Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Decatur, KS; Rawlins, KS.

26 Apr 2024 04:49:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Decatur, KS; Rawlins, KS; Sheridan, KS; Thomas, KS.

26 Apr 2024 04:31:49

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cheyenne, KS; Dundy, NE.

26 Apr 2024 04:31:49

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Graham, KS; Norton, KS.

26 Apr 2024 04:31:49

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gaines, TX.

26 Apr 2024 04:31:48

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gove, KS; Graham, KS; Sheridan, KS.

26 Apr 2024 03:20:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Decatur, KS; Graham, KS; Norton, KS; Sheridan, KS.

26 Apr 2024 03:20:33

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Decatur, KS; Norton, KS; Red Willow, NE.

26 Apr 2024 03:20:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Yuma, CO; Cheyenne, KS; Dundy, NE.

26 Apr 2024 03:20:32

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dawson, NE.

26 Apr 2024 03:01:32

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cheyenne, KS; Rawlins, KS; Sherman, KS; Thomas, KS.

26 Apr 2024 02:35:13

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gove, KS; Logan, KS; Sheridan, KS; Thomas, KS.

26 Apr 2024 02:34:39

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cheyenne, KS; Sherman, KS.

26 Apr 2024 02:34:39

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gove, KS.

26 Apr 2024 02:34:39

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hitchcock, NE; Red Willow, NE.

26 Apr 2024 01:47:28
Actueel
1 / 4

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
pyro
Lid
Woonplaats: Utrecht
Berichten: 721
Lid sinds: 11 jul. 2010
16 juli 2010, 17:02 uur | Bericht #131752
Wie o wie heeft er zelf een foto kunnen maken van de caravans in het water of de gebroken elektr. masten?
of iets anders dat net wat meer inpakt heeft dan een geknakte boom

Het zou heel cool zijn, als ik deze mag gebruiken in een filmpje over de storm van 14 juli. Ik gebruik ze alleen voor dat filmpje en je naam wordt vermeld.

In hoopvolle afwachting..
Volg pyropix stormchase videos op http://www.facebook.com/pyropixvideos
Sjeem
Lid
Woonplaats: Terborg
Berichten: 6
Lid sinds: 6 jul. 2009
16 juli 2010, 17:14 uur | Bericht #130948
Enigszins dubieuze oproep vind ik gezien wat er gebeurt is. Heb het van zeer dichtbij meegemaakt en ik moet zeggen dat de fascinatie voor onweer er wel een andere lading bij heeft gekregen. Normaal gesproken hoopte ik altijd op "de volle laag" maar ik denk dat ik daar niet meer zo over zal denken. Niet persoonlijk hoor, snap ook wel dat je er ws gewoon een filmpje van wilt maken, maar het voelt wat "ramptoerist". Ik zelf dus ook voor de duidelijkheid.

Citaat van pyro, vrijdag 16 juli 2010, 17:02 uur Wie o wie heeft er zelf een foto kunnen maken van de caravans in het water of de gebroken elektr. masten?
of iets anders dat net wat meer inpakt heeft dan een geknakte boom

Het zou heel cool zijn, als ik deze mag gebruiken in een filmpje over de storm van 14 juli. Ik gebruik ze alleen voor dat filmpje en je naam wordt vermeld.

In hoopvolle afwachting..

Waarom deze advertentie?
Woonplaats: Rozenburg(Rotterdam)
Berichten: 1821
Lid sinds: 3 jul. 2010
16 juli 2010, 17:20 uur | Bericht #130940
Met alle respect

Als er iets gebeurd is het zekers heel sneu voor de mensen die het bewust meegemaakt hebben,maar om nou iedereen er van te weerhouden er filmpjes etc van te maken.

Voor de 1 is het een rot ervaring,voor de ander 200 km op is het een gebeurtenis die indruk maakt,en de kracht van het geweld in beeld brengt.

Rot om te zeggen,maar voor andere is het een gebeurtenis die zenuwe en adrenaline veroorzaakt en erop kickt zoals vele storm/onweers gekken.
Onweerdagen 2012 : 10

Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
henk55
Lid
Woonplaats: zwolle
Berichten: 2045
Lid sinds: 23 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
16 juli 2010, 17:35 uur | Bericht #129903
Lees eerst maar eens op b.v. wiki over copyright.
Woonplaats: Deventer/Enschede
Berichten: 2512
Lid sinds: 29 mei. 2008
16 juli 2010, 17:41 uur | Bericht #129905
Citaat van henk55, vrijdag 16 juli 2010, 17:35 uur Lees eerst maar eens op b.v. wiki over copyright.
Hij heeft het over foto's zonder copyright die hij met toestemming van de auteur mag gebruiken. Daar zijn in principe geen copyrightregels aan gebonden.
pyro
Lid
Woonplaats: Utrecht
Berichten: 721
Lid sinds: 11 jul. 2010
17 juli 2010, 04:37 uur | Bericht #45730
Ik had wellicht het woord copyright ook niet moeten gebruiken.

Als ik mijn bericht terug lees, moet ik mijn vraag minder kort door de bocht stellen.

Waar ik het heb over "meer inpakt" doel ik niet op de schade die mensen is aangericht.
Dat vind ik heel erg.

Ik doel op fotografisch beeld van de krachten die er zijn losgekomen.
Het gebroken metaal van een hoogsp.mast bijvoorbeeld.
Ik wil liever niet zomaar een foto hebben en misschien zijn er fotografen
op dit forum die professionele shots van de schadekracht hebben.

Als die er zijn: wie heeft er een sterke foto?

cool toch, om samen te werken



Volg pyropix stormchase videos op http://www.facebook.com/pyropixvideos
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.363 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 220 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 220, lezen 2 mensen het topic "Extreme onweersbuien Australië 12-19 november 2013".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden