Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Union, AR; Union, LA.

27 Apr 2024 05:39:06

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Union, AR; Union, LA.

27 Apr 2024 05:39:05

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Bowie, TX; Morris, TX; Red River, TX; Titus, TX.

27 Apr 2024 03:46:57

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Clarke, IA; Ringgold, IA; Union, IA.

27 Apr 2024 03:46:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cleburne, AR; Independence, AR; Jackson, AR; Prairie, AR; White, AR; Woodruff, AR.

27 Apr 2024 03:46:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Independence, AR; Jackson, AR; White, AR; Woodruff, AR.

27 Apr 2024 03:46:56

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Clarke, IA; Lucas, IA; Marion, IA; Warren, IA.

27 Apr 2024 03:46:56

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Nodaway, MO; Worth, MO.

27 Apr 2024 03:05:09

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Adams, IA; Ringgold, IA; Taylor, IA; Union, IA.

27 Apr 2024 03:05:08

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Clarke, IA; Decatur, IA; Ringgold, IA; Union, IA.

27 Apr 2024 03:05:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Buena Vista, IA.

27 Apr 2024 03:05:08

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Madison, IA; Warren, IA.

27 Apr 2024 03:05:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Audubon, IA; Calhoun, IA; Carroll, IA; Crawford, IA; Greene, IA; Pocahontas, IA; Sac, IA; Webster, IA.

27 Apr 2024 03:05:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Bowie, TX; Camp, TX; Cass, TX; Morris, TX; Titus, TX.

27 Apr 2024 03:05:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Camp, TX; Franklin, TX; Morris, TX; Titus, TX; Wood, TX.

27 Apr 2024 03:05:08
Actueel
1 / 4

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Woonplaats: Hengelo Ov.
Berichten: 464
Lid sinds: 31 jul. 2006
2 februari 2011, 02:07 uur | Bericht #210207
Wat ik vreemd vind....., maar ja, ik woon in Nederland en heb nog nooit zoiets meegemaakt. Maar ik zie op foto's ramen vol met tape geplakt, terwijl als er in Florida of ergens anders in Amerika een orkaan komt, de ramen worden dicht gespijkerd met planken, of er komen metalen schotten voor!! Met een catagorie 5 cylcone gaat tape op de ramen toch niet houden? of heb ik het verkeerd??
Woonplaats: Breda
Berichten: 608
Lid sinds: 31 mrt. 2010
2 februari 2011, 03:11 uur | Bericht #210213
Citaat van Martin1976, woensdag 2 februari 2011, 3:07 uur Met een catagorie 5 cylcone gaat tape op de ramen toch niet houden? of heb ik het verkeerd??

Met een categorie 5 houdt sowieso niet veel het.
Bekijk ook eens mijn website
Waarom deze advertentie?
radxxx
Lid
Woonplaats:
Berichten: 14
Lid sinds: 2 feb. 2011
2 februari 2011, 03:30 uur | Bericht #210214
Heb dit forum net gevonden. Ik zit middenin Yasi (Ik woon in een buitenwijk van Cairns)

30.000 mensen uit het centrum en Northern Beaches (buitenwijken aan de kust) geevacueerd. Ziekenhuis is ontruimd, alle patienten zijn naar Brisbane gegaan via een luchtbrug. Alles is gesloten, wegen zullen in de komende uren afgezet worden.
Stormvloed van +6 meter boven normaal verwacht. We hebben nog wel stroom, geen idee voor hoe lang. We hebben gelukkig een generator. Oog zal rond 10 uur lokale tijd (9 uur later hier dan in NL) aan land komen tussen Innisfail en Ayr.
Nu al bomen ontworteld in Ayr.

Ron

http://www.bom.gov.au/products/IDR191.loop.shtml#skip | Gewijzigd: 2 februari 2011, 03:32 uur, door radxxx
radxxx
Lid
Woonplaats:
Berichten: 14
Lid sinds: 2 feb. 2011
2 februari 2011, 04:50 uur | Bericht #210216
Je kunt hier geen kant op..er zijn wel een paar shelters maar die zijn vol. Rondom het huis zijn veel heuvels dus hopelijk valt de schade mee. Deze wijk is geen evacuatie gebied. We zijn hier +/- 40 meter boven zee niveau dus overstromingen zullen we niet krijgen.

Nog steeds weinig te merken van de storm zelf

pasz
Lid
Woonplaats: Pijnacker/Gouda
Berichten: 253
Lid sinds: 25 mei. 2009
2 februari 2011, 07:24 uur | Bericht #210220
radxxx > Veel sterkte en doe voorzichtig.

Mag ik vragen wat je daar doet ?
radxxx
Lid
Woonplaats:
Berichten: 14
Lid sinds: 2 feb. 2011
2 februari 2011, 07:34 uur | Bericht #210221
jep..mag je Ik ben getrouwd met een Australische en werk hier als traffic controller (verkeer regelen tijdens wegwerkzaamheden e.d.


Nog steeds weinig te merken van storm hier Op tv zegt men zwaarste cycloon sinds 1918, misschien zelfs zwaarder

Live feed vanaf hier : http://au.yahoo.com/s/257229 | Gewijzigd: 2 februari 2011, 07:43 uur, door radxxx
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
2 februari 2011, 07:40 uur | Bericht #210222
Queensland maakt zich op voor reuzencycloon

De Australische deelstaat Queensland zet zich schrap voor de cycloon Yasi die naar verwachting woensdagmiddag (Nederlandse tijd) de kust bereikt. De premier van Queensland, Anna Bligh, riep bewoners van laaggelegen kustgebieden op om een veilig heenkomen te zoeken.

,,U heeft nog steeds de mogelijkheid om naar een veilige plek te vertrekken, ik kan niet genoeg benadrukken dat u van die mogelijkheid gebruik moet maken", aldus de premier. Yasi, een cycloon in de zwaarste categorie 5, wordt waarschijnlijk een van de grootste stormen die Australië ooit troffen. Onder andere de steden Cairns, Townsville en Mackay liggen in het pad van de storm.

Meer dan tienduizend mensen verblijven al in schuilplaatsen. Die zijn soms zo vol dat de politie mensen weer wegstuurt. Zo'n dertigduizend mensen hebben hun huis verlaten. Premier Bligh verwacht dat 200.000 mensen zonder stroom en telefoon komen te zitten door de storm. Technici hebben gewaarschuwd dat zelfs de speciale stormbestendige woningen in de regio beschadigd kunnen raken door de storm, die windsnelheden bereikt tot 300 kilometer per uur.

Bron AD
radxxx
Lid
Woonplaats:
Berichten: 14
Lid sinds: 2 feb. 2011
2 februari 2011, 07:48 uur | Bericht #210225
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, woensdag 2 februari 2011, 6:40 uur Queensland maakt zich op voor reuzencycloon


Kleine correctie..vanaf 3 uur vamiddag lokale tijd wordt gezegd dat je NU moet zijn waar je wilt blijven en niet meer de weg op te gaan. Onmogelijk om nog aan dit event te ontsnappen..
iwantje
Lid
Woonplaats: Nieuwerkerk aan den ijssel
Berichten: 125
Lid sinds: 27 jul. 2006
2 februari 2011, 08:00 uur | Bericht #210227
Citaat van radxxx, woensdag 2 februari 2011, 4:50 uur Je kunt hier geen kant op..er zijn wel een paar shelters maar die zijn vol. Rondom het huis zijn veel heuvels dus hopelijk valt de schade mee. Deze wijk is geen evacuatie gebied. We zijn hier +/- 40 meter boven zee niveau dus overstromingen zullen we niet krijgen.

Nog steeds weinig te merken van de storm zelf


Geen kant op? Rijden! weg daar. (Zuiden?) Pak je gezin (mits aanwezig ) en wat te eten en weg ben je. De eerste de beste snelweg richting het zuiden.
Misschien zie ik het te gemakkelijk, maar hoe je nu je verslag doet lijkt het net alsof je zoveel uur van te voren er al vrede mee hebt dat ie over je heen trekt.
*Bij voorbaat excuses als ik te kort door de bocht ga met mijn conclusies*

Hou ons/de wereld vooral op de hoogte en doe ajb voorzichtig!!

Ontopic: Kijkend naar die sateliet pics vraag ik me af, is het gedrag van een orkaan in Australie hetzelfde als in bijv. Amerika?
Ik herinner me van Catrina dat die direct bij landfall afzwakte tot een tropische depressie en iets later gewoon een zeer actief laag. Is dat in Australie ook het geval of is er nog iets van voeding omdat hij later verder landinwaards toch ook weer richting zee koerst.
radxxx
Lid
Woonplaats:
Berichten: 14
Lid sinds: 2 feb. 2011
2 februari 2011, 08:12 uur | Bericht #210229
om buiten footprint van de storm te komen moet je ongeveer 1000 km naar het zuiden. Wegen richting Townsville zijn slecht begaanbaar in dit weer. Het is wel een highway maar t is maar 2 baans met 80 of 100km snelheidslimiet. Als je alles mee hebt met goed weer kost het ongeveer 10 uur om daar te komen (volgens google maps).Westelijk is ook geen optie, das waar de cycloon heen trekt. Over land verwacht men nog steeds een cat 3 wat zeer ongebruikelijk is.
Ook je bezittingen wil je niet erg graag achterlaten. Zoals ik al zei we zitten hier best wel hoog en beschut door bergen.

We gaan t gewoon uitzitten. Hoorde op locale radio dat sommige idioten cyclone parties hebben..sick..

QUOTE
*Bij voorbaat excuses als ik te kort door de bocht ga met mijn conclusies*

No worries mate all good | Gewijzigd: 2 februari 2011, 08:14 uur, door radxxx
Woonplaats:
Berichten: 2279
Lid sinds: 28 mei. 2009
2 februari 2011, 08:16 uur | Bericht #210230
Citaat van radxxx, woensdag 2 februari 2011, 3:30 uur Heb dit forum net gevonden. Ik zit middenin Yasi (Ik woon in een buitenwijk van Cairns)

Ron

http://www.bom.gov.au/products/IDR191.loop.shtml#skip


Ron hou het veilig en ik wens je het allerbeste toe, voor jou en voor iedereen die met Yasi te maken zal krijgen. Sterkte!
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
2 februari 2011, 08:21 uur | Bericht #210231
De gevolgen van de cycloon zullen gruwelijk zijn

De cycloon Yasi komt over een paar uur aan land en de gevolgen zullen rampzalig zijn, golven bereiken momenteel een hoogte van 12 meter en in combinatie met een stormvloed van 2 tot 4 meter zal dat leiden tot massale overstromingen. Een groot deel van het gebied zal naar verwachting worden getroffen door Yasi, laag gelegen krijgen te maken met ernstige overstromingen, enkele kustplaatsen zullen na verwachting verwoest worden. Yasi, een cycloon in de zwaarste categorie 5, wordt waarschijnlijk een van de grootste cycloon die Australië ooit getroffen heeft.

7.png

In de afgelopen paar uur is de wind fors in kracht toegenomen in Townsville. Yasi zal naar verwachting vanavond aan land komen ongeveer 50 à 100 kilometer ten noorden van Townsville. Overstromingen zullen ook in het binnenland voor gaan komen, de cycloon blijft intact voor meer dan 24 uur, dat is ongelooflijk zeldzaam. Zelfs orkanen in Amerika doen dit zelden. Cairns zal ook hard worden getroffen echter de de positie van de cycloon is verschoven naar het zuiden, mogelijk wordt de stad een catastrofe bespaart.

Hoofd weer analist Philip Duncan zei dat deze cycloon gebouwen zal gaan vernietigen, maar ook mensenlevens. "Er is geen twijfel over dat de monster cycloon een moordenaar is. Iedereen die in de buurt van het centrum van de cycloon zit zullen het waarschijnlijk niet overleven. Er worden windstoten verwacht tot zo'n 300 kilometer per uur, maar de stormvloed baart mij het meeste zorgen", aldus Philip Duncan.

Philip Duncan benadrukte ook dat de bevolking nog steeds de mogelijkheid heeft om naar een veilige plek te vertrekken. We zitten bijna op het punt dat de mensen de storm niet meer kunnen ontlopen.

©onweer-online
Marga
Lid
Woonplaats: Den Haag
Berichten: 17643
Lid sinds: 25 jul. 2006
2 februari 2011, 08:28 uur | Bericht #210226
Yasi bijna aan land, windstoten van meer dan 200kph gemeten

In de kustgedeeltes van het noordoosten van Queensland zorgen zeer zware windstoten ervoor, dat sommige weerstations hun anenometers kwijtraken. Voordat de stroom uitviel werden op eilandjes bij het koraal rif windstoten gemeten met een kracht van 200kph. In de laatste 30 minuten lijkt Yasi een iets meer zuidelijk pad te gaan volgen, zodat Cairns misschien bespaard blijft van een directe hit.

Within the last 30 minutes, Yasi has tended on a slightly more southerly track than initially expected which may spare a direct hit on Cairns. De zeer zware windstoten blijven elkaar snel opvolgen, terwijl de zware cycloon nadert. Vloedgolven, overstromingen en destructieve windstoten zullen een groot probleem vormen als de cycloon het regio gaat bereiken. Meteorologen hebben voorspeld, dat het aan land gaan van Yasi gepaard gaat met 12 meter hoge golven. Gecombineerd met hoogtij rond middernacht zal dit tot een extreem gevaarlijke situatie lijden.

©onweer-online
Every cloud has a silver lining
luitzen
Lid
Woonplaats: Frentsjert (Franeker)
Berichten: 257
Lid sinds: 26 mei. 2007
2 februari 2011, 08:29 uur | Bericht #210233
Citaat van radxxx, woensdag 2 februari 2011, 8:12 uur om buiten footprint van de storm te komen moet je ongeveer 1000 km naar het zuiden. Wegen richting Townsville zijn slecht begaanbaar in dit weer. Het is wel een highway maar t is maar 2 baans met 80 of 100km snelheidslimiet. Als je alles mee hebt met goed weer kost het ongeveer 10 uur om daar te komen (volgens google maps).Westelijk is ook geen optie, das waar de cycloon heen trekt. Over land verwacht men nog steeds een cat 3 wat zeer ongebruikelijk is.
Ook je bezittingen wil je niet erg graag achterlaten. Zoals ik al zei we zitten hier best wel hoog en beschut door bergen.

We gaan t gewoon uitzitten. Hoorde op locale radio dat sommige idioten cyclone parties hebben..sick..


No worries mate all good


Heel veel sterkte gewenst vanuit het hoge Friese noorden!
radxxx
Lid
Woonplaats:
Berichten: 14
Lid sinds: 2 feb. 2011
2 februari 2011, 08:31 uur | Bericht #210234
QUOTE
Ron hou het veilig en ik wens je het allerbeste toe, voor jou en voor iedereen die met Yasi te maken zal krijgen. Sterkte!


QUOTE
Heel veel sterkte gewenst vanuit het hoge Friese noorden!

Dankje





Oh, hoorde gisteren van iemand dat er een partij body bags was aangekomen op t locale vliegveld...no joke! | Gewijzigd: 2 februari 2011, 08:33 uur, door radxxx
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
2 februari 2011, 08:37 uur | Bericht #210232
Nieuwste satellietafbeelding even bij de tekst toegevoegd

Livestreams te zien op KLIK
Govert
Lid
Woonplaats:
Berichten: 142
Lid sinds: 14 dec. 2010
2 februari 2011, 08:39 uur | Bericht #210235
Citaat van radxxx, woensdag 2 februari 2011, 8:31 uur Dankje

Oh, hoorde gisteren van iemand dat er een partij body bags was aangekomen op t locale vliegveld...no joke!


Een lugubere, maar toch verstandige maatregel. In dat warme klimaat kan je het beste lichamen zsm opruimen om ziekten te voorkomen.

Ik hoop voor het beste voor jullie daar. Wat ik zo allemaal lees is best heftig!
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
2 februari 2011, 08:42 uur | Bericht #210237
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, woensdag 2 februari 2011, 8:37 uur Nieuwste satellietafbeelding even bij de tekst toegevoegd

Livestreams te zien op KLIK

Scully
Lid
Woonplaats: Westervoort
Berichten: 174
Lid sinds: 1 feb. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
2 februari 2011, 08:43 uur | Bericht #210238
Ron, sterkte daar in cairns!!
punky
Lid
Woonplaats: capelle aan de ijssel
Berichten: 87
Lid sinds: 8 jun. 2009
2 februari 2011, 08:57 uur | Bericht #210239
Citaat van Scully, woensdag 2 februari 2011, 7:43 uur Ron, sterkte daar in cairns!!

Ook namens mij, sterkte daar, Down Under.
Monique | Gewijzigd: 2 februari 2011, 08:58 uur, door punky
Terug naar boven
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.364 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 243 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 243, lezen 2 mensen het topic "Berichtgeving lente 2014".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden