Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jewell, KS; Mitchell, KS.

25 Apr 2024 15:10:59

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Conway, AR; Perry, AR; Pope, AR.

25 Apr 2024 15:10:59

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cloud, KS.

25 Apr 2024 14:46:01

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Conway, AR; Perry, AR; Pope, AR; Yell, AR.

25 Apr 2024 14:46:01

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jewell, KS; Smith, KS; Webster, NE.

25 Apr 2024 14:46:00

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Phillips, KS; Smith, KS; Franklin, NE; Webster, NE.

25 Apr 2024 14:25:25

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Phillips, KS; Smith, KS; Franklin, NE; Harlan, NE; Webster, NE.

25 Apr 2024 14:12:34

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jewell, KS; Mitchell, KS.

25 Apr 2024 14:08:32

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jewell, KS; Mitchell, KS; Osborne, KS; Smith, KS.

25 Apr 2024 13:44:40

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Osborne, KS; Smith, KS.

25 Apr 2024 13:10:13

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Osborne, KS; Phillips, KS; Rooks, KS; Smith, KS.

25 Apr 2024 12:33:33

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

25 Apr 2024 08:00:01

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Garza, TX; Kent, TX.

24 Apr 2024 09:25:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Coleman, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 04:06:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Jones, TX; Shackelford, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 03:18:47
Actueel
1 / 4

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
8 februari 2011, 21:52 uur | Bericht #212392
IJslandse vulkaan mogelijk op punt van uitbarsten

In de afgelopen dagen deden er zich bijna 40 aardbevingen voor ter hoogte van Kistufell en Bárdarbunga met als hoogtepunt een aardbeving van 3,4 op de schaal van Richter. De gebieden rondom Kistufell en Bárdarbunga behoren tot de actiefste gebieden van het land. Het is echter moeilijk te zeggen of de bevingen die nu plaatsvinden een gevolg zijn van een eventuele uitbarsting van de vulkaan Bárdarbunga, wat gelegen is bij IJslands grootste gletsjer genaamd Vatnajökull. De laatste grote eruptie van Bardarbunga was in 1477, die uitbarsting produceerde de grootste lavastroom in de afgelopen 10.000 jaar.


Foto TH. Ragnar

Pall Einarsson, professor geofysica aan de Universiteit van IJsland denkt er anders over en zegt dat het gebied rond Bárdarbunga tekenen vertoond van verhoogde activiteit. Hij deelde mede dat er een goede reden is om zorgen over te maken, de aanhoudende bevingen duiden erop dat de lava stijgende is.

De Vatnajokull gletsjer ligt ongeveer 100 kilometer ten noordoosten van de Eyjafjallajökull, waar in april van vorig jaar een vulkaan uitbarstte. De aswolk die deze uitbarsting veroorzaakte, leidde tot veel problemen voor het vliegverkeer boven Europa. De laatste keer dat nabij de Vatnajokull gletsjer een vulkaan uitbarstte, was in 2004. Dat leidde tot een kortstondige onderbreking van het luchtverkeer in IJsland.

©onweer-online
Klapper
Lid
Woonplaats: vlissingen
Berichten: 1071
Lid sinds: 2 jan. 2010
8 februari 2011, 22:01 uur | Bericht #212398
tjizz hebben die vulkanen aandachtstekort ofzo ???
de hoeveelste is dit al ?
you are a god amongst insects
Waarom deze advertentie?
Woonplaats: Spijkenisse
Berichten: 852
Lid sinds: 1 okt. 2006
8 februari 2011, 22:21 uur | Bericht #212408
Hoppa weer 1 erbij Gaat lekker Weer streeploze luchten binnenkort
Wat wordt de volgende???? Ziet het bij yellowstone ook nog steeds rommelen. Maar nog geen rede om uit te barsten

Kunnen we van deze site geen Vulkaan-Online maken Want je leest hier tegenwoordig niet anders hahahahaahah
Maar intressant om alles te lezen en te volgen
Woonplaats: Grootebroek (NH)
Berichten: 139
Lid sinds: 6 jan. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
8 februari 2011, 22:22 uur | Bericht #212409
Whaha ik dacht het en jij zegt het

Vette foto trouwens | Gewijzigd: 8 februari 2011, 22:23 uur, door Diaantje78
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
8 februari 2011, 22:26 uur | Bericht #212412
Citaat van bassmachine, dinsdag 8 februari 2011, 22:21 uur Kunnen we van deze site geen Vulkaan-Online maken Want je leest hier tegenwoordig niet anders hahahahaahah
Maar intressant om alles te lezen en te volgen


Hehehehe, ik zie het ook liever anders maar nieuws is nieuws en zekers als je de eerste bent
Woonplaats:
Berichten: 2279
Lid sinds: 28 mei. 2009
8 februari 2011, 23:25 uur | Bericht #212448
8| Wat een foto!
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
8 februari 2011, 23:27 uur | Bericht #212450
Citaat van Isabelle, dinsdag 8 februari 2011, 23:25 uur 8| Wat een foto!

Dat is een archieffoto van die vulkaan waar je je nek over breekt, momenteel is er niets te zien
Woonplaats:
Berichten: 2279
Lid sinds: 28 mei. 2009
8 februari 2011, 23:29 uur | Bericht #212452
Archief foto of niet, het is en blijft een pracht plaat!
Woonplaats: Breda
Berichten: 608
Lid sinds: 31 mrt. 2010
8 februari 2011, 23:37 uur | Bericht #212453
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, dinsdag 8 februari 2011, 22:26 uur Hehehehe, ik zie het ook liever anders maar nieuws is nieuws en zekers als je de eerste bent

Idd tis niet anders, maar denk dat er nog wel meer nieuws volgt van de zomer, met zomerse stormen die komen gaan.(verwachtingtopics bedoel ik dus)
Bekijk ook eens mijn website
Woonplaats: Musselkanaal(Grunn)
Berichten: 1096
Lid sinds: 17 apr. 2010
8 februari 2011, 23:38 uur | Bericht #212454
Zo moeten we nou ook zorgen gaan maken om dat ding in Duitsland?
Zowat alle vulkanen beginnen te pruttelen, moeder aarde is goed boos.
WINTER 78/79 laat maar komen!!!
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
8 februari 2011, 23:44 uur | Bericht #212457
Citaat van Musselkanaalder, dinsdag 8 februari 2011, 23:38 uur Zo moeten we nou ook zorgen gaan maken om dat ding in Duitsland?
Zowat alle vulkanen beginnen te pruttelen, moeder aarde is goed boos.


Heb er vorig jaar nog iets van neergezet, maar was nog geen beweging in, de reden dat we nu veel zelf schrijven komt omdat we vaker de media halen met onze stukken. Het AD heeft in 1 week tijd al drie stukken van ons gepubliceerd, de reden is dat we gewoon sneller zijn met vulkanen dan bijvoorbeeld het ANP

http://www.ad.nl/ad/nl/1008/Planet-Watch/a...-in-beeld.dhtml
http://www.ad.nl/ad/nl/1008/Planet-Watch/a...cordtempo.dhtml
http://www.ad.nl/ad/nl/1008/Planet-Watch/a...e-vulkaan.dhtml
Duitje
Lid
Woonplaats: Egmond
Berichten: 173
Lid sinds: 10 aug. 2010
8 februari 2011, 23:52 uur | Bericht #212461
@Musselkanaalder
QUOTE
Weinig mensen staan er bij stil dat er op nog geen honderd kilometer van de Nederlandse grens een actieve vulkaan ligt. De laatste tienduizend jaar was het rustig, maar de grond komt met een a twee millimeter per jaar omhoog...

Zie link: http://nieuws.nl.msn.com/opmerkelijk/een-v...er-van-de-grens
Groeten Kees
Woonplaats: Hengelo Ov.
Berichten: 464
Lid sinds: 31 jul. 2006
9 februari 2011, 01:40 uur | Bericht #154116
Ik heb ergens gelezen, maar weet niet meer waar. Dat het einde van de wereld van binnen uit komt, dus vanuit de kern. Wil eigenlijk 2012 niet ermee betrekken, maar doe het toch. Steeds meet vulkanen worden actief, tectonische platen verschuiven, poolshifting, warme golfstroming of bijna geen golfstroming meer, activiteit bij de golf van Jemen. Ben zelf een heel nuchter persoon die kijkt naar wat er gebeurt i.p.v. te kijken naar toekomstvoorspellingen, maar het begint allemaal wel een beetje samen te hangen, (als je begrijpt wat ik bedoel.) Mijn visie is: Mijn kiezen doen straks nog wel pijn, ookal zal ik 100 zijn.
JPP
Lid
Woonplaats: Workum
Berichten: 502
Lid sinds: 2 jan. 2009
9 februari 2011, 08:07 uur | Bericht #146091
Citaat van Martin1976, woensdag 9 februari 2011, 1:40 uur Ik heb ergens gelezen, maar weet niet meer waar. Dat het einde van de wereld van binnen uit komt, dus vanuit de kern. Wil eigenlijk 2012 niet ermee betrekken, maar doe het toch. Steeds meet vulkanen worden actief, tectonische platen verschuiven, poolshifting, warme golfstroming of bijna geen golfstroming meer, activiteit bij de golf van Jemen. Ben zelf een heel nuchter persoon die kijkt naar wat er gebeurt i.p.v. te kijken naar toekomstvoorspellingen, maar het begint allemaal wel een beetje samen te hangen, (als je begrijpt wat ik bedoel.) Mijn visie is: Mijn kiezen
doen straks nog wel pijn, ookal zal ik 100 zijn.

In de.bijbel staat niet voor niets dat in de eindtijd meer aarbevingen, oorlogen, hongersnoden zullen zijn. Kijk es naar de laatste jaren. Nog nooit zoveel oorlogen en aardbevingen geweest. En doe verschillen tussen arm en rijk worden ook steeds groter.
Govert
Lid
Woonplaats:
Berichten: 142
Lid sinds: 14 dec. 2010
9 februari 2011, 09:51 uur | Bericht #156516
Citaat van Martin1976, woensdag 9 februari 2011, 1:40 uur Ik heb ergens gelezen, maar weet niet meer waar. Dat het einde van de wereld van binnen uit komt, dus vanuit de kern. Wil eigenlijk 2012 niet ermee betrekken, maar doe het toch. Steeds meet vulkanen worden actief, tectonische platen verschuiven, poolshifting, warme golfstroming of bijna geen golfstroming meer, activiteit bij de golf van Jemen. Ben zelf een heel nuchter persoon die kijkt naar wat er gebeurt i.p.v. te kijken naar toekomstvoorspellingen, maar het begint allemaal wel een beetje samen te hangen, (als je begrijpt wat ik bedoel.) Mijn visie is: Mijn kiezen doen straks nog wel pijn, ookal zal ik 100 zijn.

Waar baseer je je op dat steeds meer vulkanen actief worden?

Check dit:
http://www.volcanodiscovery.com/volcanoes/..._volcanoes.html

Gemiddeld gezien zijn er op elk moment 20 vulkanen aan het uitbarsten.

Vulkanen onderzee zijn voor een groot deel nog niet eens in kaart gebracht, dus het aantal zal hoger liggen.

Vulkanische activiteit wordt veroorzaakt doordat de aarde aan het afkoelen is. De warmte binnenin (restwarmte uit de tijd dat de planeet ontstond en warmte door radio-actief verval) baant zich een weg naar buiten.

De berichtgeving wordt intensiever en door de dichtere bevolking hebben steeds meer mensen last van vulkanen. Daardoor LIJKT het alleen maar alsof er meer activiteit is.

Dat mensen elke keer 2012 noemen begint een beetje te vervelen. Jehova's en andere sekten/religies hebben ook al tig keer het einde van de wereld voorspeld en dat kwam ook steeds niet uit.
Woonplaats: Greonterp Friesland
Berichten: 263
Lid sinds: 10 dec. 2009
9 februari 2011, 10:21 uur | Bericht #156436
Wat ik niet snap is dat er niets terug te vinden is op de site vedur.is. Het is momenteel erg rustig op IJsland. In 2010 is er nog wel een Jokullhaup geweest onder de Vatnajökull.
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
9 februari 2011, 10:21 uur | Bericht #156437
Ik heb even het bericht aangepast, er zaten enkele fouten in
Woonplaats: Greonterp Friesland
Berichten: 263
Lid sinds: 10 dec. 2009
9 februari 2011, 10:46 uur | Bericht #156240
De Vatnajökull ligt volgens mij toch ten noord-oosten van de Eyjafjallajökull....
Waar heb je dat over die bevingen gevonden Jan, als ik het vragen mag?

Ik heb al het een en ander gevonden. Volgens mij is het een zeer genuanceerd verhaal wat op verschillende sites en fora wat wordt opgeblazen (dat krijg je met nieuws over vulkanen ). Als ik het goed begrijp heeft hij zijn zorg geuit over deze regio (Badarbunga) en verteld dat de waarnemingen wat betreft seismische activiteit veel serieuzer wordt genomen dan vroeger. | Gewijzigd: 9 februari 2011, 10:57 uur, door Liesbeth Jense
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
9 februari 2011, 10:54 uur | Bericht #156077
Citaat van Liesbethj1, woensdag 9 februari 2011, 10:46 uur De Vatnajökull ligt volgens mij toch ten noord-oosten van de Eyjafjallajökull....
Waar heb je dat over die bevingen gevonden Jan, als ik het vragen mag?


IJslandse media schrijven er volop over
Woonplaats: Arnhem
Berichten: 19
Lid sinds: 16 nov. 2010
9 februari 2011, 11:24 uur | Bericht #155984
Lees nu net dat het bij Napels ook begint te beven.

http://www.iceagenow.com/Seismic_swarm_in_Naples.htm
Terug naar boven
1 2
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.363 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 241 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 241, lezen 2 mensen het topic "Winter discussietopic 2013/2014 Deel 2".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden