Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hardin, TX; Jasper, TX; Jefferson, TX; Newton, TX; Orange, TX.

3 May 2024 08:12:06

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Harris, TX; Liberty, TX; Montgomery, TX.

3 May 2024 08:12:06

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Hardin, TX; Jefferson, TX.

3 May 2024 08:12:05

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Calcasieu, LA; Jefferson Davis, LA.

3 May 2024 07:55:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Brazoria, TX; Fort Bend, TX; Harris, TX.

3 May 2024 07:55:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Bell, TX; Falls, TX; McLennan, TX.

3 May 2024 07:54:58

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Adams, IL.

3 May 2024 07:46:35

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Fulton, IL; Knox, IL.

3 May 2024 07:46:35

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Coke, TX; Runnels, TX.

3 May 2024 07:46:35

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Marshall, IL.

3 May 2024 07:46:34

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Bell, TX; Coryell, TX; Falls, TX; McLennan, TX.

3 May 2024 07:37:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor McIntosh, OK; Pittsburg, OK.

3 May 2024 07:29:26

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cherokee, OK; Sequoyah, OK.

3 May 2024 07:12:30

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cook, IL.

3 May 2024 06:43:59

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Adair, OK; Cherokee, OK; Muskogee, OK; Sequoyah, OK; Wagoner, OK.

3 May 2024 06:16:10
Actueel
1 / 4

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2 3 4 5 6 7 8
ruk
Lid
Woonplaats: Spijkenisse
Berichten: 1694
Lid sinds: 10 jun. 2007
6 januari 2011, 22:18 uur | Bericht #203550
toch best wel een beetje creepie dit allemaal !!!

valt me wel op dat er op het nieuws nog weinig aandacht aan wordt gegeven !! maar ja laten we de burger maar lekker dom houden hé !!! (net zoals de brand in moerdijk...nee hoor..geen gevaar voor de volksgezondheid maar laat je hond niet uit ,eet geen groente uit je tuintje en laat de kinderen voorlopig maar ff niet buitenspelen ...ja hoor !?!?!)

Ruk.
één ding is zeker, er is ALTIJD WEER!!!!
Woonplaats:
Berichten: 2279
Lid sinds: 28 mei. 2009
6 januari 2011, 22:24 uur | Bericht #203554
Echt heel bizar Vroeger in de koolmijnen namen ze vogeltjes mee om te zien of er geen gevaarlijk gas was. Als het vogeltje zijn kopje neer lag was het een teken dat je moest maken dat je uit de voeten was.
Dus huh...

@ Ruk, je hebt helemaal gelijk hoor!
Waarom deze advertentie?
Woonplaats: Hoogkarspel Noord-Holland NNW
Berichten: 278
Lid sinds: 2 jan. 2010
6 januari 2011, 22:34 uur | Bericht #203557
Citaat van ruk, donderdag 6 januari 2011, 21:18 uur toch best wel een beetje creepie dit allemaal !!!

valt me wel op dat er op het nieuws nog weinig aandacht aan wordt gegeven !! maar ja laten we de burger maar lekker dom houden hé !!! (net zoals de brand in moerdijk...nee hoor..geen gevaar voor de volksgezondheid maar laat je hond niet uit ,eet geen groente uit je tuintje en laat de kinderen voorlopig maar ff niet buitenspelen ...ja hoor !?!?!)

Ruk.


Ach dat is alleen maar om de mensen niet bang te maken.
Maar de hoge piefen begrijpen niet dat je de mensen die zich wel zorgen maken om deze wereld alleen maar banger maakt.
En zo grijpen veel mensen naar theorieën als 2012 en andere soorten waar ze hun geloof in vinden.
Zal mij niet verbazen als er op 20 december 2012 ineens heel veel zelfmoorden plaats vinden..
Voetbal is mijn passie, Ajax is mijn club.
mehdi
Lid
Woonplaats: Hengelo OV.
Berichten: 108
Lid sinds: 13 dec. 2010
6 januari 2011, 22:47 uur | Bericht #203559
Citaat van Jack!, donderdag 6 januari 2011, 22:34 uur Ach dat is alleen maar om de mensen niet bang te maken.
Maar de hoge piefen begrijpen niet dat je de mensen die zich wel zorgen maken om deze wereld alleen maar banger maakt.
En zo grijpen veel mensen naar theorieën als 2012 en andere soorten waar ze hun geloof in vinden.
Zal mij niet verbazen als er op 20 december 2012 ineens heel veel zelfmoorden plaats vinden..



Ben het niet eens Jack, Het gaat puur om het evolutieproces. De schumann resonantie loopt op, aardbevingen en ander natuurgeweld,vulkanen die om de haverklap ploffen, en niet te vergeten bijvoorbeeld Autisme ADHD en andere contactstoornissen. Kortom: Kosmos verandert, aarde verandert, mens verandert,..

En de vrijmetselaren, kerk en staat, en ander gespuis spelen hier mooi op in en verdienen flinke duiten! | Gewijzigd: 6 januari 2011, 22:49 uur, door mehdi
Rutte31
Lid
Woonplaats: Gouda
Berichten: 2421
Lid sinds: 26 jul. 2008
6 januari 2011, 22:51 uur | Bericht #203561
Het is inderdaad heel erg creepy wat er momenteel gebeurt. Om er meteen een 2012 theorie aan te hangen lijkt mij wel wat te ver gaan, het MOET toch een oorzaak hebben, maar die oorzaak begint steeds minder weer-gerelateerd te worden volgens mij.
Woonplaats: Hoogkarspel Noord-Holland NNW
Berichten: 278
Lid sinds: 2 jan. 2010
6 januari 2011, 22:56 uur | Bericht #203563
Citaat van Marcel32, donderdag 6 januari 2011, 21:51 uur Het is inderdaad heel erg creepy wat er momenteel gebeurt. Om er meteen een 2012 theorie aan te hangen lijkt mij wel wat te ver gaan, het MOET toch een oorzaak hebben, maar die oorzaak begint steeds minder weer-gerelateerd te worden volgens mij.

Dat doe ik niet.. Maar ik zeg dat dat door mensen gedaan kan worden. Uit pure wanhoop, omdat die mensen het niet logisch meer kunnen verklaren..

Edit: Minder weer-gerelateerd wordt het zeker | Gewijzigd: 6 januari 2011, 23:03 uur, door Jack Hoogland
Voetbal is mijn passie, Ajax is mijn club.
reymar
Lid
Woonplaats: Dordrecht
Berichten: 63
Lid sinds: 25 mei. 2009
6 januari 2011, 23:12 uur | Bericht #203571
aliens?
Rutte31
Lid
Woonplaats: Gouda
Berichten: 2421
Lid sinds: 26 jul. 2008
6 januari 2011, 23:33 uur | Bericht #203575
Jack, ik doelde niet op jou hoor, maar dat wordt wel erbij gehaald, die 2012 theorie, maar daar doe ik niet aan mee. Misschien iets met de verandering van het magnetisch veld te maken? Ik las er laatst iets over dat die aan 't veranderen was, maar lijkt me toch niet meteen zo desastreus?
Woonplaats: Hoogkarspel Noord-Holland NNW
Berichten: 278
Lid sinds: 2 jan. 2010
6 januari 2011, 23:38 uur | Bericht #203581
Citaat van Marcel32, donderdag 6 januari 2011, 22:33 uur Jack, ik doelde niet op jou hoor, maar dat wordt wel erbij gehaald, die 2012 theorie, maar daar doe ik niet aan mee. Misschien iets met de verandering van het magnetisch veld te maken? Ik las er laatst iets over dat die aan 't veranderen was, maar lijkt me toch niet meteen zo desastreus?

Oké sorry..
Ik doe er ook niet aan mee. Ja dat verandering van dat magnetisch veld heb ik ook ergens gelezen. Ik mag het hopen van niet en als het wel zo is zoveel is er niet aan te doen..
Voetbal is mijn passie, Ajax is mijn club.
Woonplaats: 's-Gravenzande
Berichten: 1684
Lid sinds: 11 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
6 januari 2011, 23:43 uur | Bericht #203583
Erg mysterieus.

Ben benieuwd wat de oorzaken zijn
Groetjes Bjorn


Red Sky @ Night show us the lightRed Sky in the morning Sailors take warning.
Rutte31
Lid
Woonplaats: Gouda
Berichten: 2421
Lid sinds: 26 jul. 2008
6 januari 2011, 23:44 uur | Bericht #203586
Citaat van Jack!, donderdag 6 januari 2011, 23:38 uur Oké sorry..
Ik doe er ook niet aan mee. Ja dat verandering van dat magnetisch veld heb ik ook ergens gelezen. Ik mag het hopen van niet en als het wel zo is zoveel is er niet aan te doen..

Ik hoop het ook van niet, kan het me haast ook niet voorstellen, want dan zou er meer naar de kl*te gaan dan alleen wat vogeltjes of visjes. Bovendien zou dat proces nooit zo snel gaan. Met die vissterfte zat ik eerder te denken aan een eruptie onder de oppervlakte zodat de temperatuur van het water plots zou zijn gestegen, ik weet het ook niet...
Dat van die vogels vind ik nog het meest creepy, vooral omdat dit nu wereldwijd gebeurt.
elmo
Lid
Woonplaats: Landgraaf
Berichten: 57
Lid sinds: 12 aug. 2008
6 januari 2011, 23:56 uur | Bericht #203596
Booh die update is vrij heftig . Op het nieuws wordt helemaal niks gemeld. Ook een beetje verdacht. Over de mexicaanse griep kunnen ze wel zeuren maar als iets serieus is dan stoppen ze t in de doofpot. . Kan het niet aan de zon ligen ofzo, heb er nul verstand van magoed.
Woonplaats: Maria-Hoop (Midden-Limburg)
Berichten: 434
Lid sinds: 15 jul. 2010
7 januari 2011, 00:50 uur | Bericht #203611
Ben ik even blij dat ik morgen nog iets leuks ga doen.
Je weet nooit wanneer het afgelopen is hè

Ochja als het maar snel gaat en als we dan ook maar allemaal tegelijk gaan is het maar half zo eng.

Hoewel ik normaal redelijk nuchter ben en blijf begin ik dat met die vogels en die vissen toch maar eng te vinden.
*Bijbel erbij pakken doet en alu hoedje opzetten doet*
Was in Australië toevallig het water rood? Dan kunnen we binnenkort een sprinkhanenplaag verwachten.
Ben ook blij dat ik niet de eerstgeborene ben.
*Bijbel neerlegt en alu hoedje afzetten doet*
35 sneeuwdagen gehad in Limburg in 2010/2011Mijn foto-topic
Woonplaats: haarlem
Berichten: 1310
Lid sinds: 23 jun. 2009
7 januari 2011, 01:23 uur | Bericht #203616
Citaat van moniquepeeters, vrijdag 7 januari 2011, 0:50 uur Ben ik even blij dat ik morgen nog iets leuks ga doen.
Je weet nooit wanneer het afgelopen is hè

Ochja als het maar snel gaat en als we dan ook maar allemaal tegelijk gaan is het maar half zo eng.

Hoewel ik normaal redelijk nuchter ben en blijf begin ik dat met die vogels en die vissen toch maar eng te vinden.
*Bijbel erbij pakken doet en alu hoedje opzetten doet*
Was in Australië toevallig het water rood? Dan kunnen we binnenkort een sprinkhanenplaag verwachten.
Ben ook blij dat ik niet de eerstgeborene ben.
*Bijbel neerlegt en alu hoedje afzetten doet*

http://nl.wikipedia.org/wiki/High_Frequenc...esearch_Program

http://www.powned.tv/nieuws/tech/2011/01/h..._de_apocal.html ( lees de comments )

HAARP....ofcourse! niets aan de hand
Life without freedom is no life at all.

weather without storms is no weather at all.
Woonplaats: Hengelo Ov.
Berichten: 464
Lid sinds: 31 jul. 2006
7 januari 2011, 02:46 uur | Bericht #203618
Vliegveld Tampa ondervindt hinder door verschuiving magnetisch noorden
Thursday, 06 January 2011 10:58
Wetenschappers hebben geconstateerd dat de magnetische noordpool richting Rusland verschuift en het eerste vliegveld dat daar directe hinder van ondervindt is Tampa International Airport in Florida.

Het vliegveld heeft haar primaire start- en landingsbaan tot 13 januari afgesloten om numerieke indicatoren opnieuw aan te brengen op elk einde van de baan en de bewegwijzering van de taxibaan te veranderen vanwege de verschuiving van de lokatie van het magnetische noorden van de Aarde waar rekening mee dient gehouden te worden.

De Federal Aviation Administration (FAA) eiste dat de start- en landingsbanen werden aangepast omdat zij rekening moet houden met het rapport dat uitgegeven werd door het National Geographic News, welke aangeeft dat de aardmagnetische pool geleidelijk aan zo'n 65 kilometer per jaar richting Rusland verschuift.

Bron: TBO.com

Heeft dit er misschien mee te maken. (pole shift). De vogels vliegen toch ook via magnetisme??


bramster
Lid
Woonplaats: Amersfoort
Berichten: 2
Lid sinds: 2 feb. 2010
7 januari 2011, 09:11 uur | Bericht #203633
Is het niet zo dat dit vaker voorkomt, alleen omdat het nu even groot in het nieuws is geweest, dat alle gevallen de media halen en aan elkaar worden gelinkt........ ?
Woonplaats:
Berichten: 209
Lid sinds: 12 jul. 2010
7 januari 2011, 10:23 uur | Bericht #203646
Citaat van moniquepeeters, vrijdag 7 januari 2011, 0:50 uur Hoewel ik normaal redelijk nuchter ben en blijf begin ik dat met die vogels en die vissen toch maar eng te vinden.
*Bijbel erbij pakken doet en alu hoedje opzetten doet*
Was in Australië toevallig het water rood? Dan kunnen we binnenkort een sprinkhanenplaag verwachten.
Ben ook blij dat ik niet de eerstgeborene ben.
*Bijbel neerlegt en alu hoedje afzetten doet*


Alle alu-hoedjes op een stokje maar rood water of liever gezegd de algen die het rode water of rood tij veroorzaken, zouden wel een verklaring kunnen zijn voor de massale vis sterfte. Het rood tij verschijnsel komt vrijwel over de hele wereld voor: Verenigde Staten, het Caribische gebied, Peru, China, de Filippijnen, Kenia, Zuid Afrika, Australië en Scandinavië en wordt veroorzaakt door giftige algensoorten, die tijdens de algenbloei of als zij dood gaan, het water rood kunnen kleuren. Waarom er in Beebe dan bijna alleen zoetwaterbaarzen dood zijn aangetroffen, geen idee... Misschien omdat het een dominerende vissoort in die wateren was (?)

Het verklaart echter nog steeds niet waarom vogels met bosjes uit de lucht vallen... maar ik geloof echt niet dat die beesten zich doodgeschrokken zijn.
Woonplaats: Rijen
Berichten: 496
Lid sinds: 12 dec. 2009
7 januari 2011, 11:31 uur | Bericht #203668
begin van de apocalips of hoe je dat ook mag schrijven
En waarom verzwijgt de media dit
chrismir
Lid
Woonplaats: Tilburg
Berichten: 133
Lid sinds: 4 jun. 2008
7 januari 2011, 11:42 uur | Bericht #203672
Citaat van stinkzwammetje, vrijdag 7 januari 2011, 11:31 uur begin van de apocalips of hoe je dat ook mag schrijven
En waarom verzwijgt de media dit



Waarom zou de media paniek zaaien over iets wat hoogst speculatief is? Natuurlijk zijn dit opmerkelijke gebeurtenissen, maar over de oorzaak is niets bekend, laat staan over de samenhang ervan.
Woonplaats: haarlem
Berichten: 1310
Lid sinds: 23 jun. 2009
7 januari 2011, 12:02 uur | Bericht #203681
mensen ga alsjeblieft niet denken over een doemscenario!

als er een doemsdag komt zag die er heel anders uit ! wees rieeel.

dierensterfte is er overal, alleen dat het nu groot in het nieuws is geweest, volgende maand is iedereen het weer vergeten.

( hoop ik ) | Gewijzigd: 7 januari 2011, 12:03 uur, door smoke_soldier
Life without freedom is no life at all.

weather without storms is no weather at all.
Terug naar boven
1 2 3 4 5 6 7 8
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.855 topics, welke bij elkaar 448.375 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.584 leden.
Het nieuwste lid is Rooie bert.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 50 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 50, lezen 3 mensen het topic "Algemeen onweerskansentopic 2024".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden