Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dallas, MO; Webster, MO.

4 May 2024 14:51:58

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hardin, TX; Tyler, TX.

4 May 2024 12:33:17

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Harris, TX; Liberty, TX; Montgomery, TX; Polk, TX; San Jacinto, TX.

4 May 2024 12:33:16

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Wagoner, OK.

4 May 2024 10:55:01

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garza, TX; Kent, TX.

4 May 2024 08:29:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Floyd, TX; Hale, TX; Swisher, TX.

4 May 2024 08:29:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Concho, TX; Runnels, TX; Tom Green, TX.

4 May 2024 08:29:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Pecos, TX.

4 May 2024 08:29:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Deuel, NE; Keith, NE.

4 May 2024 08:29:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Borden, TX.

4 May 2024 08:29:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Coke, TX; Nolan, TX.

4 May 2024 08:29:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jackson, AL; Madison, AL; Franklin, TN; Lincoln, TN.

4 May 2024 08:29:03

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Coke, TX.

4 May 2024 08:29:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Borden, TX; Scurry, TX.

4 May 2024 08:29:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Scurry, TX.

4 May 2024 08:29:02
Actueel
1 / 4

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
gerard112
Lid
Woonplaats: Spijk groningen
Berichten: 559
Lid sinds: 23 sep. 2010
3 februari 2011, 19:14 uur | Bericht #210841
Randstoring veroorzaakt orkaanwinden en zeer sterke luchtdrukdalingen in en rond Schotland. Bij ons de komende nacht veel wind.

Open huis op de Atlantische Oceaan! Er is een ware optocht van depressies gaande en de komende dagen doen ze hun invloed ook nadrukkelijk gelden boven het Noordzeegebied. Dat vertaalt zich bij ons in grote luchtdrukverschillen ofwel de wind vliegt in de gordijnen.
Aan de achterzijde van een koufront (Purmerend en Hoensbroek 5 mm) scheen vanochtend in een groot deel van het land de zon. In het zuidoosten bleef het echter bewolkt. Vanmiddag dreef tijdelijk een gebied met hoge en middelbare bewolking over, later klaarde het weer breed op. In De Bilt kwam het kwik uit op 8,0, Schiphol 8,3 en Westdorpe 9,0º.

Op het midden van de Oceaan bevond zich tijdens de afgelopen nacht een randstoring met een kerndruk van 1001 hPa. Het systeem dendert naar het noordoosten en diept ongewoon sterk uit. Om 13 uur was het weerglas ten noordwesten van Ierland gezakt naar 970 hPa. Tussen 13 en 16 uur werden op de Schotse Hebriden drukdalingen tot ruim 15 hPa/3 uur waargenomen: Stornoway meldde een 'vrije val' van 15,5 hPa. In het Schotse hoogland werden orkaanwinden tot boven 150 km/uur gemeten.

De komende nacht arriveert de randstoring ter hoogte van Færöer met een kerndruk van 953 hPa. Het warmtefront reikt in de nacht tot boven ons land en veroorzaakt met name in het noorden regen. Ondertussen begint de zuidwester aan te wakkeren. Boven land komt een krachtige, aan de kust en op het IJsselmeer een harde tot stormachtige wind te staan. In het noordwestelijk kustgebied zijn windstoten tot 85-90 km/uur mogelijk. De minimumtemperaturen worden vanavond al bereikt. Het wordt tussen 1 en 5 graden: in de nacht stijgt het kwik.

Vrijdag blijft het meest bewolkt en vooral in het noorden veroorzaakt het koufront van de randstoring aanvankelijk regen. De temperatuur loopt op naar waarden tussen 8 graden op de Wadden tot 11 in het zuidwesten. De zuidwester neemt tijdens de ochtend af, maar blijft aan zee en op het IJsselmeer krachtig tot hard. Onder invloed van een volgende uitdiepende randstoring ter hoogte van Schotland-Ierland nemen de luchtdrukverschillen tijdens de middag en avond weer toe. De zuidwester wordt aan zee en op het IJsselmeer wederom hard tot stormachtig. In het Waddengebied kan het vrijdagavond gaan stormen.
Tijdens het weekeinde verloopt zaterdag uitgesproken winderig, zondag neemt de zuidwester af. De middagtemperaturen komen uit op circa 10-11 graden en op beide dagen kan er enige regen vallen: met name zondag.

Rond 22 uur volgt nog een update!


Woonplaats:
Berichten: 2713
Lid sinds: 11 mrt. 2010
3 februari 2011, 19:26 uur | Bericht #210844
Ziet er goed uit, alleen het is de zee maar
Waarom deze advertentie?
Boxer
Lid
Woonplaats: Breukelen (ut)
Berichten: 950
Lid sinds: 14 aug. 2006
3 februari 2011, 19:44 uur | Bericht #210846
nieuw plaatje noodweercentrale
nederland_index.png
Als je niet meer durft te zeggen wat je meent, zal je al snel niet meer menen wat je zegt!
Woonplaats: stadskanaal
Berichten: 35
Lid sinds: 3 feb. 2011
3 februari 2011, 20:22 uur | Bericht #210854
Citaat van Boxer, donderdag 3 februari 2011, 19:44 uur nieuw plaatje noodweercentrale
Nou mensen,
Van mij hoeft dit allemaal niet hoor!!
Ben als de dood voor storm dus laat het alstublieft een storm in een glas water zijn!!
Heb nu al de zenuwen.......
Boxer
Lid
Woonplaats: Breukelen (ut)
Berichten: 950
Lid sinds: 14 aug. 2006
3 februari 2011, 20:30 uur | Bericht #210859
Citaat van jaquelina65, donderdag 3 februari 2011, 20:22 uur Nou mensen,
Van mij hoeft dit allemaal niet hoor!!
Ben als de dood voor storm dus laat het alstublieft een storm in een glas water zijn!!
Heb nu al de zenuwen.......


Jacquelina65,
Vermeld ff je plaatsnaam in je profiel.
Dan weet iedereen in welke hoek van NL je woont.
Als je niet meer durft te zeggen wat je meent, zal je al snel niet meer menen wat je zegt!
Woonplaats: Breda
Berichten: 608
Lid sinds: 31 mrt. 2010
3 februari 2011, 20:32 uur | Bericht #210861
Citaat van jaquelina65, donderdag 3 februari 2011, 21:22 uur Nou mensen,
Van mij hoeft dit allemaal niet hoor!!
Ben als de dood voor storm dus laat het alstublieft een storm in een glas water zijn!!
Heb nu al de zenuwen.......


Ja er zitten hier nu eenmaal extreem-weer verslaafden haha
Bekijk ook eens mijn website
Woonplaats: stadskanaal
Berichten: 35
Lid sinds: 3 feb. 2011
3 februari 2011, 20:33 uur | Bericht #210862
Citaat van Boxer, donderdag 3 februari 2011, 20:30 uur Jacquelina65,
Vermeld ff je plaatsnaam in je profiel.
Dan weet iedereen in welke hoek van NL je woont.

Ok zal even kijken hoe dat moet!
Ik woon trouwens in Stadskanaal (NO Groningen)
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
3 februari 2011, 20:34 uur | Bericht #210863
Citaat van Michaeltje, donderdag 3 februari 2011, 19:12 uur *offtopic mode on*
Kun je beter niet doen, want als je bij google van nl naar en het volgende vertaald klopt er geen *** van:
Buurvrouw wat een mooie koolmezen, maar wat doet mijn haan op uw ezel?
*offtopic mode off*

Haha, lol!
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
3 februari 2011, 20:36 uur | Bericht #210865
Citaat van jaquelina65, donderdag 3 februari 2011, 20:22 uur Nou mensen,
Van mij hoeft dit allemaal niet hoor!!
Ben als de dood voor storm dus laat het alstublieft een storm in een glas water zijn!!
Heb nu al de zenuwen.......

Uitzonderingen daargelaten, maar het zal niet een enorm gevaarlijke situatie worden hoor. Desalniettemin is het goed om wel alert te zijn ivm windstoten en eventueel afbrekende en omwaaiende zaken.
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
3 februari 2011, 20:39 uur | Bericht #210868
Woonplaats: stadskanaal
Berichten: 35
Lid sinds: 3 feb. 2011
3 februari 2011, 20:52 uur | Bericht #210873
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, donderdag 3 februari 2011, 20:39 uur http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=23531
Maar kan iemand ook zeggen hoe erg het in Stadskanaal wordt?
Woonplaats: Assen
Berichten: 15
Lid sinds: 22 dec. 2010
3 februari 2011, 21:09 uur | Bericht #210877
Ik geloof best in toeval hoor, maar ik kijk toch met een schuin oog naar de voorspelling van Nick en krab achter mijn oren ......
kaya
Lid
Woonplaats: deventer
Berichten: 284
Lid sinds: 26 mei. 2009
3 februari 2011, 21:11 uur | Bericht #210882
ns past dienstregeling al aan ivm mogelijke storm en ook schiphol waarschuwd reizigers.
Dit volgens de wakkerste krant van Nederland
Han
Lid
Woonplaats: Ermelo
Berichten: 816
Lid sinds: 8 feb. 2007
3 februari 2011, 21:17 uur | Bericht #210883
Citaat van kaya, donderdag 3 februari 2011, 21:11 uur NS past dienstregeling al aan ivm mogelijke storm en ook schiphol waarschuwt reizigers.
Dit volgens de wakkerste krant van Nederland


Dan zal er toch eerst een echte storm moeten komen van windkracht 9 of meer anders mag je niet van een storm
spreken maar slechts van een harde wind.
Windstoten kunnen verraderlijk zijn dus het blijft oppassen maar voor een trein mag een beetje wind geen probleem zijn.

Het lijkt erop dat de NS iedere keer weer een excuus bij het weer probeert te zoeken om haar eigen falen af te dekken.
Beetje flauw wel.

Vliegtuigen hebben overigens eerder last van de wind, maar daar geldt dan vooral dan het kiezen van een andere landingsbaan de beste oplossing is. Dat geeft hooguit vertraging omdat de overige banen tijdelijk niet beschikbaar zijn.
kaya
Lid
Woonplaats: deventer
Berichten: 284
Lid sinds: 26 mei. 2009
3 februari 2011, 21:30 uur | Bericht #210889
Citaat van Han, donderdag 3 februari 2011, 21:17 uur Dan zal er toch eerst een echte storm moeten komen van windkracht 9 of meer anders mag je niet van een storm
spreken maar slechts van een harde wind.
Windstoten kunnen verraderlijk zijn dus het blijft oppassen maar voor een trein mag een beetje wind geen probleem zijn.

Het lijkt erop dat de NS iedere keer weer een excuus bij het weer probeert te zoeken om haar eigen falen af te dekken.
Beetje flauw wel.

Vliegtuigen hebben overigens eerder last van de wind, maar daar geldt dan vooral dan het kiezen van een andere landingsbaan de beste oplossing is. Dat geeft hooguit vertraging omdat de overige banen tijdelijk niet beschikbaar zijn.

Kan het niet zo zijn dat de takken nu eerder afknappen omdat ze geen vocht opnemen?Dus de bovenleiding kan eerder een probleem geven dan iets anders.denk ik persoonlijk
madeagle1
Lid
Woonplaats: Zeewolde
Berichten: 746
Lid sinds: 22 jan. 2008
3 februari 2011, 21:34 uur | Bericht #210894
De NS waarschuwt voor mogelijke vertragingen i.v.m. 'de storm'? (Bron: nu.nl)
KNMI geeft windkracht 7 tot 8 aan de kust? Ik hoop dat er geen treinen ontsporen...

Ik kan een smalende glimlach toch niet onderdrukken, sorry... | Gewijzigd: 3 februari 2011, 21:35 uur, door madeagle1
akammd
Lid
Woonplaats: Hengelo(O)
Berichten: 933
Lid sinds: 30 jun. 2008
3 februari 2011, 21:38 uur | Bericht #210898
Han
Lid
Woonplaats: Ermelo
Berichten: 816
Lid sinds: 8 feb. 2007
3 februari 2011, 21:45 uur | Bericht #210902
Citaat van kaya, donderdag 3 februari 2011, 21:30 uur Kan het niet zo zijn dat de takken nu eerder afknappen omdat ze geen vocht opnemen?Dus de bovenleiding kan eerder een probleem geven dan iets anders.denk ik persoonlijk

Lijkt me niet.
Het zou pas echt gevaarlijk worden als de bomen vol in het blad zitten en het dan flink gaat stormen.
Ook ijzel op de takken kan schade veroorzaken maar daar is nu geen sprake van.
Kortom, de kans dat er bomen omwaaien is niet zo groot dat de NS zich daar erg nerveus om zou moeten maken.
Bomen dicht langs het spoor is sowieso geen goede keuze, ik zou bomen die potentieel op de bovenleiding zouden kunnen vallen snel kappen. Zonde van de bomen maar beter voor de veiligheid.
Bomen kun je ook vervangen door struiken die geen gevaar vormen en toch groen langs het spoor laten zien.
Woonplaats: Assen
Berichten: 15
Lid sinds: 22 dec. 2010
3 februari 2011, 21:55 uur | Bericht #210906
In het licht van de starttopic van deze thread zou ik heel graag eens van jullie weten waar Nick het goed heeft en waar hij er naast zit?
Han
Lid
Woonplaats: Ermelo
Berichten: 816
Lid sinds: 8 feb. 2007
3 februari 2011, 22:00 uur | Bericht #210907
Citaat van Raaijmakers, donderdag 3 februari 2011, 21:55 uur In het licht van de starttopic van deze thread zou ik heel graag eens van jullie weten waar Nick het goed heeft en waar hij er naast zit?

Ik denk dat Nick wel eens aardig gelijk zou kunnen gaan krijgen.
Een erg laag (ong. 960 hPa) lagedruk gebied gaat boven de UK langs.
Ook de timing zal er goed zitten. Morgen is het tenslotte 4 februari.
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.856 topics, welke bij elkaar 448.376 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.584 leden.
Het nieuwste lid is Rooie bert.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 246 mensen aan het browsen op het forum. 4 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 246, lezen 2 mensen het topic "Winter 2010 discussietopic deel 5".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden