Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cheyenne, KS; Rawlins, KS; Sherman, KS; Thomas, KS.

26 Apr 2024 02:35:13

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gove, KS; Logan, KS; Sheridan, KS; Thomas, KS.

26 Apr 2024 02:34:39

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cheyenne, KS; Sherman, KS.

26 Apr 2024 02:34:39

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gove, KS.

26 Apr 2024 02:34:39

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hitchcock, NE; Red Willow, NE.

26 Apr 2024 01:47:28

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cheyenne, KS; Logan, KS; Rawlins, KS; Sherman, KS; Thomas, KS; Wallace, KS.

26 Apr 2024 01:47:28

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Rawlins, KS; Thomas, KS.

26 Apr 2024 01:47:27

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Sherman, KS; Thomas, KS.

26 Apr 2024 01:36:45

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Phillips, CO.

26 Apr 2024 01:36:45

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Decatur, KS; Rawlins, KS; Hitchcock, NE; Red Willow, NE.

26 Apr 2024 01:36:45

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hamilton, KS.

26 Apr 2024 01:36:45

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Yuma, CO.

26 Apr 2024 01:36:45

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Phillips, CO; Sedgwick, CO.

26 Apr 2024 01:36:45

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Logan, KS; Thomas, KS.

26 Apr 2024 01:36:45

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Logan, KS; Wallace, KS.

26 Apr 2024 01:36:45
Actueel
1 / 4

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Alpenweerman
AWM Moderator
Woonplaats: Termen (Wallis, CH)
Berichten: 1295
Lid sinds: 11 okt. 2010
27 maart 2011, 12:33 uur | Bericht #220962
Alpenweer update

Sinds vrijdag is goed te merken dat het hogedrukgebied welke ons meer dan een week prachtig weer opleverde zijn invloed op de Alpen landen verloren is. Vrijdag stroomde al vochtigere lucht binnen waardoor het wat heiig was. Gisteren was het veelal bewolkt en hier en daar kon zich een bui ontwikkelen, vooral inner-alpin scheen echter ook de zon.....


Lees verder


Phantasie ist wichtiger als Wissen, denn Wissen ist begrenzt. (Albert Einstein)
Alpenweerman
AWM Moderator
Woonplaats: Termen (Wallis, CH)
Berichten: 1295
Lid sinds: 11 okt. 2010
1 april 2011, 21:47 uur | Bericht #221778
Alpenweer update


Aan de westflank van een uitgebreide zone van hogedruk boven centraal en oost Europa(hoog Peggy) wordt met een zuidelijke hoogtestroming steeds warmere lucht uit de sub-tropen naar het noorden getransporteerd. Onder invloed van het hoog schijnt vooral op zaterdag de zon volop.


Lees verder




  | Gewijzigd: 8 februari 2017, 10:24 uur, door Joyce.s
Phantasie ist wichtiger als Wissen, denn Wissen ist begrenzt. (Albert Einstein)
Waarom deze advertentie?
Alpenweerman
AWM Moderator
Woonplaats: Termen (Wallis, CH)
Berichten: 1295
Lid sinds: 11 okt. 2010
3 april 2011, 16:36 uur | Bericht #222153
Alpenweer update

Koufront beëindigt zomers weekend.
Wanneer je buiten loopt dan zou je eerder denken dat het juni of juli is in plaats van begin april. Vrijdag al 25 °C in Tessin, gisteren 27 °C in Wallis en ook vandaag 27 °C in oa. Wallis. Overigens was het vanmiddag ook in het zuiden van Duitsland met 27 °C zeer warm. Nergens anders in Europa werden vanmiddag zulke hoge temperaturen gemeten......


Lees verder


| Gewijzigd: 4 april 2011, 13:16 uur, door Alpenweerman
Phantasie ist wichtiger als Wissen, denn Wissen ist begrenzt. (Albert Einstein)
Alpenweerman
AWM Moderator
Woonplaats: Termen (Wallis, CH)
Berichten: 1295
Lid sinds: 11 okt. 2010
9 april 2011, 12:33 uur | Bericht #222928
Alpenweer update

Ook richting de Pasen lijkt er maar weinig verandering te komen in het te warme en vooral ook veel te droge weer. Tot as. dinsdag blijft het in het overgrote deel van de Alpen zomers warm en droog. Op veel plaatsen in de Alpen was het de afgelopen dagen zomers met temperaturen die overdag meest tussen de 20 en 25 °C opliepen en op veel plaatsen werd het zelfs tussen de 25 en 30 °C warm. In het Zwitserse Tessin (Ascona, Lugano, Bellinzona) liep het kwik gisteren op tot lokaal 32 °C ......


Lees verder






Phantasie ist wichtiger als Wissen, denn Wissen ist begrenzt. (Albert Einstein)
Alpenweerman
AWM Moderator
Woonplaats: Termen (Wallis, CH)
Berichten: 1295
Lid sinds: 11 okt. 2010
11 april 2011, 14:09 uur | Bericht #223158
Alpenweer update

Na een zomers weekend met temperaturen op veel plaatsen tussen de 25 en 30 °C is het ook op vandaag nog warm met temperaturen die op uitgebreide schaal boven de 20 °C uitkomen. Toch zien we vandaag al dat de zon niet meer zo scherp is als de voorgaande dagen en ook de temperaturen niet meer zo hoog uitkomt. Oorzaak is het instromen van vochtigere lucht. Deze lucht is de voorbode van een weer omslag welke morgen dinsdag zal gaan plaatsvinden. Een actief koufront met neerslag ...............


Lees verder


Phantasie ist wichtiger als Wissen, denn Wissen ist begrenzt. (Albert Einstein)
Shadow112
Lid
Woonplaats: Hasselt (ov)
Berichten: 1660
Lid sinds: 22 nov. 2010
11 april 2011, 14:20 uur | Bericht #223159
Tussen de 25 en 30 graden?!?! Zijn jullie even verwend zeg! en wat is het toch een prachtige omgeving @webcam op jouw site. Misschien eens kamertjes verhuren aan o-o leden?
Mijn Twitter Ipsa scientia potestas est
Alpenweerman
AWM Moderator
Woonplaats: Termen (Wallis, CH)
Berichten: 1295
Lid sinds: 11 okt. 2010
11 april 2011, 20:55 uur | Bericht #223246
Citaat van Shadow112, maandag 11 april 2011, 13:20 uur Tussen de 25 en 30 graden?!?! Zijn jullie even verwend zeg! en wat is het toch een prachtige omgeving @webcam op jouw site. Misschien eens kamertjes verhuren aan o-o leden?

Ja ja, 30 °C (en 32 °C in Tessin) zijn ook voor onze standaard uitzonderlijk en zover ik kan nagaan ook nog nooit eerder in Zwitserland zo vroeg in het jaar voogrekomen. Ook vandaag in Wallis weer tot 25 °C warm (Sierre)
Vwb kamertjes huren geen probleem hoor. Heb nog een knus vrijstaand chaletje in de aanbieding, prachtig gelegen op 1800 meter hoogte in de vrije natuur. (alleen niet allemaal tegelijk graag)

Ciao vanuit Oberwallis

Johann
Phantasie ist wichtiger als Wissen, denn Wissen ist begrenzt. (Albert Einstein)
Shadow112
Lid
Woonplaats: Hasselt (ov)
Berichten: 1660
Lid sinds: 22 nov. 2010
11 april 2011, 23:32 uur | Bericht #223265
Citaat van Johann, maandag 11 april 2011, 20:55 uur Ja ja, 30 °C (en 32 °C in Tessin) zijn ook voor onze standaard uitzonderlijk en zover ik kan nagaan ook nog nooit eerder in Zwitserland zo vroeg in het jaar voogrekomen. Ook vandaag in Wallis weer tot 25 °C warm (Sierre)
Vwb kamertjes huren geen probleem hoor. Heb nog een knus vrijstaand chaletje in de aanbieding, prachtig gelegen op 1800 meter hoogte in de vrije natuur. (alleen niet allemaal tegelijk graag)

Ciao vanuit Oberwallis

Johann


Johann heeft zo een pb

Mijn Twitter Ipsa scientia potestas est
Alpenweerman
AWM Moderator
Woonplaats: Termen (Wallis, CH)
Berichten: 1295
Lid sinds: 11 okt. 2010
15 mei 2011, 13:21 uur | Bericht #233085
Alpenweer update


Tijdelijke (winterse) dip
Het zomerse weer van de afgelopen dagen (of beter gezegd weken) werd gisteren in de loop van de dag abrupt beëindigd door een koufront welke in de loop van de dag en afgelopen nacht de Alpen van noordwest naar zuidoost passeerde. Gisterochtend en middag kon het kwik in de warme lucht en met zon nog lokaal 20 tot 25 °C oplopen. Al gauw nam op nadering van het front de bewolking toe en viel er vooral..............


Lees verder





Phantasie ist wichtiger als Wissen, denn Wissen ist begrenzt. (Albert Einstein)
front
Lid
Woonplaats: zaandam
Berichten: 620
Lid sinds: 24 aug. 2009
11 juli 2011, 01:54 uur | Bericht #259408
nou het kon afgelopen zaterdagavond/nacht welweer toe zeg!
qua onweer in de alpen!
zat ik rustig aan n biertje op eggerberg (visp) wallis gedeelte,( kom daar n paar keer per jaar)kwam er onweer opzetten vanuit raron,
dacht dat het meestal daar weer wegtrok?! nee het kwam juist over mijn heen!!nou ik heb vuurwerk meegemaakt!
ben niet gauw bang temaken,maar onweer in de bergen.....ik ben even genezen!maar wel knallen bij het leven zeg!brrr!
Hans-F
Lid
Woonplaats:
Berichten: 41
Lid sinds: 17 dec. 2009
11 juli 2011, 14:14 uur | Bericht #259505
Citaat van front, maandag 11 juli 2011, 1:54 uur nou het kon afgelopen zaterdagavond/nacht welweer toe zeg!
qua onweer in de alpen!
zat ik rustig aan n biertje op eggerberg (visp) wallis gedeelte,( kom daar n paar keer per jaar)kwam er onweer opzetten vanuit raron,
dacht dat het meestal daar weer wegtrok?! nee het kwam juist over mijn heen!!nou ik heb vuurwerk meegemaakt!
ben niet gauw bang temaken,maar onweer in de bergen.....ik ben even genezen!maar wel knallen bij het leven zeg!brrr!


Klinkt goed! Ale je veilig zit tenminste

Ik ga over een week richting de tour de france in de alpen (rhone-alpen), uit wetterzentrale kan ik helaas nog niet veel goeds halen. Is er iemand die me kan bevestigen dat de trend slecht is of zijn er hoopvolle berichten? We gaan namelijk in uiterst primitieve omstandigheden kamperen...
Alpenweerman
AWM Moderator
Woonplaats: Termen (Wallis, CH)
Berichten: 1295
Lid sinds: 11 okt. 2010
11 juli 2011, 16:24 uur | Bericht #259525
Citaat van front, maandag 11 juli 2011, 1:54 uur nou het kon afgelopen zaterdagavond/nacht welweer toe zeg!
qua onweer in de alpen!
zat ik rustig aan n biertje op eggerberg (visp) wallis gedeelte,( kom daar n paar keer per jaar)kwam er onweer opzetten vanuit raron,
dacht dat het meestal daar weer wegtrok?! nee het kwam juist over mijn heen!!nou ik heb vuurwerk meegemaakt!
ben niet gauw bang temaken,maar onweer in de bergen.....ik ben even genezen!maar wel knallen bij het leven zeg!brrr!


Ja ja, dat ging er ff heftig aan toe hier met veel ontladingen.
Totaal 16 mm afgetapt gedurende 1,5 uur.
Onderstaand nog een foto van het onweer boven Visp (linker bliksem precies boven oostelijk Visp)




Ciao vanuit Termen (niet ver van Visp)
Johann
  | Gewijzigd: 8 februari 2017, 10:24 uur, door Joyce.s
Phantasie ist wichtiger als Wissen, denn Wissen ist begrenzt. (Albert Einstein)
front
Lid
Woonplaats: zaandam
Berichten: 620
Lid sinds: 24 aug. 2009
12 juli 2011, 00:57 uur | Bericht #259709
schitterende foto johann!
jij zit dus vlakbij brig-glis -naters,
ben nog met de trein naar italie geweest waar boven milano ook schitterende buien luchten hingen!
van het onweer boven visp heb ik geen opnames (baterijen op)wel n klein stukje van boven raron (op afstand)
kijken of ik dat kan plaatsen elders op de site (als ik dat kabeltje kan vinden!

guten abend rene!
Alpenweerman
AWM Moderator
Woonplaats: Termen (Wallis, CH)
Berichten: 1295
Lid sinds: 11 okt. 2010
13 juli 2011, 17:00 uur | Bericht #260724
Veel neerslag Zwitserland

Op nadering van het koufront gaat de neerslag (buiigheid) van het zuidwesten uit verder activeren. Vooral de Tessiner Alpen en de omgeving ten noorden van het Lago Maggiore krijgen de komende uren met zeer veel neerslag te maken. Algemeen wordt er de komende 18 uur 90 tot 110 mm regen berekend, lokaal is tot 200 mm neerslag mogelijk.


0713_kaart_ch_uwz.jpg

0713_kaart1_ch_uwz.jpg

Ciao Johann | Gewijzigd: 13 juli 2011, 17:03 uur, door Alpenweerman
Phantasie ist wichtiger als Wissen, denn Wissen ist begrenzt. (Albert Einstein)
jeroenelf
Lid
Woonplaats: Zwolle
Berichten: 778
Lid sinds: 5 aug. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
14 juli 2011, 00:19 uur | Bericht #260852
Tirol meldt ook zwaar onweer nu ! Wetterwarnung op de radio.
Goeie Onweersdagen Zwolle ; 2

Top dagen dit jaar 2012 ;
20 + 21 Mei

Top dagen vorig jaar 2011 ;
28 April, 10/11Mei, 28 Juni, 26 Augustus en 10/11 September
Woonplaats: Veldhoven, Noord Brabant, Nederland :-)
Berichten: 204
Lid sinds: 26 jun. 2009
15 juli 2011, 10:25 uur | Bericht #261372
Citaat van Johann, woensdag 13 juli 2011, 17:00 uur Veel neerslag Zwitserland

Op nadering van het koufront gaat de neerslag (buiigheid) van het zuidwesten uit verder activeren. Vooral de Tessiner Alpen en de omgeving ten noorden van het Lago Maggiore krijgen de komende uren met zeer veel neerslag te maken. Algemeen wordt er de komende 18 uur 90 tot 110 mm regen berekend, lokaal is tot 200 mm neerslag mogelijk.


Ciao Johann



Hee Johann,

Ben gisterenavond teruggekomen uit Bern. Daar had het woensdagavond veel geregend. Op dinsdagavond nog wat gechased maar we waren net te laat. De bui hing boven de thunersee toern we uit Bern vertrokken en hebben hem gevolgd tot aan Luzern, maar helaas niet kunnen inhalen. In Luzern een hapje gegeten en vervolgens weer terug naar Bern gereden. Toen we daar aankwamen rond 23:30 uur begon het daar te flitsen en zijn we op een uitzichtpunt over de stad gaan staan. Helaas ging de bui ten noorden Bern voorbij en aangezien we erg moe waren hadden we geen zin meer om te gaan chasen. Terug in het hotel zag ik wel dat die bui enorm activeerde qua onweer, niet normaal! Dus eigenlijk hadden we toch moeten gaan rijden richting het noorden.

Al met al wel een hoop mooie wolkenpartijen en landschappen gezien. En mijn bliksemtrigger heeft zich ook bewezen!

Groeten en tot een volgende keer! Wellicht dat er onderhoud in Zurich op de planning staat de volgende keer. Nog bedankt voor je hulp!

Jons
Alpenweerman
AWM Moderator
Woonplaats: Termen (Wallis, CH)
Berichten: 1295
Lid sinds: 11 okt. 2010
15 juli 2011, 12:12 uur | Bericht #261391
Citaat van PA9JB Veldhoven, vrijdag 15 juli 2011, 10:25 uur Hee Johann,

Ben gisterenavond teruggekomen uit Bern. Daar had het woensdagavond veel geregend. Op dinsdagavond nog wat gechased maar we waren net te laat. De bui hing boven de thunersee toern we uit Bern vertrokken en hebben hem gevolgd tot aan Luzern, maar helaas niet kunnen inhalen. In Luzern een hapje gegeten en vervolgens weer terug naar Bern gereden. Toen we daar aankwamen rond 23:30 uur begon het daar te flitsen en zijn we op een uitzichtpunt over de stad gaan staan. Helaas ging de bui ten noorden Bern voorbij en aangezien we erg moe waren hadden we geen zin meer om te gaan chasen. Terug in het hotel zag ik wel dat die bui enorm activeerde qua onweer, niet normaal! Dus eigenlijk hadden we toch moeten gaan rijden richting het noorden.

Al met al wel een hoop mooie wolkenpartijen en landschappen gezien. En mijn bliksemtrigger heeft zich ook bewezen!

Groeten en tot een volgende keer! Wellicht dat er onderhoud in Zurich op de planning staat de volgende keer. Nog bedankt voor je hulp!

Jons



Hoi Jons,

Thx voor je bericht !
Jammer dat met met chasen net niet gelukt is. Zat wel dichtbij, daarbij verplaatste het onweercomplex met hagel en zeer zware windstoten zich zeer snel (83 kmh) in noordoostelijke richting over het BernerOberland !
Onderstaand nog een link met wat foto's mbt het noodweer. (bron; "Sturmforum.ch")

Noodweer CH


Ciao Johann



Phantasie ist wichtiger als Wissen, denn Wissen ist begrenzt. (Albert Einstein)
Alpenweerman
AWM Moderator
Woonplaats: Termen (Wallis, CH)
Berichten: 1295
Lid sinds: 11 okt. 2010
16 juli 2011, 14:14 uur | Bericht #261575
Opnieuw zeer nat in de zuidelijke Alpen.

Na alle neerslag van de afgelopen 2 weken (lokaal meer dan 300 mm) gaat er opnieuw veel neerslag in mn. de zuidelijke Alpen en Noord Italie vallen. Tot maandagochtend wordt er 60 tot 120 mm berekend en in delen van Tessin en de aangrenzende gebieden 120 tot 160 mm. Lokaal is er meer dan 200 mm mogelijk !


UKMO-NX neerslag tot maandagochtend.



Ciao Johann
Phantasie ist wichtiger als Wissen, denn Wissen ist begrenzt. (Albert Einstein)
Henri_1
Lid
Woonplaats: Gent
Berichten: 1089
Lid sinds: 24 nov. 2010
16 juli 2011, 17:32 uur | Bericht #261618
Waarschijnlijk ook sneeuw op de hogere toppen?

Koufront zal de sneeuwvalgrens wel hard doen dalen niet ?
Alpenweerman
AWM Moderator
Woonplaats: Termen (Wallis, CH)
Berichten: 1295
Lid sinds: 11 okt. 2010
16 juli 2011, 17:47 uur | Bericht #261621
Citaat van Henri_Gent, zaterdag 16 juli 2011, 17:32 uur Waarschijnlijk ook sneeuw op de hogere toppen?
Koufront zal de sneeuwvalgrens wel hard doen dalen niet ?



Yep, morgen in loop van de dag zal in de koudere lucht de sneeuwvalgrens tussen 2300 en 2500 meter gaan uitkomen. Op de hogere toppen in de centrale Alpen gaat 20 tot 40 cm sneeuw vallen.



Ciao Johann
Phantasie ist wichtiger als Wissen, denn Wissen ist begrenzt. (Albert Einstein)
Terug naar boven
1 2 3 4 5 6 7 8 9
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.363 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 266 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 266, lezen 3 mensen het topic "Onweerskansen van 18 augustus".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden