweer fascinerend is en thuis niet dan vraag maar raak.
Adviezen ook welkom
Boxer
Lid
Woonplaats: Breukelen (ut)
Berichten: 950
Lid sinds: 14 aug. 2006
7 juni 2010, 21:02 uur | Bericht #124391
Allereerst van harte welkom op deze super site.
Ze hebben er hier al meer "behandeld"
Suc6 met het overwinnen van je onweerangst in je appartement.
Als je niet meer durft te zeggen wat je meent, zal je al snel niet meer menen wat je zegt!
Waarom deze advertentie?
Maxim1110
Lid
Woonplaats: Nijmegen(ma-vr), Eindhoven(weekend)
Berichten: 4041
Lid sinds: 25 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
7 juni 2010, 21:03 uur | Bericht #124392
In ieder geval welkom

Je gaf zelf al aan dat het helpt om er met iemand over te praten. Ik denk dat je dan hier op het juiste adres bent Ik heb er zelf geen ervaring mee omdat ik nooit bang ben geweest voor onweer maar ik heb van anderen gehoord dat de chat hier op o-o ze erg geholpen heeft
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Woonplaats:
Berichten: 2713
Lid sinds: 11 mrt. 2010
7 juni 2010, 21:03 uur | Bericht #124393
en ook jij bent van harte welkom op deze mooie site!
Estoque
Lid
Woonplaats: Broekhuizen (Meppel)
Berichten: 534
Lid sinds: 13 feb. 2010
7 juni 2010, 21:05 uur | Bericht #124397
Welkom hier, je zult door onze enthousiasme wel aangestoken worden..
Woonplaats: Venray * Limburg *
Berichten: 726
Lid sinds: 18 dec. 2009
7 juni 2010, 21:05 uur | Bericht #124398
Welkom op O-O!!
Fijne tijd gewenst!
If you want to see the sunshine, you have to weather the storm!
Debbieke
Lid
Woonplaats: knesselare. oost-vlaanderen belgië
Berichten: 8924
Lid sinds: 7 aug. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
7 juni 2010, 21:06 uur | Bericht #124399
hoi en van harte welkom hier

en zoals eerder gezegd.. er zijn er hier idd al meer behandeld met die angst
hopelijk helpt het je ook.
Mijn twitter: https://twitter.com/#!/debbietje128
Onweersdagen: 0
Woonplaats: Zutphen
Berichten: 342
Lid sinds: 21 dec. 2009
7 juni 2010, 21:09 uur | Bericht #124403
Welkom!

Ik vind het in de nacht juist heerlijk als er onweer aankomt. Je hoort het in de verte aankomen en telkens dichterbij komen. Klaarwakker als ik dan ben, schuif ik de gordijnen los en ga kijken.
Bekeuringen betaal ik nooit, want iets wat je krijgt hoef je niet te betalen.
Rutte31
Lid
Woonplaats: Gouda
Berichten: 2421
Lid sinds: 26 jul. 2008
7 juni 2010, 21:14 uur | Bericht #124404
Hartelijk welkom op deze informatieve en vooral leuke site! Ik denk dat het je veel goed zal doen om met anderen over je angst voor onweer te praten, want ik denk dat je heus niet de enige bent.
Deze site kan je misschien niet geheel van je angst afhelpen maar is wel een prima hulpmiddel lijkt me zo.
ruk
Lid
Woonplaats: Spijkenisse
Berichten: 1694
Lid sinds: 10 jun. 2007
7 juni 2010, 21:33 uur | Bericht #124413
van harte welkom op 0-0 Marjoo en alvast een supertijd tegemoet hier !!

heb je verhaal gelezen en in de auto heb je er geen last van maar wel in je appartement !?!?

hier al 's aangedacht....
55103779_1_large.jpg

groetjes Ruk.
één ding is zeker, er is ALTIJD WEER!!!!
Klapper
Lid
Woonplaats: vlissingen
Berichten: 1071
Lid sinds: 2 jan. 2010
7 juni 2010, 21:34 uur | Bericht #124414
ik heb vroeger welleens een ongeluk gehad

http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=15736

maar jaren na dat ongeluk ben ik me gaan verdiepen in stormen onweer enz.
en kwam ik erachter dat er meer is dan alleen maar wind enz.
en vanaf toen ben ik het langzaam aan allemaal op een andere manier gaan bekijken
en is die angst omgeslagen.
ik ben nog wel voorzichtig maar niet meer bang gelukkig
ik kijk net als de meeste mensen op deze site er erg naar uit als er slecht weer komt.
kzou zeggen verdiep je erin en als je snachts in je bed ligt denk er dan maar aan wat er precies aan de hand is.
btw wel dapper van je dat je dit zo verteld hopelijk kom je er vanaf
succes ermee

you are a god amongst insects
Marjoo
Lid
Woonplaats: Arnhem
Berichten: 566
Lid sinds: 7 jun. 2010
7 juni 2010, 21:51 uur | Bericht #124422
Geen idee of ik erin pas Wel superidee

Citaat van ruk, maandag 7 juni 2010, 21:33 uur van harte welkom op 0-0 Marjoo en alvast een supertijd tegemoet hier !!

heb je verhaal gelezen en in de auto heb je er geen last van maar wel in je appartement !?!?

hier al 's aangedacht....


groetjes Ruk.

Woonplaats: Uster, Zwitserland
Berichten: 700
Lid sinds: 10 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
7 juni 2010, 21:55 uur | Bericht #124423
Hoi Marjo..welkom en geniet van de mooie bijdragen hier!
https://twitter.com/#!/mherp
Dreamely
Lid
Woonplaats: Gouda
Berichten: 290
Lid sinds: 6 jun. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
7 juni 2010, 21:57 uur | Bericht #124424
Hi Marjoo,

Van harte welkom hier
Ik was ook een tijd heel erg bang voor onweer.
Bij elke donder die ik hoorde, kroop ik onder de dekens.
Nu echter, na het ontdekken van dit forum, vind ik het keigaaf dat onweer
Komt allemaal goed Als je al naar buiten durft te kijken vanuit je huis wanneer het onweert, heb je al een stap overwonnen

Woonplaats: Haarlem
Berichten: 1726
Lid sinds: 8 nov. 2009
7 juni 2010, 22:00 uur | Bericht #124425
Citaat van Marjoo, maandag 7 juni 2010, 20:57 uur :| Hallo, Ik ben Marjoo. 2 katten die m'n leven ernstig leuk maken...niet bang zijn voor onweer of water in tegenstelling tot mijzelf.
Ik ben nu 39 en er is 1 dagdeel dat onweer mij de stuipen op het lijf jaagt: de nacht

Overdag vind ik het prima. De wind...de regen...dat fascineert. Maar als ik 's nachts in m'n bed lig en het begint in de verte te onweren word ik panisch.
De ironie kan nog groter: ik heb die angst alleen als ik alleen ben EN in m'n appartement. Zodra ik in een 'normaal' woonhuis ben, dus niet helemaal bovenin waar ik woon, is er een normale spanning. Zodra er iemand is met wie ik kan praten...is het prima (en dan niet die me verteld hoe ernstig en wat er wel niet mis kan gaan!!)


Lol, ik heb precies datzelfde. Overdag hoop ik altijd enorm op onweer en vind ik het ook fantastisch om te zien. Maar als ik ook alleen ben midden in de nacht en ik in me bed lig, dan voel ik me op de één of andere manier niet veilig en ga ik een verdieping omlaag.

Grappig om te lezen dat er toch nog meer mensen zijn die dus dit hebben, heb het eigenlijk nog nooit verteld op o-o. Nu dus wel, omdat ik niet meer alleen ben met dit
thijmco
Lid
Woonplaats:
Berichten: 1802
Lid sinds: 28 jul. 2008
7 juni 2010, 22:07 uur | Bericht #124427
welkom bij Onweer-Online , fijne tijd gewenst ...

Hier even een Link van '' de behandelruimte'' ---> http://www.onweer-online.nl//chat/

groet,

SC
talkyr86
Lid
Woonplaats: Apeldoorn
Berichten: 4311
Lid sinds: 7 aug. 2008
7 juni 2010, 22:09 uur | Bericht #124428
Namens de Onweer-Online crew een hele fijn tijd gewenst en veel lees/kijk plezier
eric72
Lid
Woonplaats: twenterand
Berichten: 9
Lid sinds: 2 jun. 2010
7 juni 2010, 22:16 uur | Bericht #124432
Tijdens mijn jeugd was mijn moeder doodsbang voor onweer, tijdens zware buien moesten mijn zus en ik onder de eethoek schuilen van mijn moeder en het "tafelzilver" werdt alvast in theedoeken gerold ivm inslag en erger !!!!.
Mijn ouweheer daarintegen vondt zwaar onweer juist helemaal geweldig en ging op een melk bus in de deur opening zitten kijken naar het onweer.
Wij woonden buitenaf en hadden vrij zicht over de landerijen, als het bij ons onweerde kon het niet weg want we lagen tussen de "holterberg "en Frieseberg" ( regionale heuvelrug) dus je kunt je voorstellen dat het er heftig aan toe ging.

Lang ben ik nerveus geweest tijdens onweers buien dankzij mams, maar tegenwoordig jaag ik ze na tot in het extreme !!!!.
Mijn ouweheer zei altijd: leer het weer kennen, weet de gevaren en de juiste feiten van het onweer en hou deze in acht, dan kan je maar weinig overkomen.
Hij had gelijk.

In je appartement zit je behoorlijk veilig, ook al zit je boven in.

succes met je poging
Woonplaats: zwolle
Berichten: 226
Lid sinds: 22 jun. 2008
7 juni 2010, 22:22 uur | Bericht #124437
Hoi Marjoo!
Welkom!
Toen ik hier een paar jaar geleden kwam,dacht ik er precies zo over als jij.
Maar nu ben ik gewoon verslaafd aan onweer! wie had dat gedacht!
ook ik kroop onder de dekens om de flitsen maar niet te zien,als ik wist dat er onweer kwam,dan sliep ik niet.
Als ik nu weet dat het komt,dan blijf ik juist wakker,en ik was echt bang.
Moet zeggen mede door onweer online,ben ik nu absoluut niet meer bang.
Voor mij dus zeker een hulpmiddel!
En heel veel over lezen.
Hopenlijk ga jij het ook ooit een keer fascinerend vinden.
Groetjes sandra
Frenk78
Lid
Woonplaats: Vlaardingen
Berichten: 1148
Lid sinds: 3 aug. 2008
7 juni 2010, 22:24 uur | Bericht #124440
Van harte welkom! Er zijn er meerdere voorgegaan en bij sommige is de angst overgegaan in fascinatie. Wellicht jij straks ook!
Terug naar boven
1 2
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.363 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 236 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 236, lezen 4 mensen het topic "Discussietopic winter 2023-2024".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden