Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Garza, TX; Kent, TX.

24 Apr 2024 09:25:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Coleman, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 04:06:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Jones, TX; Shackelford, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 03:18:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Nolan, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 03:18:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kent, TX.

24 Apr 2024 01:16:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Scurry, TX.

24 Apr 2024 01:16:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Fisher, TX.

24 Apr 2024 00:56:55

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garza, TX; Kent, TX.

24 Apr 2024 00:45:51

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kent, TX.

23 Apr 2024 23:56:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garza, TX; Kent, TX.

23 Apr 2024 23:19:17

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Garza, TX; Kent, TX.

23 Apr 2024 23:03:28

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alger, MI; Marquette, MI.

23 Apr 2024 19:07:37

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

23 Apr 2024 17:00:01

De temperatuur bij Dourbes is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:04

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:03
Actueel
1 / 4

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
1 februari 2011, 21:35 uur | Bericht #210129
Tektonische plaat Indonesië begeeft het: Java al 6 meter in zee gezonken

Terwijl de wereld wordt overspoeld door steeds chaotischer wordende taferelen in landen, volken, de natuur en het weer, ontdekten researchers onlangs een gebeurtenis die tot nu toe uit het wereldnieuws zou worden gehouden: het Indonesische eiland Java is in korte tijd 6 meter de zee in gezonken. Laaggelegen kuststroken zijn ondergestroomd waardoor hele dorpen onder water zijn verdwenen. Omdat in onder andere Pakistan hetzelfde aan de hand lijkt te zijn hebben sommige onderzoekers de conclusie getrokken dat de tektonische platen onder Indonesië en Pakistan het aan het begeven zijn.

1.JPG

Op 17 januari 2011 vonden er als gevolg van zware regenval op diverse Indonesische eilanden overstromingen plaats. Deze overstromingen zijn daar op zich niets bijzonders, ware het niet dat er geen enkele reden voor was dat ook de kustgebieden onderliepen. Het hoofd van de Sociale Dienst van de oostelijke Nusa Tenggara provincie (NTT), Piter Manuk, erkende dat er iets niet klopte. 'De inwoners raakten in paniek door de overstroming omdat ze deze niet verwachtten. Er waren namelijk geen aanwijsbare oorzaken voor. Het was de eerste keer in geschiedenis van dit gebied dat zoiets gebeurde.'

Er bleek geen sprake van overstromende rivieren en ook niet van een tsunami of plotseling optredende hoge golven vanuit de oceaan. Researchers controleerden de beelden van Google Satellite en zagen onmiddellijk dat er iets anders aan de hand was. Het eiland Java bleek recent opnieuw gefotografeerd te zijn en iets waar de internationale media totaal geen aandacht hadden besteed bleek aan de hand van de satellietfoto's nu overduidelijk: Java was ongeveer 6 meter de zee in gezonken. Hier nog een aantal foto's waarop dit goed is te zien:

2.jpg

3.jpg

4.jpg

Pakistan, Nieuw Zeeland, Thailand, Vietnam, Filippijnen
De heftige beelden van de enorme overstromingen in Pakistan, waar zo'n 2000 mensen bij omkwamen, zullen velen nog helder voor ogen staan. Wat betreft het aantal getroffen mensen -ruim 20 miljoen- was deze ramp groter dan de tsunami in de Indische Oceaan (2004), de aardbeving in Kashmir (2005) en de aardbeving in Haïti (2010) bij elkaar opgeteld. Zo'n 280.000 hectare katoen, 81.000 hectare suiker, eenzelfde hoeveelheid rijst, 200.000 hectare tarwe en 120.000 hectare stalvoer en opgeslagen graan gingen verloren. In totaal liep zo'n 7 miljoen hectare van Pakistans belangrijkste vruchtbare gebieden onder water. Ook kwamen er zo'n 200.000 stuks vee om het leven.

Pakistan wordt regelmatig getroffen door overstromingen, maar de laatste keer was anders dan voorheen: het water trok zich, wat normaal gesproken altijd gebeurd, niet terug. Een mogelijke verklaring is dat de Indo-Australische tektonische plaat is gaan hellen en het land is weggezakt, waardoor het water niet meer kon wegstromen. Het nieuws dat een groot deel van het ondergelopen land in Pakistan nooit meer herwonnen zal kunnen worden, wordt net zoals de ondergelopen kustgebieden van Java door geen enkele nieuwsdienst gemeld. Pakistan lijkt er echter een permanent merengebied bij te hebben gekregen.

De helling van de Indo-Australische plaat heeft directe gevolgen gehad voor de onder de oceaan gelegen breuklijn KTT (Kermadee Tonga Trench), die dwars door de op twee na grootste stad van Nieuw Zeeland, Christchurch, loopt. Hierdoor werd deze stad op 3 september 2010 getroffen door een forse aardbeving, waardoor grote delen van de stad werden vernield. Deze tektonische aanpassing heeft de 'tong' van de Euraziatische Plaat onder druk gezet, met als gevolg dat Indonesië is begonnen te zinken.

Zes maanden later gaf het Aarde Observatorium van de NASA toe dat aan de hand van satellietbeelden geconcludeerd moest worden dat het verhoogde land in Pakistan zo'n 3 meter was gedaald. 'De beelden van december 2010 laten de omvang van de nog altijd aanwezige overstromingen zien. Ook langs de kust bij de stad Thatta is er permanente schade door overstromingen. Alhoewel de omstandigheden ten opzichte van twee maanden eerder opmerkelijk zijn verbeterd, zijn er ook blijvende overstroomde gebieden te zien die vorig jaar nog niet bestonden.'

Vorige week vrijdag plaatsten we dit artikel waarin seismologen aangaven dat twee tektonische platen onder de Stille Oceaan -de Juan de Fuca plaat en de Noord Amerikaanse plaat- onder hoogspanning staan en dat er in theorie op ieder moment een zware beving kan plaatsvinden die een tsunami van 10 meter hoog zou veroorzaken, die zowel de hele westkust van de VS als de oostkust van Japan zou wegvagen. Nu ook de tektonische platen in het aangrenzende Verre Oosten voor grote problemen zorgen lijkt de hele planeet op het randje van enorme tektonische veranderingen -en daardoor dramatische gebeurtenissen- te staan.

1. Bevestigd is dat gebieden in Pakistan 3 meter zijn gedaald.
2. Ook Thailand (Bangkok) ondervindt problemen met de afvoer van vloedwater.
3. Het Indonesische eiland Java is 6 meter in zee gezonken. Wegen en stukken land langs de afwateringskanalen zijn aan het instorten.*
4. In Vietnam heerst een ware epidemie van 'sinkholes', diepe gaten die plotseling in de grond ontstaan. Dit is nog een indicatie dat de tektonische platen aan het verschuiven zijn.
5. Ook de tektonische plaat op de Filippijnen is aan het zakken, met eveneens overstromingen als gevolg. (1)

* Informatie van 1 week geleden. Nog recentere satellietbeelden om dit te bevestigen kon ik niet vinden. Als de Indo-Australische plaat inderdaad aan het kantelen is, zou de watersnoodramp in Australië hier dan ook mee te maken kunnen hebben? Een andere vraag is of de andere Indonesische eilanden vergelijkbare problemen hebben die niet door de media worden opgemerkt.

Bron Xandernieuws
Klapper
Lid
Woonplaats: vlissingen
Berichten: 1071
Lid sinds: 2 jan. 2010
1 februari 2011, 21:47 uur | Bericht #210131
laat me raden in 2012 dondert daar alles in zee ??
mm komt me bekend voor ?? oja 2012 http://www.imdb.com/title/tt1190080/
het lijkt me als dit echt zo zou zijn de media er wel wat meer aandacht aan zou geven
zijn dit niet gewoon sensatiezoekers die dit soort berichten plaatsen ??????
of stel dat alles wel waar zou zijn waarom zouden de media dit soort berichten uit het nieuws houden ??
mischien dat de regeringen bang zijn voor paniek ?
maar dit klopt eigenlijk ook niet dankzij dit bericht want nu weet de wereld het !!
ik weet het niet meer
afijn he is weer interessant om te volgen. | Gewijzigd: 1 februari 2011, 21:52 uur, door Klapper
you are a god amongst insects
Waarom deze advertentie?
pyro
Lid
Woonplaats: Utrecht
Berichten: 721
Lid sinds: 11 jul. 2010
1 februari 2011, 21:50 uur | Bericht #210132
Juist dat de media er niet op inspringt, bevalt me niet en maakt de boel onbetrouwbaar. Als wetenschappers deze gegevens kunnen bevestigen, wil je er als journalist echt wel bovenop zitten.
Volg pyropix stormchase videos op http://www.facebook.com/pyropixvideos
Woonplaats: Groningen
Berichten: 1285
Lid sinds: 25 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
1 februari 2011, 22:27 uur | Bericht #210151
De wereld zoals wij die kennen, gaat sowieso ten onder. dat is mij allang bekend (ik ben christelijk).
Sowieso is dat een feit als je het van een ander gezichtspunt bekijkt, de zon kan niet eeuwig blijven draaien dus zal dat ook gevolgen voor ons leven hebben.

Wanneer, dat is idd de vraag.
Ik weet echt niet hoe ze dit bedoelen dit artikel,(1, aandacht trekken? 2, de waarheid vertellen en ons waarschuwen ''ja het gaat echt verkeerd en het word een 2012 scenario'' 3, paniek zaaien?)
Maar,

Een aardplaat beweegt niet opeens naar beneden, tenzij onder de aardplaten iets fundamenteels veranderd, namelijk de convectie van het magma zou moeten stoppen. Dat is namelijk de motor van het bewegen van de aardplaten.
Mijn timelapse video: http://www.youtube.com/watch?v=u50lhEUOSNk
Mijn (on)weer foto's : Foto's
Woonplaats: Honselersdijk (Zuid-Holland)
Berichten: 1483
Lid sinds: 26 aug. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
1 februari 2011, 22:47 uur | Bericht #210158
is dit ook de schuld van H.A.A.R.P.?
maja, t is wel logisch dat als er in een gebied bergen ontstaan... er ook ergens iets moet zinken
zit altijd een balans in | Gewijzigd: 1 februari 2011, 22:47 uur, door marcel`westland
met vriendelijke groet,

Marcel
Woonplaats: Spijkenisse
Berichten: 852
Lid sinds: 1 okt. 2006
1 februari 2011, 22:48 uur | Bericht #210159
Gaat nu toch steeds meer in 2012 geloven Er gebeurt bizar veel op onze aarbol afgelopen maanden. Zeer veel vulkaan activiteiten. En nu ook al tektonische platen die het gaat begeven. Het is nu gewoon wachten op De Big One in Los angeles. Daar hebben ze het ook al jaren over. Als het daar gaat rommelen kunnen we echt 100% zeker zijn van het 2012 senario. Dan zal de aarde opnieuw ingedeelt worden en het een nieuw leven zal gaan starten.

En het valt me ook op dat alles nu ook een beetje op de film gaat lijken. We hebben nu alle senario in werking

Film begint met een zonnevlam (waarvan we er zat gehad hebben en elders op het forum is te vinden)
En de tektonische platen die zakken in java (in film is los angeles aan de beurt)
Dan hebben we yellowstone (waarvan we vandeweek ook zat hebben kunnen lezen)

Deze 3 dingen zet mij wel aan het denken
En denk andere ook

Dus is 2012 onzin...... Nee Voor mij niet
En voor degene die het niet geloven vind ik het ook best. Het is ieder voor zich
Er kan ook helemaal niks gebeuren. Maar vind deze situaties wel vreemd allemaal.
Want je hoort niks in de media. Het is net alsof hun het zwijgen wordt opgelegd


Geef mij maar liever een stevig potje onweer. Want hier wordt je best wel maf van al die rare gebeurtenissen | Gewijzigd: 1 februari 2011, 22:50 uur, door bassmachine
snufj
Lid
Woonplaats: Gorkum
Berichten: 242
Lid sinds: 28 aug. 2006
1 februari 2011, 22:52 uur | Bericht #210162
Citaat van weerfreakje, dinsdag 1 februari 2011, 22:27 uur De wereld zoals wij die kennen, gaat sowieso ten onder. dat is mij allang bekend (ik ben christelijk).

En dus ben je beter/tijdiger geinformeerd?
Dat lijkt me sterk. | Gewijzigd: 1 februari 2011, 22:56 uur, door snufj
Woonplaats:
Berichten: 2279
Lid sinds: 28 mei. 2009
1 februari 2011, 23:05 uur | Bericht #210168
Je zou je beter afvragen "Hoe betrouwbaar is de bron?"

En dat heeft niks met geloof in God te maken. Ieder zijn ding, maar voor alles zijn er wetenschaplijke verklaringen. Zo denk ik erover.
snufj
Lid
Woonplaats: Gorkum
Berichten: 242
Lid sinds: 28 aug. 2006
1 februari 2011, 23:10 uur | Bericht #210172
'Panta Rhei' zoals de oude Heraclitus dat al gevat opmerkte..
luckyb1rd
Lid
Woonplaats:
Berichten: 64
Lid sinds: 28 dec. 2009
1 februari 2011, 23:10 uur | Bericht #210173
Indrukwekkend verhaal tot dat ik die bron zag:

xandernieuws, ik ken die site maar die ziet overal spoken in de wereld. Volgens zijn blog is de wereld al 10 vergaan in de afgelopen jaren..
Woonplaats: Goes, Zeeland
Berichten: 623
Lid sinds: 30 dec. 2009
1 februari 2011, 23:23 uur | Bericht #210179
Citaat van luckyb1rd, dinsdag 1 februari 2011, 23:10 uur Indrukwekkend verhaal tot dat ik die bron zag:

xandernieuws, ik ken die site maar die ziet overal spoken in de wereld. Volgens zijn blog is de wereld al 10 vergaan in de afgelopen jaren..


+1

Google result voor het 20 ft zinken van Java http://www.google.nl/search?sourceid=chrom...a+sinks+20+feet laat alleen maar 30 van dezelfde soort websites zien. Poleshift, 2012 etc.... maar geen NASA oid te bekennen.

O-O blijft me op deze manier telkens weer verbazen. Knalstrakke weersvooruitzichten en vaak een heldere kijk op veel andere aardse zaken. en dan wordt er ineens weer zoiets vaags als dit als serieus nieuws gebracht.
Daar kan ik met mijn nuchtere petje niet bij.

Saai is het nooit, twijfelachtig wel een beetje.
Days of thunder 2011: 10Twitter for Forum
snufj
Lid
Woonplaats: Gorkum
Berichten: 242
Lid sinds: 28 aug. 2006
1 februari 2011, 23:27 uur | Bericht #210182
Citaat van Isabelle, dinsdag 1 februari 2011, 23:05 uur Ieder zijn ding, maar voor alles zijn er wetenschaplijke verklaringen.

Als de VLC in Zwitserland het Higgs-deeltje kan vinden, is alles inderdaad bijna verklaard!
(behalve waarom het bestaat) | Gewijzigd: 1 februari 2011, 23:28 uur, door snufj
Woonplaats:
Berichten: 2279
Lid sinds: 28 mei. 2009
1 februari 2011, 23:55 uur | Bericht #210186
Citaat van luckyb1rd, dinsdag 1 februari 2011, 23:10 uur Indrukwekkend verhaal tot dat ik die bron zag:

xandernieuws, ik ken die site maar die ziet overal spoken in de wereld. Volgens zijn blog is de wereld al 10 vergaan in de afgelopen jaren..

Toch nog mensen die verder kijken dan hun neus lang is. Je moet niet alles voor waarheid aannemen wat op het net staat vermeld.
Romani
Lid
Woonplaats: Den Haag (Wateringseveld)
Berichten: 1328
Lid sinds: 26 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
2 februari 2011, 00:03 uur | Bericht #210189
Citaat van Isabelle, dinsdag 1 februari 2011, 23:55 uur Toch nog mensen die verder kijken dan hun neus lang is. Je moet niet alles voor waarheid aannemen wat op het net staat vermeld.

Je kan ook te ver kijken dan je neus lang is...Sommige (sites) zoeken overal wat achter...
Vroeger had je alleen de reguliere media (links of rechts georienteerd)
Deze bepaalde of iets nieuws was, en of het interessant genoeg was om over te berichten
Met de komst van internet, en vooral van Twitter en de mobieltjes met camera's is iets sneller tastbaar nieuws.
Tevens is nu iedereen verslaggever in de dop, en bereikt nieuws ons sneller.
Op zich denk ik dat er niet ineens veel meer gebeurd, maar er bereikt ons meer, en veel sneller.
Like a drifter twister i was born to walk alone2e plaats fotowedstrijd week 31
snufj
Lid
Woonplaats: Gorkum
Berichten: 242
Lid sinds: 28 aug. 2006
2 februari 2011, 00:08 uur | Bericht #210191
Citaat van Bornin7ty2, dinsdag 1 februari 2011, 23:23 uur Knalstrakke weersvooruitzichten en vaak een heldere kijk op veel andere aardse zaken. en dan wordt er ineens weer zoiets vaags als dit als serieus nieuws gebracht.
Daar kan ik met mijn nuchtere petje niet bij.
Saai is het nooit, twijfelachtig wel een beetje.


O-O 'brengt' het niet als nieuws, hoogstens als rariteit...De Bron staat er toch netjes bij?
santona
Lid
Woonplaats: Terneuzen
Berichten: 347
Lid sinds: 29 jan. 2010
2 februari 2011, 00:11 uur | Bericht #210194
Citaat van snufj, dinsdag 1 februari 2011, 22:52 uur En dus ben je beter/tijdiger geinformeerd?
Dat lijkt me sterk.


In zekere zin wel. Je houdt in ieder geval rekening met doemscenario's en leeft wat realistischer dan vele naivelingen. Het frapante is dat lijnen tussen ontwikkelingen in het hier en nu en het Bijbelboek Openbaring steeds beter te zien zijn. We leven in ieder geval in een interessante tijd waarin alles in een stroomversnelling terecht gekomen schijnt te zijn.

Ieder zijn mening, ik probeer overal wetenschappelijk tegenaan te kijken en zie gewoon paralellen met wat ik altijd uit de Bijbel gehoord en gelezen heb. Terugkeer van het volk Israel (was volkomen ondenkbaar, toch gebeurd na WO2), sterke toename van natuurgeweld, toename van oorlogen, ziektes en afname van respect voor medemens, komst van de tv/internet (als ik refereer aan de tekst die slaat op de dood van de twee getuigen uit Openbaringen en dat de hele wereld dat zal zien), komst van een wereldregering (VN? iig is er momenteel veel globale problematiek terreur/co2/religiefanaten dus roepen veel leiders om een NWO en de crisis roept om een wereldmunt die al bestaat), opkomst van de RFID chip (inplantaat chip in voorhoofd of hand, uit onderzoek gebleken als beste plaats) voor kopen, verkopen, reizen, dokter, kinderen opsporen etc. dat is ook al voorspeld in de Bijbel als het merkteken van het beest want wie het merkteken niet neemt zal niet kunnen kopen en zal vervolgd worden (nieuwe holocaust).

Ik geloof dat historie zich herhaalt, en dat er inderdaad een nieuwe holocaust aanstaande is. In ieder geval vind ik de voorspellingen uit de bijbel helemaal zo gek nog niet en zeker niet gezien huidige politieke/klimatologische/sociale ontwikkelingen.

Xander geeft op zijn blog die ik wekelijks wel even bekijk een interessant scala aan artikelen, niet altijd even realistisch of uit goede bron. Maar als zelfs maar 5% op waarheid berust dat ziet de toekomst er interessant en angstaanjagend uit.
Laat die historische winter maar komen...
snufj
Lid
Woonplaats: Gorkum
Berichten: 242
Lid sinds: 28 aug. 2006
2 februari 2011, 00:25 uur | Bericht #210200
Citaat van Santona, woensdag 2 februari 2011, 0:11 uur Terugkeer van het volk Israel (was volkomen ondenkbaar, toch gebeurd na WO2),

Ruim 40% van het vastgoed in Israel (grond en huizen) was al voor 1940 in handen van zionistiese organisaties (opgericht o.a. door Herzl) die terugkeer naar Palestina wilden bewerkstelligen in een geplande lange-termijn aktie. Het is dus gekocht land.
Lijkt ook een beetje op genesis 23 waar Abraham persee wilde betalen voor de grot bij Machpela alhoewel deze hem gratis werd aangeboden door de eigenaar..
Er is nu dus al 2 keer voor het beloofde land betaald


Eilander
Lid
Woonplaats: Terschelling
Berichten: 1001
Lid sinds: 13 jan. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
2 februari 2011, 00:46 uur | Bericht #210090
Het bericht kwam me al vreemd voor, tot ik de bron zag. Xandernieuws... bron voor uw dagelijkse onzin.
Sterk geinspireerd op zwaar Amerikaanse bronnen die helemaal van deze wereld zijn.
Begrijp me goed: ik vind het heerlijk om deze berichten te lezen. Het jammere is alleen dat door deze sites mensen denken dat christenen zo denken, terwijl dat echt niet zo is. Dit is een kleine minderheid onder christenen, net zoals je deze hebt bij milieufreaks, linksradicalen en ander ideologisch doorgeslagen mensen.

Dus ik kan jullie nu al, zonder dat ik dat verder hoef te onderzoeken, vertellen dat het ongelofelijke onzin is. Gephotoshopte satellietfoto's, meer niet.

Er is niets gezakt of gestegen. Als dat wel zo zou zijn geweest op die schaal dan hadden we dat wel gevoeld.
Jelte Media: webdesign, fotografie en video van Terschelling
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
2 februari 2011, 00:56 uur | Bericht #210204
Citaat van snufj, woensdag 2 februari 2011, 0:08 uur O-O 'brengt' het niet als nieuws, hoogstens als rariteit...De Bron staat er toch netjes bij?
Jawel, maar het staat wel in de rubriek natuurverschijselen. Wellicht een extra rubriek aanmaken? Als dit verhaal cq nieuwsbericht nonsens is, dan past dat niet zo bij deze site vind ik, maar onder een kopje rariteit, zoals jij het noemt, misschien wel.
snufj
Lid
Woonplaats: Gorkum
Berichten: 242
Lid sinds: 28 aug. 2006
2 februari 2011, 02:52 uur | Bericht #210209
Citaat van Tyshane, woensdag 2 februari 2011, 0:56 uur Jawel, maar het staat wel in de rubriek natuurverschijselen. Wellicht een extra rubriek aanmaken? Als dit verhaal cq nieuwsbericht nonsens is, dan past dat niet zo bij deze site vind ik, maar onder een kopje rariteit, zoals jij het noemt, misschien wel.

Zowel de bron waar Jan het verhaal vandaan haalde, als de bron daarvan, zouden zeker niet bij mijn favoriete sites zijn om 'nieuws' van te betrekken.
Ik ben het met je eens dat dit een merkwaardig verhaal is. | Gewijzigd: 2 februari 2011, 02:56 uur, door snufj
Terug naar boven
1 2
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.363 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 454 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 454, lezen 3 mensen het topic "Fototopic voor alle sneeuwfoto's van januari 2012".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden