Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Aiken, SC; Lexington, SC; Richland, SC; Saluda, SC.

19 Apr 2024 16:12:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Aiken, SC; Edgefield, SC; Lexington, SC; Richland, SC; Saluda, SC.

19 Apr 2024 15:38:36

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Winston, AL.

19 Apr 2024 14:26:15

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Colbert, AL; Franklin, AL; Lawrence, AL.

19 Apr 2024 12:59:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Colbert, AL; Franklin, AL; Lauderdale, AL.

19 Apr 2024 12:35:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Grant, AR; Jefferson, AR.

19 Apr 2024 09:45:24

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jefferson, AR; Lonoke, AR; Pulaski, AR; Saline, AR.

19 Apr 2024 08:41:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alexander, IL; Johnson, IL; Pulaski, IL; Union, IL.

19 Apr 2024 08:34:22

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Maries, MO; Phelps, MO; Pulaski, MO.

19 Apr 2024 08:34:22

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Attala, MS; Leake, MS; Madison, MS.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lincoln, MO.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Greene, IL.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Calhoun, IL; Lincoln, MO.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Scott, IL.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lincoln, MO; Warren, MO.

19 Apr 2024 08:34:21
Actueel
1 / 4

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
pyro
Lid
Woonplaats: Utrecht
Berichten: 721
Lid sinds: 11 jul. 2010
16 december 2010, 23:29 uur | Bericht #184199
Beste Jan, moderators en bezoekers

Maybe is het leuk/handig als er 1 topic komt waar jan en een klein geselecteerd stel hun bevindingen met kaartjes in een topic plaatsen waar anderen geen reacties kunnen plaatsen.
Zo is het heel relaxed om de laatste kaartjes, grafiekjes, en tussentijdse voorspellingen te bekijken.

Niet als een nieuwe topic, maar als een extra topic.

Bijvoorbeeld: jan plaats een grafiekje in het winterdiscussie topic waar wij allen op kunnen reageren en debaten enzo. En daarnaast ook nog ff datzelfde bericht in de gesloten topic. In die topic kan iedereen dan lekker easy het laatste nieuws lezen van het geselecteerde stel die meer weer-inzicht dan de gemiddelde bezoeker hebben.

Just an idea.
Ook kan ik mij voorstellen dat jullie het allen al druk genoeg hebben met het draaien van deze coole site.

vriendelijke groet, Roald
Volg pyropix stormchase videos op http://www.facebook.com/pyropixvideos
Woonplaats:
Berichten: 337
Lid sinds: 29 jul. 2010
17 december 2010, 00:04 uur | Bericht #184230
Lijkt me eigenlijk een best goed idee!
Waarom deze advertentie?
pyro
Lid
Woonplaats: Utrecht
Berichten: 721
Lid sinds: 11 jul. 2010
17 december 2010, 01:11 uur | Bericht #184263
ja toch!?
-En we kunnen zelf lekker gissen en posten over de inhoud en elkaars ideeen in de wintertopic.
-En er is ook een plek waar we overzichtelijk het laatste deskundige nieuws kunnen checken
Volg pyropix stormchase videos op http://www.facebook.com/pyropixvideos
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
17 december 2010, 01:18 uur | Bericht #184271
Ik vind dit ook een goed idee!

Als inderdaad het normale 'lopende' topic hetzelfde blijft. En dan de nieuwe die daarnaast parallel draait, met alleen de info door de deskundigen, dan is het echt een top-idee wat mij betreft. Of het voor degene die het moeten bijhouden ook handig is is een tweede, maar voor de lezers / bezoekers kan het wel eens een uitkomst zijn om snel de juiste en laatste info te verkrijgen.
Romani
Lid
Woonplaats: Den Haag (Wateringseveld)
Berichten: 1328
Lid sinds: 26 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
17 december 2010, 01:27 uur | Bericht #184276
Strak plan..!!, wordt er een beetje moe van dat iedereen ineens kaartjes plaatst, en complete vooruitzichten op zit te tikken zonder zichtbaar medewerker te zijn maar gewoon member

Dat er gepraat wordt (zinnig of onzinnig) boeit me niet zo, daar doe ik zelf ook aan mee namelijk, maar ik tel onderhand ineens 10-15 mensen die ineens voorspellingen en kaarten plaatsen, erg onoverzichtelijk.
Volgens mij was dat tegen de regels, of ik heb iets gemist de laatste maanden... | Gewijzigd: 17 december 2010, 01:31 uur, door Romani
Like a drifter twister i was born to walk alone2e plaats fotowedstrijd week 31
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
17 december 2010, 07:47 uur | Bericht #184344
Hier hebben we het al vaak over gehad, als mensen nu ook on topic blijven dan valt het allemaal wel mee. Iedereen staat vrij om kaartjes te plaatsen
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.850 topics, welke bij elkaar 448.360 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.578 leden.
Het nieuwste lid is NightFoxy.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 1015 mensen aan het browsen op het forum. 3 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 1015, lezen 10 mensen het topic "Winter discussietopic 2022-2023".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden