Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Garza, TX; Kent, TX.

24 Apr 2024 09:25:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Coleman, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 04:06:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Jones, TX; Shackelford, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 03:18:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Nolan, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 03:18:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kent, TX.

24 Apr 2024 01:16:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Scurry, TX.

24 Apr 2024 01:16:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Fisher, TX.

24 Apr 2024 00:56:55

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garza, TX; Kent, TX.

24 Apr 2024 00:45:51

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kent, TX.

23 Apr 2024 23:56:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garza, TX; Kent, TX.

23 Apr 2024 23:19:17

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Garza, TX; Kent, TX.

23 Apr 2024 23:03:28

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alger, MI; Marquette, MI.

23 Apr 2024 19:07:37

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

23 Apr 2024 17:00:01

De temperatuur bij Dourbes is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:04

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:03
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Woonplaats: Alkmaar
Berichten: 747
Lid sinds: 7 aug. 2006
16 juni 2010, 09:44 uur | Bericht #127159
Wat een kul "warmste maand ooit" ! Echt een telegraaf uitspraak.
Ik weet nog goed dat ik in een paar levens geleden nog in mijn miniberevel rondliep dat het nog veel warmer was .. ik geloof 200BC dat het was.

Jammer dat je dan zelf nog op zoek moet bij NOAA.gov om uit te zoeken hoe ver terug "ooit" bedoelt word.
Heb ik dus even gedaan, de "reccords" gaan terug tot 1880
Hier staat het volledige articel van de NOAA
http://www.noaanews.noaa.gov/stories2010/2...lobalstats.html

groetjes
Firstwing
Romani
Lid
Woonplaats: Den Haag (Wateringseveld)
Berichten: 1328
Lid sinds: 26 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
16 juni 2010, 10:32 uur | Bericht #127161
LOL....Voor mijn gevoel klopt hier geen zak van.....
Heb welgeteld 5x normaal buiten kunnen zitten, andere jaren was de zomer zowat alleen in mei....
Like a drifter twister i was born to walk alone2e plaats fotowedstrijd week 31
Waarom deze advertentie?
Kakdrol
Lid
Woonplaats: Zevenaar
Berichten: 553
Lid sinds: 7 jan. 2010
16 juni 2010, 12:33 uur | Bericht #127175
Dr staat toch ook dat het in west Europa ongebruikelijk koud was? Dus wij hebben het kouder gehad ja en de rest van de wereld een stuk warmer dan dat wij het kouder hadden. In april dacht ik werd het in New York al herhaaldelijk ruim 30 graden, om dat in mei nog maar eens te herhalen. | Gewijzigd: 16 juni 2010, 12:34 uur, door Kakdrol
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
16 juni 2010, 12:39 uur | Bericht #127176
Citaat van Romani, woensdag 16 juni 2010, 10:32 uur LOL....Voor mijn gevoel klopt hier geen zak van.....
Heb welgeteld 5x normaal buiten kunnen zitten, andere jaren was de zomer zowat alleen in mei....



Even goed lezen wat er staat, en dat geldt voor alle antwoorden.... Ik had het ook van het AD af kunnen plukken

De warme mei was niet zozeer te merken in onder meer West-Europa, waar het ongebruikelijk koud was. Onder anderen Oost-Europa, Zuid-Azië, Oost-Rusland het oosten van de VS trokken het gemiddelde echter naar recordhoogte.
Maxim1110
Lid
Woonplaats: Nijmegen(ma-vr), Eindhoven(weekend)
Berichten: 4041
Lid sinds: 25 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
16 juni 2010, 16:55 uur | Bericht #127202
Yap, weet nog goed dat we in mij hier zo rond de 15 graden bleven hangen terwijl het in Lapland bijna 30 graden was (!)
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Debbieke
Lid
Woonplaats: knesselare. oost-vlaanderen belgië
Berichten: 8924
Lid sinds: 7 aug. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
17 juni 2010, 13:16 uur | Bericht #127325
Eerste helft 2010 warmste ooit

De eerste helft van dit jaar is de warmste sinds het begin van de metingen in 1880. Dat blijkt uit gegevens van de Amerikaanse meteorologische dienst NOAA.Zowel de maand mei, de periode van maart tot mei als de hele eerste helft van dit jaar waren gemiddeld de warmste periodes ooit sinds het begin van de metingen in 1880.

De gemiddelde temperatuur op land en zee voor de maand mei lag 0,69 graden Celsius boven het gemiddelde van de twintigste eeuw. De temperatuur op de continenten lag meer dan een graad boven dat gemiddelde, de temperatuur van de oceanen was de tweede warmste ooit na 1998 met 0,55 graden Celsius boven het gemiddelde van de vorige eeuw. De stijgende temperaturen hebben volgens de metingen ook gevolgen voor het ijs op de polen. Dat besloeg gemiddeld 13,1 miljoen vierkante kilometer tijdens de maand mei. Dat is 3,7 procent minder dan het gemiddelde tussen 1979 en 2000.

Neerslag
De hogere temperaturen hebben ook gevolgen voor de neerslag. West-Europa was bijzonder droog tijdens de lente. In Groot-Brittannië bijvoorbeeld was het de droogste lente sinds 1984. De hele noordelijke hemisfeer was ook minder door sneeuw bedekt. Met amper 4,3 miljoen besneeuwde kilometers is een nieuw dieptepunt bereikt sinds de start van de metingen.

Bron: Mo
Mijn twitter: https://twitter.com/#!/debbietje128
Onweersdagen: 0
nummer7
Lid
Woonplaats: Enschede
Berichten: 3
Lid sinds: 15 feb. 2010
18 juni 2010, 09:51 uur | Bericht #127439
warm voorjaar?

De zomer in de alpen is nog ver te zoeken... komend weekend gewoon weer 20cm sneeuw op 2100 m bij ISchgl. Dit gebied was vorig jaar al lang geheel sneeuwvrij maar dit jaar is het lange tijd geheel wit geweest. Pas de laatste weken zie je de sneeuw hier weg smelten. Komend weekend dus weer een nieuwe vracht met sneeuw!

Ben erg benieuwd of dit koude voorjaar zorgt voor een groei van gletschers in de alpen. Zou haast wel moeten toch?

Groet,
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
18 juni 2010, 09:54 uur | Bericht #127441
In de Alpen is het zekers wel warm geweest. Afgelopen dagen ook 30 graden geweest en de weken daarvoor ook veel te warm voor de tijd van het jaar
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.363 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 385 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 385, lezen 1 mensen het topic "Zomer in Griekenland: plus 30 graden in het weekeinde".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden