Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, IL; Hamilton, IL; Jefferson, IL; Wayne, IL.

19 Apr 2024 03:29:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gallatin, IL; Hamilton, IL; Saline, IL; White, IL; Posey, IN.

19 Apr 2024 03:29:07

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Clay, IN; Daviess, IN; Greene, IN; Knox, IN; Sullivan, IN; Vigo, IN.

19 Apr 2024 03:29:07

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Madison, MO.

19 Apr 2024 03:29:06

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Bollinger, MO.

19 Apr 2024 03:16:35

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Clark, IL; Coles, IL; Crawford, IL; Cumberland, IL; Jasper, IL.

19 Apr 2024 03:16:35

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Llano, TX.

19 Apr 2024 03:16:35

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Edwards, IL; Wabash, IL; White, IL; Gibson, IN; Posey, IN.

19 Apr 2024 03:16:34

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lawrence, IL; Richland, IL.

19 Apr 2024 03:16:34

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor McCulloch, TX; Mason, TX; San Saba, TX.

19 Apr 2024 03:16:34

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Wayne, MO.

19 Apr 2024 03:16:34

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Effingham, IL; Jasper, IL.

19 Apr 2024 02:47:41

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Macon, IL.

19 Apr 2024 02:47:40

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Clay, IL; Effingham, IL; Shelby, IL.

19 Apr 2024 02:47:40

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor De Witt, IL; Macon, IL; Piatt, IL.

19 Apr 2024 02:47:40
Actueel
1 / 4

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
7 augustus 2010, 15:56 uur | Bericht #145979
Het vroor in Elsenborn

We schrijven begin augustus en gisterennacht werd in Elsenborn -3,8 graden genoteerd. In Diepenbeek werd het 2 graden. Vorige week registreerde Karel Holvoet zelfs -5 graden aan de grond. Dat schrijven onze collega's van Het Laatste Nieuws.
Is het dan winter in de zomer? Niet bepaald. Het gaat om grondtemperaturen, die in combinatie met polaire lucht en weinig wolken snel kunnen zakken, zo legt weervrouw Jill Peeters uit in de krant.

Holvoet, die elke nacht op zoek gaat naar het koudste plekje van België, noemt dit niet uniek. Vorige week registreerde hij -5 graden. Hoe verleidelijk het ook is, zo'n meting zegt niets over de klimaatverandering of de opwarming van de aarde. Dat zijn namelijk globale fenomenen, en geen regionale.

Bron Hln
Woonplaats: rotterdam zuid
Berichten: 75
Lid sinds: 10 jul. 2010
27 september 2010, 16:49 uur | Bericht #155225
ik vraag mij wel eens af.. we slaan gewoon t voorjaar over de zomer uh.. paar weekjes heet weer hebben we ook gehad. en nu moet je als het je tijd is een waterdichte kist nemen anders spoel je eruit. niet normaal allemaal. kortom gewoon een jaar zonder normaal liefst zomerweer. waar wel altijd die rot kou en geen zomer. laat staan voorjaar.waar moet dit heen???/
Waarom deze advertentie?
Rutte31
Lid
Woonplaats: Gouda
Berichten: 2421
Lid sinds: 26 jul. 2008
27 september 2010, 16:57 uur | Bericht #155226
Citaat van ton1959, maandag 27 september 2010, 15:49 uur ik vraag mij wel eens af.. we slaan gewoon t voorjaar over de zomer uh.. paar weekjes heet weer hebben we ook gehad. en nu moet je als het je tijd is een waterdichte kist nemen anders spoel je eruit. niet normaal allemaal. kortom gewoon een jaar zonder normaal liefst zomerweer. waar wel altijd die rot kou en geen zomer. laat staan voorjaar.waar moet dit heen???/
Welkom in Nederland....
Woonplaats: haarlem
Berichten: 1310
Lid sinds: 23 jun. 2009
27 september 2010, 16:57 uur | Bericht #155228
Citaat van ton1959, maandag 27 september 2010, 15:49 uur ik vraag mij wel eens af.. we slaan gewoon t voorjaar over de zomer uh.. paar weekjes heet weer hebben we ook gehad. en nu moet je als het je tijd is een waterdichte kist nemen anders spoel je eruit. niet normaal allemaal. kortom gewoon een jaar zonder normaal liefst zomerweer. waar wel altijd die rot kou en geen zomer. laat staan voorjaar.waar moet dit heen???/
wat?.....
Life without freedom is no life at all.

weather without storms is no weather at all.
Woonplaats:
Berichten: 337
Lid sinds: 29 jul. 2010
27 september 2010, 19:00 uur | Bericht #155245
Citaat van ton1959, maandag 27 september 2010, 16:49 uur ik vraag mij wel eens af.. we slaan gewoon t voorjaar over de zomer uh.. paar weekjes heet weer hebben we ook gehad. en nu moet je als het je tijd is een waterdichte kist nemen anders spoel je eruit. niet normaal allemaal. kortom gewoon een jaar zonder normaal liefst zomerweer. waar wel altijd die rot kou en geen zomer. laat staan voorjaar.waar moet dit heen???/

Afgelopen zomer was 'gewoon' weer de nummer-10 warmste en nummer-6 zonnigste sinds het begin van de metingen in 1706. Het eisen van een Spaanse zomer is irreëel in Nederland, maar jij vind dat kennelijk normaal . Enkel het onweersseizoen viel zwaar tegen, op de nacht van 10 op 11 juli na dan. Dat had wat beter gekund. Voor de rest hoor je mij dus niet klagen hoor.
Woonplaats: Deventer/Enschede
Berichten: 2512
Lid sinds: 29 mei. 2008
27 september 2010, 20:38 uur | Bericht #155260
Citaat van Onweerfreak, maandag 27 september 2010, 19:00 uur Voor de rest hoor je mij dus niet klagen hoor.
Dan ben jij een van de weinigen.
Nederland is nou eenmaal een klaagland. In de zomer is het te heet en in de winter te koud. Maar, daarbij komt dat het in de zomer te kort warm is en in de winter ligt er veel te kort sneeuw. Ligt er in de winter dan eindelijk eens een dik pak voor langere periode dan mag die sneeuw maar snel weer verdwijnen anders houden we het niet uit met zijn allen. Is het in de zomer 3 weken boven de 35 graden dan vergaan we van de hitte. En dan gaan we ook nog eens op vakantie naar warmere, of juist koudere gebieden!

Het is nooit goed met het weer in Nederland, get used to it
gerard112
Lid
Woonplaats: Spijk groningen
Berichten: 559
Lid sinds: 23 sep. 2010
27 september 2010, 21:17 uur | Bericht #155265
hier ijskoude NNO wind
Maxim1110
Lid
Woonplaats: Nijmegen(ma-vr), Eindhoven(weekend)
Berichten: 4041
Lid sinds: 25 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
28 september 2010, 18:53 uur | Bericht #155375
Het ligt helemaal niet aan het Nederlandse weer hoor. Er is voor de meeste Nederlanders altijd wel wat te zeiken, vooral over het weer. En daar erger ik me meer aan dan dat ik 's ochtends op de fiets een keertje nat wordt. Het is maar water mensen, je smelt niet...
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.849 topics, welke bij elkaar 448.358 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.576 leden.
Het nieuwste lid is Jeffrey bunk .

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 154 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 154, lezen 2 mensen het topic "Monster storm in aantocht voor oostkust USA / Winterstorm Saturn".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden