Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Henderson, IL; Mercer, IL; Warren, IL; Des Moines, IA; Louisa, IA.

17 Apr 2024 00:40:45

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jo Daviess, IL; Dubuque, IA; Jackson, IA; Jones, IA.

17 Apr 2024 00:40:08

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Kossuth, IA.

17 Apr 2024 00:40:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Grant, WI.

17 Apr 2024 00:40:08

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Mercer, IL; Rock Island, IL; Louisa, IA.

17 Apr 2024 00:40:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Iowa, WI; Lafayette, WI.

17 Apr 2024 00:40:07

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Henderson, IL; Des Moines, IA; Lee, IA.

17 Apr 2024 00:40:07

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jo Daviess, IL; Delaware, IA; Dubuque, IA; Jackson, IA; Jones, IA.

17 Apr 2024 00:10:13

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Des Moines, IA; Louisa, IA.

17 Apr 2024 00:10:13

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jo Daviess, IL; Stephenson, IL.

17 Apr 2024 00:10:13

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Muscatine, IA.

17 Apr 2024 00:10:13

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cedar, IA; Clinton, IA; Jackson, IA; Johnson, IA; Jones, IA; Muscatine, IA; Scott, IA.

17 Apr 2024 00:01:08

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Emmet, IA; Kossuth, IA; Palo Alto, IA.

17 Apr 2024 00:01:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Johnson, IA; Louisa, IA; Muscatine, IA.

17 Apr 2024 00:01:08

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Hancock, IL; Henderson, IL; Des Moines, IA; Lee, IA; Clark, MO.

16 Apr 2024 23:56:37
Actueel
1 / 4

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2 3
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
24 oktober 2010, 22:21 uur | Bericht #158406
Orbitale veranderingen van de Aarde en de Maan?

Er vinden momenteel enorme veranderingen vinden op de Aarde. Los Angeles had te maken met een record koele zomer en een paar dagen nadat de zomer was afgelopen schoten de temperaturen omhoog naar de 45 graden Celsius. In delen van Brazilië en Bolivia daalden eveneens de temperaturen enorm. Daar werden in juli ongekend lage temperaturen gemeten, die lokaal zelfs lager waren dan op Antarctica. Miljoenen vissen, alligators en veel zoetwater dolfijnen kwamen daarbij om het leven. Het weer is gek en het enigste waar de media over praat is, "klimaatverandering" "global warming" ... enz, maar ze zullen niet ingaan op de ware oorzaak, want voor hen is het ook verontrustend.

Een toenemend aantal mensen over de gehele wereld hebben de verbazingwekkende veranderingen meegemaakt van het opkomen en het ondergaan van de zon in de zomer en winter. Blijkbaar wordt dit veroorzaakt door het bewegen van de Aarde onder het oude eclipticavlak in de zomer, maar vooral in de winter! De maan speelt ook rodeo over de gehele hemel.... en de media zegt zoals gewoonlijk niets. Er zijn mensen, die verslagen hebben gelezen, waarin staat dat ze een 'spreekverbod' hebben en professionals hebben een non-disclosure overeenkomst moeten ondertekenen met betrekking tot deze feiten. De Inuit volkeren, gewoonweg de Eskimo's, hebben verschillende verhalen gepubliceerd over de veranderingen van de zon op hun locatie. De meteorologen vertelde de Eskimo's doodleuk dat het een "uniek optisch verschijnsel is voor de extreem hoge horizon". Maar deze veranderingen zijn zichtbaar over de gehele wereld. Gewone burgers uit de gehele wereld geven opmerkingen en doen zelfs rapportages dat de posities van de Zon en de Maan aan de hemel aan het veranderen zijn. En die mensen praten geen onzin! De veranderingen zijn, op zijn zachts gezegd geweldig! Het verst van de zon verscheen van oudsher (enkele duizenden jaren) de Kreeftskeerkring, die liep altijd door Centraal Mexico, maar nu, aan het begin van de zomer, verscheen de Kreeftskeerkring ter hoogte van Seattle.

Volgens de universiteiten heeft de Maan zijn hoogste breedtegraad van 28,5 graden bereikt en dat nog voor de laatste paar jaren. De Maan heeft dat met een aanzienlijke marge overtreden! Men kan kijken naar de opkomst van de Maan, laag in het zuidoosten en het zuidwesten, tenminste vanuit de positie in het Midwesten van de VS. Vervolgens zal binnen twee weken tijd het hoogtepunt in het noordoosten en in het noordwesten stijgen. Volgens het tijdschrift WIRED en anderen staan wetenschappers perplex over de mysterieuze hoge waterstanden en de meldingen van "giant monstergolven" c.q. tsunami's, maar ook het toenemende aantal aardbevingen in dichtbevolkte gebieden van de wereld. De veranderingen van de Zon worden deze dagen in een duizelingwekkend tempo gedocumenteerd.

©onweer-online
Woonplaats: Haarlem
Berichten: 1726
Lid sinds: 8 nov. 2009
24 oktober 2010, 22:36 uur | Bericht #158409
Een zeer interessant artikel om te lezen, ik merk ook al dit hele jaar dat er toch een aantal opmerkelijke dingen gebeuren wereldwijd.
Waarom deze advertentie?
blackbird
Lid
Woonplaats:
Berichten: 84
Lid sinds: 10 jun. 2007
25 oktober 2010, 00:10 uur | Bericht #158414
Citaat van Stephan88, zondag 24 oktober 2010, 20:36 uur Een zeer interessant artikel om te lezen, ik merk ook al dit hele jaar dat er toch een aantal opmerkelijke dingen gebeuren wereldwijd.


interessant stukje onzin. vage tekstopbouw, veel taalfouten, vreemde en niet correcte verwijzingen.
kan niet van jan zijn. en anders was hij net zo dronken als dat ik was gisteren.
Woonplaats: Raalte/Overijssel
Berichten: 1034
Lid sinds: 16 apr. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
25 oktober 2010, 00:47 uur | Bericht #158418
Wat me wel opmerkt is dat de maan een week geleden nog in het zuiden stond en nu in Het noorden , En dat vogels die normaal in December komen nu al in 100 tallen in Nederland zijn ....


Of zeg ik nu iets geks ??


Grtz. Steven
allways in the mood for some thunder and lightningTwitter Stevenwesselink

Weer liefhebber/fotograaf/weeramateur Raalte Overijssel
Rutte31
Lid
Woonplaats: Gouda
Berichten: 2421
Lid sinds: 26 jul. 2008
25 oktober 2010, 01:14 uur | Bericht #158419
Ik weet eigenlijk niet wat ik van bovenstaand artikel moet denken. Er is mij niks geks opgevallen wat de maan betreft.
Feit is wel dat 2010 in alle opzichten een extreem jaar is geworden waarin elke denkbare natuurramp wel een keertje is langsgekomen. En dan hebben we het nog niet eens over de weer-extremen.
Romani
Lid
Woonplaats: Den Haag (Wateringseveld)
Berichten: 1328
Lid sinds: 26 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
25 oktober 2010, 01:16 uur | Bericht #158420
Hmm...Ik vind het meer wat weg hebben van een "Niburu" stukje tekst....

Als er echt grote veranderingen bezig zijn, dan komt dat echt wel uit, dat kun je niet stil houden...


Like a drifter twister i was born to walk alone2e plaats fotowedstrijd week 31
Aern
Lid
Woonplaats: Axel, Oirschot of Eindhoven
Berichten: 339
Lid sinds: 30 jan. 2010
25 oktober 2010, 08:35 uur | Bericht #158430
Ontopic: Ijstijd!
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
25 oktober 2010, 09:43 uur | Bericht #158441
Citaat van blackbird, maandag 25 oktober 2010, 0:10 uur interessant stukje onzin. vage tekstopbouw, veel taalfouten, vreemde en niet correcte verwijzingen.
kan niet van jan zijn. en anders was hij net zo dronken als dat ik was gisteren.


Verklaar je onzin, taalfouten en de niet correcte verwijzingen
Woonplaats: Goes, Zeeland
Berichten: 623
Lid sinds: 30 dec. 2009
25 oktober 2010, 09:51 uur | Bericht #158439
Zijn er behalve dit stukje tekst nog bewijzen van al die duizenden mensen die iets vreemds gezien hebben. Foto's of zo?
Anders vind ik dit eerlijk gezegd ook maar een vaag stuk.
Days of thunder 2011: 10Twitter for Forum
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
25 oktober 2010, 09:59 uur | Bericht #158440
Citaat van Bornin7ty2, maandag 25 oktober 2010, 9:51 uur Zijn er behalve dit stukje tekst nog bewijzen van al die duizenden mensen die iets vreemds gezien hebben. Foto's of zo?
Anders vind ik dit eerlijk gezegd ook maar een vaag stuk.


Hier heb een heel topic waar ze het een en ander bespreken daarover. Voor de rest is het geen vaag stuk, het is jammer dat de Eskimo's afgeschilderd worden met een "unieke optische verschijnsel" terwijl het wereldwijd wordt waargenomen en gerapporteerd
Woonplaats: Goes, Zeeland
Berichten: 623
Lid sinds: 30 dec. 2009
25 oktober 2010, 10:19 uur | Bericht #158445
Ach kom op jan, geloof je dit echt?

Kijk de eerste Google resultaten als je hier naar zoekt, allemaal van die vage alu hoedjes conspiracy websites:

http://www.google.nl/search?q=orbital+chan...lient=firefox-a

Als je die sites een beetje bekijkt kom je erg veel eye-openers tegen. zo zou de big bang bijvoorbeeld nooit plaatsgevonden hebben


Ik persoonlijk hecht meer waarde aan bijvoorbeeld deze jongens:
http://www.astronomyforum.net/astronomy-be...al-changes.html


Denk je nou echt dat dit uberhaupt kan gebeuren? en dan nog, zouden we er dan niet een ietsiepietsie meer van merken.
Dit is mij echt een beetje teveel gekheid op een stokje. Je reinste kolder.

Days of thunder 2011: 10Twitter for Forum
Wolkje7
Lid
Woonplaats: Velp (Gelderland)
Berichten: 1534
Lid sinds: 24 mrt. 2008
25 oktober 2010, 10:25 uur | Bericht #158446
Ik heb niet veel bijzonders gemerkt zover ik me herinner. Het enige wat mij opvalt is dat de zon 's zomers de zon in NNO richting opkomt, en 's winters in het Oosten. Maar ik neem aan dat dit vrij normaal is? | Gewijzigd: 25 oktober 2010, 10:26 uur, door Wolkje7
Weerdagen Velp 2019:

Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4


Velp 2018:

Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)


Velp 2017:

Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
25 oktober 2010, 10:31 uur | Bericht #158449
Citaat van Bornin7ty2, maandag 25 oktober 2010, 10:19 uur Denk je nou echt dat dit uberhaupt kan gebeuren? en dan nog, zouden we er dan niet een ietsiepietsie meer van merken.
Dit is mij echt een beetje teveel gekheid op een stokje. Je reinste kolder.


Als alles in de doofpot gestopt wordt zullen we er inderdaad niets van merken. Moeten we alles maar geloven wat die zogenaamde klimaatwetenschappers tegenwoordig uitkramen? Het zijn gewoon dingen die opvallen over de gehele wereld, daar deden de Eskimo's uitlatingen over wat gelijk afgeserveerd werd als "optisch verschijnsel" Maar wat als die Eskimo's en alle andere mensen die het hebben waargenomen nu eens gelijk hebben? Persoonlijk zal het mij een worst wezen wat er allemaal gebeurt daar, maar waarom zou ik er niet over mogen schrijven? Je hebt tenslotte altijd voor en tegenstanders als er iets gaande is. Wat betreft kolder..... Er wordt zoveel gezegd, ook door die wetenschap"deskundige" dat de Aarde opwarmt, persoonlijk geloof ik daar niet in. In mijn ogen lopen ze maar wat te roepen om meer subsidie te ontvangen en dat wij meer mogen gaan betalen. Dat het magnetisch veld zich verplaatst is ook onzin dan, want we merken er niets van......
Woonplaats: Goes, Zeeland
Berichten: 623
Lid sinds: 30 dec. 2009
25 oktober 2010, 10:36 uur | Bericht #158442
en toch staat de zon zometeen om 12 uur gewoon in het zuiden hoor. hier tenminste...

En lees dat topic ff wat ik linkte aub.
Days of thunder 2011: 10Twitter for Forum
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
25 oktober 2010, 10:47 uur | Bericht #158451
Citaat van Bornin7ty2, maandag 25 oktober 2010, 10:36 uur En lees dat topic ff wat ik linkte aub.

Nee, net zoals ik net al aangaf.... Er zijn voor en tegenstanders. Verschillende mensen hebben het waargenomen dat er iets gaande is, die worden domweg genegeerd, want het kan niet volgens de deskundigen dus zal het ook wel niet zo zijn. Mooi voorbeeldje is ook het IPCC rapport wat totaal verzonnen is
Woonplaats: Goes, Zeeland
Berichten: 623
Lid sinds: 30 dec. 2009
25 oktober 2010, 11:13 uur | Bericht #158454
Dat gaat over waarnemingen, beetje jammer dat je er niet naar wil kijken. . Had je zelf ook gezien dat maan en zon zich af en toe verplaatsen dan?
zeer ongeloofwaardig allemaal imo.
Days of thunder 2011: 10Twitter for Forum
Woonplaats: Hoorn
Berichten: 962
Lid sinds: 6 dec. 2009
25 oktober 2010, 11:16 uur | Bericht #158456
Ik denk eigenlijk dat als er iets met de maan is<stand veranderd of hoe je dat noemen wilt,zal je dat als eerste aan de zeeen zien.
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
25 oktober 2010, 11:20 uur | Bericht #158458
Citaat van Bornin7ty2, maandag 25 oktober 2010, 11:13 uur Dat gaat over waarnemingen, beetje jammer dat je er niet naar wil kijken. . Had je zelf ook gezien dat maan en zon zich af en toe verplaatsen dan?
zeer ongeloofwaardig allemaal imo.


Kan in jou ogen ongeloofwaardig overkomen, dat moet jij weten. Als er iemand over schrijft waarom zou ik dat hier niet plaatsen dan? Wat jij wilt geloven of denken moet jij weten, ik heb al aangegeven in een eerder antwoord dat het mij niet interesseert want er zijn voor en tegenstanders. Het zelfde verhaal als dat met het IPCC, daar werd ook jaren aan getwijfeld en achteraf bleek dat de hooggeleerde subsidie "klimaatdeskundigen" ook cijfers te hebben verwisseld om het anders doen te geloven. Zou er niet raar van opkijken als dat nu weer gebeurt.
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
25 oktober 2010, 11:22 uur | Bericht #158459
Citaat van Wintergek, maandag 25 oktober 2010, 11:16 uur Ik denk eigenlijk dat als er iets met de maan is<stand veranderd of hoe je dat noemen wilt,zal je dat als eerste aan de zeeen zien.

Klopt, wordt ook aangegeven in het eerste stukje: Volgens het tijdschrift WIRED en anderen staan wetenschappers perplex over de mysterieuze hoge waterstanden en de meldingen van "giant monstergolven" c.q. tsunami's, maar ook het toenemende aantal aardbevingen in dichtbevolkte gebieden van de wereld.
johien
Lid
Woonplaats:
Berichten: 8
Lid sinds: 26 mei. 2009
25 oktober 2010, 12:04 uur | Bericht #158465
Moet er wel een beetje om lachen wat hier wordt gezegd door sommigen.
Orbitale veranderingen van aarde en maan... iets wat zo makkelijk is te meten, wordt stil gehouden?? Duizenden (amateur) astronomen zouden tegelijk aan de bel trekken.

En mijn zonnewijzer doet het nog steeds...

Terug naar boven
1 2 3
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.847 topics, welke bij elkaar 448.358 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.576 leden.
Het nieuwste lid is Jeffrey bunk .

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 71 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 71, lezen 2 mensen het topic "Nieuwe winterstorm Brutus bedreigt de USA".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden