Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Adair, OK; Cherokee, OK; Haskell, OK; Muskogee, OK; Sequoyah, OK.

28 Apr 2024 16:12:09

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Crawford, AR; Washington, AR; Adair, OK; Sequoyah, OK.

28 Apr 2024 16:12:09

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cedar, MO; Dade, MO.

28 Apr 2024 16:12:08

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Dade, MO.

28 Apr 2024 16:12:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Caldwell, TX; Guadalupe, TX; Hays, TX; Travis, TX.

28 Apr 2024 15:20:16

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Caldwell, TX; Comal, TX; Guadalupe, TX; Hays, TX; Travis, TX.

28 Apr 2024 14:54:58

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Le Flore, OK.

28 Apr 2024 14:51:15

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor McDonald, MO.

28 Apr 2024 13:42:07

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Benton, AR; Washington, AR.

28 Apr 2024 13:42:07

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Haskell, OK; Latimer, OK; McIntosh, OK; Pittsburg, OK.

28 Apr 2024 13:42:07

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Adair, OK; Cherokee, OK; Haskell, OK; Muskogee, OK; Sequoyah, OK.

28 Apr 2024 13:42:07

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Benton, AR; Delaware, OK.

28 Apr 2024 13:42:06

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Le Flore, OK.

28 Apr 2024 12:46:12

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Le Flore, OK.

28 Apr 2024 11:39:29

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Crawford, AR; Washington, AR.

28 Apr 2024 11:28:34
Actueel
1 / 4

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
tostoast
Lid
Woonplaats: Nijmegen
Berichten: 386
Lid sinds: 3 jul. 2009
27 november 2010, 16:03 uur | Bericht #167814
kijk eens aan | Gewijzigd: 27 november 2010, 16:05 uur, door tostoast
Shadow112
Lid
Woonplaats: Hasselt (ov)
Berichten: 1660
Lid sinds: 22 nov. 2010
27 november 2010, 16:03 uur | Bericht #167816
Citaat van Richardus, zaterdag 27 november 2010, 15:57 uur Ik ga niet tot nauwelijks meer letten op de langere termijnverwachtingen, wat eerder voorspellingen te noemen zijn. Dat creëert enkel valse hoop. Ik zie een dag of 2 vantevoren wel hoe het gaat worden, en neem verder elk kaartje en grafiekje van langer dan 3 dagen met een kilo zout.


Met de complexe situatie van volgende week met al die laagjes gaat 3 dagen niet eens lukken

Nowcasting is, net als afgelopen week het toverwoord.
:)
Mijn Twitter Ipsa scientia potestas est
Waarom deze advertentie?
Han
Lid
Woonplaats: Ermelo
Berichten: 816
Lid sinds: 8 feb. 2007
27 november 2010, 16:08 uur | Bericht #167815
Citaat van Richardus, zaterdag 27 november 2010, 15:57 uur :D

Sorry hoor, maar ik word steeds sceptischer over de winterverwachtingen (alle weersverwachtingen eigenlijk). Vorige week werd alles, vorst en sneeuw, al opgeschoven en sneeuw bleef uiteindelijk grotendeels uit. Nu werd afgelopen dagen overal stellig beweerd dat de kou minstens 10 dagen tot 2 week zou aanhouden, en zie nu de temp verwachtingen voor na donderdag...gewoon stijgende lijn. En eerst o zo veel sneeuw(storm) dinsdag/woensdag, dikke chaos, nu is daar het extreme ook al weer vanaf en verplaatst naar laat woensdag of donderdag...

Ik snap dat het weer grillig is en in de situaties van afgelopen week het alle kanten uitkan, maar dan moet ook niemand (ik doel absoluut niet alleen op Jan, ik doel op alle weermannen en model-interpreterenden) zo stellig als laatste week gaan lopen beweren dat het zo en zo gaat. Het komt op langer dan 2-3 dagen vantevoren namelijk vrijwel nooit op die manier uit. En dat gaat het hele jaar door zo, sneeuw of storm, onweer of hitte.

Ik ga niet tot nauwelijks meer letten op de langere termijnverwachtingen, wat eerder voorspellingen te noemen zijn. Dat creëert enkel valse hoop. Ik zie een dag of 2 vantevoren wel hoe het gaat worden, en neem verder elk kaartje en grafiekje van langer dan 3 dagen met een kilo zout.


Daar heb je wel gelijk in.
Iedereen richt zich vooral op lange termijn verwachtingen terwijl die juist onbetrouwbaar blijken te zijn.
Dat hebben we afgelopen week gezien met de verwachting voor gisteren (vrijdag) en het weekend.
Er klopt (tot nu toe) niet veel van.
Idem voor volgende week, nu ligt de aandacht al een aantal dagen op woensdag/donderdag terwijl het ook hier erg twijfelachtig is of het klopt.
Nu kun je zeggen dat weer-amateurs er gewoon een hobby van maken en dat is ook zo.
Vaak hebben de amateurs het juist bij het rechte eind (Jan!!) en zitten de professionals ernaast.
Maar van serieuze weerinstituten met meteorologen die een dik betaalde baan hebben vraag je je toch wel eens af waar ze mee bezig zijn. Veel mensen kijken en luisteren naar het weerbericht en bereiden zich hierop voor door
bijvoorbeeld een reis of evenement uit te stellen.
Als achteraf blijkt dat er niets van uitgekomen is blijft er wel een behoorlijke kater achter.

Ik kijk dus het liefst maar 2 of 3 dagen vooruit. De korte termijn laat vaak wel meer stabiliteit en betrouwbaarheid zien.
1 of 2 weken vooruitkijken lijkt leuk maar is het vaak niet.
Je wint gemakkelijker de hoofdprijs in de loterij!
WimBaens
Lid
Woonplaats: Molenbeersel (N-O Belgisch Limburg)
Berichten: 1452
Lid sinds: 16 dec. 2009
27 november 2010, 16:10 uur | Bericht #167817
Citaat van Isabelle, zaterdag 27 november 2010, 15:17 uur In Nl wel, in B niet

Hier in Limburg normaal wel
Woonplaats: Musselkanaal(Grunn)
Berichten: 1096
Lid sinds: 17 apr. 2010
27 november 2010, 16:14 uur | Bericht #167818
Citaat van tostoast, zaterdag 27 november 2010, 15:39 uur Zozo. In het Noordoosten blijft het lekker vriezen. Vergroot de kans op een elfstedentocht.

tempknmi.png

Als Friesland nu in de prov Groningen lag, was die kans nog groter
WINTER 78/79 laat maar komen!!!
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
Eilander
Lid
Woonplaats: Terschelling
Berichten: 1001
Lid sinds: 13 jan. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
27 november 2010, 16:30 uur | Bericht #167819
Warme waddenzee zorgt nu wel lekker voor wat sneeuw! Tenminste, ik denk dat het ontstaan van de buien nu aan de relatief warme zee ligt.
Jelte Media: webdesign, fotografie en video van Terschelling
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
SniperEye
Lid
Woonplaats: NL Midden Limburg
Berichten: 1292
Lid sinds: 25 mei. 2009
27 november 2010, 16:31 uur | Bericht #167820
Vanmiddag heb ik een verdwaald minuscuul sneeuwvlokje zien voorbij dwarrelen.
Henri_1
Lid
Woonplaats: Gent
Berichten: 1089
Lid sinds: 24 nov. 2010
27 november 2010, 16:32 uur | Bericht #167821
Ik snap echt niets van de voorspelling van maandag!

Hoe kan nu in hemelsnaam een sneeuwzone nu plots 5X zo actief worden wanneer ze België is gepasseerd ....

Sneeuw zone trek volgens de kaarten van zuid naar noord, eerst met lichte sneeuw in België en dan plots als ze boven Nederland hangt wordt ze 5X (misschien overdreven) zo actief :s

Snap hier echt niks van
WimBaens
Lid
Woonplaats: Molenbeersel (N-O Belgisch Limburg)
Berichten: 1452
Lid sinds: 16 dec. 2009
27 november 2010, 16:34 uur | Bericht #167823
Citaat van Love Snow, zaterdag 27 november 2010, 16:32 uur Ik snap echt niets van de voorspelling van maandag!

Hoe kan nu in hemelsnaam een sneeuwzone nu plots 5X zo actief worden wanneer ze België is gepasseerd ....

Sneeuw zone trek volgens de kaarten van zuid naar noord, eerst met lichte sneeuw in België en dan plots als ze boven Nederland hangt wordt ze 5X (misschien overdreven) zo actief :s

Snap hier echt niks van


Dat zal aan al die sneeuwmagneten liggen die ze hebben in Nederland
smarkie
Lid
Woonplaats: Haarlem
Berichten: 1284
Lid sinds: 7 jan. 2010
27 november 2010, 16:35 uur | Bericht #167824
Ik lees zo vaak het woord voorspelling hier.
Maar alle berichten/kaarten die hier geplaatst worden zijn VERWACHTINGEN.
En zijn dus geen garantie dat ze ook uit komen. | Gewijzigd: 27 november 2010, 16:37 uur, door smarkie
Sneeuwdagen winter 2011/2012: 2Begint de winter laat, zet dan de strooiwagens maar paraat.Is het te warm in November, dan krijgen we een weeralarm in December
kenny01
Lid
Woonplaats: vlissingen
Berichten: 246
Lid sinds: 14 jan. 2010
27 november 2010, 16:38 uur | Bericht #167825
voorspellingen komen ook niet altijd uit hoor
Eilander
Lid
Woonplaats: Terschelling
Berichten: 1001
Lid sinds: 13 jan. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
27 november 2010, 16:38 uur | Bericht #167826
Citaat van X-treme, zaterdag 27 november 2010, 16:35 uur Ik lees zo vaak het woord voorspelling hier.
Maar alle berichten/kaarten die hier geplaatst worden zijn VERWACHTINGEN.
En zijn dus geen garantie dat ze ook uit komen.


Vind voorspelling beter klinken, klinkt nog iets meer Jomanda-achtig...
Gewoon genieten van wat mogelijk is in de toekomst en hoe dan ook genieten van het weer wat het vandaag is, dan kan het nooit fout gaan...
Jelte Media: webdesign, fotografie en video van Terschelling
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
27 november 2010, 16:40 uur | Bericht #167827
Nieuwe run komt weer binnen
Henri_1
Lid
Woonplaats: Gent
Berichten: 1089
Lid sinds: 24 nov. 2010
27 november 2010, 16:45 uur | Bericht #167828
PHAHAHAHA

Op weerplaza voorspellen* ze zondag 05 December 15cm sneeuw voor Gent ^^


Laat me niet lachen die mannen zijn weer bezig met de mensen valse hoop te geven en weer iedereen aan het opfokken om dan uiteindelijk te beseffen dat zoiets niet kan :s

Moest het toevallig wel uitkomen 1% kans zou het wel grappig zijn iedereen te laat voor het examen wiskunde op maandag

Edit: * ik zal het maar nowcasten noemen
Alpenweerman
AWM Moderator
Woonplaats: Termen (Wallis, CH)
Berichten: 1295
Lid sinds: 11 okt. 2010
27 november 2010, 16:47 uur | Bericht #167829
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, zaterdag 27 november 2010, 16:40 uur Nieuwe run komt weer binnen

Moet jij niet in bed liggen Jan ????
Beterschap met de griep.

Ciao Johann
Phantasie ist wichtiger als Wissen, denn Wissen ist begrenzt. (Albert Einstein)
Woonplaats: Hoorn
Berichten: 962
Lid sinds: 6 dec. 2009
27 november 2010, 16:47 uur | Bericht #167830
wat kunnen mensen toch apar reageren opdat hun droomscenario niet uitkomt.
vandaar dat ze zeggen dat t weer grillig is en moeilijk te voorspellen.Pin je zelf er dan ook niet zoveel op.

De kaarten lagen er prachtig voor helaas dat t veranderd,maar hoe t 180 graden verandert kan t ook weer 180 graden de andere kant op veranderen.

De winter is nog jong,chill,we krijgen onze portie ng wel
kenny01
Lid
Woonplaats: vlissingen
Berichten: 246
Lid sinds: 14 jan. 2010
27 november 2010, 16:48 uur | Bericht #167831
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, zaterdag 27 november 2010, 16:40 uur Nieuwe run komt weer binnen
ben benieuwd
albundy
Lid
Woonplaats: Rotterdam
Berichten: 13
Lid sinds: 1 aug. 2008
27 november 2010, 16:48 uur | Bericht #167832
Citaat van Richardus, zaterdag 27 november 2010, 15:57 uur :D

Sorry hoor, maar ik word steeds sceptischer over de winterverwachtingen (alle weersverwachtingen eigenlijk). Vorige week werd alles, vorst en sneeuw, al opgeschoven en sneeuw bleef uiteindelijk grotendeels uit. Nu werd afgelopen dagen overal stellig beweerd dat de kou minstens 10 dagen tot 2 week zou aanhouden, en zie nu de temp verwachtingen voor na donderdag...gewoon stijgende lijn. En eerst o zo veel sneeuw(storm) dinsdag/woensdag, dikke chaos, nu is daar het extreme ook al weer vanaf en verplaatst naar laat woensdag of donderdag...

Ik snap dat het weer grillig is en in de situaties van afgelopen week het alle kanten uitkan, maar dan moet ook niemand (ik doel absoluut niet alleen op Jan, ik doel op alle weermannen en model-interpreterenden) zo stellig als laatste week gaan lopen beweren dat het zo en zo gaat. Het komt op langer dan 2-3 dagen vantevoren namelijk vrijwel nooit op die manier uit. En dat gaat het hele jaar door zo, sneeuw of storm, onweer of hitte.

Ik ga niet tot nauwelijks meer letten op de langere termijnverwachtingen, wat eerder voorspellingen te noemen zijn. Dat creëert enkel valse hoop. Ik zie een dag of 2 vantevoren wel hoe het gaat worden, en neem verder elk kaartje en grafiekje van langer dan 3 dagen met een kilo zout.


Ik kan alleen maar zeggen dat ik het er mee eens ben. Ik ben er van de zomer al mee gestopt om mensen op mijn werk en omgeving te vertellen wat er aan komt. In alle gevallen stond ik achteraf compleet voor l.l.

Net als de sneeuw die er nu zou moeten zijn, alle kranten hadden het er over, we konden in het weekend schaatsen of een hoop sneeuw. Ik was vanochtend op een winkelcentrum en hoorde een verkoper zeggen dat hij alle slees en schaatsen uit zijn voorraad deze week had verkocht.

Laten de weermannen en media gewoon per dag de verwachtingen doen of hoogstens 2 want op deze manier doorgaan creëer je een hoop boosheid en wordt er meer er meer lacherig gedaan, lees maar op diverse forums en luister de mensen op straat. Uiteindelijk wordt er niets meer geloofd. | Gewijzigd: 27 november 2010, 16:49 uur, door albundy
Woonplaats: zwolle
Berichten: 226
Lid sinds: 22 jun. 2008
27 november 2010, 16:50 uur | Bericht #167833
We zien wel wat er komt!
En zo niet,dan nieuwe ronde nieuwe kansen,winter begint net!
Alpenweerman
AWM Moderator
Woonplaats: Termen (Wallis, CH)
Berichten: 1295
Lid sinds: 11 okt. 2010
27 november 2010, 16:51 uur | Bericht #167834
Citaat van Love Snow, zaterdag 27 november 2010, 16:45 uur PHAHAHAHA

Op weerplaza voorspellen* ze zondag 05 December 15cm sneeuw voor Gent ^^
Laat me niet lachen die mannen zijn weer bezig met de mensen valse hoop te geven en weer iedereen aan het opfokken om dan uiteindelijk te beseffen dat zoiets niet kan :s
Moest het toevallig wel uitkomen 1% kans zou het wel grappig zijn iedereen te laat voor het examen wiskunde op maandag

Edit: * ik zal het maar nowcasten noemen



Zou echter heel goed kunnen, uitgaande van EC-MOS voor begin volgende week dan kan er in de periode van maandag tot en met woensdag op uitgebreide schaal sneeuw gaan vallen over Belgie en vooral ook zuid en midden Nederland. Lokaal berekend het model 10 tot 20 cm sneeuw. (hope).

Ciao Johann



Phantasie ist wichtiger als Wissen, denn Wissen ist begrenzt. (Albert Einstein)
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.854 topics, welke bij elkaar 448.367 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.581 leden.
Het nieuwste lid is Basic .

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 667 mensen aan het browsen op het forum. 3 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 667, lezen 36 mensen het topic " Het grote onweer kletstopic 2017".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden