Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Brown, TX; Coleman, TX; McCulloch, TX; San Saba, TX.

11 May 2024 23:42:41

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Washington, PA; Brooke, WV; Ohio, WV.

11 May 2024 23:38:17

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor San Miguel, NM; Santa Fe, NM.

11 May 2024 23:32:16

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jefferson, OH; Washington, PA; Brooke, WV; Ohio, WV.

11 May 2024 23:08:43

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Lawrence, PA.

11 May 2024 23:03:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Coleman, TX; Concho, TX; Runnels, TX.

11 May 2024 23:03:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Sandoval, NM.

11 May 2024 23:00:55

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Coke, TX; Runnels, TX.

11 May 2024 22:56:11

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jefferson, OH; Allegheny, PA; Beaver, PA; Washington, PA; Hancock, WV.

11 May 2024 22:56:10

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Mahoning, OH.

11 May 2024 22:48:53

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Columbiana, OH; Lawrence, PA.

11 May 2024 22:48:52

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor San Miguel, NM; Santa Fe, NM.

11 May 2024 22:32:16

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Greene, PA; Marshall, WV; Wetzel, WV.

11 May 2024 22:29:17

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Coke, TX; Runnels, TX; Tom Green, TX.

11 May 2024 22:25:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Santa Fe, NM.

11 May 2024 22:20:40
Actueel
1 / 4

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
RobBelg30
Lid
Woonplaats: Diksmuide
Berichten: 563
Lid sinds: 10 jun. 2010
24 september 2010, 23:29 uur | Bericht #154878
Na een half bewolkte ochtend met een paar mooie bloemkool vormige formaties leek de dag rustig te gaan verlopen aan de Belgische kust !
Wel was er op zee ochtendmist waar te nemen maar verder niks bijzonders op te merken.
De middag en vooravond verliep rustig met wel enkele dreigende luchten en mooie formaties.
Rond 18u30 zat mijn werkdag erop en ging ik huiswaarts. Ik heb er een dagelijkse gewoonte van gemaakt om zowel
s' morgens als s' avonds op ongeveer dezelfde plaats foto's te gaan nemen. Zo kwam ik aan een vertrouwde plek aan en zag een dreigende lucht hangen boven de Noordzee. Foto 1,2 en 3.

Eens ik verder naar huis reed leek de dreigende lucht me zelf in te halen. Ik rijd ongeveer ene stukje van zo'n 17km met een 8 km autostrade langs de kust.Eens de afrit genomen stopte ik ook aldaar om de dreigende luchten te fotograferen. Foto 4 en 5.
Eenmaal thuisgekomen veranderde het razendsnel, het werd plots enorm donker en de wind ging stevig tekeer...
Eerst viel er miezer regen en nadien een stortbui van jewelste.

Het beste is echter te zien in de laatste reeks foto's...rara wat was het ? jullie mogen het uitmaken voor mij maar naar wat ik gezien en gehoord heb leek het op een....windhoos (stofhoos).
Ben niet ter plaatse kunnen gaan kijken of er schade was doordat het meteen na de felle regenvlaag ook al meteen te donker was om nog iets waar te nemen. (Het traject was mijn inziens ook door de velden). foto 6,7,8,9,10,11,12 en 13 | Gewijzigd: 29 september 2010, 23:59 uur, door RobBelg30
"Het Weer is het mooiste wat er bestaat op de wereld">>> Mijn Filmpjes !!
Live stream > http://www.livestream.com/robbelg
Woonplaats: Helmond (NB)
Berichten: 498
Lid sinds: 27 jul. 2006
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
25 september 2010, 00:36 uur | Bericht #154890
Ik denk dat het inderdaad een windhoos was mooie foto's
Waarom deze advertentie?
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
25 september 2010, 10:20 uur | Bericht #154913
Nice pics Rob, ziet er goed uit! Paar mooie cb's en andere dynamische wolken, top. Of het een windhoos is is moeilijk te beooordelen vanaf een paar foto's. Het was voor jou 'in real life' makkelijker te beoordelen denk ik. Dus als jij denkt dat het een windhoos was, dan geloof ik je!
RobBelg30
Lid
Woonplaats: Diksmuide
Berichten: 563
Lid sinds: 10 jun. 2010
28 september 2010, 01:46 uur | Bericht #155295
Yeps idd heb nog enkele foto's bekeken en na het voorval van de nacht op 26-27/09 in Nieuwpoort(Belgie) geraak ik nog meer overtuigd van wat ik gezien heb !
"Het Weer is het mooiste wat er bestaat op de wereld">>> Mijn Filmpjes !!
Live stream > http://www.livestream.com/robbelg
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.858 topics, welke bij elkaar 448.378 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.584 leden.
Het nieuwste lid is Rooie bert.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 54 mensen aan het browsen op het forum. 2 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 54, lezen 3 mensen het topic "Komende nachten kans op noorderlicht".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden