Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Ellis, OK; Harper, OK; Woodward, OK.

16 May 2024 02:01:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cowley, KS; Sumner, KS.

16 May 2024 02:01:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Ellis, OK; Roger Mills, OK; Woodward, OK.

16 May 2024 02:01:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Carson, TX; Gray, TX; Hemphill, TX; Hutchinson, TX; Roberts, TX; Wheeler, TX.

16 May 2024 01:45:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Butler, KS; Cowley, KS; Sedgwick, KS; Sumner, KS.

16 May 2024 01:45:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Baca, CO; Bent, CO; Las Animas, CO.

16 May 2024 01:45:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Grant, OK; Kay, OK.

16 May 2024 01:45:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Sampson, NC.

16 May 2024 01:45:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hemphill, TX.

16 May 2024 01:45:41

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hansford, TX; Hutchinson, TX; Moore, TX; Sherman, TX.

16 May 2024 01:26:24

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Carteret, NC; Onslow, NC.

16 May 2024 01:24:53

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Georgetown, SC.

16 May 2024 01:24:53

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Horry, SC.

16 May 2024 01:13:49

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hansford, TX; Hartley, TX; Hutchinson, TX; Moore, TX; Sherman, TX.

16 May 2024 01:13:49

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Sumner, KS.

16 May 2024 01:13:48
Actueel
1 / 4

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Mauriceb
AWM Weerman
Woonplaats: Pijnacker
Berichten: 362
Lid sinds: 15 jul. 2010
2 januari 2011, 12:23 uur | Bericht #201869
Om te zeggen dat het nu al over is is inderdaad roepen om maar wat te roepen. Logischerwijs als de winter net is begonnen hoeft een normale wintertemp niet te betekenen dat het over is. Dan kans is veel groter dat de vorst er op termijn weer inkomt.
De modellen hebben gewoon moeite met deze winter en de winter van vorig jaar omdat nu eenmaal die berekeningen rekening houden met het verleden. Deze koude inmiddels afgelopen december gaat ons zeker helpen met de aankomende maanden.Een wat 'warmere' periode na een lange koude periode is vrij normaal. Als de drukverdeling zich weer goed positioneerd dan is het binnen no time weer berekoud hier.
Wildernessguide and owner of Survking.nl
MaikelNL
Lid
Woonplaats: Berkelland
Berichten: 332
Lid sinds: 13 dec. 2010
2 januari 2011, 12:31 uur | Bericht #201870
Om nu al te zeggen dat de winter af is gelopen is vroeg.

Hier zie je dat een hoge druk gebied de warme lucht naar Nederland blaast.




Als dat gebied weg is, dan krijgen we vast wel weer de koude lucht.
Waarom deze advertentie?
froukje
Lid
Woonplaats: Grootegast
Berichten: 103
Lid sinds: 28 jul. 2006
2 januari 2011, 12:38 uur | Bericht #201871
Het leukste vind ik dat we het gewoon niet weten!!!! Misschien krijgen de pessimisten onder ons wel gelijk, maar om nu te gaan roepen dat het voorbij is; vind ik gewoon erg lachwekkend!!!
Ik hoop dat de winter straks weer volop terugslaat en let maar op mn woorden, als dat gebeurt hebben we eind januari, begin februari een elfstedentocht!!!!! Duimen dus met z'n allen!!!!!!!
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
2 januari 2011, 12:42 uur | Bericht #201872
Iedere goede winter kent een slechtere periode
Woonplaats: Harderwijk
Berichten: 88
Lid sinds: 10 jan. 2010
2 januari 2011, 12:54 uur | Bericht #201875
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, zondag 2 januari 2011, 12:42 uur Iedere goede winter kent een slechtere periode

Sjee, dat is een diepzinnige Jan.. maar een ware, dus weer of geen weer.. er is altijd weer weer
"All of us could take a lesson from the weather, its pays no attention to criticism"
Shadow112
Lid
Woonplaats: Hasselt (ov)
Berichten: 1660
Lid sinds: 22 nov. 2010
2 januari 2011, 13:08 uur | Bericht #201876
Nog de beste wensen voor de o-o'ers !

Stukje knmi.

Op en top winter was het ook al vroeg in 1965, toen het vanaf 11 november twee weken vroor. In het noorden bleef het toen op acht dagen de hele dag vriezen. Eelde noteerde op 16 november -13,3 graden, de laagste temperatuur voor half november. Bijzonder was de kou in 1980: op 3 november bleef het vrijwel overal de hele dag 1 tot 2 graden vriezen. Dat was zo vroeg in het seizoen niet eerder voorgekomen. Na enkele dagen kwam met sneeuw (15 centimeter) kwam echter weer snel een einde aan de vorst.

Ook in 1985 viel de winter vroeg in. In Zuid-Limburg kwam de temperatuur toen in november op 20 dagen onder nul en op 5 dagen bleef het ook overdag vriezen. Op 19 en 20 november 1985 vroor het de hele dag zeker 3 graden. Die maand viel in ons land op 15 dagen sneeuw en eind november lag de sneeuw in Friesland ongeveer 15 centimeter dik.

Bijzonder was de winter in 1890, dankzij het boek van Herman de Man bekend als "de barre winter van negentig". De kou sloeg al in de tweede helft van november toe. Aan het eind van die maand bleef het in Utrecht twee dagen achtereen overdag 7 graden vriezen en 's nachts vroor het 10 tot 13 graden. Daarna volgde een zeer koude december. De winter van 1890 is één van de weinige vroeg begonnen winters die tot een strenge winter zou uitgroeien.

In de meeste jaren met vroege vorst was de kou weer snel voorbij en werd het uiteindelijk zelfs een zachte winter. Onze voorouders brachten dat eeuwen geleden al onder woorden: zwaait de winter in november al zijn staf, zijn rijk vindt vroeg het graf.

Succes met de discussie
Mijn Twitter Ipsa scientia potestas est
marcbb
Lid
Woonplaats: Heerlen (Zuid Limburg)
Berichten: 216
Lid sinds: 6 dec. 2010
2 januari 2011, 13:08 uur | Bericht #201877
Hele lichte sneeuwval in Heerlen bij een temp van +1.5
tdv
Lid
Woonplaats: Haarlem
Berichten: 748
Lid sinds: 13 feb. 2010
2 januari 2011, 13:11 uur | Bericht #201879
weer spreuk van december;;

december sneeuw, veel en lang,
dat maakt de klaver nog niet bang!
Woonplaats: Smilde, Drenthe
Berichten: 1662
Lid sinds: 21 apr. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
2 januari 2011, 13:12 uur | Bericht #201880
Het winterse gevoel dendert bij mij wel voort, deed vanmorgen de gordijnen los en het sneeuwde gewoon
Heb een paar dagen het topic niet gevolgd en heb ook geen zin om 30+ pagina's door te bladeren. Dus stel hier gewoon maar de vraag: hoe staat het met de winter in de aankomende dagen/week?? Blijven we deze dooi houden of ligt er op de langere termijn wel weer vorst (overdag) in het verschiet??
Shadow112
Lid
Woonplaats: Hasselt (ov)
Berichten: 1660
Lid sinds: 22 nov. 2010
2 januari 2011, 13:16 uur | Bericht #201881
Na het "negatieve"verhaal van het knmi nog een kort positief stukje wintergeschiedenis.
--------------------

"Toch lijkt het erop dat, als we het totale groepje van zestien winters bezien, de winterliefhebber niet hoeft te vrezen dat we het allemaal nu al gehad hebben. Vijf winters verliepen in totaal ‘gemiddeld’ qua vorstproductie, en zeven winters, bijna de helft dus, verliepen kouder. Sterker nog, deze zeven winters leverden allemaal méér Hellmannpunten op dan de afgelopen winter, die bepaald niet zacht was, lang duurde en sneeuwrijk verliep. De topper is natuurlijk de koudste winter van de vorige eeuw, die van 1963, die op 5 december 1962 al tot een Hellmanngetal van 18,3 punten was gevorderd. Het zouden er uiteindelijk 345,9 worden…

Kortom, de weerspreuk klopt vaker niet dan wel en zou beter kunnen luiden: ‘Zwaait Thialf al vroeg zijn staf, ook daarna wacht hij zijn kansen af!

Bronnen: Meteo Consult, KNMI, eigen archief, ‘De barre winter van negentig’ van Hans de Jong, ‘Bar en boos, zeven eeuwen winterweer in de Lage Landen’ van J. Buisman." | Gewijzigd: 2 januari 2011, 13:18 uur, door Shadow112
Mijn Twitter Ipsa scientia potestas est
vdweste
Lid
Woonplaats: Eindhoven
Berichten: 355
Lid sinds: 12 feb. 2010
2 januari 2011, 13:24 uur | Bericht #201882
Citaat van Shadow112, zondag 2 januari 2011, 13:16 uur Na het "negatieve"verhaal van het knmi nog een kort positief stukje wintergeschiedenis.
--------------------


Oftewel: het is gewoon totáal onvoorspelbaar en het kan nog alle kanten op.
cvandijk
Lid
Woonplaats: Borger (Dr)
Berichten: 283
Lid sinds: 29 jan. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
2 januari 2011, 13:26 uur | Bericht #201883
Nu de winter een adempauze lijkt te nemen, zie ik op dit forum de "einde winter" reacties voorbij flitsen. Maar is de winter ten einde? Zoals Jan van Ooijen terecht opmerkt hebben we nog twee wintermaanden voor de boeg.
Kijkende naar de laatste GFS-run (02-01-2011 06H) merk ik op, dat GFS, i.t.t. voor de Kerst, vaker voor een warmere oplossing kiest. Wat mij vooral opvalt, is dat de meandering in de straalstroom eind deze week een veel minder wordt. Tevens neemt de straalstroom een positie in rond de 50e NB-graad.

jetstream_2_1_2011.JPG

Ook de luchtdrukverdeling op de Atlantische Oceaan is aan het veranderen. Was er weken lang sprake van de hoge druk blokkade, deze lijkt eind deze week doorbroken te worden.

luchtdruk_500_2_11_2011.JPG
luchtdruk_grond_2_11_2011_di.JPG

Ook op het 500mb vlak zie ik eind deze week het Azoren-hoog weer duidelijk op de kaart en met lage druk rond IJsland.

luchtdruk_500_2_11_2011.JPG

Kortom, het wordt zeer interessant deze week. Ik verwacht een duidelijke zachtere periode in deze winter. Mijn verwachting is gebaseerd op de laatste GFS-run; het kan zijn dat de 12H run weer een kouder scenario laat zien. Ik ben benieuwd.
jones
Lid
Woonplaats: Baal (Tremelo, Belgie)
Berichten: 1864
Lid sinds: 26 jul. 2008
2 januari 2011, 13:28 uur | Bericht #201884
@ the weather outlook (voor UK)

1/1 to 7/1
A mostly dry and rather chilly start is likely with overnight frost in places. Turning unsettled as the week progresses, with an increasing risk of showers or longer spells of rain, sleet and snow in many parts of the country. Most of the snow is likely to be north of London, with rain more likely to the south. Remaining generally cold, although perhaps less cold in the south at times.
8/1 to 14/1
A cold start to the week is likely, but milder weather with rain is likely to push across the UK from the west during the middle part of the forecast period. The second half of the period is likely to be rather unsettled with showers or longer spells of rain, but some brighter intervals too. Temperatures becoming close to, or slightly above the seasonal average.
15/1 to 21/1
During the week drier and colder weather is expected to return, especially in the south and east. An increasing risk of overnight frost towards the end of the forecast period.
22/1 to 31/1
Mostly cold weather is expected, with widespread overnight frost. Possibly less cold at times in the west and north west with outbreaks of rain. In eastern and possibly central parts, some snow is likely.
Onweersdagen 2012 : 2 Onweersdagen in het geheugen: 2 juni 2008, 26 mei 2009, 7 oktober 2009, 10 en 14 juli 2010, 28 juni 2011, 23 augustus 2011
Woonplaats:
Berichten: 4905
Lid sinds: 16 jun. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
2 januari 2011, 13:30 uur | Bericht #201887
Bij alle weerkenners bekend : Hans de Jong

IN MEMORIAM WEERMAN HANS DE JONG

Er is een ‘groot weerman’ heengegaan. Op de laatste dag van 2010 is tijdens de ochtend in alle rust het boegbeeld van de Nederlandse ‘amateurmeteorologen’, Hans de Jong uit het Friese Gorredijk, overleden. Hans werd geboren op 3 mei 1921 in Kortezwaag, dat tegenwoordig deel uitmaakt van het dorpsgebied Gorredijk. Samen met zijn gewaardeerde collega Jan Pelleboer uit het Drentse Paterswolde, die in juli 1992 uit het leven werd weggerukt, stond Hans in de jaren vijftig aan de wieg van de popularisering van het weerbericht. Tot voorbij de oorlog was de weerberichtgeving hoofdzakelijk in handen van het destijds tamelijk formele KNMI.

Hans’ interesse in het weer was al op jonge leeftijd gewekt. Zijn regenmeter stond, wegens ruimtegebrek, niet in de tuin van z’n ouders maar bij z’n grootouders (‘ús pake syn tún’). Zijn moeder droeg de achternaam De Bildt en toen Hans z’n stukjes in de krant(en) begonnen te verschijnen, sprak men in Kortezwaag al vrij snel over het ‘kleine De Bildt’ naast het ‘grote De Bilt’.
In de oorlogsjaren begon Hans het weergebeuren systematisch in journaalvorm bij te houden. Een groot gemis was echter dat tijdens de bezettingstijd de ‘Dagelijkse weeroverzichten van het KNMI’ niet meer werden gepubliceerd. “De vijand luisterde immers mee” werd gezegd. Tussen ‘weergezinden’ bestond echter sterk de behoefte om contacten uit te wisselen. Zodoende kwam Hans onder meer in contact met beroepsmeteoroloog en voormalig KNMI directeur E. van Everdingen. Van Everdingen organiseerde, vanwege het niet meer verschijnen van het ‘Maandelijks Overzicht der Weersgesteldheid in Nederland’, zelf een uitgave op basis van gegevens van Amersfoort (waar Van Everdingen woonde), Maastricht (de heer Kemp) en Kortezwaag.

Ondertussen ging Hans in de loop van de Tweede Wereldoorlog aan de slag als onderwijzer bij het lager onderwijs. Voor dat beroep was hij immers opgeleid. Zijn ambities voor het weer bleven echter groeien. In 1946 nam het Gorredijkster weekblad ‘De Woudklank’ als eerste krant een maandelijks weerbericht van Hans op. Verder bouwde Hans gestaag aan een net van waarnemers. Eerst vooral uit Friesland en later ook uit andere provincies. Zelf ben ik vanaf oktober 1974 deel gaan uitmaken van het meetnet.
Op 22 april 1952 beleefde Hans zijn eerste uitzending voor TV bij de VPRO en in snel tempo vonden zijn deskundige en met heerlijke anekdoten doorspekte weerberichten gretig aftrek bij een groeiend aantal kranten. Na ‘De Woudklank’ volgde vrij snel het dagblad ‘Heerenveense Koerier’ en later ‘De Waarheid’ en het ‘Vrije Volk’. Ook de ‘Leeuwarder Courant’, het ‘Friesch Dagblad’ en niet in de laatste plaats ‘Trouw’ (vanaf 1964) betrokken het weerbericht van Hans. In 1960 nam Hans afscheid van het onderwijs want lesgeven én weerberichten samenstellen dat werd hem te zwaar.

Hans beleefde zijn definitieve radiodoorbraak in de jaren zeventig bij het NCRV radioprogramma ‘Hier en Nu’ en niet onvermeld mag blijven z’n zeer gewaardeerde Teletekstpagina 345 en niet in de laatste plaats Omrop Fryslan.
In de late jaren tachtig naderde Hans een leeftijd waarop hij het wat kalmer aan wilde doen. In dat verband herinner ik mij nog goed half maart 1987. Hij belde mij op en vertelde dat hij samen met zijn vrouw Dineke naar een cabaretvoorstelling wilde. Of ik die avond het weerbericht voor Het Vrije Volk en Trouw wilde samenstellen. “Zet dan ook maar meteen in je agenda dat je vanaf juni 1987 definitief deze kranten kunt gaan doen want ik stop ermee!” Zonder omwegen recht ‘to the point’; zo was Hans. Ik was toen wel even compleet verrast want eigenlijk had ik helemaal niet het gevoel dat ik ‘uitverkoren’ was.

Na 1987 is Hans nog doorgegaan met onder meer de pagina van NCRV Teletekst. In de jaren negentig hield hij er ‘definitief’ mee op maar toch ook weer niet helemaal want tot voor enkele jaren terug bleef hij z’n geliefde ‘De Woudklank’ van weerkundige pennenvruchten voorzien. Ik verstuurde hem toen met enige regelmaat weerkaarten per fax want hij wilde zich niet dagelijks op ‘dure weerkaarten’ abonneren. Het gebeurde wel eens dat ik zo’n 10-15 faxen stuurde maar dat hij ondertussen bij het faxapparaat was weggelopen. Kreeg ik later een telefoontje of ik ze nogmaals wilde versturen want de rol papier was op.

Hans was ook zeer geïnteresseerd in geschiedenis en ook daarover heeft hij in De Woudklank veel geschreven. Verder lag zijn hart bij voetbalclub Heerenveen (het was niet verstandig hem per telefoon te storen tijdens het voetballen!) en was hij maatschappelijk geëngageerd. Ik kwam jaarlijks met mijn goede vriend Dick Alderliesten uit Werkendam, die Hans nog een tijdje voor NCRV Radio en Teletekst heeft vervangen, één of twee keer op visite in huize De Jong. Het onthaal was tot op het laatste moment (een kleine maand geleden nog) buitengewoon hartelijk. We haalden uiteraard samen met z’n geliefde vrouw Dineke, met wie hij 23 december 62 jaar getrouwd was, veel meteorologische herinneringen op. Hoe zat het nou werkelijk met de berichtgeving over de verwoestende Hemelvaartsstorm van 1983, de onweerscontacten met Jan Pelleboer (één keer de telefoon laten rinkelen betekende licht onweer, twee matig en drie keer zwaar-nabij onweer) etc. etc. Hans schreef ook enkele boeken (waaronder de “Barre winter van ‘90” over de vroege en harde winter van 1890-1891) en heeft ruim 60 jaar als vrijwillige regenwaarnemer van het KNMI gefunctioneerd.

Er is een ‘groot weerman’ heengegaan!

http://www.janvissersweer.nl/ | Gewijzigd: 2 januari 2011, 13:33 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
Woonplaats: Oss
Berichten: 1545
Lid sinds: 24 mei. 2009
2 januari 2011, 13:33 uur | Bericht #201888
Citaat van dfromdwgn, zondag 2 januari 2011, 13:30 uur Bij alle weerkenners bekend : Hans de Jong

IN MEMORIAM WEERMAN HANS DE JONG


Er is een ‘groot weerman’ heengegaan!


graag wel bron vermelden.

dank | Gewijzigd: 2 januari 2011, 13:36 uur, door Maarten Dings
jones
Lid
Woonplaats: Baal (Tremelo, Belgie)
Berichten: 1864
Lid sinds: 26 jul. 2008
2 januari 2011, 13:34 uur | Bericht #201889
volgens mij vindt dus rond half januari een omslag plaats naar de winter
Onweersdagen 2012 : 2 Onweersdagen in het geheugen: 2 juni 2008, 26 mei 2009, 7 oktober 2009, 10 en 14 juli 2010, 28 juni 2011, 23 augustus 2011
Woonplaats: Oss
Berichten: 1545
Lid sinds: 24 mei. 2009
2 januari 2011, 13:35 uur | Bericht #201890
Citaat van jones, zondag 2 januari 2011, 13:28 uur @ the weather outlook (voor UK)

1/1 to 7/1
A mostly dry and rather chilly start is likely with overnight frost in places. Turning unsettled as the week progresses, with an increasing risk of showers or longer spells of rain, sleet and snow in many parts of the country. Most of the snow is likely to be north of London, with rain more likely to the south. Remaining generally cold, although perhaps less cold in the south at times.
8/1 to 14/1
A cold start to the week is likely, but milder weather with rain is likely to push across the UK from the west during the middle part of the forecast period. The second half of the period is likely to be rather unsettled with showers or longer spells of rain, but some brighter intervals too. Temperatures becoming close to, or slightly above the seasonal average.
15/1 to 21/1
During the week drier and colder weather is expected to return, especially in the south and east. An increasing risk of overnight frost towards the end of the forecast period.
22/1 to 31/1
Mostly cold weather is expected, with widespread overnight frost. Possibly less cold at times in the west and north west with outbreaks of rain. In eastern and possibly central parts, some snow is likely.


knap dat ze het weer al voor een hele maand ( ) kunnen voorspellen. Weermodellen hebben al moeite de laatste tijd met een paar dagen vooruit!
dingjan
Lid
Woonplaats: Den haag + rdam (werk)
Berichten: 201
Lid sinds: 3 dec. 2010
2 januari 2011, 13:48 uur | Bericht #201893
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, zondag 2 januari 2011, 12:42 uur Iedere goede winter kent een slechtere periode

ik roep niet dat het al over is, zeker niet, maar ik vind een uitspraak " winter komt bij koudste 3" te veel van het goede, dat gaat deze winter niet redden, maar een hellman voor de bilt van rond de 130-150 moet kunnen en dat is zeker een mooie score.
hellman 300+ is gewoon niet haalbaar, kijk uitsluiten kan je het niet, maar realistisch is iets anders.
dingjan
Lid
Woonplaats: Den haag + rdam (werk)
Berichten: 201
Lid sinds: 3 dec. 2010
2 januari 2011, 13:48 uur | Bericht #201894
RIP Hans de Jong !
siebren
Lid
Woonplaats: julianadorp
Berichten: 10
Lid sinds: 28 nov. 2010
2 januari 2011, 14:00 uur | Bericht #201897
Ik ben een groot winter liefhebber.
Maar vind het wel even lekker dat de winter even een pas op de plaats maakt.
Kunnen we weer wat klussen doen.
We hebben in 2010 ongeveer 9 werkbare maanden gehad.
Dus voor de knip is het wel even lekker dat de winter even op vakantie is.
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.858 topics, welke bij elkaar 448.381 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.584 leden.
Het nieuwste lid is Rooie bert.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 37 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 37, lezen 2 mensen het topic "Berichtgeving TC Nadine (Atlantic)".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden