Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Madison, IL; Monroe, IL; St. Clair, IL; Jefferson, MO; St. Charles, MO; St. Louis, MO; St. Louis City, MO.

19 Apr 2024 00:40:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Monroe, IL; Crawford, MO; Franklin, MO; Iron, MO; Jefferson, MO; St. Francois, MO; Washington, MO.

19 Apr 2024 00:39:22

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dent, MO.

19 Apr 2024 00:36:52

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Jefferson, MO; St. Louis, MO.

19 Apr 2024 00:35:06

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Massac, IL; Pulaski, IL; Ballard, KY; McCracken, KY.

19 Apr 2024 00:35:06

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Greene, IL; Jersey, IL; Macoupin, IL.

19 Apr 2024 00:35:05

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Madison, IL; St. Clair, IL; St. Louis, MO; St. Louis City, MO.

19 Apr 2024 00:33:58

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Greene, IL; Jersey, IL; Macoupin, IL.

19 Apr 2024 00:33:58

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor McCulloch, TX; San Saba, TX.

19 Apr 2024 00:33:58

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Sharkey, MS; Yazoo, MS.

19 Apr 2024 00:33:58

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jersey, IL; Madison, IL.

19 Apr 2024 00:20:35

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, MO; Jefferson, MO; St. Charles, MO; St. Louis, MO.

19 Apr 2024 00:16:09

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dent, MO; Phelps, MO.

19 Apr 2024 00:16:08

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Sharkey, MS; Yazoo, MS.

19 Apr 2024 00:16:08

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Macoupin, IL.

19 Apr 2024 00:16:07
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
T-inus
Lid
Woonplaats: Budel (tussen Eindhoven en Weert)
Berichten: 329
Lid sinds: 21 aug. 2009
22 maart 2011, 14:22 uur | Bericht #220399
Zo dan, we zijn weer terug in NL!
Dit jaar was echt het ziekste jaar van alle 3 dat ik geweest ben!

Check onderstaand filmpje van een Mascleta Nocturna geschoten door Carlos Caballer :



Stonden op een meter afstand en met oordoppen in deed 't nog pijn aan me oren
www.martijnvantongeren.nl
ralph_j_3
Lid
Woonplaats: hoofddorp
Berichten: 15
Lid sinds: 24 jun. 2011
2 juli 2011, 19:51 uur | Bericht #257469
hier meld zich nog een vuurwerkfreak

lekkere mascleta!!
helaas nog nooit in fallas geweest, staat nog wel op mijn to do lijstje

doe zelf ook veel met vuurwerk fotografie zie hieronder een aantal foto albums van mij:

mijn vuurwerk albums
Waarom deze advertentie?
MarkB
Lid
Woonplaats: Nijkerk
Berichten: 1786
Lid sinds: 6 mei. 2011
2 juli 2011, 20:34 uur | Bericht #257478
Ik ben ook een vuurwerkgek. Afgelopen jaar (2010-2011) 250 euro in vuurwerk gestoken. Vuurwerk was wel heel snel weg.
Maar het was wel mooi.
Onweersdagen 2013: 12
Onweersdagen 2014: 24
Onweersdagen 2015: 9
Onweersdagen 2016: 10
Onweersdagen 2017: 7
Birdie
Lid
Woonplaats: Zwijndrecht (ZH)
Berichten: 120
Lid sinds: 3 jul. 2010
2 juli 2011, 21:51 uur | Bericht #257491
Citaat van MarkB, zaterdag 2 juli 2011, 20:34 uur Ik ben ook een vuurwerkgek. Afgelopen jaar (2010-2011) 250 euro in vuurwerk gestoken. Vuurwerk was wel heel snel weg.
Maar het was wel mooi.


Dit is toch wel zeer opmerkelijk, een grote groep onweer fans houdt dus ook van vuurwerk.
Zou het dan gaan om het overweldigende geluid, of het feit beiden een tikje riskant zijn.
Verder zijn vuurwerk en onweer zaken die je of prachtig vind of het absoluut haat
Ik weet het niet, maar het valt me wel op.
Ik hoor zelf als kind af aan tot de vuurwerk verslaafden. De lucht alleen al.
Met oud en nieuw sta ik met kinderen op staat rotjes af te steken (ben 51!).
Zelf schiet ik ook regelmatig wedstrijden met een geweer (308 kaliber), zodat er zonder onweer of vuurwerk toch altijd wel wat te kallen is
Woonplaats: Gouda
Berichten: 976
Lid sinds: 25 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
2 juli 2011, 22:05 uur | Bericht #257493
FF updateje:)

Zelf had ik verleden jaar echt heel veel geluk, ik had ongeveer voor 800 euro aan vuurwerk, waarbij ik zelf maar 300 euro hoefde te betalen:) De rest had ik namelijk gewonnen/gratis erbij gekregen:D Ben zelf nog bezig om deze filmpjes klaar te zetten maar begin pas weer in September:P (Ik koop meestal alleen legaal vuurwerk, al vind ik illegaal sier ook mooi, ik ben tevreden met wat Nederland te bieden heb, al mogen de prijzen wel iets omlaag. 50 euro voor een 500 grams cake gaat me net tever als die alleen fluitpijlen afschiet xD Helaas though had ik verleden jaar een beetje pech, mist begon heel mijn stad te verhullen tot het punt dat je echt alleen je eigen vuurwerk nog zag:S

Op Youtube kan men onder de nickname Herdervriend - Firewebs vuurwerkfilmpjes van mijn kant zien trouwens.

Mhh, had duidelijk wel al een post gemaakt al was die niet gedetailleerd.

Ik zelf besteed ongeveer gemiddeld 300 euro per jaar aan vuurwerk, als ik een cent meer besteed flippen me ouders namelijk xD Siervuurwerk is echt mijn favoriete. De Dragon Line en Pyroshopper zijn de mooiste lijnen die ik tot nu toe heb gehad.
Mijn website: http://www.rfgfotografie.nl. Hier vind u alle foto's die ik maakt omtrent incidenten. Maar ook soms omtrent slecht weer of vliegtuigen terug.
Woonplaats: Deventer/Enschede
Berichten: 2512
Lid sinds: 29 mei. 2008
3 juli 2011, 00:55 uur | Bericht #257556
Hmm over een maandje of 2 ga ik weer lekker shoppen..
Denk dat ik dit jaar de 6000 wel haal!
Woonplaats: haarlem
Berichten: 1310
Lid sinds: 23 jun. 2009
3 juli 2011, 01:19 uur | Bericht #257558
Citaat van chiel, zaterdag 2 juli 2011, 22:55 uur Hmm over een maandje of 2 ga ik weer lekker shoppen..
Denk dat ik dit jaar de 6000 wel haal!

pardon??

6000 wattes?
Life without freedom is no life at all.

weather without storms is no weather at all.
JPP
Lid
Woonplaats: Workum
Berichten: 502
Lid sinds: 2 jan. 2009
3 juli 2011, 20:52 uur | Bericht #257702
heb je een auto voor...:P
Ricky93
Lid
Woonplaats:
Berichten: 213
Lid sinds: 30 jul. 2008
3 juli 2011, 21:15 uur | Bericht #257708

Zitten hier ook nog mensen die op AVP hebben gezeten?

Nog 2 maanden... dan kunnen we weer
Woonplaats: Deventer/Enschede
Berichten: 2512
Lid sinds: 29 mei. 2008
3 juli 2011, 21:53 uur | Bericht #257717
Citaat van smoke_soldier, zondag 3 juli 2011, 1:19 uur pardon??

6000 wattes?

Ja, erg he..? Kan het niet helpen, ben helemaal gek van vuurwerk. Zo zwaar, zo mooi mogelijk.
PatrickM
Lid
Woonplaats: Heiloo
Berichten: 1018
Lid sinds: 9 jul. 2008
3 juli 2011, 22:11 uur | Bericht #257722
Citaat van Ricky93, zondag 3 juli 2011, 21:15 uur Zitten hier ook nog mensen die op AVP hebben gezeten?

Nog 2 maanden... dan kunnen we weer


Ik zit wel op AVP, maar ben niet actief op het forum.
Lees het vooral
Woonplaats: Sint-jansteen (zeeuwsch-vlaanderen)
Berichten: 248
Lid sinds: 10 okt. 2010
22 oktober 2011, 00:43 uur | Bericht #293842
Aan mijn mede freaks hier op t forum, aangezien hier velen ook op avp en vwc zitten weet er vast wel iemand antwoord op mijn vraag. Voor mijn show komende o&n wil ik een flinke finale in elkaar steken, echter moeten er 6 blokkken tegelijk de lucht in gaan en daarvan ook alle shots, iemand een idee hoe dit te doen? de blokjes moeten dus gemod worden maar gebeurt dit met qiuckfuse quickmatch?
wie me kan helpen ben ik eeuwig dankbaar.
Woonplaats: Sint-jansteen (zeeuwsch-vlaanderen)
Berichten: 248
Lid sinds: 10 okt. 2010
22 oktober 2011, 08:34 uur | Bericht #293851
in nederland is de verkoop van rollen visco verboden. Echter weer niet voor modelbouwers van raketten.
Maar heb nog 2 rollen liggen dus dat is geen probleem. Maar wat ik bedoel is dus van elke cake uit de finale alle schoten te laten afgaan tegelijk.
Net zoiets als de hoogmoed van marijn..
Reutel
Lid
Woonplaats: Tilburg centrum
Berichten: 1167
Lid sinds: 30 nov. 2010
22 oktober 2011, 12:27 uur | Bericht #293867
Ben zelf opgegroeid in Baarle-Nassau en woon sinds een paar jaar in Tilburg. Prachtig om te zien hoe zich, de laatste maanden van het jaar, daar een kat en muis spel afspeelt. Het durpke staat vol "stillen" die met de portofoon de nummerplaten van de auto's aan collega's doorgeven. Deze collega agenten staan dan op alle uitgaande wegen verdekt opgesteld om vervolgens het, voor honderden euro's gekocht, vuurwerk weer in beslag te nemen.

Mensen realiseren zich niet wat er kan gebeuren als je je zolder vol vuurwerk zet om maar niet te spreken wat er kan gebeuren als je het afsteekt. Begrijp me niet verkeerd, ik houd erg van vuurwerk. Maar dan wel afgestoken door mensen die er verstand van hebben en niet door een stel pubers/amateurs die dat na willen doen. | Gewijzigd: 22 oktober 2011, 12:29 uur, door Reutel
Hete Bliksem: Schil de zoete appels en snijdt ze in stukjes. Doe de appels samen met het spek in een pan met een laagje water en wat zout. Laat dit zo’n vijftien minuten koken. Voeg dan de geschilde en in stukken gesneden aardappelen en zure appels toe en laat alles in een half uurtje gaar koken. Haal het spek uit de pan en snijdt het in stukjes. Stamp de aardappelen en de appels door elkaar met de kruidnagel,peper en boter. Roer daarna de stukjes spek door de stamppot. Bak tenslotte in een klein halfuurtje de gehaktballen gaar en snijdt ze in plakjes. Leg de plakjes vlees boven op de stamppot en smullen maar!
Woonplaats: Sint-jansteen (zeeuwsch-vlaanderen)
Berichten: 248
Lid sinds: 10 okt. 2010
22 oktober 2011, 15:42 uur | Bericht #293882
Citaat van Reutel, zaterdag 22 oktober 2011, 11:27 uur Begrijp me niet verkeerd, ik houd erg van vuurwerk. Maar dan wel afgestoken door mensen die er verstand van hebben en niet door een stel pubers/amateurs die dat na willen doen.

haha altijd leuk zulke discussies, maar even wat toelichten.
Ik ben zelf geen professioneel vuurwerker maar help wel een andere pyrotechnicus een 10 tal keren per jaar met opbouwen van shows, laden van mortieren , doorlonten van pro candles en dergelijke. En puber ben ik allerminst met mijn bijna 30.

Om even terug te komen op jouw post: In die betreffende winkel weten ze zelf ook dondersgoed wanneer en waar die controles staan, op t moment dat je daar wat koopt vertellen ze je dat dus ook en meestal geven ze nog een tip mee ook hoe je dan moet rijden.
Reutel
Lid
Woonplaats: Tilburg centrum
Berichten: 1167
Lid sinds: 30 nov. 2010
22 oktober 2011, 16:21 uur | Bericht #293888
Citaat van wittekerst, zaterdag 22 oktober 2011, 15:42 uur Om even terug te komen op jouw post: In die betreffende winkel weten ze zelf ook dondersgoed wanneer en waar die controles staan, op t moment dat je daar wat koopt vertellen ze je dat dus ook en meestal geven ze nog een tip mee ook hoe je dan moet rijden.

Ja, zoals ik al zei een kat en muis spelletje tussen Zena en de politie. De controles wisselen echter regelmatig en Zena komt er pas achter als er weer een paar klanten zijn opgepakt/bekeurd. Geloof me, de speciale vuurwerkteams zijn erg effectief. Maar goed het staat je vrij om een gokje te wagen!
Hete Bliksem: Schil de zoete appels en snijdt ze in stukjes. Doe de appels samen met het spek in een pan met een laagje water en wat zout. Laat dit zo’n vijftien minuten koken. Voeg dan de geschilde en in stukken gesneden aardappelen en zure appels toe en laat alles in een half uurtje gaar koken. Haal het spek uit de pan en snijdt het in stukjes. Stamp de aardappelen en de appels door elkaar met de kruidnagel,peper en boter. Roer daarna de stukjes spek door de stamppot. Bak tenslotte in een klein halfuurtje de gehaktballen gaar en snijdt ze in plakjes. Leg de plakjes vlees boven op de stamppot en smullen maar!
Woonplaats: Zaandam, Noord-holland
Berichten: 1612
Lid sinds: 2 apr. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
22 oktober 2011, 17:01 uur | Bericht #293894
Citaat van Reutel, zaterdag 22 oktober 2011, 16:21 uur Ja, zoals ik al zei een kat en muis spelletje tussen Zena en de politie. De controles wisselen echter regelmatig en Zena komt er pas achter als er weer een paar klanten zijn opgepakt/bekeurd. Geloof me, de speciale vuurwerkteams zijn erg effectief. Maar goed het staat je vrij om een gokje te wagen!
Dat ze effectief zijn, geloof ik graag want vooral de afgelopen 2 jaar was het erg lastig om aan het betere vuurwerk te komen. Daarnaast word het legale vuurwerk ook steeds duurder.
pietjelol
Lid
Woonplaats: Hoorn
Berichten: 1511
Lid sinds: 6 apr. 2009
22 oktober 2011, 17:18 uur | Bericht #293897
Trouwens dat verhaal van dat de politie bij de grens staat te wachten is niet meer waar. Is sinds 2007 afgeschaft. Dat heeft de politie zelf gezegd. Dit heeft mede te maken dat je in België ook al lang geen spectaculair vuurwerk meer kan kopen. Trouwens ik vind dat de politie met bepaalde dingen zoals nitraatbommen zwaar overdrijft. Dit is puur bangmakerij niet meer niet minder. @ reutel die vuurwerkteams zij niet echt effectief veel minder dan een kwart van het totaal illegale vuurwerk wordt in beslag genomen. Zover ik het heb begrepen. | Gewijzigd: 22 oktober 2011, 17:51 uur, door pietjelol

Reutel
Lid
Woonplaats: Tilburg centrum
Berichten: 1167
Lid sinds: 30 nov. 2010
22 oktober 2011, 17:30 uur | Bericht #293901
Citaat van Svenn, zaterdag 22 oktober 2011, 17:07 uur Lol dat kat en muis spel is doelloos. Ga met 2 auto's de grens over, eentje rijdt richting Brussel Oostende whatever. De één gaat vuurwerk halen in Baarle dan doorrijden BE in en weer meeten, dan overladen in de auto die uren daarvoor direct richting Brussel ging. En dan terug. Niks aan de hand

Als je vanuit Baarle, België in rijdt kom je altijd door Nederland, daarom noemen ze het een enclave...


QUOTE(pietjelol @ Oct 22 2011, 17:18) <{POST_SNAPBACK}>
Trouwens dat verhaal van dat de politie bij de grens staat te wachten is niet meer waar. Is sinds 2007 afgeschaft. Dat heeft de politie zelf gezegd.


Maar natuurlijk...
Hete Bliksem: Schil de zoete appels en snijdt ze in stukjes. Doe de appels samen met het spek in een pan met een laagje water en wat zout. Laat dit zo’n vijftien minuten koken. Voeg dan de geschilde en in stukken gesneden aardappelen en zure appels toe en laat alles in een half uurtje gaar koken. Haal het spek uit de pan en snijdt het in stukjes. Stamp de aardappelen en de appels door elkaar met de kruidnagel,peper en boter. Roer daarna de stukjes spek door de stamppot. Bak tenslotte in een klein halfuurtje de gehaktballen gaar en snijdt ze in plakjes. Leg de plakjes vlees boven op de stamppot en smullen maar!
pietjelol
Lid
Woonplaats: Hoorn
Berichten: 1511
Lid sinds: 6 apr. 2009
22 oktober 2011, 17:32 uur | Bericht #293902
Citaat van Reutel, zaterdag 22 oktober 2011, 15:30 uur Als je vanuit Baarle, België in rijdt kom je altijd door Nederland, daarom noemen ze het een enclave...




Maar natuurlijk...

er wordt alleen nog af en toe gecontroleerd
http://www.youtube.com/watch?v=J1l71wnSV6o | Gewijzigd: 22 oktober 2011, 17:37 uur, door pietjelol

Terug naar boven
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.849 topics, welke bij elkaar 448.358 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.576 leden.
Het nieuwste lid is Jeffrey bunk .

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 152 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 152, lezen 3 mensen het topic "Onweerskansen 27, 28, 29 en 30 mei 2016".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden