Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kern, CA; Tulare, CA.

20 Apr 2024 01:01:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Union, SC.

20 Apr 2024 00:04:45

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

20 Apr 2024 00:00:06

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Spartanburg, SC; Union, SC.

19 Apr 2024 23:25:56

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC.

19 Apr 2024 20:44:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC; Scotland, NC.

19 Apr 2024 20:31:18

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC.

19 Apr 2024 20:16:36

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC; Richmond, NC; Scotland, NC.

19 Apr 2024 19:50:29

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Aiken, SC; Lexington, SC; Richland, SC; Saluda, SC.

19 Apr 2024 16:12:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Aiken, SC; Edgefield, SC; Lexington, SC; Richland, SC; Saluda, SC.

19 Apr 2024 15:38:36

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Winston, AL.

19 Apr 2024 14:26:15

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Colbert, AL; Franklin, AL; Lawrence, AL.

19 Apr 2024 12:59:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Colbert, AL; Franklin, AL; Lauderdale, AL.

19 Apr 2024 12:35:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Grant, AR; Jefferson, AR.

19 Apr 2024 09:45:24

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jefferson, AR; Lonoke, AR; Pulaski, AR; Saline, AR.

19 Apr 2024 08:41:57
Actueel
1 / 4

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Shadow112
Lid
Woonplaats: Hasselt (ov)
Berichten: 1660
Lid sinds: 22 nov. 2010
31 januari 2011, 12:35 uur | Bericht #209694
50 regenbuien in de woestijn

Kun je regen opwekken? Ja natuurlijk, zegt een Zwitsers bedrijf. Ze zouden al vijftig regenbuien hebben geregeld boven de Arabische woestijn. Regen lijkt voor ons zo vanzelfsprekend. Soms plenst het, soms is er een miezer. Maar voor landen die voor een groot deel uit woestijn bestaan is regen een klein wonder. Neem de Verenigde Arabische Emiraten, waar het maar een paar keer per jaar regent. Daar zijn ze blij met iedere drup water.


Abu Dhabi in de Emiraten

Geen probleem, zo zegt het Zwitserse bedrijf Meteo Systems. Zij beweren afgelopen jaar vijftig malse buitjes boven de Emiraten te hebben veroorzaakt. Er waren vorig jaar inderdaad opmerkelijk veel natte dagen in de VAE. Voor deze week wordt weer regen verwacht. De Arabieren zouden een contract hebben met Meteo Systems om op kunstmatige manier regen te veroorzaken, is net bekend gemaakt. Meteo Systems heeft in de woestijn een aantal tien meter hoge masten neergezet. Die wekken ionen op, atomen met een negatieve lading. Die hebben als eigenschap dat ze vocht aan zich binden, waardoor er wolken onstaan, zo zeggen de Zwitsers. Veel zuiveringsmachines voor gebouwen werken op dezelfde manier, ze binden vuil en stof aan zich. Toch hebben veel meteorologen twijfels over deze methode. Vooral de Russen hebben er tientallen jaren mee geëxperimenteerd, zonder succes. Er is nog nooit een wetenschappelijk verantwoorde test gedaan waarbij op deze manier regen is gemaakt.

En die regenbuien in de Emiraten vorige jaar dan? Sommige meteorologen wijzen er op dat de hele regio vorig jaar uitzonderlijk weer had, waardoor de overstromingen in Pakistan zijn veroorzaakt. De regenbuien in de VAE zouden daar mee te maken hebben, niet met de ionisatie. Hoeveel Meteo Systems verdient met het maken van regen is niet bekend, maar het zal geen kleine som zijn. Regen is kostbaar. Zo kostbaar dat het beïnvloeden van het weer in de toekomst big business kan worden. In China werken 50.000 voor een overheidsdienst die zich bezig houdt met het beïnvloeden van regenbuiten. In de VS zijn rechtszaken gevoerd over experimenten met opgewekte regenbuien. Zowel de Chinezen als de Amerikanen gebruiken een andere methode, het ‘inzaaien’ van wolken met een speciaal poeder dat de regen ‘losmaakt’ uit de wolk. Al deze mensen zouden natuurlijk ook gewoon naar Nederland kunnen verhuizen, er is genoeg regen hier.

Bron: Faqt.nl | Gewijzigd: 9 februari 2017, 11:08 uur, door Joyce.s
Mijn Twitter Ipsa scientia potestas est
Romani
Lid
Woonplaats: Den Haag (Wateringseveld)
Berichten: 1328
Lid sinds: 26 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
31 januari 2011, 12:46 uur | Bericht #209695
Like a drifter twister i was born to walk alone2e plaats fotowedstrijd week 31
Waarom deze advertentie?
Romani
Lid
Woonplaats: Den Haag (Wateringseveld)
Berichten: 1328
Lid sinds: 26 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
31 januari 2011, 12:51 uur | Bericht #209698
Thanx jan Ben niet meer zo wakker....Zo slapen na 7 nachtdiensten. | Gewijzigd: 31 januari 2011, 12:53 uur, door Romani
Like a drifter twister i was born to walk alone2e plaats fotowedstrijd week 31
Woonplaats: haarlem
Berichten: 1310
Lid sinds: 23 jun. 2009
31 januari 2011, 17:05 uur | Bericht #209765
spelen met de aarde en moeder der natuur vind ik maar niets.
Life without freedom is no life at all.

weather without storms is no weather at all.
Woonplaats: Maria-Hoop (Midden-Limburg)
Berichten: 434
Lid sinds: 15 jul. 2010
31 januari 2011, 17:09 uur | Bericht #209768
Alles moet tegenwoordig geplanned worden. Mensen moeten er zich bij neer leggen dat die woestijnen waarschijnlijk een goeie reden hadden om te ontstaan.
Nog even en ze lachen je uit omdat het mistig is, als je geld had, dan scheen de zon wel.
35 sneeuwdagen gehad in Limburg in 2010/2011Mijn foto-topic
Shadow112
Lid
Woonplaats: Hasselt (ov)
Berichten: 1660
Lid sinds: 22 nov. 2010
31 januari 2011, 21:10 uur | Bericht #209863
Citaat van moniquepeeters, maandag 31 januari 2011, 17:09 uur Alles moet tegenwoordig geplanned worden. Mensen moeten er zich bij neer leggen dat die woestijnen waarschijnlijk een goeie reden hadden om te ontstaan.
Nog even en ze lachen je uit omdat het mistig is, als je geld had, dan scheen de zon wel.


Ja in de drang naar macht en controle probeert de mensheid zelfs moeder natuur te beteugelen.
De dag dat het lukt zal waarschijnlijk het begin van het einde zijn.
Aarde is te complex voor ons.
| Gewijzigd: 31 januari 2011, 21:11 uur, door Shadow112
Mijn Twitter Ipsa scientia potestas est
Robin B
Lid
Woonplaats: Tussen Alkmaar & schagen
Berichten: 945
Lid sinds: 18 mei. 2009
31 januari 2011, 21:34 uur | Bericht #209869
HAARP, ik blijf het maar zeggen maar die westerlingen (amerikanen) willen de wereld, ruimte, en alles regeren en domineren. Begrijp het dan. HAARP is echt een doemsday wapen hij zou ook de aardbeving onder haiti veroorzaakt hebben. en de vulkaan uitbarsting in ijsland, al opgevallen hoeveel bliksem erbij gezien is? is niet normaal voor een vulkaan uitbarsting!



Dit is geen conspiracy jongens, dat ding staat echt in Alaska. hij werd in de eerste golfoorlog ook gebruikt wat leidde tot massale opgave van het irakeese leger | Gewijzigd: 31 januari 2011, 21:36 uur, door Robin B
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
31 januari 2011, 21:46 uur | Bericht #209874
Citaat van lol, maandag 31 januari 2011, 21:34 uur Dit is geen conspiracy jongens, dat ding staat echt in Alaska. hij werd in de eerste golfoorlog ook gebruikt wat leidde tot massale opgave van het irakeese leger
Je reactie is niet helemaal conform de situatie. Het is niet zo dat men na een ramp dacht van: "help hoe komt dit?" Zou het haarp zijn. Het is andersom, men claimt juist het weer te hebben gemanipuleerd en dat wordt juist sterk betwijfeld.

Dat haarp ding waar jij het over hebt straalt juist speciale stralen uit, om mensen die daar bevattelijk voor zijn, het idee in hun hoofd te prenten dat haarp en the usa de wereld wil overnemen. Dat werkt dus best goed!
Shadow112
Lid
Woonplaats: Hasselt (ov)
Berichten: 1660
Lid sinds: 22 nov. 2010
31 januari 2011, 22:01 uur | Bericht #209880
Citaat van lol, maandag 31 januari 2011, 21:34 uur HAARP, ik blijf het maar zeggen maar die westerlingen (amerikanen) willen de wereld, ruimte, en alles regeren en domineren. Begrijp het dan. HAARP is echt een doemsday wapen hij zou ook de aardbeving onder haiti veroorzaakt hebben. en de vulkaan uitbarsting in ijsland, al opgevallen hoeveel bliksem erbij gezien is? is niet normaal voor een vulkaan uitbarsting!

Dit is geen conspiracy jongens, dat ding staat echt in Alaska. hij werd in de eerste golfoorlog ook gebruikt wat leidde tot massale opgave van het irakeese leger


Mail mij jou bewijzen en ik zal als Nieuwsposter kijken of ik er iets van kan maken en of het te onderbouwen is.



Mijn Twitter Ipsa scientia potestas est
Robin B
Lid
Woonplaats: Tussen Alkmaar & schagen
Berichten: 945
Lid sinds: 18 mei. 2009
31 januari 2011, 22:12 uur | Bericht #209883
Citaat van Shadow112, maandag 31 januari 2011, 22:01 uur Mail mij jou bewijzen en ik zal als Nieuwsposter kijken of ik er iets van kan maken en of het te onderbouwen is.




kijk het is zo ik heb wel bewijzen maar dat staat vooral uit nieuwsberichten en filmpjes, zelfs hugo chavez uit venezuela heeft amerika beschuldigt met het gebruiken van HAARP. China en Rusland ook al gebruikt Rusland ook zulke technologie.
ik vind het ook niet raar dat ik ongelovig overkom omdat mensen er nooit over gehoord hebben.. | Gewijzigd: 31 januari 2011, 22:13 uur, door Robin B
Govert
Lid
Woonplaats:
Berichten: 142
Lid sinds: 14 dec. 2010
1 februari 2011, 08:26 uur | Bericht #209927
Citaat van lol, maandag 31 januari 2011, 22:12 uur kijk het is zo ik heb wel bewijzen maar dat staat vooral uit nieuwsberichten en filmpjes, zelfs hugo chavez uit venezuela heeft amerika beschuldigt met het gebruiken van HAARP. China en Rusland ook al gebruikt Rusland ook zulke technologie.
ik vind het ook niet raar dat ik ongelovig overkom omdat mensen er nooit over gehoord hebben..


Kom maar op met de bewijzen.

Dat Chavez het roept is voor mij des te meer reden om te twijfelen!

Probleem van de 'nieuwsberichten' en 'filmpjes' die je noemt is dat die volstaan met eenzijdige bewijsvoering. Ik heb de Zeitgeist docu's ook gezien. Heel overtuigend, maar bewijzen die het tegendeel aantonen worden gewoon niet genoemd. Dan is het makkelijk niet kritisch kijkende mensen te overtuigen van elk verhaal/sprookje, whatever.

On-topic: dat van die ionen: ik ben skeptisch. Je moet wel heel veel energie gebruiken om een regenbui op te wekken. Je kan natuurlijk condensatie in de atmospfeer bevorderen, maar als er geen of onvoldoende vocht in de lucht zit, dan kan je ionen maken tot je een ons weegt: er zal geen regen vallen!

En dan nog: ionen hoog de atmosfeer inbrengen lijkt me vrij lastig, tenzij je een array hele hoge gebouwen/antennes hebt, of met raketten oid aan de slag gaat.
Romani
Lid
Woonplaats: Den Haag (Wateringseveld)
Berichten: 1328
Lid sinds: 26 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
1 februari 2011, 09:28 uur | Bericht #209936
Citaat van lol, maandag 31 januari 2011, 21:34 uur HAARP, ik blijf het maar zeggen maar die westerlingen (amerikanen) willen de wereld, ruimte, en alles regeren en domineren. Begrijp het dan. HAARP is echt een doemsday wapen hij zou ook de aardbeving onder haiti veroorzaakt hebben. en de vulkaan uitbarsting in ijsland, al opgevallen hoeveel bliksem erbij gezien is? is niet normaal voor een vulkaan uitbarsting!

Dit is geen conspiracy jongens, dat ding staat echt in Alaska. hij werd in de eerste golfoorlog ook gebruikt wat leidde tot massale opgave van het irakeese leger


Ik wil je best met alle liefde geloven, echter het Hele HAARP project, en de locatie zijn (relatief) vrij toegankelijk, er worden zelfs rondleidingen gegeven.
Op Google earth is het terrein gewoon te zien, 62.39167 N 145.1467 W
Tevens ligt de locatie dicht vrij dichtbij een grote stad (Anchorage)
Op internet zijn live webcams, en vele foto's te vinden.
Adresgegevens staan openlijk op internet en op de site.
Niet echt ingredienten voor conspiracy.

HAARP heeft 180 antennes, en kan tussen de 2.8 en 10 MHz uitzenden, daar ga je geen aardbeving of vulkaan mee opwekken. De hoeveelheid energie die door HAARP in de ionosfeer wordt geprojecteerd, is minuscuul ten opzichte van de energie die door zonnestraling en onweersbuien in de ionosfeer belandt. Ook zouden eventuele manipulaties die HAARP aanbrengt in de atmosfeer binnen een paar seconden weer opgeheven worden omdat de ionosfeer een erg turbulent gebied is.

En het fenomeen bliksem bij vulkaanuitbarsting wil Jan je wel met alle liefde uitleggen | Gewijzigd: 1 februari 2011, 10:06 uur, door Romani
Like a drifter twister i was born to walk alone2e plaats fotowedstrijd week 31
Zynex
Lid
Woonplaats: Heiloo
Berichten: 328
Lid sinds: 22 nov. 2010
4 februari 2011, 22:10 uur | Bericht #211254
Citaat van smoke_soldier, maandag 31 januari 2011, 17:05 uur spelen met de aarde en moeder der natuur vind ik maar niets.
Dan moet moeder natuur maar is wat eerlijker verdelen!

Woonplaats: haarlem
Berichten: 1310
Lid sinds: 23 jun. 2009
4 februari 2011, 22:19 uur | Bericht #211256
Citaat van Zynex, vrijdag 4 februari 2011, 22:10 uur Dan moet moeder natuur maar is wat eerlijker verdelen!
dat is onzin...want een woestijn is een woestijn...daar horen geen mensen te leven, als je daar als mens niet kan wonen en leven, wat doe je daar dan nog?

nee verdeling is prima op orde, de MENS zelf maakt het oneerlijk. | Gewijzigd: 4 februari 2011, 22:20 uur, door smoke_soldier
Life without freedom is no life at all.

weather without storms is no weather at all.
Robin B
Lid
Woonplaats: Tussen Alkmaar & schagen
Berichten: 945
Lid sinds: 18 mei. 2009
5 februari 2011, 00:01 uur | Bericht #211279
Citaat van Govert, dinsdag 1 februari 2011, 8:26 uur Kom maar op met de bewijzen.

Dat Chavez het roept is voor mij des te meer reden om te twijfelen!

Probleem van de 'nieuwsberichten' en 'filmpjes' die je noemt is dat die volstaan met eenzijdige bewijsvoering. Ik heb de Zeitgeist docu's ook gezien. Heel overtuigend, maar bewijzen die het tegendeel aantonen worden gewoon niet genoemd. Dan is het makkelijk niet kritisch kijkende mensen te overtuigen van elk verhaal/sprookje, whatever.

On-topic: dat van die ionen: ik ben skeptisch. Je moet wel heel veel energie gebruiken om een regenbui op te wekken. Je kan natuurlijk condensatie in de atmospfeer bevorderen, maar als er geen of onvoldoende vocht in de lucht zit, dan kan je ionen maken tot je een ons weegt: er zal geen regen vallen!

En dan nog: ionen hoog de atmosfeer inbrengen lijkt me vrij lastig, tenzij je een array hele hoge gebouwen/antennes hebt, of met raketten oid aan de slag gaat.



Chavez is beter dan al die democratische leugenaars.

ontopic: Ze geven daar geen rondleidingen want er staat duidelijk daar op een bord: personel and army only (zoiets) in ieder geval geen burgers. Vertel me waar je die Info vandaan hebt gehaald.
Romani
Lid
Woonplaats: Den Haag (Wateringseveld)
Berichten: 1328
Lid sinds: 26 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
5 februari 2011, 00:39 uur | Bericht #211304
Citaat van lol, zaterdag 5 februari 2011, 0:01 uur Chavez is beter dan al die democratische leugenaars.

ontopic: Ze geven daar geen rondleidingen want er staat duidelijk daar op een bord: personel and army only (zoiets) in ieder geval geen burgers. Vertel me waar je die Info vandaan hebt gehaald.


Heeft een heel verhaal over in de "Quest" gestaan ook.
By the way: In Tsjernobyl staan ook zat borden en weet ik wat allemaal dat je daar weg moet blijven en dat het strikt verboden terrein is, terwijl daar ook hele kuddes en busladingen heen kunnen voor een foto momentje en een rondleiding. Dus dat zegt ook niet alles. | Gewijzigd: 5 februari 2011, 00:44 uur, door Romani
Like a drifter twister i was born to walk alone2e plaats fotowedstrijd week 31
Wolkje7
Lid
Woonplaats: Velp (Gelderland)
Berichten: 1534
Lid sinds: 24 mrt. 2008
5 februari 2011, 15:30 uur | Bericht #211410
Of beter nog zouden ze kunnen verhuizen naar de omgeving van Bergen in Noorwegen (ben de plaatsnaam kwijt van dat plaatsje vlakbij Bergen) waar de meeste regen van heel Europa valt. Of was het van de hele wereld?
Weerdagen Velp 2019:

Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4


Velp 2018:

Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)


Velp 2017:

Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
blackbird
Lid
Woonplaats:
Berichten: 84
Lid sinds: 10 jun. 2007
5 februari 2011, 20:40 uur | Bericht #211459
Citaat van lol, zaterdag 5 februari 2011, 0:01 uur Chavez is beter dan al die democratische leugenaars.

ik verzoek bij deze de randdebiel die dit bovenstaande heeft getypt met onmiddellijke
ingang van dit forum te trappen
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.850 topics, welke bij elkaar 448.360 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.578 leden.
Het nieuwste lid is NightFoxy.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 173 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 173, lezen 9 mensen het topic "Berichtgeving aardbevingen Noord Nederland ".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden