Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Ness, KS; Trego, KS.

2 May 2024 04:22:37

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Harmon, OK; Jackson, OK; Foard, TX; Hardeman, TX.

2 May 2024 04:22:36

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Stonewall, TX.

2 May 2024 04:22:36

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Frontier, NE; Hayes, NE.

2 May 2024 04:22:36

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kit Carson, CO; Yuma, CO; Cheyenne, KS; Sherman, KS.

2 May 2024 04:22:35

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Scurry, TX.

2 May 2024 04:15:19

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Briscoe, TX; Hall, TX.

2 May 2024 04:14:18

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Yuma, CO.

2 May 2024 04:14:02

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gove, KS.

2 May 2024 04:14:02

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Houston, TX; Trinity, TX; Walker, TX.

2 May 2024 04:10:27

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Lane, KS; Ness, KS.

2 May 2024 04:08:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Crockett, TX; Schleicher, TX; Sutton, TX.

2 May 2024 04:08:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kent, TX; Stonewall, TX.

2 May 2024 04:08:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Leon, TX.

2 May 2024 04:08:08

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Briscoe, TX; Hall, TX; Motley, TX.

2 May 2024 04:08:08
Actueel
1 / 4

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
17 juli 2010, 00:19 uur | Bericht #112004
Citaat van Yvje_91, zaterdag 17 juli 2010, 0:16 uur Ik moest namens mijn vriend jullie heel erg bedanken voor deze positieve replies en hij kijkt er naar uit om een volgend natuurgeweld voor jullie allemaal vast te leggen en voor die wat het helaas moeten missen.
Maar hij is zo aangeschoten dat hij niet normaal meer kan typen dus doe ik t even voor hem.

Supercell ik moest nog namens GN vragen of nou de stukjes in elkaar vallen toen hij met je aan de telefoon was

Lol, was toch nog wel even leuk geweest zo'n aangeschoten stukkie tekst van GN. Rustig an you two!
thijmco
Lid
Woonplaats:
Berichten: 1802
Lid sinds: 28 jul. 2008
17 juli 2010, 16:32 uur | Bericht #141277
Citaat van Yvje_91, zaterdag 17 juli 2010, 0:16 uur Ik moest namens mijn vriend jullie heel erg bedanken voor deze positieve replies en hij kijkt er naar uit om een volgend natuurgeweld voor jullie allemaal vast te leggen en voor die wat het helaas moeten missen.
Maar hij is zo aangeschoten dat hij niet normaal meer kan typen dus doe ik t even voor hem.

Supercell ik moest nog namens GN vragen of nou de stukjes in elkaar vallen toen hij met je aan de telefoon was


ja hoor , echt goed gelukt !!

greetz ,

SC
Waarom deze advertentie?
Frenk78
Lid
Woonplaats: Vlaardingen
Berichten: 1148
Lid sinds: 3 aug. 2008
17 juli 2010, 17:56 uur | Bericht #141292
Hele gave film GN! Vooral die inslag, lekker krakend dichtbij, heerlijk!
Woonplaats: Maastricht
Berichten: 464
Lid sinds: 5 jul. 2009
18 juli 2010, 21:50 uur | Bericht #141529
Ja sorry klein feestje zorgde ervoor dat mijn talenknobbel die toch een klein puistje is afzwakte tot een krater van 3 meter diep als het niet dieper is hahaha.

Heel erg bedankt voor deze replies, daar word een stormjager ook vrolijk van, helaas kon ik niet het hele team meenemen en vond het ook erg jammer van supercell omdat hij nogal dichtbij zat bij een van de tornado's in nederland maar niets kon zien ervan

wat betref die inslag, was nogal TE dichtbij for comfort, we stonden namelijk onder de nieuwe spoorbrug nog in aanbouw tussen Zwolle en Hattem, de bliksem was ook op de brug ingeslagen vandaar die lekkere ramknal zo heb ik ze dan ook graag, goed hoorbaar met het debiele enthousiasme van mij

Hopelijk ben ik er weer bij als het volgend stukje natuurgeweld over nederland denderd. deze keer had ik veel geluk om dit te zien, want dit was niet mijn normale stek dus veel geluk gehad

Groetjes en nogmaals bedankt

GraphicNizor
Team Gods of Thunder | Gewijzigd: 18 juli 2010, 21:52 uur, door GraphicNizor
Never stop Chasing --> www.xtremechasing.nl
Festival Weerman --> www.weerbewaking.nl
Bedrijfsfotografie -->> www.pxpro.nl
Woonplaats:
Berichten: 18
Lid sinds: 17 jul. 2009
24 juli 2010, 14:56 uur | Bericht #142812
Citaat van GraphicNizor, vrijdag 16 juli 2010, 13:04 uur meen je dit nou serieus of zit je nou echt te zeggen dat dit geen wallcloud is...

goed dan. kijk hier eens naar en draai dit plaatje es om en kijk dan de film NOG een keer...
alleen is deze obvious wat groter dan wat ik had. en ook lang niet zo donker
<- bron: ge-at.iastate.edu


I think i proved my point here..



Even om erop terug te komen. Ik kom hier niet elke dag. Ik vind het een randgevalletje van jou. Lijkt mij geen wallcloud. Dit is een duidelijke wallcloud:

Bij jou lijkt het meer op een uitzakking.

Patrick
Woonplaats: Heeten
Berichten: 296
Lid sinds: 29 aug. 2009
24 juli 2010, 16:36 uur | Bericht #142826
zeer nice gedaan GN! die rotatie zal wel heel spannend zijn geweest, aan jouw commentaar te horen in het filmpje haha
Woonplaats: Simpelveld
Berichten: 681
Lid sinds: 15 mrt. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
26 juli 2010, 18:08 uur | Bericht #143291
Heb de beelden nu even heel goed bekeken, en proberen te kijken naar evt rotatie door de beelden te versnellen.
Ik zie enkel anticyclonale rotatie, wat op dit halfrond in een meso niet voor kan komen! ( UUUUUH WAT ZEG IK HIER?)

Dat kan wel degelijk.
Namelijk als een cel splits in een Left in een Rightmover, word de leftmover anticyclonaal en de rightmover cyclonaal.

Echter bij deze beelden lijkt het me eerder rotaties die je vaker bij buien ziet dan rotatie in een echte meso.
Een wallcloud is hier moeilijk te herkennen, maar ontkennen doe ik het nog niet na hetr zien van de versnelde beelden.

Graag zie ik nog meer RAW beeldmateriaal om een wat langere timelapse te maken.

Gr. Piet
Mijn WebsiteMijn Twitter
Terug naar boven
1 2
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.855 topics, welke bij elkaar 448.370 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.582 leden.
Het nieuwste lid is Debduvi.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 134 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 134, lezen 5 mensen het topic "Tornado slaat toe in Kusadasi Turkije".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden