Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Noble, OK.

27 Apr 2024 22:32:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garfield, OK; Grant, OK; Kay, OK; Noble, OK.

27 Apr 2024 22:32:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Andrew, MO; Holt, MO; Nodaway, MO.

27 Apr 2024 22:30:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Atchison, MO; Holt, MO; Nodaway, MO.

27 Apr 2024 22:30:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Caddo, OK; Washita, OK.

27 Apr 2024 22:30:02

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Osage, OK.

27 Apr 2024 22:30:02

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Osage, OK; Pawnee, OK.

27 Apr 2024 22:30:02

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Haskell, TX.

27 Apr 2024 22:30:02

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Noble, OK; Payne, OK.

27 Apr 2024 22:30:02

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Osage, OK; Pawnee, OK.

27 Apr 2024 22:30:02

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Chautauqua, KS; Cowley, KS; Elk, KS.

27 Apr 2024 22:30:02

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Chautauqua, KS; Cowley, KS.

27 Apr 2024 22:30:01

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Rooks, KS.

27 Apr 2024 22:30:01

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Sumner, KS.

27 Apr 2024 22:30:01

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Greenwood, KS.

27 Apr 2024 22:14:47
Actueel
1 / 4

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2
joshoon
Lid
Woonplaats: Assen, Drenthe
Berichten: 427
Lid sinds: 11 jul. 2010
11 juli 2010, 12:17 uur | Bericht #135767
Hey,

In de zomer van 2008 hadden we een zware onweersbui, toen hij bijna voorbij was, en het bijna helemaal stil werd, kwam er plots een enorme knal met tegelijkertijd een enorme flits voor mijn raam, kapot geschrokken.
Ook apparatuur had schade opgelopen.

Sindsdien gebeurd dit met elk onweersbui, en altijd op het eind van de onweersbui wanneer het lijkt dat het opgehouden is, komt er ineens weer een harde knal, en hoor je de bliksem gewoon knetteren bij je raam... niet goed lijkt mij.


Afgelopen nacht was het weer raak, het leek opgehouden te zijn, en BOEM, enorme zware knal, en een behoorlijke flits.
Niet veel later allemaal sirenes, 2 brandweerwagens, en een ambulance.
Bleek dat de bliksem is ingeslagen in een huis op een televisie, er was brand in het dak onstaan hier in onze straat.
Terwijl dit huis niet het hoogste punt was in de omgeving.

Nu is mij de vraag, hoe kan dit?
Hoe is het mogelijk dat sinds de keer in 2008 dat het met elke onweersbui nu aldoor inslaat?
Kan er iets gekomen zijn in 2008 was de bliksem aantrekt hier in de straat? ik zelf zou niet weten wat.


Ik ben benieuwd wat jullie erover denken.

Hier overigens het nieuwsbericht van afgelopen nacht, van de blikseminslag in mijn straat, met filmpje: http://www.pers24.nl/?p=3951


Vriendelijke groet,
Joshoon | Gewijzigd: 11 juli 2010, 12:20 uur, door joshoon
joshoon
Lid
Woonplaats: Assen, Drenthe
Berichten: 427
Lid sinds: 11 jul. 2010
12 juli 2010, 11:30 uur | Bericht #137007
Ook deze nacht zaten we niet ver van een inslag, behoorlijke flits met tegelijkertijd een knal, maar aan het geluid te horen nog net geen inslag.

Zometeen meer buien, ben benieuwd wat er te wachten staat.
Waarom deze advertentie?
Misty666
Lid
Woonplaats: Delft
Berichten: 64
Lid sinds: 16 aug. 2006
12 juli 2010, 12:05 uur | Bericht #137119
Citaat van Joshoon, maandag 12 juli 2010, 9:30 uur Ook deze nacht zaten we niet ver van een inslag, behoorlijke flits met tegelijkertijd een knal, maar aan het geluid te horen nog net geen inslag.

Zometeen meer buien, ben benieuwd wat er te wachten staat.


Is er bij jullie in de straat gewerkt aan het stroomnet?
Bliksem slaat niet altijd in op het hoogste punt maar neemt de weg van de minste weerstand.
Als er ergens lager een beter negatief is dan slaat de bliksem daar in. (bliksem=+ object=-)
Magnetishe velden zijn altijd lekker voor inslagen daarom zie je het vaak gebeuren bij het spoor en hoogspannings masten.
En ook daar niet altijd het hoogste punt.
Woonplaats: Stiens
Berichten: 55
Lid sinds: 8 jun. 2010
12 juli 2010, 12:12 uur | Bericht #137144
Ik heb dat ook wel eens gezien, sloeg de bliksem in naast een boom, schuin tegen over mijn huis.
Dit gebeurde in de regel elk jaar wel een keer, ook bijna elke keer op dezelfde plek. Gelukkig hebben we nooit echt grote schade opgelopen aan apparatuur in huis, wel wat vastgeslagen relaitjes en doorgebrande stoppen,maar dat was zo opgelost.
Ook daar zal wel iets in de grond lopen wat beter geleid dan de boom van pak m beet 10 meter die er 1,5 meter vanaf staat...
Stealth
Lid
Woonplaats: Wijchen
Berichten: 333
Lid sinds: 27 jun. 2009
12 juli 2010, 12:18 uur | Bericht #137172
geen idee hoe het kan. maar het valt mij ook op dat heel vaak een onweersbui zich moet laten eindigen met 1 harde laatste knal.
Sneeuwdagen winter 2011/2012: 4
dv_chaser
Lid
Woonplaats: Assen
Berichten: 1345
Lid sinds: 30 jan. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
12 juli 2010, 15:47 uur | Bericht #137633
hallo klasgenoot

't is in Ass'n altied roak jah..
joshoon
Lid
Woonplaats: Assen, Drenthe
Berichten: 427
Lid sinds: 11 jul. 2010
12 juli 2010, 15:54 uur | Bericht #137645
Citaat van Misty666, maandag 12 juli 2010, 11:05 uur Is er bij jullie in de straat gewerkt aan het stroomnet?
Bliksem slaat niet altijd in op het hoogste punt maar neemt de weg van de minste weerstand.
Als er ergens lager een beter negatief is dan slaat de bliksem daar in. (bliksem=+ object=-)
Magnetishe velden zijn altijd lekker voor inslagen daarom zie je het vaak gebeuren bij het spoor en hoogspannings masten.
En ook daar niet altijd het hoogste punt.


Ik heb geen idee of hier aan het stroomnet is gewerkt rond 2008, ik heb er zelf in iedergeval niets van gemerkt, dus ik zou het niet weten (helaas).

Zover ik had begrepen was de bliksem in een televisie ingeslagen die dicht bij een muur en raam was (Lekker aantrekkelijk dus), dak stond vervolgens ook in brand.
Ook kwam ik er later achter dat er inderdaad ook hoogspannings masten waren geraakt hier ergens in Assen, en waren geknapt, maar daar heb ik verder niets van meegekregen.


QUOTE(Stealth @ Jul 12 2010, 11:18) <{POST_SNAPBACK}>
geen idee hoe het kan. maar het valt mij ook op dat heel vaak een onweersbui zich moet laten eindigen met 1 harde laatste knal.


Klopt inderdaad, maar dat was hier voor Augustus/September 2008 nooit, en ook niet aldoor die inslagen.


QUOTE(Dennis Veninga @ Jul 12 2010, 14:47) <{POST_SNAPBACK}>
hallo klasgenoot

't is in Ass'n altied roak jah..


Idd, maar eerst nooit
Maargoed, de onweersbui van net zijn we rustig doorheen gekomen.

PS: Fijne vakantie nog he | Gewijzigd: 12 juli 2010, 15:55 uur, door joshoon
dv_chaser
Lid
Woonplaats: Assen
Berichten: 1345
Lid sinds: 30 jan. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
12 juli 2010, 15:55 uur | Bericht #137656
Citaat van Joshoon, maandag 12 juli 2010, 15:54 uur Idd, maar eerst nooit
Maargoed, de onweersbui van net zijn we rustig doorheen gekomen.

PS: Fijne vakantie nog he


jij ook
vanavond weer opnieuw kans trouwens
joshoon
Lid
Woonplaats: Assen, Drenthe
Berichten: 427
Lid sinds: 11 jul. 2010
12 juli 2010, 16:08 uur | Bericht #137684
Citaat van Dennis Veninga, maandag 12 juli 2010, 14:55 uur jij ook
vanavond weer opnieuw kans trouwens


Ja ik zag 't, maar wel iets minder als wat we net hadden denk ik.
Woonplaats:
Berichten: 160
Lid sinds: 3 jul. 2009
14 juli 2010, 12:19 uur | Bericht #139258
Hadden die mensen de televisie aan staan ten tijde van de inslag? Hadden zij CAI-kabel er uit en ook de stroom er af??
Lijkt mij niet onbelangrijk als je hoort dat een bui wel erg dichtbij is??!
joshoon
Lid
Woonplaats: Assen, Drenthe
Berichten: 427
Lid sinds: 11 jul. 2010
14 juli 2010, 12:23 uur | Bericht #139265
Citaat van Storm in een glas water, woensdag 14 juli 2010, 11:19 uur Hadden die mensen de televisie aan staan ten tijde van de inslag? Hadden zij CAI-kabel er uit en ook de stroom er af??
Lijkt mij niet onbelangrijk als je hoort dat een bui wel erg dichtbij is??!


Ik ben daar ook wel zeer benieuwd naar, alleen helaas weet ik dat niet.
Ik heb een vermoeden dat de TV dan wel aan was, maar ookal is de TV niet aan, er kan alsnog bliksem inslaan, alleen is de kans kleiner dacht ik.

Maargoed, hij stond ook bij het raam zover ik begrepen had, dus dat maakt de kans op een inslag ook groter.
Alhoewel staat onze televisie ook in hoek van muur en raam, en mijn PC ook | Gewijzigd: 14 juli 2010, 12:23 uur, door joshoon
Woonplaats:
Berichten: 160
Lid sinds: 3 jul. 2009
14 juli 2010, 13:35 uur | Bericht #139383
Maakt het eigenlijk nog uit of je een 'ouderwetse' tv hebt of een LCD tv??
Weet iemand hier het antwoord op?? Wij hebben een LCD, maar als het me te bar wordt en de tijd tussen bliksem en gedonder te kort wordt naar mijn zin, dan trek ik als een haas alle stekkers er uit, voor zover mogelijk. Alle keukenapparatuur gaat uit, gaat de tv op zwart en de laptop wordt ook los gekoppeld van alle aansluitingen, meer kan ik niet doen.....
joshoon
Lid
Woonplaats: Assen, Drenthe
Berichten: 427
Lid sinds: 11 jul. 2010
14 juli 2010, 13:38 uur | Bericht #139391
Citaat van Storm in een glas water, woensdag 14 juli 2010, 12:35 uur Maakt het eigenlijk nog uit of je een 'ouderwetse' tv hebt of een LCD tv??
Weet iemand hier het antwoord op?? Wij hebben een LCD, maar als het me te bar wordt en de tijd tussen bliksem en gedonder te kort wordt naar mijn zin, dan trek ik als een haas alle stekkers er uit, voor zover mogelijk. Alle keukenapparatuur gaat uit, gaat de tv op zwart en de laptop wordt ook los gekoppeld van alle aansluitingen, meer kan ik niet doen.....


Ik denk dat een beeldbuis wel sneller bliksem zal aantrekken.

Wist je dat het eruit halen van de stekkers vrij weinig helpt?
Het helpt wel iets, maar toch blijft het behoorlijk kwetsbaar.
De spanning in de lucht kan namelijk nog steeds inslaan op je apparaten.
Woonplaats:
Berichten: 160
Lid sinds: 3 jul. 2009
14 juli 2010, 13:42 uur | Bericht #139401
Citaat van Joshoon, woensdag 14 juli 2010, 12:38 uur Ik denk dat een beeldbuis wel sneller bliksem zal aantrekken.

Wist je dat het eruit halen van de stekkers vrij weinig helpt?
Het helpt wel iets, maar toch blijft het behoorlijk kwetsbaar.
De spanning in de lucht kan namelijk nog steeds inslaan op je apparaten.


Ja, maar bij een inslag op de kabel en dergelijke kan je je apparaten volgens mij wel tegen piekspanning beschermen? Of heb ik het mis?
joshoon
Lid
Woonplaats: Assen, Drenthe
Berichten: 427
Lid sinds: 11 jul. 2010
14 juli 2010, 23:14 uur | Bericht #140773
Citaat van Storm in een glas water, woensdag 14 juli 2010, 12:42 uur Ja, maar bij een inslag op de kabel en dergelijke kan je je apparaten volgens mij wel tegen piekspanning beschermen? Of heb ik het mis?


Ja met bepaalde stekkerdozen of beveiliging volgens mij wel ja, maar weet niet of het helpt.
Heb niet zoveel verstand van piekspanning beveiligingen.
bees
Lid
Woonplaats:
Berichten: 50
Lid sinds: 24 feb. 2010
21 juli 2010, 09:47 uur | Bericht #142124
Citaat van Storm in een glas water, woensdag 14 juli 2010, 11:35 uur Maakt het eigenlijk nog uit of je een 'ouderwetse' tv hebt of een LCD tv??
Weet iemand hier het antwoord op?? Wij hebben een LCD, maar als het me te bar wordt en de tijd tussen bliksem en gedonder te kort wordt naar mijn zin, dan trek ik als een haas alle stekkers er uit, voor zover mogelijk. Alle keukenapparatuur gaat uit, gaat de tv op zwart en de laptop wordt ook los gekoppeld van alle aansluitingen, meer kan ik niet doen.....


Je TV trekt de bliksem niet aan. Je moet gewoon al je apparatuur afkoppelen (afhankelijk van de staat en hoe goed je verzekerd bent ).
De bliksem slaat in de grond, raakt de CAI en of 230V en zo knalt de hele piekspanning, tienduizenden ampères en honderdduizenden volts, door je elektrischeinstallatie.
Als je echt pech hebt heb je zelf nog kans dat alle bedrading in je huis aan gort is.

Vorige week is de bliksem ingeslagen bij een collega. En die heeft dus alles stuk wat nog aan de 230 hing, van vaatwasser tot plasma.
Woonplaats: Huizen (N-H)
Berichten: 3
Lid sinds: 9 apr. 2009
21 juli 2010, 22:52 uur | Bericht #142327
Blikseminslag in mijn fotocamera op statief, Huizen 10 juli 2010, 22.03u.

Dit Manfrotto (en dus zware metalen) statief had ik op mijn balkon opgesteld, waarop mijn digitale fotocamera, ingepakt in plastick. Werkend met de afstandsbediening, ik wou niet als bliksemafleider en regenton dienen... Het onweer was al geruime tijd actief op afstand en opkomend vanuit het zuiden.

Zelf bleef ik (gelukkig dus) binnen, uit het raam (...) filmen de de camcorder, over mijn fotocamera heen. Het aambeeld van de bui was al over het zenit (de waarnemer) heen en de eerste druppels vielen al.

Plotseling een enorme, alles verblindende flits in mijn camcorder, geknetter, statische electriciteit en ik had knipperende ogen. 'Kokerkijkend' in de camcorder hé... En er volgde toch een knal!!! Gelijk een fluitend doof rechter oor. Ik schrok me toen pas echt rot.

Later schrok ik nog meer toen ik mijn fotocamera opstelling zag. Althans, voor wat daar nog mee door moest gaan. Nauwelijks resten van gesmolten plastick, een weggeslagen kapot statief en een ontploft fototoestel. Overal onderdelen, veertjes, stukjes lens en omhulzing... 'Naar de bliksem' dus. Gek hé, de foto's waren mislukt.... Om mijn nek hingen nog de camcorder en de Canon EOS 450-D. Die wilde ik maar 'droog' houden. Nou!

Met Canon door de schrik van de klap niet veel foto's meer durven maken, enkele. En films met de camcorder.

De schrik werd daags later nog veel groter! Dan had ik waarschijnlijk nog 0 films en 0 foto's durven maken!!!

Op deze film ontdekte ik op mijn pc waardoor ik zo werd verblind... De bliksemstraal was rakelings langs mijn hoofd op enkele meters afstand ingeslagen in mijn fotocamera. Daarom was het ook zo'n flits en enorme knal. En niet de wind, maar de bliksem was dus de boosdoener van al die schade!

En de verzekering? Ben voor nieuwwaarde verzekerd, ook voor blikseminslag. Krijg het ook vergoed, als ik de aankoopbonnen overhandig. Heb sindsdien lang gezocht waar ik die voor de verhuizing ook alweer in heb opgeborgen.... Tja.

Maar, ik heb zelf niets. Hoe kan het!

Heb driftig een poll opgezet met twee vragen en een rij mogelijke antwoorden. gaande over grenswaarden van (buiten) waarnemen, fotograferen en/of filmen enz. Maar dat alles bleef maar mislukken om hier te plaatsen, doe zeker iets fout, jammer van alle moeite.

De film wilde na -tig pogingen (mov bestand) niet lukken hier. Wel op You Tube.
<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/n8Y1JuwM9Gg&amp;hl=nl_NL&amp;fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/n8Y1JuwM9Gg&amp;hl=nl_NL&amp;fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>
Misschien dan maar zo? (Help)

Onweersgroet uit Huizen
Woonplaats: Huizen (N-H)
Berichten: 3
Lid sinds: 9 apr. 2009
21 juli 2010, 23:02 uur | Bericht #142329
Citaat van weatherdance, woensdag 21 juli 2010, 21:52 uur Blikseminslag in mijn fotocamera op statief, Huizen 10 juli 2010, 22.03u.

Dit Manfrotto (en dus zware metalen) statief had ik op mijn balkon opgesteld, waarop mijn digitale fotocamera, ingepakt in plastick. Werkend met de afstandsbediening, ik wou niet als bliksemafleider en regenton dienen... Het onweer was al geruime tijd actief op afstand en opkomend vanuit het zuiden.

Zelf bleef ik (gelukkig dus) binnen, uit het raam (...) filmen de de camcorder, over mijn fotocamera heen. Het aambeeld van de bui was al over het zenit (de waarnemer) heen en de eerste druppels vielen al.

Plotseling een enorme, alles verblindende flits in mijn camcorder, geknetter, statische electriciteit en ik had knipperende ogen. 'Kokerkijkend' in de camcorder hé... En er volgde toch een knal!!! Gelijk een fluitend doof rechter oor. Ik schrok me toen pas echt rot.

Later schrok ik nog meer toen ik mijn fotocamera opstelling zag. Althans, voor wat daar nog mee door moest gaan. Nauwelijks resten van gesmolten plastick, een weggeslagen kapot statief en een ontploft fototoestel. Overal onderdelen, veertjes, stukjes lens en omhulzing... 'Naar de bliksem' dus. Gek hé, de foto's waren mislukt.... Om mijn nek hingen nog de camcorder en de Canon EOS 450-D. Die wilde ik maar 'droog' houden. Nou!

Met Canon door de schrik van de klap niet veel foto's meer durven maken, enkele. En films met de camcorder.

De schrik werd daags later nog veel groter! Dan had ik waarschijnlijk nog 0 films en 0 foto's durven maken!!!

Op deze film ontdekte ik op mijn pc waardoor ik zo werd verblind... De bliksemstraal was rakelings langs mijn hoofd op enkele meters afstand ingeslagen in mijn fotocamera. Daarom was het ook zo'n flits en enorme knal. En niet de wind, maar de bliksem was dus de boosdoener van al die schade!

En de verzekering? Ben voor nieuwwaarde verzekerd, ook voor blikseminslag. Krijg het ook vergoed, als ik de aankoopbonnen overhandig. Heb sindsdien lang gezocht waar ik die voor de verhuizing ook alweer in heb opgeborgen.... Tja.

Maar, ik heb zelf niets. Hoe kan het!

Heb driftig een poll opgezet met twee vragen en een rij mogelijke antwoorden. gaande over grenswaarden van (buiten) waarnemen, fotograferen en/of filmen enz. Maar dat alles bleef maar mislukken om hier te plaatsen, doe zeker iets fout, jammer van alle moeite.

De film wilde na -tig pogingen (mov bestand) niet lukken hier. Wel op You Tube.
<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/n8Y1JuwM9Gg&amp;hl=nl_NL&amp;fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/n8Y1JuwM9Gg&amp;hl=nl_NL&amp;fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>
Misschien dan maar zo? (Help)

Onweersgroet uit Huizen

http://www.youtube.com/watch?v=n8Y1JuwM9Gg
anirnith
Lid
Woonplaats:
Berichten: 817
Lid sinds: 9 jun. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
22 juli 2010, 00:37 uur | Bericht #142354


zo is het nog makkelijker te bekijken! heftig filmpje!

[ youtube ]n8Y1JuwM9Gg[ /youtube ] en dan alles aan elkaar dus zonder de spaties! | Gewijzigd: 22 juli 2010, 00:38 uur, door anirnith
joshoon
Lid
Woonplaats: Assen, Drenthe
Berichten: 427
Lid sinds: 11 jul. 2010
22 juli 2010, 10:02 uur | Bericht #142378
Citaat van weatherdance, woensdag 21 juli 2010, 22:02 uur http://www.youtube.com/watch?v=n8Y1JuwM9Gg

Hey, ik had gisteren ook al ff op je hyves geantwoord.
Dus zal ik 'm hier ook ff plaatsen.



Ik herken inderdaad het geluid uit duizenden bij die blikseminslag op je film, mooi dat mensen de zelfde ervaringen dan hebben, ookal is het niet altijd leuk om dit mee te maken natuurlijk.

Ook herken ik het geluid dat het letterlijk van ver afkomt, dat hoor je duidelijk, en ook net op een moment dat het net rustiger lijkt, en dan plots zn inslag.


In iedergeval, elk onweersbuitje is een spannend moment voor mij sinds 2008.
Zoveel inslagen zo dicht bij je huis lijkt me niet echt normaal.
Vooral als het einde van de onweersbui in einde komt word het spannend, vooral wanneer het steeds stiller lijkt te worden, want vooral dan komt de inslag plots, en dan is het meestal ook helemaal voorbij.

Deze week worden er weer een aantal onweersbuien verwacht, weer een spannend moment dus.

Het word afwachten!
Terug naar boven
1 2
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.364 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 114 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 114, lezen 3 mensen het topic "Estofex Level 3 forecasts".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden