Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Macoupin, IL; Madison, IL.

4 May 2024 23:54:49

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Atoka, OK.

4 May 2024 23:54:49

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Boone, AR; Marion, AR; Searcy, AR.

4 May 2024 23:50:14

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Decatur, GA; Grady, GA; Thomas, GA.

4 May 2024 23:50:14

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Grant, AR; Jefferson, AR.

4 May 2024 23:48:36

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Coleman, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

4 May 2024 23:48:36

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Pecos, TX; Reeves, TX.

4 May 2024 23:45:49

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Macoupin, IL; Madison, IL; St. Charles, MO; St. Louis, MO.

4 May 2024 23:40:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Mason, IL.

4 May 2024 23:40:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Ozark, MO.

4 May 2024 23:40:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Ector, TX; Ward, TX; Winkler, TX.

4 May 2024 23:35:50

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cass, IL; Menard, IL; Morgan, IL; Sangamon, IL.

4 May 2024 23:32:09

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Atoka, OK; Coal, OK.

4 May 2024 23:30:50

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor De Kalb, IL; Lee, IL; Ogle, IL; Winnebago, IL.

4 May 2024 23:28:05

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Brooks, GA; Thomas, GA.

4 May 2024 23:23:53
Actueel
1 / 4

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Woonplaats: Koekelare, West-Vlaanderen https://twitter.com/BartStandaert
Berichten: 2744
Lid sinds: 15 jun. 2007
25 november 2010, 12:01 uur | Bericht #165883
BartS
Joosje
Lid
Woonplaats: Halsteren (N-Brabant)
Berichten: 194
Lid sinds: 7 dec. 2009
25 november 2010, 12:01 uur | Bericht #165884
Halsteren meld natte sneeuw
Waarom deze advertentie?
Eilander
Lid
Woonplaats: Terschelling
Berichten: 1001
Lid sinds: 13 jan. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
25 november 2010, 12:02 uur | Bericht #165885
Met ZO of O wind erbij zou hier het lake-effect wel eens kunnen gaan opspelen. Spannend!
Jelte Media: webdesign, fotografie en video van Terschelling
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Alpenweerman
AWM Moderator
Woonplaats: Termen (Wallis, CH)
Berichten: 1295
Lid sinds: 11 okt. 2010
25 november 2010, 12:03 uur | Bericht #165886
Citaat van Sietse, donderdag 25 november 2010, 11:36 uur Een polar low bereikt Nederland als er in de winter een noordelijke stroming is, en deze depressie komt niet uit het noorden. GEEN Polar Low dus!

Uhh, uit welke richting komt ie dan als ik vragen mag.

Hoe dan ook, het is GEEN polar-low, in de verste verte niet.
(Eigenlijk een slechte zaak dat ook meteorologen steeds weer met deze term schermen).

Waarom dan geen polar-low;
Het is geen afgesloten (afgesnoerd) system en is ook op hoogte ontwikkeld. (polar-low alleen in de onderste 2 km. van de atmsofeer). Tevens is zeer goed een warmtefront en koufront (occlusie) te herkennen. (polar-low heeft geen fronten)
Typisch gevalletje dus weer van CAD, juiste benaming zou moeten zijn; "komma"

Eens kijken hoe snel de meteorologen bij SatRep dit "polar-low" aanpassen

Ciao Johann | Gewijzigd: 25 november 2010, 12:04 uur, door Alpenweerman
Phantasie ist wichtiger als Wissen, denn Wissen ist begrenzt. (Albert Einstein)
Anko
Lid
Woonplaats:
Berichten: 407
Lid sinds: 19 dec. 2009
25 november 2010, 12:06 uur | Bericht #165888
Ik neem het dit keer met een dikke korrel (strooi)zout Jan. De prachtige "winter wonderland" waar je mee aankomt voor volgende week, had je vorige week ook nagenoeg gelijk voor eind van deze week. Het blijkt nu allemaal reuze mee te vallen.
Woonplaats:
Berichten: 4905
Lid sinds: 16 jun. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
25 november 2010, 12:07 uur | Bericht #165889
Citaat van Johann, donderdag 25 november 2010, 12:03 uur Uhh, uit welke richting komt ie dan als ik vragen mag.

Hoe dan ook, het is GEEN polar-low, in de verste verte niet.
(Eigenlijk een slechte zaak dat ook meteorologen steeds weer met deze term schermen).

Waarom dan geen polar-low;
Het is geen afgesloten (afgesnoerd) system en is ook op hoogte ontwikkeld. (polar-low alleen in de onderste 2 km. van de atmsofeer). Tevens is zeer goed een warmtefront en koufront (occlusie) te herkennen. (polar-low heeft geen fronten)
Typisch gevalletje dus weer van CAD, juiste benaming zou moeten zijn; "komma"

Eens kijken hoe snel de meteorologen bij SatRep dit "polar-low" aanpassen

Ciao Johann


Hier sluit ik me bij aan ; waarom satrep dit dan doet?
Trouwens het blijft wel mooi om te zien op de sat film | Gewijzigd: 25 november 2010, 12:09 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
Woonplaats: Koekelare, West-Vlaanderen https://twitter.com/BartStandaert
Berichten: 2744
Lid sinds: 15 jun. 2007
25 november 2010, 12:13 uur | Bericht #165890
Hier een checklist van de parameters die er nodig zijn voor een Polar Low.

http://users.telenet.be/keunmaster/Polar%2...20Checklist.doc
BartS
Skroei
Lid
Woonplaats: Jelsum / THV vliegbasis LWD
Berichten: 561
Lid sinds: 31 mei. 2008
25 november 2010, 12:15 uur | Bericht #165891
Citaat van Tycoon2, donderdag 25 november 2010, 11:33 uur Vanmorgen was de storm verdwenen van de kaarten, maar in de nieuwe run is er weer veel wind voor dinsdag en woensdag.
Wel iets om in de gaten te houden.

Aaah ik verbaasde me er al over waarom PPaulusma zn windkracht 8 voor dekust had weggehaald op sbs6 teletext, maar nu snap ik het.
Zal hij dat straks wel weer aanpassen en staat er vast weer een 8 of 9, want gister had hij dat er nog wel staan.
Thunder & Lightning... irresistible.
de MUG
Lid
Woonplaats: Haarlem
Berichten: 490
Lid sinds: 25 jan. 2010
25 november 2010, 12:16 uur | Bericht #165892
Citaat van Joep.D, donderdag 25 november 2010, 12:01 uur Jan, denk jij dat er vandaag of morgen nog sneeuw gaat vallen in Haarlem? ik hoop iig wel

Ja Jan, ik kan die sneeuw ook wel naar beneden kijken, maar zoals het er nu voor staat zullen we tot na het weekend moeten wachten. Vorig jaar mijn ervaringen opgedaan met prachtige termijnkaartjes maar toen ook vaak op korte termijn wijziging op wijziging. Nowcasten dus?

ps. WRF blijft nog steeds euforisch voor Grunn he?


Woonplaats: putten
Berichten: 148
Lid sinds: 11 jul. 2010
25 november 2010, 12:17 uur | Bericht #165893
hier in putten
helemaal niks geen regen hagel of sneeuw te zien
dus lekker saai
i love any kind of weather
Woonplaats: Haarlem
Berichten: 166
Lid sinds: 23 nov. 2010
25 november 2010, 12:22 uur | Bericht #165894
Citaat van de MUG, donderdag 25 november 2010, 12:16 uur Ja Jan, ik kan die sneeuw ook wel naar beneden kijken, maar zoals het er nu voor staat zullen we tot na het weekend moeten wachten. Vorig jaar mijn ervaringen opgedaan met prachtige termijnkaartjes maar toen ook vaak op korte termijn wijziging op wijziging. Nowcasten dus?

ps. WRF blijft nog steeds euforisch voor Grunn he?


Bedankt voor je antwoord, wel jammer! Het liefst zie ik sneeuw zo spoedig mogelijk.
ik kan er echt uren naar blijven staren.
Anko
Lid
Woonplaats:
Berichten: 407
Lid sinds: 19 dec. 2009
25 november 2010, 12:23 uur | Bericht #165896
Citaat van corine100384, donderdag 25 november 2010, 12:17 uur hier in putten
helemaal niks geen regen hagel of sneeuw te zien
dus lekker saai


Hier in Twente ook hoor. Vorige week werd er voor vandaag zelfs 8,5cm sneeuw verwacht gemiddeld. Dat is deze week langzaam gereduceerd tot 0. Met verwachting van een mogelijke spat regen.
Ik denk dat elke winter liefhebber zich wel een beetje verkeken heeft op het enthousiasme.
Anarchy
Lid
Woonplaats: Rotterdam
Berichten: 96
Lid sinds: 19 dec. 2009
25 november 2010, 12:26 uur | Bericht #165897
Citaat van Anko, donderdag 25 november 2010, 12:06 uur Ik neem het dit keer met een dikke korrel (strooi)zout Jan. De prachtige "winter wonderland" waar je mee aankomt voor volgende week, had je vorige week ook nagenoeg gelijk voor eind van deze week. Het blijkt nu allemaal reuze mee te vallen.

Jan baseert zijn verwachtingen op bepaalde kaarten en pluimen, dit zijn verwachtingen en geen voorspellingen. Zoals het er toen uitzag op de kaarten, was het voor Jan een goed gefundeerde verwachting om 'winter wonderland' te onderbouwen. Jan verwachtte winterse neerslag en vorst vanaf het weekeinde. Ik kan melden dat die verwachting voor Zeeuwsch- Vlaanderen in ieder geval is uitgekomen: nachtvorst en mijn 'roots' liggen bedekt met een mooi laagje sneeuw Iedereen op het forum moet beseffen dat verwachtingen afhankelijk zijn van de modellen, en dat de kleinste veranderingen grote gevolgen kunnen hebben en het weer zich daardoor anders zal gedragen.

@ Jan keep up the good work! Ik kijk alweer uit naar je nieuwe stuk tekst. Ik ben niet zo ervaren in kaartlezen, maar jou uitleg begrijp ik goed...
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
25 november 2010, 12:28 uur | Bericht #165898
Hier de temperatuurverwachting voor Herwijnen (haast midden van het land) plus de neerslagverwachting!





Anko
Lid
Woonplaats:
Berichten: 407
Lid sinds: 19 dec. 2009
25 november 2010, 12:30 uur | Bericht #165899
Citaat van anarchy, donderdag 25 november 2010, 12:26 uur Jan baseert zijn verwachtingen op bepaalde kaarten en pluimen, dit zijn verwachtingen en geen voorspellingen. Zoals het er toen uitzag op de kaarten, was het voor Jan een goed gefundeerde verwachting om 'winter wonderland' te onderbouwen. Jan verwachtte winterse neerslag en vorst vanaf het weekeinde. Ik kan melden dat die verwachting voor Zeeuwsch- Vlaanderen in ieder geval is uitgekomen: nachtvorst en mijn 'roots' liggen bedekt met een mooi laagje sneeuw Iedereen op het forum moet beseffen dat verwachtingen afhankelijk zijn van de modellen, en dat de kleinste veranderingen grote gevolgen kunnen hebben en het weer zich daardoor anders zal gedragen.

Joh...

Dat weet ik toch ook wel mijn beste. Neem Jan ook niets kwalijk.
Maar neem het voortaan met een grote korrel zout. Thats all. Ik beperk me voortaan tot de 2-daagse verwachting. Veel realistischer.
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
25 november 2010, 12:32 uur | Bericht #165900
Citaat van Anko, donderdag 25 november 2010, 12:06 uur Ik neem het dit keer met een dikke korrel (strooi)zout Jan. De prachtige "winter wonderland" waar je mee aankomt voor volgende week, had je vorige week ook nagenoeg gelijk voor eind van deze week. Het blijkt nu allemaal reuze mee te vallen.

Ik schrijf alleen wat er in die run staat, niets meer en niets minder en dat staat ook duidelijk vermeld, dat mensen niet goed lezen moeten ze zelf weten. Daarnaast wordt er in mijn ogen na het stukje besproken of medegedeeld of het wel of niet komt, daarom ook discussietopic


Hier nog even de 15-daagse

marja
Lid
Woonplaats: Velserbroek (Haarlem)
Berichten: 443
Lid sinds: 20 dec. 2009
25 november 2010, 12:32 uur | Bericht #165901
Citaat van de MUG, donderdag 25 november 2010, 12:16 uur Ja Jan, ik kan die sneeuw ook wel naar beneden kijken, maar zoals het er nu voor staat zullen we tot na het weekend moeten wachten. Vorig jaar mijn ervaringen opgedaan met prachtige termijnkaartjes maar toen ook vaak op korte termijn wijziging op wijziging. Nowcasten dus?

ps. WRF blijft nog steeds euforisch voor Grunn he?


Dan weet je ook nog dat wij hier in de buurt een abonnement hadden op de woensdag. Dus daar vertrouw ik gewoon op. Woensdag-Sneeuwdag
www.marmod.nlGeef O-O wat extra zon deze lente ;-)
de MUG
Lid
Woonplaats: Haarlem
Berichten: 490
Lid sinds: 25 jan. 2010
25 november 2010, 12:35 uur | Bericht #165902
We verkneukelen ons hier dan wel op sneeuw en PL enzovoorts, maar een mooie dikke ijsvloer voorafgaand aan een sneeuwpartij is toch nog mooier? Volgens KNMI ijspluim kunnen we rond Sinterklaas de tochten weer gaan maken.

http://www.onweer-online.nl/weerkaart/pluim-grafieken/97/ | Gewijzigd: 25 november 2010, 12:35 uur, door de MUG
Brisk
Lid
Woonplaats: Arnhem (zuid) - Gelderland
Berichten: 1237
Lid sinds: 22 dec. 2009
25 november 2010, 12:35 uur | Bericht #165903
Alpen worden vrieskist en Nederland krijgt sneeuw na weekeinde:
http://www.sneeuwverwachting.nl/weerkaarte...uw_na_weekeinde
Tyshane's: O-O's (What the f*ck is?) winterwoordenboek!
Invicta
Lid
Woonplaats: Amsterdam
Berichten: 268
Lid sinds: 19 sep. 2007
25 november 2010, 12:37 uur | Bericht #165904
Het is net als afgelopen winter, meer dan 2 of 3 dagen vooruit kijken heeft geen zin. Vind toch al dat Jan zijn nek uit durft te steken met die verwachtingen.

En mensen, stop aub met vragen als: krijg ik sneeuw? en wanneer? en hoeveel? Heeft totaal geen nut, gewoon afwachten
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.857 topics, welke bij elkaar 448.376 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.584 leden.
Het nieuwste lid is Rooie bert.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 70 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 70, lezen 4 mensen het topic "Discussietopic winter 2023-2024".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden