Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Greeley, NE; Howard, NE; Nance, NE.

26 Apr 2024 20:44:29

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hill, TX.

26 Apr 2024 20:44:29

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Saline, NE; Seward, NE.

26 Apr 2024 20:44:29

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Buffalo, NE; Hall, NE.

26 Apr 2024 20:44:28

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Gage, NE; Jefferson, NE; Lancaster, NE; Saline, NE.

26 Apr 2024 20:44:28

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Hill, TX.

26 Apr 2024 20:35:31

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jefferson, NE; Saline, NE.

26 Apr 2024 20:31:21

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Navarro, TX.

26 Apr 2024 20:31:20

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Adams, NE; Buffalo, NE; Hall, NE; Kearney, NE.

26 Apr 2024 20:28:39

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Bosque, TX; Hill, TX.

26 Apr 2024 20:23:00

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Buffalo, NE.

26 Apr 2024 20:20:09

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Saline, NE; Seward, NE.

26 Apr 2024 20:20:09

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Fillmore, NE; York, NE.

26 Apr 2024 20:13:50

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Hill, TX; Navarro, TX.

26 Apr 2024 20:09:41

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jefferson, NE.

26 Apr 2024 20:06:01
Actueel
1 / 4

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2 3 4 5 6
marsel
Lid
Woonplaats: Woensdrecht
Berichten: 642
Lid sinds: 28 jul. 2006
29 november 2010, 20:49 uur | Bericht #170239
Citaat van Mike1131, maandag 29 november 2010, 12:42 uur Oke, bedankt voor de informatie!
Al hoorde ik bij de opendag toch een ander verhaal, veel aardrijkskunde en veldwerk.
Eens kijken of ik nog een paar studenten kan spreken die de opleiding doen of gedaan hebben.


Inderdaad Mike! Dat beeld kreeg ik ook voorgeschoteld. Het feit dat je daarnaast nog veel exacte vakken mag gaan volgen (wis-, natuur- en scheikunde) werd even vluchtig genoemd, maar leek in mindere mate belangrijk. Opvallend was hoe weinig (enkele uren in de week) je daadwerkelijk het veld in ging, bijvoorbeeld op zoek naar bepaalde bodemsoorten en hun hydrologische eigenschappen. Dat waren de leuke momenten vond ik zelf. Het actief buiten bezig zijn en de theorie in de de praktijk te zien, dat was leerzaam en ontzettend leuk. Het is een mooie studie als je naast veldwerk ook veel een vaak exacte vakken wilt verkennen.
Tip: onderzoek goed, en vorm je een goed beeld van de studie. Ik ben afgegaan op het beeld van de opendag/meeloopdag. Hetgeen toch enigszins afweek van de realiteit jammer genoeg (ik ben geen meesterbrein als het om exacte vakken gaat). Als je exact aangelegd bent, voorzie ik echter geen problemen voor jou.
Succes met het maken van je keuze!

Groeten,

Marsel
Hoffies
Lid
Woonplaats: Julianadorp
Berichten: 456
Lid sinds: 27 jan. 2010
29 november 2010, 20:53 uur | Bericht #170247
Citaat van klapper, zondag 28 november 2010, 20:53 uur en niet alleen jan maar alle medewerkers en donateurs want het zijn allemaal radartjes in de machine die onweer-online heet

Oeps..je hebt helemaal gelijk...iedereen dus eigenlijk...
Waarom deze advertentie?
harmenst
Lid
Woonplaats: Lichtenvoorde
Berichten: 301
Lid sinds: 25 mei. 2009
29 november 2010, 21:38 uur | Bericht #170292
Zelf studeer ik momenteel ICT-beheer in Enschede. Daarnaast werk ik zo af en toe als Netwerkbeheerder bij een zorginstelling in Lichtenvoorde zelf
vonkje
Lid
Woonplaats: Leersum
Berichten: 3
Lid sinds: 19 dec. 2009
29 november 2010, 21:54 uur | Bericht #170309
Hallo,

Ik ben vonkje ben werkzaam als onderhoudsdeskundie brand en service inbedrijfstel technicus brand en ontruimingsinstallaties, bij een groot concern uit Den Haag. Ik ben altijd erg blij met onweer geeft ons altijd veel werk vandaar mijn intresse.

Groet Vonkje
Woonplaats: Midden Nederland, Linschoten 20 km west van Utrecht
Berichten: 109
Lid sinds: 20 jul. 2009
29 november 2010, 23:10 uur | Bericht #170389
na opleiding autotechniek 1 jaar bij in een garage gewerkt, toen als zijladerchauffeur ( 5tonner) terecht gekomen bij een houthandel/zagerij gespecialiceerd in de GWW sector. met ander woorden wij maken de houten beschoeingen en bruggen etc. daar inmiddels 30 jaar werkzaam waarvan 15 als bedrijfsleider. Verder ben ik ook nog HBT bij het plaatselijke brandweerkorps.
Weerstation WS4000 met Cumulus software, http://www.bunkhouse.nl
Sytse
Lid
Woonplaats: West Terschelling
Berichten: 491
Lid sinds: 26 jul. 2006
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
30 november 2010, 09:43 uur | Bericht #170532
Na de Hogerezeevaartschool op Terschelling afgemaakt te hebben heb ik enkele jaren alle zeeen bevaren zoals dat zo mooi heet. Daarna in de horeca terecht gekomen, heb inmiddels al 25 jaar hier een eigen horeca zaak hier op Terschelling.


Daar naast heb ik als grootste hobby weerfotografie | Gewijzigd: 30 november 2010, 10:47 uur, door Sytse
Woonplaats:
Berichten: 12
Lid sinds: 9 jun. 2007
30 november 2010, 10:58 uur | Bericht #170593
Werkzaam als Hoofd Surveillant bij Securitas Mobile regio Haaglanden (standplaats Rijswijk)
Komt er kort op neer dat ik een ploeg surveillanten aanstuur, over het algemeen buiten kantoortijden, en wij er gezamelijk voor zorgen dat er brand -en sluitrondes uitgevoerd worden bij bedrijven, wij rijden op alarmen (sleutelhouder) en voeren overige dienstverlenende taken uit zoals het begeleiden van personeel bij afsluiten van het bedrijf (denk aan pompstations en groothandels) Daarbuiten zorg ik in mijn functie voor een stukje administratie.

Een heel afwisselende baan die over het algemeen geen enkele dag hetzelfde is.
Zo'n 40% van de tijd zitten wij op de weg, dus met dit soort winterse taferelen is het ook weer een uitdaging om overal op tijd te zijn (en de wagen op de weg te houden) Zeker met de nachtdiensten is het oppassen geblazen aangezien wij vaak plaatsen komen waar de lokale stooiwagen nog niet is geweest.

Grote hobby is fotografie en dit is soms mooi te combineren met het werk, je komt nog eens ergens en ziet nog eens wat
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam
Berichten: 154
Lid sinds: 30 jul. 2006
30 november 2010, 19:46 uur | Bericht #170912
Ik werk bij een staalbedrijf ( oa contructie staal ) en ben daarnaast ook nog HBT/instructeur bij de brandweer
Woonplaats: Renkum (tussen wageningen en arnhem)
Berichten: 158
Lid sinds: 30 nov. 2010
30 november 2010, 19:55 uur | Bericht #170921
Ik loop op dit moment stage als 4e jaars student fysiotherapie! Dus hopelijk vanaf juli werkzaam als fysiotherapeut.
Verder werk ik op een sportschool als instructrice voor spel&bewegen voor kleine kindjes (3-5 jr) en werk ik ook nog heel geweldig in een supermarkt.
Woonplaats: Hengelo, Overijssel
Berichten: 183
Lid sinds: 24 mrt. 2008
30 november 2010, 20:23 uur | Bericht #170938
Momenteel volg ik de opleiding Medewerker ICT, niveau 2, en daarnaast hier en daar via uitzendbureau wat klusjes doen en daarnaast zoveel mogelijk paraat staan voor foto's voor mijn website. Sinds kort ook mede-beheerder voor een ander brandweerfotografie site, ook in Hengelo, dus ja, wel een lekker druk leventje.
Woonplaats: Veendam
Berichten: 45
Lid sinds: 18 jun. 2010
30 november 2010, 20:46 uur | Bericht #170963
Ik werk sedert 1998 bij een installatie bedrijf in de stad Groningen,veelal bij particulieren.
Terug naar boven
1 2 3 4 5 6
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.364 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 247 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 247, lezen 4 mensen het topic "Discussiepagina winter 2023-2024".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden