Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Union, SC.

20 Apr 2024 00:04:45

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

20 Apr 2024 00:00:06

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Spartanburg, SC; Union, SC.

19 Apr 2024 23:25:56

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC.

19 Apr 2024 20:44:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC; Scotland, NC.

19 Apr 2024 20:31:18

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC.

19 Apr 2024 20:16:36

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC; Richmond, NC; Scotland, NC.

19 Apr 2024 19:50:29

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Aiken, SC; Lexington, SC; Richland, SC; Saluda, SC.

19 Apr 2024 16:12:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Aiken, SC; Edgefield, SC; Lexington, SC; Richland, SC; Saluda, SC.

19 Apr 2024 15:38:36

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Winston, AL.

19 Apr 2024 14:26:15

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Colbert, AL; Franklin, AL; Lawrence, AL.

19 Apr 2024 12:59:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Colbert, AL; Franklin, AL; Lauderdale, AL.

19 Apr 2024 12:35:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Grant, AR; Jefferson, AR.

19 Apr 2024 09:45:24

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jefferson, AR; Lonoke, AR; Pulaski, AR; Saline, AR.

19 Apr 2024 08:41:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alexander, IL; Johnson, IL; Pulaski, IL; Union, IL.

19 Apr 2024 08:34:22
Actueel
1 / 4

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Woonplaats: Maastricht
Berichten: 464
Lid sinds: 5 jul. 2009
12 juli 2010, 17:35 uur | Bericht #137829
Zaterdag Avond ( 01:00 Uur )

Normaal in Dalfsen afgelast door het slechte weer.
Politie bericht: Wegens het slechte weer in combinatie met het optreden van Normaal in de grote feesttent, is er besloten een Grip situatie te creeëren voor als het mis gat. meer info volgt"
Van iemand die nu in de kazerne zit.


dus we konden eerder naar huis, maarja we waren al bezopen en zeiknat van de regen en het was toch al de 4e keer dat het onweer door het platteland joeg.
Ik mag aan nemen dat je behoorlijk wat windkracht nodig hebt wil er een compleet hek met betonnen voet en al rollend over het terrein stuiteren.
Heb het met mijn eigen ogen kunnen aanschouwen hoe het onweer ons omsingelde.
Ik was door het dolle heen want dit is voor mij natuurlijk DUBBEL feest!.
Maar na het aanzien van Yv's blik die dit echt niet meer leuk begon te vinden, zelfs na een paar biertjes heb ik tot kalmte moeten manen.
Het onweer was van verre al te zien, ook de security diverse malen gewaarschuwd want je kon door de flitsen zien dat er een rolwolk o.i.d. aan zat te komen. maar die moesten er weer niets van weten.
Bij de eerste klap heel dichtbij hield yv me zo hard vast dat mijn arm blauw werd en ben samen met haar naar de EHBO post gegaan.
En heb haar zelf tot kalmte moeten manen omdat de EHBO post het veels te druk had.
Het hielp ook niet echt want de tent zelf werd zowat omvergeblazen, en voor ik t wist zat ik nog een andere meid van haar hyperventilatie af te helpen.
Een uur later was het dan ook weer een beetje droog
Het was een uurtje geleden een droog grasveld, nu was het een groot modderpoel, waar de nodige bezopen boeren zich dan ook graag doorheen gleden.
OP de weg naar huis kon je overal flitsen zien, dalfsen was omsingeld door onweer. eenmaal thuis aangekomen heb ik nog even de camera gepakt.
Mijn vriendin heeft zich kranig gehouden. tot het moment dat het haar ook teveel werd.
En op zon moment word mijn gekheid voor onweer omgezet in zorgzaamheid voor mijn vriendin.

Later die avond kwam ze nog even bij me kijken omdat het eigenlijk toch wel mooi is. van die momenten heb ik ook fotos proberen te maken, maar een film zegt meer vind ik zelf.
Deze foto heb ik nog kunnen schieten voor we naar bed gingen.



Graphicnizor In Dalfsen
/!\HIER KOMT DE FILM LATER NOG TE STAAN /!\

Zondag Middag ( 01:00 Uur )
Je wilt toch wat gaan doen maar als je niet weet wat je precies wilt gaan doen dan staar je een keer naar de lucht en dan weet je genoeg.
Ik zag bijzonder mooie luchten die dag en ben er op uit gegaan. in de hoop dat het onweer wat maandag voorspeld was een dagje eerder zou komen, wat helaas niet het geval was.

toch 2 mooie plaatjes kunnen maken

upload_1.jpg upload_2.jpg


Maandag Morgen ( 03:00 Uur )

Nog bijkomend van het feest Normaal en De kater de dag erna lag ik op zolder toen ik op een gegeven moment een flits zag.
Eenmaal uit een dakraam kijkend zag ik een sterrenhemel, Eenmaal weer terug in bed gekropen zegt Yv ineens ook dat ze bliksem zag, toen ben ik maar wat langer uit t raam wezen kijken. en wat bleek een lichtshow van stroboscopisch formaat.
Weerlichten waren te zien vanuit de Lemelerberg tot aan Ommen, wat een show was dat. dus de stoute schoenen aangetrokken en een poging gedaan ( ZONDER STATIEF ) want die had ik niet mee, en hier is dan het mooie resultaat.
Gezien het veel beter kan, als ik een statief mee gehad had.
Mijn Bliksemfotografie "ontmaagding" was de nacht ervoor al verbroken met een succes. maar dit vereist toch wel hele andere settings.

upload.jpg upload1.jpg upload2.jpg upload4.jpg

Ook heb er ik er een filmpje van gemaakt, die houden jullie nog van me te goed ( die komt vanavond later wellicht )

FILM: Onweer Stroboscoopshow In Dalfsen


WAARSCHUWING: Voor mensen die last hebben van epilepsie kan dit filmpje niet geschikt zijn, zorg dat je dit niet in volledig scherm kijkt ( nee is geen geintje ) | Gewijzigd: 13 juli 2010, 00:28 uur, door GraphicNizor
Never stop Chasing --> www.xtremechasing.nl
Festival Weerman --> www.weerbewaking.nl
Bedrijfsfotografie -->> www.pxpro.nl
Woonplaats: Drachten
Berichten: 25
Lid sinds: 3 jun. 2009
12 juli 2010, 17:42 uur | Bericht #137840
Inderdaad jammer van het statief.. Maar toch wat vast kunnen leggen!
Waarom deze advertentie?
henk55
Lid
Woonplaats: zwolle
Berichten: 2045
Lid sinds: 23 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
12 juli 2010, 17:53 uur | Bericht #137855
hoi, Graphic Nizor, heel herkenbaar wat je schrijft, het was in Zwolle op mijn balkon ook goed te zien, een pracht show.
Ik heb van de bui rond 4 uur wat bliksem foto's kunnen maken, en op o-o geplaatst, ( bliksem boven Zwolle) en de laatste aan jou opgedragen zoals beloofd op de verjaardag van Ivje-91. Ik wacht je film af.
Groet 'oom' Henk55.
Woonplaats: Deventer/Enschede
Berichten: 2512
Lid sinds: 29 mei. 2008
12 juli 2010, 18:16 uur | Bericht #137878
Mooi hoor, jammer dat je geen statief had inderdaad.. Een stapel boeken kan ook helpen
Woonplaats: Maastricht
Berichten: 464
Lid sinds: 5 jul. 2009
12 juli 2010, 19:20 uur | Bericht #137965
Klopt maar dat zijn niet de dingen waar je aan denkt als je heel snel moet zijn. maar met die film maak ik alles wel goed denk ik.
Heb zojuist de film van het zaterdagavond onweer bekeken, staan ook een paar mooie blitzen op | Gewijzigd: 12 juli 2010, 20:13 uur, door GraphicNizor
Never stop Chasing --> www.xtremechasing.nl
Festival Weerman --> www.weerbewaking.nl
Bedrijfsfotografie -->> www.pxpro.nl
buldog
Lid
Woonplaats: schoten
Berichten: 346
Lid sinds: 26 mei. 2009
12 juli 2010, 23:27 uur | Bericht #138244
lekkere foto's man ondergewardeerd
Website KMI NATURE IS UNPREDICTABLE/LIGHTING AND THUNDER IS ON HIS WAY :)
Woonplaats: gaanderen [achterhoek]
Berichten: 347
Lid sinds: 26 jul. 2006
12 juli 2010, 23:33 uur | Bericht #138250
mooie foto's
1ste mooie onweersdag zondag 20 mei
2de mooie onweersdag woensdag 23 mei.
mochino
Lid
Woonplaats: zwolle
Berichten: 270
Lid sinds: 13 mrt. 2010
12 juli 2010, 23:40 uur | Bericht #138255
Nice foto's heb ook alles mee gemaakt van uit Zwolle.
Woonplaats: Maastricht
Berichten: 464
Lid sinds: 5 jul. 2009
13 juli 2010, 00:23 uur | Bericht #138273
Topic geupdate met een heuse text plaatjes en een mooie film erbij.

WAARSCHUWING: Voor mensen die last hebben van epilepsie kan dit filmpje niet geschikt zijn, zorg dat je dit niet in volledig scherm kijkt ( nee is geen geintje )
Never stop Chasing --> www.xtremechasing.nl
Festival Weerman --> www.weerbewaking.nl
Bedrijfsfotografie -->> www.pxpro.nl
MarkNL
Lid
Woonplaats: Spijkenisse
Berichten: 2121
Lid sinds: 8 jun. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
13 juli 2010, 10:01 uur | Bericht #138386
Nice verslag en mooie foto's, vooral de eerste van maandag mag er zeker wezen !
Marching ever onward to tomorrow!
ingrid-s
Lid
Woonplaats:
Berichten: 5
Lid sinds: 12 jul. 2010
14 juli 2010, 19:10 uur | Bericht #140024
Mooie verslage een mooie foto's en een supergaaf filmpje

Groetjes Ingrid
EdwardvG
Lid
Woonplaats: Dalfsen
Berichten: 278
Lid sinds: 5 jul. 2010
15 juli 2010, 17:13 uur | Bericht #141150
Ik woon een paar kilometer bij dat gedoe vandaan, op de heenreis al veel lui gezien die al iets teveel ophadden, gingen tegenover ons voor de grap het graan in proberen te fietsen
Heb wat flinke knallen van die kant horen komen en redelijk wat flitsen, wij zijn hier een beetje bekaaid afgekomen, maar een paar cg's gezien maar ook niet meer dan dat.
Toen al die lui teruggingen naar huis was ik wel bang dat de bliksem bij ze zou inslaan, kwamen best wel heel veel lui door de harde regen langs gefietst terwijl het onweer echt dichtbij was, 1x een inslag iets van 150meter bij ze vandaan, dacht echt van wat doe je nu als de bliksem op ze inslaat... Maar ja al die bezopen lui zijn er weer veilig afgekomen, sommige sporen echt niet ;P

Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
15 juli 2010, 17:47 uur | Bericht #141170
Schitterend verslag Graphic! Heb weer genoten van je teksten en foto's. Ik ben benieuwd naar de rest! top!
IridiuM
Lid
Woonplaats: Dalfsen
Berichten: 33
Lid sinds: 1 sep. 2008
25 juli 2010, 18:14 uur | Bericht #143017
Gaaf he, die omgeving rondom Dalfsen? Normaal én onweer, niet normaal joh!

Ik zat die avond bij de 1231 (plaatselijk grand café), heel hard te balen. Mijn zusje had mijn camera mee op haar vakantie, dus had ik enkel een statief, objectieven en draadontspanner thuis liggen . Wat een mooi gezicht dat onweer dat op je af kwam, je kon de wolkopbouw heel duidelijk zien door de bliksem.

Later die nacht ook nog een 30-tal minuten buiten genoten van het spektakel van het wegtrekkend onweer.

Gelukkig heb jij het op de gevoelige plaat vast kunnen leggen.
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.850 topics, welke bij elkaar 448.360 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.578 leden.
Het nieuwste lid is NightFoxy.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 155 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 155, lezen 1 mensen het topic "Hevige zandstorm in Arizona ".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden