Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

De temperatuur bij Dourbes is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:04

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gage, NE; Jefferson, NE; Saline, NE.

23 Apr 2024 07:21:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gage, NE; Pawnee, NE.

23 Apr 2024 07:00:53

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dawson, MT; Garfield, MT; McCone, MT; Prairie, MT; Valley, MT.

23 Apr 2024 01:11:40

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dawson, MT; McCone, MT; Richland, MT; Roosevelt, MT; Valley, MT.

23 Apr 2024 00:17:24

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garfield, MT; McCone, MT; Valley, MT.

22 Apr 2024 23:03:37

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Daniels, MT; McCone, MT; Roosevelt, MT; Valley, MT.

22 Apr 2024 23:03:37

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dawson, MT; Garfield, MT; McCone, MT; Richland, MT; Roosevelt, MT; Valley, MT.

22 Apr 2024 21:33:31

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dawson, MT; McCone, MT; Richland, MT; Roosevelt, MT.

22 Apr 2024 21:04:01

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC.

22 Apr 2024 07:46:27

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC; Scotland, NC.

22 Apr 2024 07:46:26

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

22 Apr 2024 05:00:00

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor St. Johns, FL.

22 Apr 2024 03:33:18

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Marion, FL.

22 Apr 2024 03:33:17
Actueel
1 / 4

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Wolkje7
Lid
Woonplaats: Velp (Gelderland)
Berichten: 1534
Lid sinds: 24 mrt. 2008
5 augustus 2010, 02:28 uur | Bericht #145459
Aangezien ik hier zelf ook al eens mee geëxpirimenteerd had voor de grap omdat ik van vrolijke lichtjes houdt, met een simpel ledlampje, en hem om te kunnen toveren tot blauw licht om je spaken met licht op te pimpen, dacht ik: Laat ik nou eens voor de grap gaan zoeken op internet of dit fenomeen bestaat. En warempel, het bestaat: de Monkeylectric, Ledlicht voor op de spaken voor je fiets
Nou was mijn actie met 3 ledjes wel geinig, maar dat kan niet op tegen het grote werk.
Misschien ben ik wel een laatkomer hiermee en is het bij meer mensen bekend dan ik denk, maar ik vind er in het Nederlands zo weinig over, en hoor of zie het nergens, dus dacht ik aan een topic hierover te openen.

Vind het wel leuk bedacht en ontworpen, de wheel lights van Anvii. Je kunt er enorm veel figuren mee verzinnen op je pc en is makkelijk te monteren op je spaken, waterdicht en millieuvriendelijk. Bovendien geheel draadloos en werkt op 3 AA batterijen, dus ook op oplaadbare batterijen maar bovenal, je valt met je fiets nóg veel beter op in het verkeer, met name in donkere dagen.
Ik ben alleen erg benieuwd of dit ook in Nederland een trend wordt. In verschillende Aziatische landen, Australië, Amerika en Enkele Europese landen zijn ze ook al bekend en worden ze zelfs al verkocht. In Nederland heeft Anvii helaas nog geen store voor deze led's, maar hoop wel dat ze komen.

Ze schijnen binnen Europa al wel in Zwitserland, Oostenrijk, Duitsland, Engeland en Spanje te koop te zijn.

Ik hoop dat dit echt een trend wordt, dan val je immers ook nog beter op en wordt fietsen tevens weer één groot feest, vooral als de donkere dagen weer aanbreken

Impressiefilmpjes:


en



Volledige uitleg:
Het MonkeyLectric Monkey licht is een nieuw en revolutionair product. Het maakt je stijlvol zichtbaar.

Het Monkey licht maximaliseert je zichtbaarheid bij gelijk welke snelheid. Het creeërt spectaculaire gekleurde profielen bij een snelheid van 15 tot 50 km/h. Het is zeer gemakkelijk te monteren op de spaken van bijna elk fietswiel, ook BMX (20”) en groter.

Het Monkey licht is geladen met klare digitale licht effecten. Deze effecten zijn gemaakt door onze eigen electonica kunstenaars. De effecten zijn ook makkelijk aanpasbaar. Je kan kleur, vorm en sfeerbeeld aanpassen aan elke situatie.

Inhoud: 32 hel gekleurde LEDs. Duizenden verschillende patronen. Aanpasbare kleuren en effecten. Makkelijk te installeren in enkele minuten. Uiterst weerbestendig. Werkt 30 uur op 3 AA batterijen.

Perfecte oplossing voor : woon-werk verkeer, avondlijke tochten, stadsverkeer, BMX, parties en festivals.

Meer informatie: Bijna 360 graden zichtbaarheid, 7 mogelijke bevestigingsopties voor bijna elke fiets: stadsfiets, cruiser, BMX, koersfiets, mountainbike. Stevige constructie voor dagelijks gebruik en bij regen. Schokbestendig 3-punts bevestigingssysteem. Uiterst sterke carbon constructie. Strap system voor veilige en gemakkelijk toegankelijke batterij opberging. Milieuvriendelijke constructie: loodvrij en volgens de RoHS regels. Gewicht zonder batterijen 65 gram. Doorzichtige coating over the LEDs om waterdichtheid te garanderen. Werkt met normale of herlaadbare batterijen.

Bron: Monkeylectric.com



Wat vindt men eigenlijk van deze hippe uitvinding en, zou dit ook een trend kunnen worden in Nederland? | Gewijzigd: 5 augustus 2010, 02:41 uur, door Wolkje7
Weerdagen Velp 2019:

Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4


Velp 2018:

Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)


Velp 2017:

Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
Klapper
Lid
Woonplaats: vlissingen
Berichten: 1071
Lid sinds: 2 jan. 2010
5 augustus 2010, 06:42 uur | Bericht #145470
hey dat is opzich wel vet, ik denk alleen wel erg jatgevoelig.
maar wel het proberen waard.
you are a god amongst insects
Waarom deze advertentie?
Wolkje7
Lid
Woonplaats: Velp (Gelderland)
Berichten: 1534
Lid sinds: 24 mrt. 2008
5 augustus 2010, 20:14 uur | Bericht #145599
Citaat van Svenn, donderdag 5 augustus 2010, 6:30 uur Maanden terug zag ik zown figuur rondrijden met z'n fiets helemaal in neon, of hoe je het ook mag noemen dit spul! En nahh als iedereen dat gaat doen wordt je helemaal gek. Al dat geflikker om je heen van die kleurtjes. En besides, zal wel weer teveel lijken op een brandweerwagen/ambulance/woutenwagen.. krijg je dat gemekker weer. Ik vind het zelf helemaal niks, ziet er grappig uit, maar nee!


Ja, daar dacht ik ook al aan. De blauwtjes op straat zullen het zeker weer gaan verbieden
In Spijkenisse mag je zelfs al niet eens rennen van de agenten als je te laat bent voor de metro (bron: Waarmaarraar.nl).

Ik zag heb net gezien dat ze ook in België te koop zijn, maar helaas niet voor een al te zacht prijsje
Je hebt ook nog kleintjes die ongeveer hetzelfde effect hebben, maar die zijn maar enkele euro's. | Gewijzigd: 5 augustus 2010, 20:15 uur, door Wolkje7
Weerdagen Velp 2019:

Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4


Velp 2018:

Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)


Velp 2017:

Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
5 augustus 2010, 20:28 uur | Bericht #145602
Wel leuk en gezellig, maar vooral leuk voor de kids denk ik. Niet als toepassing om te verlichten, want dan wordt het iets te bont en onoverzichtelijk.
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.359 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.578 leden.
Het nieuwste lid is Jeffrey bunk .

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 103 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 103, lezen 1 mensen het topic "bliksem".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden