Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Henderson, IL; Mercer, IL; Warren, IL; Des Moines, IA; Louisa, IA.

17 Apr 2024 00:40:45

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jo Daviess, IL; Dubuque, IA; Jackson, IA; Jones, IA.

17 Apr 2024 00:40:08

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Kossuth, IA.

17 Apr 2024 00:40:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Grant, WI.

17 Apr 2024 00:40:08

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Mercer, IL; Rock Island, IL; Louisa, IA.

17 Apr 2024 00:40:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Iowa, WI; Lafayette, WI.

17 Apr 2024 00:40:07

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Henderson, IL; Des Moines, IA; Lee, IA.

17 Apr 2024 00:40:07

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jo Daviess, IL; Delaware, IA; Dubuque, IA; Jackson, IA; Jones, IA.

17 Apr 2024 00:10:13

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Des Moines, IA; Louisa, IA.

17 Apr 2024 00:10:13

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jo Daviess, IL; Stephenson, IL.

17 Apr 2024 00:10:13

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Muscatine, IA.

17 Apr 2024 00:10:13

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cedar, IA; Clinton, IA; Jackson, IA; Johnson, IA; Jones, IA; Muscatine, IA; Scott, IA.

17 Apr 2024 00:01:08

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Emmet, IA; Kossuth, IA; Palo Alto, IA.

17 Apr 2024 00:01:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Johnson, IA; Louisa, IA; Muscatine, IA.

17 Apr 2024 00:01:08

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Hancock, IL; Henderson, IL; Des Moines, IA; Lee, IA; Clark, MO.

16 Apr 2024 23:56:37
Actueel
1 / 4

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
RobBelg30
Lid
Woonplaats: Diksmuide
Berichten: 563
Lid sinds: 10 jun. 2010
2 september 2010, 21:15 uur | Bericht #152136
Hey leden van O-O een vriend van mij heeft een site opgestart met vooral nieuws over "Het heelal"
De site gaat vooral over astronomie en weerkunde. Het is een Belgische site maar iedereen is toegelaten

Zou zeggen kom er een kijkje nemen please en meld jullie eventueel op het forum aan.
Suggesties zijn alvast welkom. Ook staat er eind deze maand nog een interview op het programma met de enige echte "Frank Deboosere" in Belgie u allen bekent !

>>> "Het heelal"
"Het Weer is het mooiste wat er bestaat op de wereld">>> Mijn Filmpjes !!
Live stream > http://www.livestream.com/robbelg
RobBelg30
Lid
Woonplaats: Diksmuide
Berichten: 563
Lid sinds: 10 jun. 2010
2 september 2010, 21:28 uur | Bericht #152139
Uiteraard mogen jullie allemaal op de poll stemmen hé (rechts boven)
"Het Weer is het mooiste wat er bestaat op de wereld">>> Mijn Filmpjes !!
Live stream > http://www.livestream.com/robbelg
Waarom deze advertentie?
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
2 september 2010, 22:15 uur | Bericht #152145
Interessante site, heb even een quick scan gedaan en interessante artikelen. Heb nog wel wat opbouwende feedback. Ik zou de lettergrootte iets aanpassen, iets groter. Tevens zou meer kleur, meer beeldmateriaal en een wat 'spannender' design de site nog beter, lees aantrekkelijker maken. Het is nu bijna alleen plain tekst. Succes met de site!
RobBelg30
Lid
Woonplaats: Diksmuide
Berichten: 563
Lid sinds: 10 jun. 2010
2 september 2010, 23:07 uur | Bericht #152164
Citaat van Tyshane, donderdag 2 september 2010, 22:15 uur Interessante site, heb even een quick scan gedaan en interessante artikelen. Heb nog wel wat opbouwende feedback. Ik zou de lettergrootte iets aanpassen, iets groter. Tevens zou meer kleur, meer beeldmateriaal en een wat 'spannender' design de site nog beter, lees aantrekkelijker maken. Het is nu bijna alleen plain tekst. Succes met de site!

Hey leuk om te horen zo'n mening ga deze zeker doorgeven...hij is idd nog vrij basic opgesteld maar een site moet leven hé merci voor je reactie...
"Het Weer is het mooiste wat er bestaat op de wereld">>> Mijn Filmpjes !!
Live stream > http://www.livestream.com/robbelg
Woonplaats:
Berichten: 2713
Lid sinds: 11 mrt. 2010
3 september 2010, 06:48 uur | Bericht #152178
ik ben het geheel met @tyshane eens
mooie interresante site verder!!
RobBelg30
Lid
Woonplaats: Diksmuide
Berichten: 563
Lid sinds: 10 jun. 2010
6 september 2010, 22:46 uur | Bericht #152552
Citaat van Tyshane, donderdag 2 september 2010, 22:15 uur Interessante site, heb even een quick scan gedaan en interessante artikelen. Heb nog wel wat opbouwende feedback. Ik zou de lettergrootte iets aanpassen, iets groter. Tevens zou meer kleur, meer beeldmateriaal en een wat 'spannender' design de site nog beter, lees aantrekkelijker maken. Het is nu bijna alleen plain tekst. Succes met de site!

Zo, na het lezen van jullie eerste indruk van de site en de terecht opmerkingen is de site al aangepast naar een betere vorm ! Wat denken jullie nu ? Al beter of...geef zeker jullie mening aub en de nieuwe Poll staat ook online.
Op de vorige reageerde jullie vrij massaal...
"Het Weer is het mooiste wat er bestaat op de wereld">>> Mijn Filmpjes !!
Live stream > http://www.livestream.com/robbelg
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
6 september 2010, 23:18 uur | Bericht #152558
Citaat van RobBelg30, maandag 6 september 2010, 22:46 uur Zo, na het lezen van jullie eerste indruk van de site en de terecht opmerkingen is de site al aangepast naar een betere vorm ! Wat denken jullie nu ? Al beter of...geef zeker jullie mening aub en de nieuwe Poll staat ook online.
Op de vorige reageerde jullie vrij massaal...

Stukken beter! Zeer fraai! Tekst duidelijk leesbaar zo, grotere letters en een goed contrast. Mooi dat lichtblauwe tegen de donkere achtergrond, past goed bij het 'heelal-idee' zo. Design is hiermee gelijk een stuk spannender mijns inziens. Wat de poll betreft, deze zin is me niet helemaal duidelijk. Volgens mij mist er een woord, en een letter.
RobBelg30
Lid
Woonplaats: Diksmuide
Berichten: 563
Lid sinds: 10 jun. 2010
6 september 2010, 23:24 uur | Bericht #152559
Citaat van Tyshane, maandag 6 september 2010, 23:18 uur Stukken beter! Zeer fraai! Tekst duidelijk leesbaar zo, grotere letters en een goed contrast. Mooi dat lichtblauwe tegen de donkere achtergrond, past goed bij het 'heelal-idee' zo. Design is hiermee gelijk een stuk spannender mijns inziens. Wat de poll betreft, deze zin is me niet helemaal duidelijk. Volgens mij mist er een woord, en een letter.

Idd ga het meteen doorgeven aan de webmaster...thx voor de feed back ! Jullie zijn echt super gasten....
"Het Weer is het mooiste wat er bestaat op de wereld">>> Mijn Filmpjes !!
Live stream > http://www.livestream.com/robbelg
RobBelg30
Lid
Woonplaats: Diksmuide
Berichten: 563
Lid sinds: 10 jun. 2010
6 september 2010, 23:35 uur | Bericht #152560
Citaat van RobBelg30, maandag 6 september 2010, 23:24 uur 8| Idd ga het meteen doorgeven aan de webmaster...thx voor de feed back ! Jullie zijn echt super gasten....

Is al aangepast ! Thx voor de TIP !
"Het Weer is het mooiste wat er bestaat op de wereld">>> Mijn Filmpjes !!
Live stream > http://www.livestream.com/robbelg
Bronk
Lid
Woonplaats: Haarlem
Berichten: 4104
Lid sinds: 27 jul. 2006
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
6 september 2010, 23:40 uur | Bericht #152562
Topic gesloten. Jullie kunnen verder discussie voeren op de website zelf.
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.847 topics, welke bij elkaar 448.358 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.576 leden.
Het nieuwste lid is Jeffrey bunk .

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 87 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 87, lezen 3 mensen het topic "Estofex Level 3 forecasts".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden