Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Atoka, OK; Bryan, OK; Johnston, OK; Marshall, OK.

26 Apr 2024 13:05:30

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Creek, OK; Okfuskee, OK; Okmulgee, OK.

26 Apr 2024 13:05:30

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor McIntosh, OK; Okfuskee, OK; Okmulgee, OK.

26 Apr 2024 13:05:30

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gove, KS; Logan, KS; Sheridan, KS; Thomas, KS.

26 Apr 2024 12:54:10

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gove, KS.

26 Apr 2024 12:54:10

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cheyenne, KS; Sherman, KS.

26 Apr 2024 12:54:09

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cheyenne, KS; Rawlins, KS; Sherman, KS; Thomas, KS.

26 Apr 2024 12:54:09

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Coal, OK; Hughes, OK; Johnston, OK; Pontotoc, OK.

26 Apr 2024 12:50:31

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Creek, OK; Okfuskee, OK.

26 Apr 2024 12:39:34

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Lincoln, OK.

26 Apr 2024 12:39:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lincoln, OK.

26 Apr 2024 12:39:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hughes, OK; Pontotoc, OK; Pottawatomie, OK; Seminole, OK.

26 Apr 2024 12:32:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Creek, OK; Okfuskee, OK.

26 Apr 2024 12:26:49

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Carter, OK; Johnston, OK; Love, OK; Marshall, OK.

26 Apr 2024 12:26:49

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lincoln, OK; Pottawatomie, OK; Seminole, OK.

26 Apr 2024 12:26:48
Actueel
1 / 4

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
8 oktober 2010, 09:44 uur | Bericht #153364
"NASA photoshopte foto om te verdoezelen dat we niet alleen zijn in het universum"

Theoretici die in een samenzwering geloven zijn ervan overtuigd dat ze NASA betrapt hebben op het bewerken van een foto met Photoshop om toe te dekken dat we niet alleen zijn in het universum. Met andere woorden: aliens bestaan! Het was een video op YouTube gisteren (inmiddels verwijderd, jv) die deining op het internet veroorzaakte. Het filmpje wilde aantonen dat een beeld van Saturnus' manen Dione en Titan, geschoten door de Cassini-orbiter van NASA, werd bewerkt met Photoshop alvorens het werd toegevoegd op de website als 'Foto van de Dag'.



'DominatorPS3' dreef de helderheid van de foto op om te bewijzen dat er een "gigantisch" voorwerp kan worden gespot achter de kleinere maan Dione. De penseelstreken die aantonen dat het regenboogaura van het object werd uitgevaagd zijn duidelijk zichtbaar. "Nog meer stevig bewijs dat NASA en de overheid dingen achterhouden", aldus 'DominatorPS3'. Emily Lakdawalla gaf op een internetforum toe de foto gemanipuleerd te hebben, maar dat heeft volgens haar te maken met de manier waarop Cassini foto's neemt. Hier volgt een technische uitleg van Lakdawalla.

Drie kleurenframes
Cassini schiet kleurenbeelden door drie opeenvolgende foto's te nemen met rode, groene en blauwe filters. Op de tijdsspanne dat de drie sequenties genomen werden, verplaatste Dione zich. Als ik dus een gewone samenstelling van de kleurenframes zou maken, zou ik ofwel Titan correct weergeven en Dione niet of omgekeerd. Daarom heb ik Dione uitgelijnd en uitgeknipt en vervolgens Titan uitgelijnd. Daarna moest ik rekening houden met de ontbrekende deeltjes schaduw op de plaats waar de deeltjes van Dione zaten in twee van de drie kanalen. Ondanks deze verklaring blijft 'DominatorPS3' sceptisch. "Het is nog altijd niet uitgesloten dat iemand haar vroeg iets weg te knippen."

Bron Hln | Gewijzigd: 12 juni 2017, 15:35 uur, door Joyce.s
Aern
Lid
Woonplaats: Axel, Oirschot of Eindhoven
Berichten: 339
Lid sinds: 30 jan. 2010
8 oktober 2010, 10:51 uur | Bericht #152681
Het valt me op dat er veel aliens langs komen de laatste weken!
Ik zag gisteren ET nog lopen.

Dit bewijs is van de NASA is dan ook overweldigend het is nu duidelijk:

Aliens bestaan!

Beam me up Scotty!
Waarom deze advertentie?
Woonplaats: Groningen
Berichten: 1285
Lid sinds: 25 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
8 oktober 2010, 11:13 uur | Bericht #152684
Zo toe maar

nasty NASA
Mijn timelapse video: http://www.youtube.com/watch?v=u50lhEUOSNk
Mijn (on)weer foto's : Foto's
Mauriceb
AWM Weerman
Woonplaats: Pijnacker
Berichten: 362
Lid sinds: 15 jul. 2010
8 oktober 2010, 11:18 uur | Bericht #153047
wat een onzin weer zeg.. en wat moet het zijn dan? een ruimteschip ter grootte van een maan? LOL
Wildernessguide and owner of Survking.nl
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
8 oktober 2010, 14:39 uur | Bericht #152227
Citaat van Maurice vd boogaard, vrijdag 8 oktober 2010, 11:18 uur wat een onzin weer zeg.. en wat moet het zijn dan? een ruimteschip ter grootte van een maan? LOL
Volgens mij wel ja. Je ziet net de boeg van dat ding, het is een behoorlijk schip zeg ik je. Vergeet niet dat het een klein maantje is he. En dat schip schijnt één van de grootste te zijn, dus ja, het kan best.
/bullshit modus off

;)
Woonplaats: Hengelo Ov.
Berichten: 464
Lid sinds: 31 jul. 2006
8 oktober 2010, 15:10 uur | Bericht #152070
:D Is het de deathstar soms!! Let the force be with you!! | Gewijzigd: 8 oktober 2010, 15:12 uur, door Martin1976
Aern
Lid
Woonplaats: Axel, Oirschot of Eindhoven
Berichten: 339
Lid sinds: 30 jan. 2010
8 oktober 2010, 15:26 uur | Bericht #152072
Ik heb het idee dat dit nieuwsbericht niet heel erg serieus word genomen..
Woonplaats: Alkmaar
Berichten: 747
Lid sinds: 7 aug. 2006
8 oktober 2010, 15:30 uur | Bericht #152056
serieus, als je een foto zoveel oplicht dan zul je bij elke foto met donkere plekken "clouding effect" hebben.
het is ook in dezelfde kromming als de schaduw van het hemellichaam er achter.

tja, en iedereen weet toch dat aliens bestaan dan schuilen ze echt niet achter een maantje hoor
Firstwing
Brian
Lid
Woonplaats: Lelystad
Berichten: 1348
Lid sinds: 17 mei. 2008
8 oktober 2010, 15:40 uur | Bericht #151777
En ik wacht nog altijd op men spacechick
Check out the light show:)
anirnith
Lid
Woonplaats:
Berichten: 817
Lid sinds: 9 jun. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
8 oktober 2010, 17:46 uur | Bericht #151628
dat is mijn cake runner... (space-cake ) | Gewijzigd: 8 oktober 2010, 17:46 uur, door anirnith
thijmco
Lid
Woonplaats:
Berichten: 1802
Lid sinds: 28 jul. 2008
8 oktober 2010, 18:09 uur | Bericht #151494
Citaat van Aern, vrijdag 8 oktober 2010, 10:51 uur Het valt me op dat er veel aliens langs komen de laatste weken!
Ik zag gisteren ET nog lopen.

Dit bewijs is van de NASA is dan ook overweldigend het is nu duidelijk:

Aliens bestaan!

Beam me up Scotty!

E.T. zit nu bij me aan tafel... ff bijlulle...

crapbericht trouwens, bij alles wat je in hoog contrast zet is wel iets op te zien..
onzin dus!

SC
pyro
Lid
Woonplaats: Utrecht
Berichten: 721
Lid sinds: 11 jul. 2010
14 oktober 2010, 02:06 uur | Bericht #156973
bullshit i say!

de "alien" versie kan net zo goed een photoshop zijn.

en stel: aliens bestaan
- als een ras intelligent genoeg is om de aarde te vinden dan kunnen ze niet zo dom zijn om geen contact te leggen.
- als een ras intelligent genoeg is om de aarde te vinden, maar geen contact wil leggen, dan zijn ze ook intelligent genoeg om zich niet te laten zien.

Alles waar men in gelooft kan bestaan. Zo bestaat god, omdat mensen geloven, en zo bestaan de griekse goden niet meer, omdat mensen daar niet meer in geloven.

Zoals Nietzsche zegt: Waarheid is niets anders dan een illusie die gepaard gaat met een bepaald perspectief.

Ik heb E.T. al 2 keer aan de telefoon gehad, maar dan was hij weer eens verkeerd verbonden. Het arme menneke wilt alleen maar naar huis bellen en is te dom om alle telefoonnummers te schrappen als hij voor de miljoenste keer weer verkeerd verbonden is.

Und YES, ik ben terug van een avontuur van 4 weken in Papua. Foto's en film wil follow soon

groetjes
Volg pyropix stormchase videos op http://www.facebook.com/pyropixvideos
Wolkje7
Lid
Woonplaats: Velp (Gelderland)
Berichten: 1534
Lid sinds: 24 mrt. 2008
25 oktober 2010, 12:41 uur | Bericht #158473
Ik denk dat diegen die beweert dat NASA iets verbergt, zelf heeft zitten photoshoppen. Ik bedoel: Die zwarte vegen lijken helemaal nergens op, ook niet op een ruimteschip.
Weerdagen Velp 2019:

Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4


Velp 2018:

Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)


Velp 2017:

Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
Eilander
Lid
Woonplaats: Terschelling
Berichten: 1001
Lid sinds: 13 jan. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
25 oktober 2010, 12:56 uur | Bericht #158476
Iedereen die zich heeft ingelezen weet dat de beste ruimteschepen eruit zien als een omgekeerde Italiaanse bistro.
Jelte Media: webdesign, fotografie en video van Terschelling
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.364 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 225 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 225, lezen 2 mensen het topic "Wetenschap: Geluidsgolven van orkanen kunnen helpen bij weersverwachting".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden