Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Clark, IN; Bullitt, KY; Jefferson, KY; Oldham, KY.

19 Apr 2024 06:25:15

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Clark, IN; Floyd, IN; Bullitt, KY; Jefferson, KY; Oldham, KY.

19 Apr 2024 06:10:35

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Breckinridge, KY; Hardin, KY; Meade, KY.

19 Apr 2024 06:10:35

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cleburne, AR; Independence, AR; Stone, AR.

19 Apr 2024 06:10:34

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Independence, AR; Izard, AR; Stone, AR.

19 Apr 2024 05:36:00

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Clark, IN; Crawford, IN; Floyd, IN; Harrison, IN; Orange, IN; Perry, IN; Washington, IN; Meade, KY.

19 Apr 2024 05:35:59

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, IL; Hamilton, IL; Jefferson, IL; Wayne, IL.

19 Apr 2024 03:29:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gallatin, IL; Hamilton, IL; Saline, IL; White, IL; Posey, IN.

19 Apr 2024 03:29:07

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Clay, IN; Daviess, IN; Greene, IN; Knox, IN; Sullivan, IN; Vigo, IN.

19 Apr 2024 03:29:07

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Madison, MO.

19 Apr 2024 03:29:06

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Bollinger, MO.

19 Apr 2024 03:16:35

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Clark, IL; Coles, IL; Crawford, IL; Cumberland, IL; Jasper, IL.

19 Apr 2024 03:16:35

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Llano, TX.

19 Apr 2024 03:16:35

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Edwards, IL; Wabash, IL; White, IL; Gibson, IN; Posey, IN.

19 Apr 2024 03:16:34

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lawrence, IL; Richland, IL.

19 Apr 2024 03:16:34
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Woonplaats: Gouda
Berichten: 976
Lid sinds: 25 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
11 december 2010, 00:27 uur | Bericht #178719
Gouda "Winterse Periode 2010"

Heb maar besloten een foto topic te openen van de winter in Gouda in 2010, de shots die ik heb gemaakt, aangezien dit er ruim 1000 zijn tot nu toe, meeste helaas natuurlijk mislukt (camera, serieus een nieuwe nodig, maar vuurwerk gaat voor), heb ik wel een topic nodig met een algemene titel. Heb Imageshack als tijdelijke bron gebruikt, binnenkort upload ik andere foto's op DeviantART, omdat dit toch wel mijn online save place is. T gaat mij om jullie mening en om het feit dat ik deel, maar als er niks komt, vind ik t ook niet erg. Heb gewoon een plek nodig waar men deze fotokes ziet en dit forum is passend dus. Hier ga ik dan, verwacht niet al teveel, ben namelijk nog maar een amateur, ook al fotografeer ik al 3 jaar.

Foto's krijgen binnenkort dus een andere website, inplaats van Imageshack!

We beginnen met enkele weken geleden, het begon al koud te worden, maar van winter kon je nog niet echt spreken:

Mooie zonsondergang met een beetje mistige omstandigheden. Zon opgang:) Toch samen met Zonsondergang wel een van me favoriete perioden:)

Zie post 2 voor de rest:)
Mijn website: http://www.rfgfotografie.nl. Hier vind u alle foto's die ik maakt omtrent incidenten. Maar ook soms omtrent slecht weer of vliegtuigen terug.
Woonplaats: Gouda
Berichten: 976
Lid sinds: 25 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
11 december 2010, 00:30 uur | Bericht #178720
Op de 23ste begon het toch wel zover te komen, het werd kouder, de luchten werden dreigender:



De rest is in deel 3:) Zeg maar, zo lijkt t alsof er een verhaal vormt:)
Mijn website: http://www.rfgfotografie.nl. Hier vind u alle foto's die ik maakt omtrent incidenten. Maar ook soms omtrent slecht weer of vliegtuigen terug.
Waarom deze advertentie?
Woonplaats: Gouda
Berichten: 976
Lid sinds: 25 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
11 december 2010, 00:33 uur | Bericht #178726
En, 2 dagen later begont het, de sneeuw en soms hagel:) De 25ste was het ondertussen in November:)

De sneeuw effect komt omdat mijn camera op flits mode stond en als er dan dus reflectiepunten zijn, dan kun je deze heel goed zien. Nog geen idee hoe ik dit goed zal kunnen krijgen, zonder flits is in het donker niet te fotograveren!




en weer meer volgt dus:)
Mijn website: http://www.rfgfotografie.nl. Hier vind u alle foto's die ik maakt omtrent incidenten. Maar ook soms omtrent slecht weer of vliegtuigen terug.
Woonplaats: Gouda
Berichten: 976
Lid sinds: 25 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
11 december 2010, 00:37 uur | Bericht #178731
Nou, ondertussen weer 1 a 2 dagen later en er lag volop sneeuw:) Heel leuk:D Mijn hond vond t duidelijk, OK xD


Hij had niet zoveel zin om te poseren in de sneeuw, kun je duidelijk zien xD


Maar even later besloot die toch zin te hebben en z'n tong uit te steken:P
Mijn website: http://www.rfgfotografie.nl. Hier vind u alle foto's die ik maakt omtrent incidenten. Maar ook soms omtrent slecht weer of vliegtuigen terug.
Woonplaats: Gouda
Berichten: 976
Lid sinds: 25 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
11 december 2010, 00:41 uur | Bericht #178733
Toch ging het werk van de hulpdiensten gewoon door, ook al was het glad/koud en winterachtig op de weg:

(Ja ben ook een 112 meldingen fanaat, dit waren 2 politiewagens die duidelijk naar een reanimatie waren gegaan, was 1 minuut later, maar geen ambulance gezien of gehoord, terwijl er normaal 2 of 3 ambu's komen voor zo'n melding)


Mijn website: http://www.rfgfotografie.nl. Hier vind u alle foto's die ik maakt omtrent incidenten. Maar ook soms omtrent slecht weer of vliegtuigen terug.
Woonplaats: Gouda
Berichten: 976
Lid sinds: 25 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
11 december 2010, 00:50 uur | Bericht #178735
Heb nog veel meer foto's, maar het is half 1 in de nacht, dus, deze echt allemaal nu uploaden is echt zeer veel werk, zeker als ik ze binnenkort toch allemaal ergens anders upload. Foto's van de eerste week van december na de 2de.



We hadden de Kerstboom van verleden jaar in de tuin gezet:) Jaartje later sneeuwt die weer onder xD



Op een gegeven moment sneeuwde het de hele dag en behoorlijk hard, dat het aantal cm sneeuw snel toenam:)



Maar zelfs met dit weer, moet natuurlijk de hond wel uitgelaten worden. Zusje hield hem even vast:)



En toen was het moment om te meten, wel op een foute plek, want t was op een prullenbak, dus vertrouwbaar is het niet echt, maar, behoorlijk wat sneeuw is er wel gevallen:D
Mijn website: http://www.rfgfotografie.nl. Hier vind u alle foto's die ik maakt omtrent incidenten. Maar ook soms omtrent slecht weer of vliegtuigen terug.
Woonplaats: Gouda
Berichten: 976
Lid sinds: 25 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
11 december 2010, 00:53 uur | Bericht #178736
Dus, meer gaat er volgen:) | Gewijzigd: 11 december 2010, 00:55 uur, door Herdervriend
Mijn website: http://www.rfgfotografie.nl. Hier vind u alle foto's die ik maakt omtrent incidenten. Maar ook soms omtrent slecht weer of vliegtuigen terug.
Rutte31
Lid
Woonplaats: Gouda
Berichten: 2421
Lid sinds: 26 jul. 2008
11 december 2010, 04:44 uur | Bericht #178755
Leuke foto's en een prachtige viervoeter!
densta
Lid
Woonplaats:
Berichten: 267
Lid sinds: 2 jun. 2008
11 december 2010, 09:20 uur | Bericht #178776
leuke foto's. ook die van de hond. ook al heeft hij/zei geen zin in foto sessie
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.849 topics, welke bij elkaar 448.358 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.576 leden.
Het nieuwste lid is Jeffrey bunk .

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 137 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 137, lezen 2 mensen het topic "Zomerverwachting Europa 2013 (Algemeen)".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden