Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Beauregard, LA; Rapides, LA; Vernon, LA; Newton, TX.

4 Jun 2024 21:25:13

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cloud, KS; Ottawa, KS.

4 Jun 2024 21:25:13

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Polk, NC; Rutherford, NC; Spartanburg, SC.

4 Jun 2024 21:23:31

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Marathon, WI.

4 Jun 2024 21:23:14

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Calhoun, SC; Lexington, SC; Richland, SC.

4 Jun 2024 21:20:01

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Barton, KS; Ellsworth, KS.

4 Jun 2024 21:20:00

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cabarrus, NC; Rowan, NC.

4 Jun 2024 21:05:23

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Barton, KS; Rice, KS.

4 Jun 2024 21:04:39

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Ellsworth, KS; Lincoln, KS.

4 Jun 2024 21:01:28

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Grant, LA; Natchitoches, LA; Red River, LA; Sabine, LA; Sabine, TX.

4 Jun 2024 21:01:27

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lexington, SC; Richland, SC.

4 Jun 2024 20:57:12

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Mitchell, KS.

4 Jun 2024 20:55:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Roseau, MN.

4 Jun 2024 20:48:24

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Rapides, LA; Vernon, LA.

4 Jun 2024 20:37:55

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Beltrami, MN.

4 Jun 2024 20:37:54
Actueel
1 / 4

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
15 juli 2010, 23:27 uur | Bericht #139948
Gisteren nog even snel naar Emmerich gereden in de hoop dat we nog wat zagen. Bij de grensovergang (Nederland/Duitsland) stond het echter al helemaal vast omdat de snelweg bezaaid lag met bomen. Snel even binnendoor gereden maar helaas, net te laat voor de tornado De zin die mij bij zal blijven is: Nicht knipsen ja. Blijkbaar vond de brandweer het niet leuk dat we foto's maakte

Emmerich2.JPG

Emmerich3.JPG

Emmerich4.JPG

Emmerich5.JPG

Emmerich6.JPG

Emmerich7.JPG

Emmerich8.JPG

Emmerich9.JPG

Emmerich10.JPG



Woonplaats: Gouda
Berichten: 976
Lid sinds: 25 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
15 juli 2010, 23:31 uur | Bericht #139885
Geweldig:) Jammer dat je de tornado gemist heb:)
Mijn website: http://www.rfgfotografie.nl. Hier vind u alle foto's die ik maakt omtrent incidenten. Maar ook soms omtrent slecht weer of vliegtuigen terug.
Waarom deze advertentie?
Rutte31
Lid
Woonplaats: Gouda
Berichten: 2421
Lid sinds: 26 jul. 2008
15 juli 2010, 23:41 uur | Bericht #139806
Flinke ravage, idd jammer dat je de tornado zelf niet hebt kunnen onderscheppen. Maar qua ravage zag het er bijvoorbeeld in Sittard hier in Limburg het zelfde uit. In het stadspark waren enorm oude bomen gewoon met wortel en al tegen de vlakte gegaan.
Ik zal proberen om er morgen tijdens m'n werk wat foto's van te schieten want dan is vast nog niet alles opgeruimd. | Gewijzigd: 15 juli 2010, 23:41 uur, door Rutte31
Woonplaats: Deventer/Enschede
Berichten: 2512
Lid sinds: 29 mei. 2008
16 juli 2010, 02:01 uur | Bericht #139203
Wat een ravage daar
Enne Jan - zijn die twee gigantische donkerbruin/grijze hagelstenen op de 4e foto je al opgevallen?
densta
Lid
Woonplaats:
Berichten: 267
Lid sinds: 2 jun. 2008
16 juli 2010, 06:36 uur | Bericht #139099
Citaat van chiel, vrijdag 16 juli 2010, 2:01 uur Wat een ravage daar
Enne Jan - zijn die twee gigantische donkerbruin/grijze hagelstenen op de 4e foto je al opgevallen?

zeldzame hagel hahaha
Woonplaats:
Berichten: 2279
Lid sinds: 28 mei. 2009
16 juli 2010, 08:29 uur | Bericht #138967
Wel een vreemde plaats voor een trampoline. Blijkbaar zijn trampolines de geliefde objecten van tornado's. Toen hier enkele jaren terug in Lier een tornado was lag er een trampoline bovenop een appartementsgebouw. Niemand wist van waar die kwam en niemand in die buurt mistte één.

In't vervolg maar een t-shirt aantrekken met "Stormchaser", nu denkt de brandweer dat jullie ramptoeristen zijn.
Emiel01
Lid
Woonplaats: Kleve, Moffrika
Berichten: 35
Lid sinds: 1 mei. 2009
16 juli 2010, 10:49 uur | Bericht #138321
Ik reed vanmorgen (voor het eerst na woensdag) weer naar mijn werk, dus van Kleve via Emmerich naar Didam (gemeente Montferland). Ik heb het idee dat deze route wel ongeveer het hardste getroffen moet zijn, afgaande op alle enorme schade die ik onderweg tegen kwam.

Van de week stond hier ook al een verslag van een chase die in Emmerich uit kwam en uit eigen ervaring weet ik dat het hier in de regio enorm tekeer kan gaan. Ik heb het idee dat het hier veel heftiger is dan op andere plekken waar ik gewoond heb. Iemand enig idee of dit inderdaad zo is en zo ja waar dit mee te maken zou kunnen hebben?


Gokje van mezelf is dat Emmerich in ligt tussen 2 stuw wallen, niet heel hoog overigens (beide net over de 100m geloof ik) . De ene ligt aan de kant van montferland, noord van de Rijn, de andere ligt in Kleve, zuid van de Rijn. Wellicht dat onweerscomplexen door deze "trechter" gedrukt worden?




Meer on topic:
Hier nog wat artikelen met foto's uit de lokale duitse krant (auf Deutsch natuerlich:)).
Schade in Bedburg-Hau (Kleve)

Windhose durch Goch



Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.860 topics, welke bij elkaar 448.385 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.586 leden.
Het nieuwste lid is ericjanssen@bjoc.be.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 53 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 53, lezen 3 mensen het topic "Giga hagel Elburg 12 jaar geleden!".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden