Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Crosby, TX; Garza, TX.

26 Apr 2024 07:08:14

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garza, TX; Lynn, TX.

26 Apr 2024 07:08:13

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Crosby, TX; Garza, TX; Lynn, TX.

26 Apr 2024 06:53:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lynn, TX.

26 Apr 2024 06:22:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Decatur, KS; Rawlins, KS.

26 Apr 2024 04:49:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Decatur, KS; Rawlins, KS; Sheridan, KS; Thomas, KS.

26 Apr 2024 04:31:49

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cheyenne, KS; Dundy, NE.

26 Apr 2024 04:31:49

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Graham, KS; Norton, KS.

26 Apr 2024 04:31:49

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gaines, TX.

26 Apr 2024 04:31:48

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gove, KS; Graham, KS; Sheridan, KS.

26 Apr 2024 03:20:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Decatur, KS; Graham, KS; Norton, KS; Sheridan, KS.

26 Apr 2024 03:20:33

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Decatur, KS; Norton, KS; Red Willow, NE.

26 Apr 2024 03:20:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Yuma, CO; Cheyenne, KS; Dundy, NE.

26 Apr 2024 03:20:32

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dawson, NE.

26 Apr 2024 03:01:32

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cheyenne, KS; Rawlins, KS; Sherman, KS; Thomas, KS.

26 Apr 2024 02:35:13
Actueel
1 / 4

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
tdv
Lid
Woonplaats: Haarlem
Berichten: 748
Lid sinds: 13 feb. 2010
16 juni 2010, 17:52 uur | Bericht #127209
Hallo,

een ding bij mij is zeker ik wil later iets met aarde wetenschap, meteorologie, klimaat wil gaan doen.
maar het meeste is met een vwo diploma maar ik heb natuurlijk weer havo en moet ook een opleiding gaan zoeken met een Havo diploma (wel pas over 2 jaar) ik heb me al rot gezocht. kom steeds bij wageningen universiteit uit. maar weet iemand anders iets ?

Merci!

Tim de Vries
Dannyy
Lid
Woonplaats: Zwolle
Berichten: 35
Lid sinds: 4 jun. 2010
16 juni 2010, 18:17 uur | Bericht #127217
Citaat van tdv, woensdag 16 juni 2010, 17:52 uur Hallo,

een ding bij mij is zeker ik wil later iets met aarde wetenschap, meteorologie, klimaat wil gaan doen.
maar het meeste is met een vwo diploma maar ik heb natuurlijk weer havo en moet ook een opleiding gaan zoeken met een Havo diploma (wel pas over 2 jaar) ik heb me al rot gezocht. kom steeds bij wageningen universiteit uit. maar weet iemand anders iets ?

Merci!

Tim de Vries


Wageningen Universiteit! Daar kun je Meteorologie studeren.
Je moet wel een VWO-diploma hebben of een relevante HBO-diploma.
Ik heb zelf weinig verstand van de beta-vakken (kom zelf van de sociale wetenschappen). Je zou, wanneer je zover bent, een gesprek aan kunnen vragen met een studieloopbaancoordinator. Wellicht is het handiger om een tussenstop te maken op het HBO, als je ambities hebt om naar de universiteit te gaan. | Gewijzigd: 16 juni 2010, 18:31 uur, door Dannyy
Waarom deze advertentie?
mike1131
Lid
Woonplaats: Beneden Leeuwen (gelderland)
Berichten: 409
Lid sinds: 23 apr. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
16 juni 2010, 19:00 uur | Bericht #127227
Eventueel kun je na je havo toch ook 2 jaar doorgaan op vwo.
Ik heb ook al over die opleiding in Wageningen zitten te kijken. Maar dat is wel een beetje van de baan.
MarkNL
Lid
Woonplaats: Spijkenisse
Berichten: 2121
Lid sinds: 8 jun. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
16 juni 2010, 19:05 uur | Bericht #127229
Er staat me bij dat er op HBO niveau iets met meteorologie werd gedaan in Enschede maar hoe dat zit weet ik niet echt precies. Maar als je het kan (en wilt) kan je na je Havo sowieso nog 2 jaar VWO bijplakken. Dan kun je zowel het WO als HBO in en dus ook meteorologie doen in Wageningen. Wat ook kan is een meteorologie(-achtige) bachelor doen op HBO niveau en als je dat erg goed lukt proberen een master op universitair niveau te doen in Wageningen (of elders).
Marching ever onward to tomorrow!
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
16 juni 2010, 21:08 uur | Bericht #127255
Diploma's/HBO enz enz zegt helemaal niets. Het is gewoon een kwestie hoe je jezelf er tegenover stelt. Zelf heb ik ook geen HBO/Universiteit maar ik heb in het weer toch een betaalde baan gevonden. Als je iets echt wil en je zet je eigen voor de volle 100% voor in kan je alles
Takenu
Lid
Woonplaats: Leuven, Belgie
Berichten: 617
Lid sinds: 28 jan. 2010
16 juni 2010, 22:12 uur | Bericht #127269
Als je er echt meer over wilt weten, is het toch wel aan te raden om een universiteit op te zoeken. Ik heb in Utrecht natuurkunde en wiskunde gedaan, en de natuurkundeopleiding daar biedt ook veel meteorologie aan. Is best een aanrader, maar helaas heb je ook daar vwo voor nodig. Je kunt natuurlijk proberen je vwo te halen na je havo - ik ken meer mensen die dat gedaan hebben.

Is het halen van een vwo-diploma te lastig voor je, dan zou ik een wetenschappelijke opleiding richting klimatologie of meteorologie afraden. Er komt best een hoop hard werken bij kijken (en een hoop wis- en natuurkunde). Ik vond het persoonlijk best een leuk idee, het had niet veel gescheeld of ik zou zelf die kant op gegaan zijn. Mocht je het gaan proberen: veel plezier en veel succes!
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.363 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 255 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 255, lezen 2 mensen het topic "Waarnemingentopic Winter 2015-2016".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden