Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Harper, KS; Sumner, KS.

26 Apr 2024 10:43:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Comanche, OK; Cotton, OK; Archer, TX; Clay, TX; Wichita, TX.

26 Apr 2024 10:43:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Comanche, OK; Cotton, OK; Tillman, OK; Archer, TX; Clay, TX; Wichita, TX.

26 Apr 2024 10:04:12

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Logan, OK; Oklahoma, OK.

26 Apr 2024 09:31:34

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Baylor, TX; Wilbarger, TX.

26 Apr 2024 09:28:36

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor King, TX; Stonewall, TX.

26 Apr 2024 09:16:13

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Baylor, TX; Foard, TX; Knox, TX; Wilbarger, TX.

26 Apr 2024 09:01:56

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Kent, TX; King, TX; Stonewall, TX.

26 Apr 2024 08:58:14

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Kent, TX.

26 Apr 2024 08:58:13

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Foard, TX; Knox, TX.

26 Apr 2024 08:22:46

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dodge, NE.

26 Apr 2024 08:22:46

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dodge, NE; Saunders, NE.

26 Apr 2024 07:57:23

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cottle, TX; Dickens, TX; King, TX.

26 Apr 2024 07:57:23

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX.

26 Apr 2024 07:54:22

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cottle, TX; Dickens, TX; Kent, TX; King, TX; Stonewall, TX.

26 Apr 2024 07:48:30
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Mtc
Lid
Woonplaats: Neerwinden
Berichten: 67
Lid sinds: 13 dec. 2010
12 januari 2011, 11:18 uur | Bericht #204913
Jan,

kan je die pluimen als "gewone jongen" ergens bekomen? Ik zou er graag eens zien voor mijn regio. Dat kan namelijk nogal verschillen van Zaltbommel.

En uiteraard ook van mij een dikke thumbs up voor wat jij en Johann hier doen! | Gewijzigd: 12 januari 2011, 11:19 uur, door Mtc
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
12 januari 2011, 11:22 uur | Bericht #204914
Citaat van Mtc, woensdag 12 januari 2011, 11:18 uur Jan,

kan je die pluimen als "gewone jongen" ergens bekomen? Ik zou er graag eens zien voor mijn regio. Dat kan namelijk nogal verschillen van Zaltbommel.


Ik heb een account bij DCA-weer, daar krijg je het weer te zien voor je eigen regio en dus ook de pluim daarvan
Waarom deze advertentie?
rundfunk
Lid
Woonplaats:
Berichten: 58
Lid sinds: 22 jan. 2010
12 januari 2011, 11:23 uur | Bericht #204915
mmhh ik heb toch een beetje het vermoeden dat door de effecten van La nina, de koude lucht een voorkeur heeft om over de VS uittestromen (over alaska richting vs, relatief warm boven oostcanada)

de effecten van la nina zijn op dit moment goed zicht baar (hevige regen australie) en sneeuw tot diep in het zuidwesten van de VS
daar is nu 70% bedekt met sneeuw (alleen florida ligt nergens sneeuw)
http://wattsupwiththat.files.wordpress.com...5_national1.jpg


mischien kan johan hier iets zinnigs over zeggen.
erik
Lid
Woonplaats: Purmerend
Berichten: 1055
Lid sinds: 26 jul. 2006
12 januari 2011, 11:25 uur | Bericht #204916
Citaat van zwoof, woensdag 12 januari 2011, 11:07 uur Ik vind dat je wel heel zwart wit kijkt. Ik kan me wel voorstellen dat Jan een beetje moe wordt van alle pessimisten.

Ik ben niet pessimistisch,eerder realistisch.

QUOTE(zwoof @ Jan 12 2011, 11:07) <{POST_SNAPBACK}>
Bij de LT moet je meer kijken naar de trend en niet naar de exacte gegevens. Vergeleken met de laatste dagen wordt de pluim gewoon kouder en kouder. Leden maken steeds meer de overstap van plus naar min.


Lees mijn reacties maar na,ik meld bij voortduring dat LT alleen bruikbaar is voor de trend.

Als ik dan lees hoeveel waarde wordt gegeven aan de leden die kou voorspellen dan kijk ik alleen maar even hoeveel leden er geen kou voorspellen,dat lijkt mij net zo belangrijk in het verhaal.(en vind ik dus niet negatief of azijnzeiken) Als dan blijkt dat er net zoveel ensemble leden kiezen voor een warme oplossing constateer ik alleen maar dat er nog veel onzekerheid is.
Blijkbaar wordt dat als negatief ervaren......

ijsvogel
Lid
Woonplaats: Austerlitz (Zeist)
Berichten: 41
Lid sinds: 23 jan. 2010
12 januari 2011, 11:48 uur | Bericht #204918
Citaat van erik, woensdag 12 januari 2011, 11:25 uur Ik ben niet pessimistisch,eerder realistisch.

Als ik dan lees hoeveel waarde wordt gegeven aan de leden die kou voorspellen dan kijk ik alleen maar even hoeveel leden er geen kou voorspellen,dat lijkt mij net zo belangrijk in het verhaal.(en vind ik dus niet negatief of azijnzeiken) Als dan blijkt dat er net zoveel ensemble leden kiezen voor een warme oplossing constateer ik alleen maar dat er nog veel onzekerheid is.
Blijkbaar wordt dat als negatief ervaren......


Maar Erik. als op dit moment 25 leden voor kou gaan en 25 voor mild dan heb je gelijk om te zeggen dat uit deze momentopname een 50% kans bestaat op kou/warm. Maar als er gisteren 22 leden voor kou gingen, en daarvoor 20 en eergisteren 15 en 12 etc , dan zie jij als trendwatcher toch wel dat de 50% kou tendeert naar overwinning?

We hebben het tenslotte niet over dobbelstenen die bij iedere worp weer 'op nul staan' .
smarkie
Lid
Woonplaats: Haarlem
Berichten: 1284
Lid sinds: 7 jan. 2010
12 januari 2011, 11:54 uur | Bericht #204919
Deze temperaturen heb ik toch een tijd niet gezien.

Rtavn33617.png

Sneeuwdagen winter 2011/2012: 2Begint de winter laat, zet dan de strooiwagens maar paraat.Is het te warm in November, dan krijgen we een weeralarm in December
erik
Lid
Woonplaats: Purmerend
Berichten: 1055
Lid sinds: 26 jul. 2006
12 januari 2011, 11:58 uur | Bericht #204921
Citaat van ijsvogel, woensdag 12 januari 2011, 11:48 uur Maar Erik. als op dit moment 25 leden voor kou gaan en 25 voor mild dan heb je gelijk om te zeggen dat uit deze momentopname een 50% kans bestaat op kou/warm. Maar als er gisteren 22 leden voor kou gingen, en daarvoor 20 en eergisteren 15 en 12 etc , dan zie jij als trendwatcher toch wel dat de 50% kou tendeert naar overwinning?

We hebben het tenslotte niet over dobbelstenen die bij iedere worp weer 'op nul staan' .


Als trendwatcher zie ik dat al dagen gebeuren,vandaar dat er feitelijk dus niks veranderd.
Als voorbeeld ff de pluim van 8 januari 10u,daar zie je al precies dezelfde trend,hooguit dat het eerder koud zou (kunnen) worden...

pluim_regio_midden_09_feb._10.00u.png
zwoof
Lid
Woonplaats: Rijssen (Twente)
Berichten: 2015
Lid sinds: 8 jan. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
12 januari 2011, 11:58 uur | Bericht #204922
Citaat van erik, woensdag 12 januari 2011, 11:25 uur Ik ben niet pessimistisch,eerder realistisch.



Lees mijn reacties maar na,ik meld bij voortduring dat LT alleen bruikbaar is voor de trend.

Als ik dan lees hoeveel waarde wordt gegeven aan de leden die kou voorspellen dan kijk ik alleen maar even hoeveel leden er geen kou voorspellen,dat lijkt mij net zo belangrijk in het verhaal.(en vind ik dus niet negatief of azijnzeiken) Als dan blijkt dat er net zoveel ensemble leden kiezen voor een warme oplossing constateer ik alleen maar dat er nog veel onzekerheid is.
Blijkbaar wordt dat als negatief ervaren......



Tja, je praat jezelf tegen, je geeft nl. zelf het antwoord al. Als je de pluimen van eind december bekijkt, gingen steeds meer leden voor warme oplossingen. Dat was een degelijke reden tot pessimisme en dat is het weer waarin we nu verkeren. Echter, de trend is nu dus al dagen dat het kouder wordt in de pluim en steeds minder leden voor de plus kiezen. Volgens mij kan je daarover alleen maar optimistisch zijn
https://zwoof.nl/Winterstatistieken en https://zwoof.nl/Zomerstatistieken
Woonplaats: Koekelare, West-Vlaanderen https://twitter.com/BartStandaert
Berichten: 2744
Lid sinds: 15 jun. 2007
12 januari 2011, 11:59 uur | Bericht #204923
Citaat van X-treme, woensdag 12 januari 2011, 11:54 uur Deze temperaturen heb ik toch een tijd niet gezien.
Is al van vorig jaar geleden
BartS
erik
Lid
Woonplaats: Purmerend
Berichten: 1055
Lid sinds: 26 jul. 2006
12 januari 2011, 12:06 uur | Bericht #204925
Citaat van zwoof, woensdag 12 januari 2011, 11:58 uur Tja, je praat jezelf tegen, je geeft nl. zelf het antwoord al. Als je de pluimen van eind december bekijkt, gingen steeds meer leden voor warme oplossingen. Dat was een degelijke reden tot pessimisme en dat is het weer waarin we nu verkeren. Echter, de trend is nu dus al dagen dat het kouder wordt in de pluim en steeds minder leden voor de plus kiezen. Volgens mij kan je daarover alleen maar optimistisch zijn

Dit heeft niks met optimisme of negativisme te maken,er zijn gewoon niet meer of minder leden voor het 1 of het ander.Kijk er de ensemblegemiddelden maar op na.(heet niet voor niets average..)
zwoof
Lid
Woonplaats: Rijssen (Twente)
Berichten: 2015
Lid sinds: 8 jan. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
12 januari 2011, 12:23 uur | Bericht #204928
Citaat van erik, woensdag 12 januari 2011, 12:06 uur Dit heeft niks met optimisme of negativisme te maken,er zijn gewoon niet meer of minder leden voor het 1 of het ander.Kijk er de ensemblegemiddelden maar op na.(heet niet voor niets average..)

O, dan doen de leden die telkens de overstap onder de nul-lijn maakten de afgelopen dagen zeker voor spek en bonen mee? Zet nu de laatste 6 pluimen eens naast elkaar. Dan zie je wel degelijk dat de trend is, dat steeds meer leden voor scenario's onder het vriespunt gaan. Het begon met 1 member als ik me goed herinner. Als deze trend zich doorzet, zitten ze over enkele dagen bijna allemaal onder nul en kan het ensemblegemiddelde niet anders dan de lijn volgen. De beginpost erbij genomen, is bovenstaande volgens best een optimistisch-reële gedachte.

Als er 1 member over de dam is.....volgen er meer
https://zwoof.nl/Winterstatistieken en https://zwoof.nl/Zomerstatistieken
zwoof
Lid
Woonplaats: Rijssen (Twente)
Berichten: 2015
Lid sinds: 8 jan. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
12 januari 2011, 12:33 uur | Bericht #204929
Citaat van zorba, woensdag 12 januari 2011, 12:08 uur Ben al dat gezeur nu ook wel meer dan zat. LAat ze aub in dit topic posten KLAAGBORD

Hehe, t' moet ook wel een beetje discussietopic blijven toch. Zijn wel vaak dezelfde discussies idd. Maar het gaat wel steeds over andere pluimen!
https://zwoof.nl/Winterstatistieken en https://zwoof.nl/Zomerstatistieken
Invicta
Lid
Woonplaats: Amsterdam
Berichten: 268
Lid sinds: 19 sep. 2007
12 januari 2011, 12:49 uur | Bericht #204931
Citaat van zwoof, woensdag 12 januari 2011, 12:33 uur Hehe, t' moet ook wel een beetje discussietopic blijven toch. Zijn wel vaak dezelfde discussies idd. Maar het gaat wel steeds over andere pluimen!

Gaat niet om wel of geen discussies in mijn ogen, het lijkt er op dat er forumleden zijn die kost wat het kost alles wat Jan post tegen willen spreken, laten zien dat zij het beter weten als het ware. Begrijp me niet verkeerd, een beetje tegengas op zijn tijd is helemaal niet erg, we hangen hier geen religie aan die iedereen blindelings moet volgen, maar op het irritante af je gelijk proberen te halen begint op een gegeven moment vervelend te worden. Gevolg is ook dat het topic minder leuk wordt om te lezen en, wat in mijn ogen kwalijker is, de man die de topics op gang brengt heeft geen zin meer om nieuwe topics aan te maken dus einde discussietopics en , op termijn, einde forum. Volgens mij is dat niet wat we met z`n allen (de enthousiaste en kritische forumleden) voor ogen hebben. | Gewijzigd: 12 januari 2011, 12:50 uur, door Invicta
Serge
Lid
Woonplaats: Amersfoort
Berichten: 944
Lid sinds: 7 aug. 2009
12 januari 2011, 12:51 uur | Bericht #204932
Citaat van Invicta, woensdag 12 januari 2011, 12:49 uur Gevolg is ook dat het topic minder leuk wordt om te lezen en, wat in mijn ogen kwalijker is, de man die de topics op gang brengt heeft geen zin meer om nieuwe topics aan te maken dus einde discussietopics en , op termijn, einde forum. Volgens mij is dat niet wat we met z`n allen (de enthousiaste en kritische forumleden) voor ogen hebben.


Daar sluit ik mij voor 150% bij aan,...
(en nu verder genieten van de regen)
Winter 2014 - 2015 wordt horror?
jurrie
Lid
Woonplaats: delfzijl
Berichten: 643
Lid sinds: 17 dec. 2010
12 januari 2011, 13:00 uur | Bericht #204934
al is de winter nu ver weg ,de kou komt echt wel weer ,alle winters komen meestal eind of halverwege januari.
en wat jan en johann in de nieuwe topic uitlichten , daar kunnen menig weermannen/vrouwen een voorbeeld aannemen hoe goed ze deze info naar de weerfanaten /gekken. uitleggen.
denk zelf dat menig weersvoorspellers via deze topic hun verhaaltje wel klaar maken.
jan en johann pluim hiervoor .
mie oet delfziel
Woonplaats: Smilde, Drenthe
Berichten: 1662
Lid sinds: 21 apr. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
12 januari 2011, 13:01 uur | Bericht #204935
Citaat van Invicta, woensdag 12 januari 2011, 12:49 uur Gaat niet om wel of geen discussies in mijn ogen, het lijkt er op dat er forumleden zijn die kost wat het kost alles wat Jan post tegen willen spreken, laten zien dat zij het beter weten als het ware. Begrijp me niet verkeerd, een beetje tegengas op zijn tijd is helemaal niet erg, we hangen hier geen religie aan die iedereen blindelings moet volgen, maar op het irritante af je gelijk proberen te halen begint op een gegeven moment vervelend te worden. Gevolg is ook dat het topic minder leuk wordt om te lezen en, wat in mijn ogen kwalijker is, de man die de topics op gang brengt heeft geen zin meer om nieuwe topics aan te maken dus einde discussietopics en , op termijn, einde forum. Volgens mij is dat niet wat we met z`n allen (de enthousiaste en kritische forumleden) voor ogen hebben.
Hiervoor maar 1 woord te bedenken: AMEN
Kleesu
Lid
Woonplaats: Gouda
Berichten: 24
Lid sinds: 20 dec. 2009
12 januari 2011, 13:02 uur | Bericht #204936
Zo, ik denk: Even bijlezen...
Moest toch even de leesbril erbij halen en het denkhoedje op.
Wat een werk hebben jullie er weer ingestoken deze topic.
Vooral Johann, maar ook Jan, Hartelijk dank! Jullie maken er weer een belevenis van om hier te lezen.
Zo, nu eerst even een examen meteorologie aanvragen, want na het hoorcollege (Leescollege?) kan het niet meer stuk...
zwoof
Lid
Woonplaats: Rijssen (Twente)
Berichten: 2015
Lid sinds: 8 jan. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
12 januari 2011, 13:14 uur | Bericht #204938
Citaat van Invicta, woensdag 12 januari 2011, 12:49 uur Gaat niet om wel of geen discussies in mijn ogen, het lijkt er op dat er forumleden zijn die kost wat het kost alles wat Jan post tegen willen spreken, laten zien dat zij het beter weten als het ware. Begrijp me niet verkeerd, een beetje tegengas op zijn tijd is helemaal niet erg, we hangen hier geen religie aan die iedereen blindelings moet volgen, maar op het irritante af je gelijk proberen te halen begint op een gegeven moment vervelend te worden. Gevolg is ook dat het topic minder leuk wordt om te lezen en, wat in mijn ogen kwalijker is, de man die de topics op gang brengt heeft geen zin meer om nieuwe topics aan te maken dus einde discussietopics en , op termijn, einde forum. Volgens mij is dat niet wat we met z`n allen (de enthousiaste en kritische forumleden) voor ogen hebben.
Dat ben ik helemaal met je eens. Ik kan me er persoonlijk ook een beetje aan irriteren dat sommigen het optimisme van J&J steeds tegen spreken. Ditmaal met slechts enkele specifieke LT gegevens van een ochtendpluim. . Maar we zijn en denken nu eenmaal niet allemaal hetzelfde. De man die de topics op gang brengt, is ook volwassen en zal toch heus wel weten dat de wereld nu eenmaal vol zit met verschillende mensen. Van optimisten tot pessimisten, van zeurkousen tot slechteriken en van laaggeschoolden tot hooggeschoolden etc. Zo is het nu eenmaal in de wereld. Het is een openbaar forum. Probeer je meer in elkaar te verplaatsen en je hebt het zelf een stuk beter. Je hebt ze er gewoon bij, dat geldt altijd en overal. Loat goan!
https://zwoof.nl/Winterstatistieken en https://zwoof.nl/Zomerstatistieken
jurrie
Lid
Woonplaats: delfzijl
Berichten: 643
Lid sinds: 17 dec. 2010
12 januari 2011, 13:24 uur | Bericht #204941
jan en johann
even een vraag
als leek heb ik geen ene moer verstand van straal of stromen maar wat zich nu in amerika afspeeld qua winter
zit daar de mogelijkheid dat dit door de stromen ook europa kan bereiken, s,zomers hebben we toch ook wel eens naweeen van orkaandepressies hier , of kan dit niet?
Woonplaats: Hoogkarspel Noord-Holland NNW
Berichten: 278
Lid sinds: 2 jan. 2010
12 januari 2011, 13:25 uur | Bericht #204942
Citaat van zwoof, woensdag 12 januari 2011, 12:14 uur Dat ben ik helemaal met je eens. Ik kan me er persoonlijk ook een beetje aan irriteren dat sommigen het optimisme van J&J steeds tegen spreken. Ditmaal met slechts enkele specifieke LT gegevens van een ochtendpluim. . Maar we zijn en denken nu eenmaal niet allemaal hetzelfde. De man die de topics op gang brengt, is ook volwassen en zal toch heus wel weten dat de wereld nu eenmaal vol zit met verschillende mensen. Van optimisten tot pessimisten, van zeurkousen tot slechteriken en van laaggeschoolden tot hooggeschoolden etc. Zo is het nu eenmaal in de wereld. Het is een openbaar forum. Probeer je meer in elkaar te verplaatsen en je hebt het zelf een stuk beter. Je hebt ze er gewoon bij, dat geldt altijd en overal. Loat goan!

Wijze woorden!
Voetbal is mijn passie, Ajax is mijn club.
Terug naar boven
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.364 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 266 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 266, lezen 3 mensen het topic "Algemeen onweerskansentopic 2023".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden