Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Garza, TX; Kent, TX.

24 Apr 2024 09:25:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Coleman, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 04:06:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Jones, TX; Shackelford, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 03:18:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Nolan, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 03:18:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kent, TX.

24 Apr 2024 01:16:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Scurry, TX.

24 Apr 2024 01:16:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Fisher, TX.

24 Apr 2024 00:56:55

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garza, TX; Kent, TX.

24 Apr 2024 00:45:51

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kent, TX.

23 Apr 2024 23:56:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garza, TX; Kent, TX.

23 Apr 2024 23:19:17

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Garza, TX; Kent, TX.

23 Apr 2024 23:03:28

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alger, MI; Marquette, MI.

23 Apr 2024 19:07:37

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

23 Apr 2024 17:00:01

De temperatuur bij Dourbes is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:04

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:03
Actueel
1 / 4

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Woonplaats: Arnhem
Berichten: 667
Lid sinds: 14 apr. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
14 juli 2010, 12:14 uur | Bericht #139248
Hoi Allen!
Wat een lekker weertje he afgelopen dagen;)

Zaterdag nacht van 11 op 12 juli eindelijk op pad gegaan.
Mijn moeder was jarig... een verjaardag waar ik niet onderuit kon komen... Begin van de avond al berichten om richting het westen te gaan wat mooie pics te schieten. Helaas. Ik had verplichtingen. Al gauw trok het ook in Arnhem dicht. en met een korte hevige bui (was net de staart van de grote bui die Arnhem trof) en een paar mooie flitsen was het (ondanks ik geen pics kon maken) een mooie spectakel met enkele inslagen die zeer dichtbij waren.

Het werd weer droog en alle meuten begaven zich weer naar buiten. Ondertussen werd ik op de hoogte gehouden. De 1 stond ergens op een dijk in Flevoland en de andere op een mooie spot in Arnhem... en ik braaf bij de verjaardag (waar leg je je prioriteiten he;) ) Verjaardag ging verder en ik hield de buienrader dicht bij me om de ontwikkelingen te zien.. Misschien een late bui die ik 's nachts nog kon opzoeken?!

Al gauw ontstond er rond een uur of half 11 een nieuwe bui zuidelijk van Arnhem en deze zou Arnhem behoorlijk zou raken. Nog geen half uur later trok het weer helemaal dicht en viel er een geweldige klap. Nog geen minuut later een wolkenbreuk eroverheen die de tuin in enkele minuten blank zette. Het zonnescherm klapte er bijna af die konden we gelukkig net redden en verder stond ik in de regen een partytent op zijn plek te houden.
Deze bui en windvlagen duurde iets langer. Ruim uur! Ik was helemaal doorweekt.

Omstreeks half 1 kwam er weer een bui deze kant uit die boven limburg hing en recht omhoog trok.
verjaardag liep op zijn einde en ik ben de auto ingestapt.. Ik heb vrienden ontmoet bij hoenderloo.

Die waren vanuit harderwijk terug gekomen naar hoenderloo. Daar de auto's aan de gezet en de nieuwe bui bekeken..

IMG_7521.jpg


we zijn richting de steeg gereden waar ik een paar foto's heb kunnen schieten.

de_20Steeg.jpg

Echter trok de bui weg richting overijssel en duitsland. We zijn toen nog door gereden naar Zutphen en daar nog een paar pics geschoten.

IMG_7533.jpg
IMG_7538.jpg
IMG_7564.jpg
IMG_7619.jpg

Helaas niet de foto's zoals ik ze voor ogen had maar toch nog een paar leuke kunnen schieten.

na de hele avond verbijten toch nog wat moois kunnen zien!

Groet,
Freek | Gewijzigd: 14 juli 2010, 12:22 uur, door Fanatic (Arnhem)
TwitterFotoFanatic WebsiteStormchase team Arnhem ****Get out of my way!! I have a storm to catch!!****
Anthony
Lid
Woonplaats: Tilburg
Berichten: 267
Lid sinds: 26 mei. 2008
14 juli 2010, 23:49 uur | Bericht #140805
Toch een paar leuke ontladingen gevangen!
"carpe diem quam minimum credula postero"
Waarom deze advertentie?
Woonplaats: Arnhem
Berichten: 667
Lid sinds: 14 apr. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
15 juli 2010, 10:07 uur | Bericht #140925
ja de eerste voor 2010:)
hopelijk volgen er nog veel dit jaar!
TwitterFotoFanatic WebsiteStormchase team Arnhem ****Get out of my way!! I have a storm to catch!!****
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.363 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 267 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 267, lezen 12 mensen het topic "Berichtgeving Noord- en Zuidpool".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden