Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alger, MI; Marquette, MI.

23 Apr 2024 19:07:37

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

23 Apr 2024 17:00:01

De temperatuur bij Dourbes is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:04

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gage, NE; Jefferson, NE; Saline, NE.

23 Apr 2024 07:21:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gage, NE; Pawnee, NE.

23 Apr 2024 07:00:53

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dawson, MT; Garfield, MT; McCone, MT; Prairie, MT; Valley, MT.

23 Apr 2024 01:11:40

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dawson, MT; McCone, MT; Richland, MT; Roosevelt, MT; Valley, MT.

23 Apr 2024 00:17:24

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garfield, MT; McCone, MT; Valley, MT.

22 Apr 2024 23:03:37

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Daniels, MT; McCone, MT; Roosevelt, MT; Valley, MT.

22 Apr 2024 23:03:37

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dawson, MT; Garfield, MT; McCone, MT; Richland, MT; Roosevelt, MT; Valley, MT.

22 Apr 2024 21:33:31

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dawson, MT; McCone, MT; Richland, MT; Roosevelt, MT.

22 Apr 2024 21:04:01

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC.

22 Apr 2024 07:46:27

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC; Scotland, NC.

22 Apr 2024 07:46:26

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

22 Apr 2024 05:00:00
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Pascalll
Lid
Woonplaats: Oirsbeek(ZuidLimburg)
Berichten: 440
Lid sinds: 25 mei. 2010
20 juni 2010, 20:28 uur | Bericht #127803
Ik vroeg me eigenlijk is af hoe ik met mijn camera goede weerfoto's kan maken. Zodra ik op het object in de lucht wil inzoomen, wordt het beeld van de camera heel wazig achtig iets. Dit is mijn foto/video camera. DCR-SX31


Zelf vindt ik het wel een goed apparaat, maar hoe kan ik nou echt perfecte foto's maken?

Groet,

Pascal.
Wijsheid overwint niet. Blijf aandacht houden bij het weer.Bekijk www.pascalsoomers.webnode.com voor een weer site met een locatie voor Oirsbeek!
Woonplaats: Zaandam, Noord-holland
Berichten: 1612
Lid sinds: 2 apr. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
20 juni 2010, 21:19 uur | Bericht #127814
Ik zou zelf er voor kiezen om gewoon een goeie fotocamera te nemen want mijn ervaring is dat videocameras niet zulke goeie foto's kunnen maken. met een goeie camera en een goeie zoomlens kom je al een heel eind.
Waarom deze advertentie?
henk55
Lid
Woonplaats: zwolle
Berichten: 2045
Lid sinds: 23 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
20 juni 2010, 21:41 uur | Bericht #127816
Ik denk dat de scherpstel censor op automatisch of zoekt, of net niet juist scherpstelt, omdat een duidelijk referentie punt ontbreekt.
Zet de camera op handmatig scherpstellen en dan net niet op oneindig en probeer het dan nog eens, een digispiegelcamera heeft er ook last van .
Zoek anders eens wat op in de gebruiksaanwijzing van je camera, mischien staat daar wat .
iwantje
Lid
Woonplaats: Nieuwerkerk aan den ijssel
Berichten: 125
Lid sinds: 27 jul. 2006
20 juni 2010, 21:46 uur | Bericht #127817
Volgens mij is het ook geen voordeel dat de cams zoals jij gebruikt automatische lighting gebruiken. (correct me if im wrong) Met een goede fotocam kan je dit meteren en vastzetten of gewoon raw schieten en later bewerken. Dreigende luchten blijven zo ook dreigend op de foto en niet van die autogecorrigeerde fletse wolkenpartijen.

Pgs3000
Lid
Woonplaats: Grijpskerke
Berichten: 1719
Lid sinds: 14 jun. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
20 juni 2010, 21:52 uur | Bericht #127819
Citaat van Pasmanniejjj, zondag 20 juni 2010, 18:28 uur Ik vroeg me eigenlijk is af hoe ik met mijn camera goede weerfoto's kan maken. Zodra ik op het object in de lucht wil inzoomen, wordt het beeld van de camera heel wazig achtig iets. Dit is mijn foto/video camera. DCR-SX31

Zelf vindt ik het wel een goed apparaat, maar hoe kan ik nou echt perfecte foto's maken?

Groet,

Pascal.



Voor echt goede foto's te maken adviseer ik bij voorkeur een digitale spiegelreflex camera. Ik denk dat je met een camcorder niet het zelfde resultaat krijgt. Die zijn toch meer gemaakt om films mee te maken. | Gewijzigd: 21 juni 2010, 14:28 uur, door MarkNL
-- Live fast, Die young and leave a beautiful corpse! --
talkyr86
Lid
Woonplaats: Apeldoorn
Berichten: 4311
Lid sinds: 7 aug. 2008
21 juni 2010, 20:30 uur | Bericht #127948
Camerabeelden van de meest recente HD camcorders zijn per definitie al slechter dan die van digitale spiegel reflex camera's. De resolutie is ten eerste al lager en ook de scherpte ten opzichte van foto's is een stuk minder. Probeer maar eens te vergelijken tussen een frame uit je HD opname of die van je foto camera. Oja wat ik hiermee wil zeggen, Pgs3000 heeft helemaal gelijk
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.359 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 107 mensen aan het browsen op het forum. 2 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 107, lezen 3 mensen het topic "Lente discussietopic 2024".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden