Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Robertson, TN; Sumner, TN.

9 May 2024 00:15:44

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Lewis, TN; Maury, TN.

9 May 2024 00:15:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Monroe, KY.

9 May 2024 00:15:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hopkins, KY; Union, KY; Webster, KY.

9 May 2024 00:15:44

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Christian, KY.

9 May 2024 00:15:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Robeson, NC.

9 May 2024 00:15:43

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Christian, MO; Stone, MO.

9 May 2024 00:15:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Grayson, KY; Hardin, KY.

9 May 2024 00:15:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Christian, KY; Hopkins, KY; Muhlenberg, KY.

9 May 2024 00:15:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cedar, MO; St. Clair, MO.

9 May 2024 00:15:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Monroe, IL; Jefferson, MO.

9 May 2024 00:09:18

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC; Richmond, NC; Scotland, NC.

9 May 2024 00:09:18

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Cheatham, TN; Robertson, TN.

9 May 2024 00:09:18

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, MO; Washington, MO.

9 May 2024 00:09:17

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Bell, TX; Coryell, TX.

9 May 2024 00:03:51
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
ddj
Lid
Woonplaats:
Berichten: 109
Lid sinds: 15 mrt. 2009
11 juli 2010, 20:26 uur | Bericht #136313
Ik ben vandaag een puur uurtjes met heaven aan het chasen geweest ingrid heeft besloten niet mee te gaan ivm andere dingen die ze moest doen we hebben helaas geen onweer gezien maar wel mooie luchten










Estoque
Lid
Woonplaats: Broekhuizen (Meppel)
Berichten: 534
Lid sinds: 13 feb. 2010
12 juli 2010, 07:58 uur | Bericht #136593
Joepie, mijn tweede sjees! Ik had zorgvuldig mijn wekker klaar gezet -aka mobiel-, rond 9.15 zou ik dan weer gewekt worden. Mijn ogen vielen namelijk dicht nadat ik de zoveelste aflevering wipeout had gezien. Toen ik wakker werd was het warm, licht en ik had géén idee hoe laat het was. Slaperig keek ik op de wekkerradio van mijn broer, en zag tot grote schrik dat het sowieso middag geweest was. Mijn handen zochten razendsnel naar mijn mobiel, was ik er op gaan slapen en was het touch screen aangegaan, zodat hij leeg was voor hij mij kon wekken? Ik vond hem ergens half onder mijn kussen en half onder mijn arm . De batterij was niet leeg, dus verwachtte ik dat de wekker niet luid genoeg geweest was. Dik had al gesmst een uur geleden. Ik rende naar beneden en bekeek de radarbeelden, startte de chat op, smste Dik terug en kreeg zo alles nog op de pootjes terecht. Ik wierp nog met een schuin oog een blik op de radar en zag nog niks bijzonders, tot zo maar op eens een buitje verscheen boven Utrecht. Hij ging richting de polder en ik verwachtte dat we onze oude chaseplek inclusief de ramptoeristen zouden opzoeken. Onderweg kwamen we omgevallen bomen tegen en takken die afgeknapt waren, het was ook in de polder goed tekeer gegaan. We zagen de koppen de lucht ook al inschieten, het was overal bezig rondom ons heen. Helaas kwamen de buien net zo snel als ze weer gingen, het verwachtte onweer bleef dus uit. Al waren er wel mooie toppen rondom ons heen. We dwaalden via Kampen af richting Genemuiden en co, richting Hasselt om via Staphorst/Rouveen/Ijhorst weer mij af te zetten bij huis. Ik had zeker genoten, want Dik is een zeer gezellig persoon! Helaas kon Ingrid dus niet mee, maar ze heeft nu al beloofd de volgende keer mee te gaan, dus gheghe.. Daar houd ik Ingrid wel aan!
De picca's zijn wat mislukt en ik kan de panorama's niet vinden, mijn mobiel was namelijk gelijk mijn camera en ik + touchscreen is niet echt handig qua combinatie.
:P



* dit is alles wat ik gehoord heb qua tornado nieuws in NL
Waarom deze advertentie?
Maxim1110
Lid
Woonplaats: Nijmegen(ma-vr), Eindhoven(weekend)
Berichten: 4041
Lid sinds: 25 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
12 juli 2010, 08:29 uur | Bericht #136620
Leuk verslag, en wat een prachtig aambeeld Heaven!
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Marjoo
Lid
Woonplaats: Arnhem
Berichten: 566
Lid sinds: 7 jun. 2010
12 juli 2010, 17:16 uur | Bericht #137803
errig nice!!
Leuk om te lezen ook

Benieuwd wat gebeurt als jullie in een fikse bui terechtkomen hahaha
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.857 topics, welke bij elkaar 448.376 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.584 leden.
Het nieuwste lid is Rooie bert.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 165 mensen aan het browsen op het forum. 2 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 165, lezen 9 mensen het topic "Berichtgeving aardbevingen Noord Nederland ".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden