Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Garza, TX; Kent, TX.

24 Apr 2024 09:25:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Coleman, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 04:06:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Jones, TX; Shackelford, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 03:18:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Nolan, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 03:18:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kent, TX.

24 Apr 2024 01:16:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Scurry, TX.

24 Apr 2024 01:16:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Fisher, TX.

24 Apr 2024 00:56:55

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garza, TX; Kent, TX.

24 Apr 2024 00:45:51

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kent, TX.

23 Apr 2024 23:56:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garza, TX; Kent, TX.

23 Apr 2024 23:19:17

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Garza, TX; Kent, TX.

23 Apr 2024 23:03:28

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alger, MI; Marquette, MI.

23 Apr 2024 19:07:37

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

23 Apr 2024 17:00:01

De temperatuur bij Dourbes is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:04

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:03
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Peet
Lid
Woonplaats: Emmen
Berichten: 104
Lid sinds: 27 jul. 2006
4 juli 2010, 17:28 uur | Bericht #132017
Hoi Allemaal,

Gisteren was weer eens zo'n dag, waarop alles leek te kloppen en ik in Emmen ook zou kunnen genieten van fraaie onweersbuien.
De eerste serie ging links van Emmen omhoog en de 2é serie ging rechts langs Emmen....duitsland in.
De donders kon ik horen en de donkere luchten waren in de verte te zien, maar Emmen zelf...nix.

Nu weet ik van eerder...want ik ben geboren in Emmen ...dat wanneer buien zuid-oostelijk binnenkomen, het ook gelijk goed raak is in Emmen. Het kan dan zelfs zo zijn, dat de buien blijven hangen ...tegen die Hondsrug aan, en er dus niet overheen komen.
Gisteren kwamen ze ...bij mijn weten meer zuidelijk, en hadden ze volgens mij normaal Emmen moeten raken. Toch, zoals hierboven al beschreven ...niets van dien aard.
Komen daarentegen de buien westelijk naar Emmen, is het centrum vaak gevrijwaard van buien, maar ten noorden en zuiden niet.

Dit alles heeft te maken met die Hondsrug, en hoe laag dat ding ook is ( ik ga hem nog eens wegspitten:p ), deze is bij mijn weten sterk van invloed hoe de buien terecht komen in en om Emmen.


Wie heeft meer info omtrent dit, desnoods met goeie kaarten qua hoogteverschillen? Misschien zullen er meer mensen zijn, die soortgelijks hebben in hun woonomgeving.
Verder...Hoogeveen staat bij mij niet anders bekend als, als het regent...zowiezo in Hoogeveen. Waarom is dat? Waarom is Hoogeveen 1 van de plaatsen, waar in NL het meeste water valt?

Dus, als er hier mensen zijn die meer info hebben over dit, hou ik me aanbevolen. Natuurlijk geldt zoiets niet alleen voor Emmen of Hoogeveen, dus reken ik op meerdere mensen die met dit zitten en er vragen over hebben.

Ciao Peet (die mensen zoekt om mee te helpen die Hondsrug weg te spitten:p )
henk55
Lid
Woonplaats: zwolle
Berichten: 2045
Lid sinds: 23 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
4 juli 2010, 17:52 uur | Bericht #132025
@ aangaande hoogteverschillen in nederland zou ik zeggen kijk eens op http://www.ahn.nl/ en dan viewer.
Groet. | Gewijzigd: 4 juli 2010, 17:53 uur, door henk55
Waarom deze advertentie?
Peet
Lid
Woonplaats: Emmen
Berichten: 104
Lid sinds: 27 jul. 2006
4 juli 2010, 18:13 uur | Bericht #132027
Citaat van henk55, zondag 4 juli 2010, 17:52 uur @ aangaande hoogteverschillen in nederland zou ik zeggen kijk eens op http://www.ahn.nl/ en dan viewer.
Groet.



Henk...enorm bedankt voor deze link, die al veel meer laat zien qua hoogtes. Zie nu ook dat ik circa 25mtr hoog zit:-)

Dan heb ik nog een vraag, is er ook zoiets als deze kaart ... waarbij je in een soort van 3d kunt zien hoe de situatie qua hoogtes is in NL? Desnoods in Google Earth.
Zodat je ineens de 'bergen' ziet in nl, weet het ff niet anders of beter te verwoorden:p

Ciao Peet
thijmco
Lid
Woonplaats:
Berichten: 1802
Lid sinds: 28 jul. 2008
4 juli 2010, 18:19 uur | Bericht #132029
't heeft niet alleen te maken met hoogteverschillen , maar ook met de aantrekkingskracht van bomen op (regen)water
ik ben druk bezig om hier de juiste info over te vergaren en zal die tzt wel op o-o plaatsen.
verder heeft water( grote meren) een afstotingskracht op regenwater( buienwolken)

'k zal m'n best doen om hier nog info over te vinden , geef me iets tijd......

groet,

SC
Peet
Lid
Woonplaats: Emmen
Berichten: 104
Lid sinds: 27 jul. 2006
4 juli 2010, 18:32 uur | Bericht #132030
Citaat van supercell, zondag 4 juli 2010, 18:19 uur 't heeft niet alleen te maken met hoogteverschillen , maar ook met de aantrekkingskracht van bomen op (regen)water
ik ben druk bezig om hier de juiste info over te vergaren en zal die tzt wel op o-o plaatsen.
verder heeft water( grote meren) een afstotingskracht op regenwater( buienwolken)

'k zal m'n best doen om hier nog info over te vinden , geef me iets tijd......

groet,

SC


HOI SC,

Wat je schrijft, geloof ik zonder meer... ook al heb ik daar geen kaas van gegeten. Ik ben daarom ook benieuwd naar je verdere info inzake dit alles.

Want na het zien van die link net van Henk, krijg ik nog meer vragen ...nog niets eens betrekking hebbend op mijn eigen woonplaats. Want als Limburg ...toch een provincie die hoog of het hoogste ligt ... toch vaak getroffen wordt door zware (regen)buien, vraag ik mij nu af...welke buien...wanneer en uit welke richting dan?

Maar goed, ik wacht af...geduldig zoals ik ben:-)

Ciao Peet

PS. Oeps ...bijna vergeten ...mooie site ...mooie foto's ook!!! | Gewijzigd: 4 juli 2010, 18:33 uur, door Peet
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.363 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 292 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 292, lezen 2 mensen het topic "Het grote winter kletstopic 2015-2016".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden