Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Bowie, TX; Morris, TX; Red River, TX; Titus, TX.

27 Apr 2024 03:46:57

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Clarke, IA; Ringgold, IA; Union, IA.

27 Apr 2024 03:46:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cleburne, AR; Independence, AR; Jackson, AR; Prairie, AR; White, AR; Woodruff, AR.

27 Apr 2024 03:46:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Independence, AR; Jackson, AR; White, AR; Woodruff, AR.

27 Apr 2024 03:46:56

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Clarke, IA; Lucas, IA; Marion, IA; Warren, IA.

27 Apr 2024 03:46:56

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Nodaway, MO; Worth, MO.

27 Apr 2024 03:05:09

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Adams, IA; Ringgold, IA; Taylor, IA; Union, IA.

27 Apr 2024 03:05:08

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Clarke, IA; Decatur, IA; Ringgold, IA; Union, IA.

27 Apr 2024 03:05:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Buena Vista, IA.

27 Apr 2024 03:05:08

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Madison, IA; Warren, IA.

27 Apr 2024 03:05:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Audubon, IA; Calhoun, IA; Carroll, IA; Crawford, IA; Greene, IA; Pocahontas, IA; Sac, IA; Webster, IA.

27 Apr 2024 03:05:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Bowie, TX; Camp, TX; Cass, TX; Morris, TX; Titus, TX.

27 Apr 2024 03:05:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Camp, TX; Franklin, TX; Morris, TX; Titus, TX; Wood, TX.

27 Apr 2024 03:05:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lonoke, AR; Prairie, AR; White, AR.

27 Apr 2024 03:05:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Douglas, CO; Jefferson, CO.

27 Apr 2024 03:05:08
Actueel
1 / 4

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
14 december 2010, 08:07 uur | Bericht #180556
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, dinsdag 14 december 2010, 8:01 uur Hier nog een deeltje der van, komt in de lijn der verwachting met wat wij heel de week al roepen:

Een hoogtelaag trekt vanaf Spitsbergen naar Engeland. Dit laag is gevuld met koude lucht. Ook aan de grond trekt een laag mee. De bijbehorende occluderende frontale zone trekt donderdag over ons land met substantiele (winterse) neerslag. In het westen is het eerst regen, overgaand in (natte) sneeuw. Landinwaarts sneeuwt het vanaf het begin. Langs de oostgrens kan derhalve zo'n 10 cm sneeuw vallen. Dit zit al dagen consistent in de uitvoer. Als de frontale zone gepasseerd is dan krijgen we te maken met een straffe noordelijke stroming van arctische lucht met sneeuwbuien. In het weekend trekt het laag wat zuidwestwaarts waardoor de stroming even oostelijk wordt en het weerbeeld wat rustiger.

Dit is duidelijk inderdaad, hoe de pluim ook mag springen aan het eind van de periode steeds, de info hierboven komt steeds weer terug, erg consistent dus, daarover maak ik me geen zorgen. Komt wel goed!
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
14 december 2010, 08:09 uur | Bericht #180557
Citaat van zwoof, dinsdag 14 december 2010, 7:59 uur Ja haha! Ging vorig jaar ook steeds zo. Ze zijn in de war geraakt van de laatse 2 pluimen. Wij wisten het hier al en het KNMI moet er eerst weer over nadenken. Het KNMI is zo voorspelbaar.
Voorspelbaar in het onvoorspelbaar zijn!
Waarom deze advertentie?
Woonplaats: Vianen
Berichten: 705
Lid sinds: 8 jul. 2010
14 december 2010, 08:20 uur | Bericht #180558
Hier word ik blij van:
(t/m dinsdag ochtend)

174_24.gif
My new website! / Mijn twitter
Erico007
Lid
Woonplaats: Varsseveld
Berichten: 49
Lid sinds: 13 dec. 2010
14 december 2010, 08:30 uur | Bericht #180559
vanmorgen -11.6 en nu nog steeds rond de -8, heerlijk laagje sneeuw van ca 5 cm hier, grauw buiten, laat maar komen die sneeuwbom donderdag, lijkt me gek dat dat hier in de Achterhoek als regen gaat vallen.

Jeroen71
Lid
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Berichten: 932
Lid sinds: 30 aug. 2008
14 december 2010, 08:30 uur | Bericht #180560
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, dinsdag 14 december 2010, 8:01 uur Hier nog een deeltje der van, komt in de lijn der verwachting met wat wij heel de week al roepen:

Een hoogtelaag trekt vanaf Spitsbergen naar Engeland. Dit laag is gevuld met koude lucht. Ook aan de grond trekt een laag mee. De bijbehorende occluderende frontale zone trekt donderdag over ons land met substantiele (winterse) neerslag. In het westen is het eerst regen, overgaand in (natte) sneeuw. Landinwaarts sneeuwt het vanaf het begin. Langs de oostgrens kan derhalve zo'n 10 cm sneeuw vallen. Dit zit al dagen consistent in de uitvoer. Als de frontale zone gepasseerd is dan krijgen we te maken met een straffe noordelijke stroming van arctische lucht met sneeuwbuien. In het weekend trekt het laag wat zuidwestwaarts waardoor de stroming even oostelijk wordt en het weerbeeld wat rustiger.


Misschien een overbodige vraag maar hoop toch wel dat dat het geen natte sneeuw wordt
in het westen maar droge sneeuw?
Zynex
Lid
Woonplaats: Heiloo
Berichten: 328
Lid sinds: 22 nov. 2010
14 december 2010, 08:34 uur | Bericht #180561
Citaat van Johann, maandag 13 december 2010, 22:21 uur Moet je ff hier naar Zwitserland komen...
Momenteel koudste plekje van Europa Glattalp (1850 meter) met een tact van - 31 °C
Tendens snel verder zakkend, ben benieuwd of de -40 °C geknakt gaan worden !

Ciao Johann


ben van de kerst in Val thorens geweest vorig jaar.. Daar was het een mooie -28 overdag met windstoten van dik
100km/ph toen zijn de liften ook maar dicht gegaan. ( gevoels temp van zeker -40 denk ik ).
ook wel is in Ladis-Fiss een mooie -32 gehad dus ik weet hoe het voelt haha.
Woonplaats: Renkum (tussen wageningen en arnhem)
Berichten: 158
Lid sinds: 30 nov. 2010
14 december 2010, 08:35 uur | Bericht #180563
Voorspelling van meteogelderland.nl

KOMENDE DAGEN:
Woensdag vallen er in het westen enkele buien maar in Gelderland blijft het overdag vrijwel droog. Naast wolkenvelden schijnt ook af en toe de zon. Het kwik ligt in de middag net boven het vriespunt. In de nacht naar donderdag gaat het weer vriezen. Het koelt begin van de nacht af naar -4 graden. In de loop van de nacht wordt de bewolking dikker en gaat het sneeuwen. De temperatuur loopt op naar 1 tot 2 graden als de dag aanbreekt. De sneeuw gaat over in natte sneeuw en in later in de ochtend over in regen. Ook ’s middags valt er regen en mogelijk later weer (natte)sneeuw. Bij een stevige westenwind wordt het met 2 tot 4 graden minder koud. In de avond vriest het weer en kan het glad worden. In de nacht naar vrijdag kan nog wat winterse neerslag vallen. Vrijdag trekt de storing weg en blijft het droog. In het weekend blijft het droog. De maxima liggen rond het vriespunt en ’s nachts vriest het licht tot matig vorst.


Dus eerst sneeuw, dan natte sneeuw, dan regen en dan weer sneeuw? dat wordt één grote soepsooi wat gaat opvriezen
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
14 december 2010, 08:39 uur | Bericht #180565
Citaat van vivalavida, dinsdag 14 december 2010, 8:35 uur Dus eerst sneeuw, dan natte sneeuw, dan regen en dan weer sneeuw? dat wordt één grote soepsooi wat gaat opvriezen

Geloof daar maar niet al te veel van, copy cat van KNMI op basis van de verwachting gisteren.
Woonplaats: Renkum (tussen wageningen en arnhem)
Berichten: 158
Lid sinds: 30 nov. 2010
14 december 2010, 08:41 uur | Bericht #180566
Oke, vond het al een erg vage verwachting. Zo van; alles kan gebeuren dus dat zetten we er dan ook maar in.
Ik blijf gewoon goede hoop houden aan de hand van die positieve runs.
Woonplaats: Koekelare, West-Vlaanderen https://twitter.com/BartStandaert
Berichten: 2744
Lid sinds: 15 jun. 2007
14 december 2010, 08:45 uur | Bericht #180567
Nieuwste neerslagrun van GFS-00. Ook terug te vinden op de beginpagina van dit topic

BartS
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
14 december 2010, 08:45 uur | Bericht #180568
Citaat van vivalavida, dinsdag 14 december 2010, 8:41 uur Oke, vond het al een erg vage verwachting. Zo van; alles kan gebeuren dus dat zetten we er dan ook maar in.
Ik blijf gewoon goede hoop houden aan de hand van die positieve runs.


Lees enkele post van mij even terug, dat schetst een goed beeld van de verwachting die wij ook in het begin van de week gemaakt hebben, oostelijk deel gewoon sneeuw en het westen regen overgaand in sneeuw
vliegje
Lid
Woonplaats: winterswijk
Berichten: 125
Lid sinds: 26 jul. 2006
14 december 2010, 08:59 uur | Bericht #180569
Het zal ongetwijfeld ergens staan (weet het zeker heb het gezien).
Ik kan ze niet terug vinden.
Maar wat beteken die witte en grijze rondjes ook alweer.
Woonplaats: Renkum (tussen wageningen en arnhem)
Berichten: 158
Lid sinds: 30 nov. 2010
14 december 2010, 09:00 uur | Bericht #180570
Ja had ik al wel gelezen hoor Maar ik was inderdaad benieuwd wat jullie van die voorspelling vonden. Ik lees iedere dag alle pagina's terug, en het blijkt in die korte tijd dat ik hier nu zit dat jij (jullie) het vaak bij het rechte eind hebben.
Woonplaats: Almere
Berichten: 113
Lid sinds: 20 aug. 2009
14 december 2010, 09:01 uur | Bericht #180571
Citaat van vliegje, dinsdag 14 december 2010, 8:59 uur Het zal ongetwijfeld ergens staan (weet het zeker heb het gezien).
Ik kan ze niet terug vinden.
Maar wat beteken die witte en grijze rondjes ook alweer.


Bewolking

Hier staat een uitleg:

http://vakman.weerdirect.nl/gfs/frame/rart_frame.htm
*** Shine on you crazy Diamond***
JPP
Lid
Woonplaats: Workum
Berichten: 502
Lid sinds: 2 jan. 2009
14 december 2010, 09:10 uur | Bericht #180573
Zeist - 14 december 2010 - Een vrij zonnige en droge dag staat er vandaag op het programma. Alleen in de kustgebieden is er kans op een (winterse) bui. Door de noordoostenwind is het wel koud, in het oosten blijft het kwik steken bij -2 graden, in het westen wordt het vandaag +2 graden.


Vandaag verloopt de dag vrijwel droog en zo nu en dan zijn er zonnige perioden. Alleen in de kustgebieden is er kans op een winterse bui. Verder staat er vandaag een zwakke tot matige noordoostenwind, welke langs de Waddenkust vrij krachtig kan zijn. Door deze frisse wind blijft het overdag koud. In het westen liggen de maxima net boven het vriespunt, in het oosten vriest het de hele dag licht.
@ weeronline, gaat ook voor (landelijke) sneeuw op donderdag

In de loop van de avond draait de wind naar het noordwesten en in de nacht blijft er langs de kust kans op een winterse bui. Landinwaarts is het vrij helder en droog. De minimumtemperatuur komt uit rond -6 graden in het binnenland en tussen 0 en -4 graden in de kustprovincies.

Morgen verloopt de dag wisselend bewolkt met hier en daar (winterse) buien. De kans op een bui is opnieuw het grootst in de kustgebieden. De maxima liggen enkele graden onder het vriespunt in het oosten en rond of net boven het vriespunt in de kustgebieden.

Donderdag lijkt het land weer compleet wit te worden. Er trekt een actieve storing over het land. Donderdagochtend kan de neerslag een mengvorm zijn van regen en (natte) sneeuw. In de loop van de dag gaat de neerslag over in droge sneeuw en kunnen de hoeveelheden flink oplopen.

Na donderdag blijft de kans op winterse buien bestaan. De maxima liggen daarbij rond het vriespunt.

Auteur: Marie-Jette Wierbos - 14 december 2010 - 01:00
albov
Lid
Woonplaats: Delfzijl
Berichten: 54
Lid sinds: 23 nov. 2010
14 december 2010, 09:15 uur | Bericht #180574
Citaat van Sneeuwfreaky, dinsdag 14 december 2010, 0:26 uur Goedeavond.

Ik woon in tjuchem 1km vanaf delfzijl.
Ze hebben het steeds over het oosten, valt delfzijl daar ook nog een beetje onder ?
of is dit toch echt het noorden?


Is Tjuchem sinds kort misschien verplaatst?
Ik woon mijn hele leven al in Delfzijl en Tjuchem ligt nog altijd ongeveer 13 km vanaf Delfzijl.
Kun je dit ook even in je profiel wijzigen?
Tjuchem ligt dus in het noord oosten van Nederland. | Gewijzigd: 14 december 2010, 09:16 uur, door albov
Joris1944
Lid
Woonplaats: Veghel
Berichten: 20
Lid sinds: 27 jan. 2010
14 december 2010, 09:19 uur | Bericht #180575
Even een vraagje over de neerslag in de eerste uren van donderdag. Volgens de GFS temperatuurkaart ligt de temperatuur in het oosten op / rond het vriespunt. Toch geeft de GFS neerslag geen ijzel aan. Gezien het feit dat de temperatuur zo laag is en het dan al een paar dagen gevroren heeft zou je toch verwachten dat er in eerste instantie ijzel ontstaat. Of maak ik nu een denkfout?
Anko
Lid
Woonplaats:
Berichten: 407
Lid sinds: 19 dec. 2009
14 december 2010, 09:20 uur | Bericht #180576
Stop de persen.... Lees ik dit goed?

Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, dinsdag 14 december 2010, 8:01 uur Hier nog een deeltje der van, komt in de lijn der verwachting met wat wij heel de week al roepen:

Een hoogtelaag trekt vanaf Spitsbergen naar Engeland. Dit laag is gevuld met koude lucht. Ook aan de grond trekt een laag mee. De bijbehorende occluderende frontale zone trekt donderdag over ons land met substantiele (winterse) neerslag. In het westen is het eerst regen, overgaand in (natte) sneeuw. Landinwaarts sneeuwt het vanaf het begin. Langs de oostgrens kan derhalve zo'n 10 cm sneeuw vallen. Dit zit al dagen consistent in de uitvoer. Als de frontale zone gepasseerd is dan krijgen we te maken met een straffe noordelijke stroming van arctische lucht met sneeuwbuien. In het weekend trekt het laag wat zuidwestwaarts waardoor de stroming even oostelijk wordt en het weerbeeld wat rustiger.


Donderdag krijgen we die "sneeuwdump", en als die gepasseerd is krijgen we een nieuwe stroming met arctische lucht gevuld met nog meer sneeuwbuien?
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
14 december 2010, 09:20 uur | Bericht #180577
Dit topic gaat op slot, we gaan verder in deel 14 http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=22524

Even een kleine vermelding, onweer-online breekt record na record en daarvoor willen wij iedereen bedanken die daar een steentje aan bij draagt. We hopen nu dat we de 6000 leden gaan halen voor het einde van het jaar.
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.364 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 240 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 240, lezen 2 mensen het topic "Winter 2010 discussietopic deel 6".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden