Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Garza, TX; Kent, TX.

24 Apr 2024 09:25:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Coleman, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 04:06:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Jones, TX; Shackelford, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 03:18:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Nolan, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 03:18:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kent, TX.

24 Apr 2024 01:16:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Scurry, TX.

24 Apr 2024 01:16:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Fisher, TX.

24 Apr 2024 00:56:55

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garza, TX; Kent, TX.

24 Apr 2024 00:45:51

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kent, TX.

23 Apr 2024 23:56:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garza, TX; Kent, TX.

23 Apr 2024 23:19:17

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Garza, TX; Kent, TX.

23 Apr 2024 23:03:28

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alger, MI; Marquette, MI.

23 Apr 2024 19:07:37

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

23 Apr 2024 17:00:01

De temperatuur bij Dourbes is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:04

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:03
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2 3 4 5
Woonplaats: Raalte/Overijssel
Berichten: 1034
Lid sinds: 16 apr. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
13 februari 2011, 20:22 uur | Bericht #213532
Beste Onweer-Online leden .

Wij Joey en ik hadden een oproep voor mensen in Overijssel die deze zomer willen chasen .

Joey en ik gaan dit jaar weer met de auto achter de onweer aan , daar maken we foto`s van onderandere Bliksem en Wolkenformaties . Jammer genoeg zijn de dit jaar met zijn 2en omdat we uit het oude team zijn gestapt . Daarom zoeken wij mensen die in Overijssel wonen en die willen chasen deze zomer

Wij zoeken naar mensen die kaarten kunnen lezen en die weten hoe de radar in elkaar steekt . Het zou ook mooi zijn als je een videocam of gewoon een camera hebt en als je de nederlandse wegen kent .

Als je intresse hebt stuur dan een PM naar mij of Joey .


Groeten Joey en Steven.
allways in the mood for some thunder and lightningTwitter Stevenwesselink

Weer liefhebber/fotograaf/weeramateur Raalte Overijssel
RayZor
Lid
Woonplaats: Eext
Berichten: 1135
Lid sinds: 19 jun. 2007
13 februari 2011, 20:33 uur | Bericht #213538
Hallo allemaal

Zijn hier ook mensen die in omg Soest wonen, en waarmee ik mee op pad kan gaan, het enige wat ik wel graag wil is dat de persoon ervaring heeft met chasen en kaarten/radar lezen.
Waarom deze advertentie?
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
13 februari 2011, 20:56 uur | Bericht #213546
Even een mededeling: Dit topic is bedoeld om een eventuele chase te plannen met elkaar, gaarne on topic houden en laat het geen babbelbox worden
Woonplaats: Not in Kansas Anymore
Berichten: 840
Lid sinds: 6 feb. 2009
14 februari 2011, 09:26 uur | Bericht #213641
Alhoewel ik het erg leuk zou vinden om andere chasers tegen te komen, chase ik het liefst alleen. Vooral om zo flexibel mogelijk te zijn (ik wacht vaak vrij lang af, maar als het licht op groen gaat wil ik ook direct naar mijn doel en niet eerst allerlei mensen ophalen).

Mocht er ooit een specifieke situatie zijn waarbij het op een vrije dag duidelijk is dat er in de loop van de dag buien vanuit het zuiden komen dan zou ik eventueel wel al met een paar man wat vroeger op pad willen, op voorwaarde dat er goed internet acces is

Ik wil het dus echt van situatie tot situatie bekijken.

In Amerika geven veel chasers trouwens iedere minuut hun positie door aan het spotters network (automatisch via GPS+Internet) Als veel Nederlandse chasers ook die mogelijkheid hebben wil ik wel een programma maken dat zoiets mogelijk maakt.

Daniel
Watch the weather change... Karma police, arrest this man, he talks in math...
Woonplaats: Muntendam
Berichten: 84
Lid sinds: 23 apr. 2008
14 februari 2011, 10:15 uur | Bericht #213656
heb vorig jaar een aantal keer met een jongen uit groningen gechased, dit jaar willen we dit weer doen, heb nu wat meer tijd, dus kan meer buitenland rijden e.d.

er is nog altijd plek vrij in de auto voor iemand uit omgeving groningen die ook wel eens mee wil chasen!
RayZor
Lid
Woonplaats: Eext
Berichten: 1135
Lid sinds: 19 jun. 2007
14 februari 2011, 10:45 uur | Bericht #213663
Citaat van KnightDoppler, maandag 14 februari 2011, 9:26 uur In Amerika geven veel chasers trouwens iedere minuut hun positie door aan het spotters network (automatisch via GPS+Internet) Als veel Nederlandse chasers ook die mogelijkheid hebben wil ik wel een programma maken dat zoiets mogelijk maakt.

Daniel



Op zich wel een leuk en handig idee, probleem wel is dat die gene die op pad gaan wel in bezit moeten zijn van een laptop en internet, en dat is juist net iets dat niet iedereen heeft.
Woonplaats: Raalte/Overijssel
Berichten: 1034
Lid sinds: 16 apr. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
14 februari 2011, 11:21 uur | Bericht #213670
Citaat van KnightDoppler, maandag 14 februari 2011, 9:26 uur Alhoewel ik het erg leuk zou vinden om andere chasers tegen te komen, chase ik het liefst alleen. Vooral om zo flexibel mogelijk te zijn (ik wacht vaak vrij lang af, maar als het licht op groen gaat wil ik ook direct naar mijn doel en niet eerst allerlei mensen ophalen).

Mocht er ooit een specifieke situatie zijn waarbij het op een vrije dag duidelijk is dat er in de loop van de dag buien vanuit het zuiden komen dan zou ik eventueel wel al met een paar man wat vroeger op pad willen, op voorwaarde dat er goed internet acces is

Ik wil het dus echt van situatie tot situatie bekijken.

In Amerika geven veel chasers trouwens iedere minuut hun positie door aan het spotters network (automatisch via GPS+Internet) Als veel Nederlandse chasers ook die mogelijkheid hebben wil ik wel een programma maken dat zoiets mogelijk maakt.

Daniel



Heey Daniel ,

Het zou een goed idee zijn om dat te doen . Ik moet het nu nog met een windows mobile mobiel doen maar binnenkort komt er een nieuwe laptop .

Ik kijk hier naar uit .


Grtz. Steven
allways in the mood for some thunder and lightningTwitter Stevenwesselink

Weer liefhebber/fotograaf/weeramateur Raalte Overijssel
Woonplaats: Breda
Berichten: 608
Lid sinds: 31 mrt. 2010
14 februari 2011, 11:55 uur | Bericht #213679
Citaat van TheWalker, maandag 14 februari 2011, 10:45 uur Op zich wel een leuk en handig idee, probleem wel is dat die gene die op pad gaan wel in bezit moeten zijn van een laptop en internet, en dat is juist net iets dat niet iedereen heeft.

Sommige chasers hebben mobiel internet, en waarschijnlijk ook gps ingebouwd.
Zou mooi zijn inderdaad programma op je Blackberry, Iphone etc. te hebben die iedere minuut je lokatie doorgeeft.

Zodat je thuis ook eens kan kijken welke route je allemaal hebt afgelegd
Bekijk ook eens mijn website
Woonplaats: Breda
Berichten: 608
Lid sinds: 31 mrt. 2010
14 februari 2011, 11:56 uur | Bericht #213680
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, zondag 13 februari 2011, 20:56 uur Even een mededeling: Dit topic is bedoeld om een eventuele chase te plannen met elkaar, gaarne on topic houden en laat het geen babbelbox worden

Stel voor om dan even de berichten vanaf Knightdoppler in nieuw topic te plaatsen betreft het programma.
Bekijk ook eens mijn website
Woonplaats: Raalte/Overijssel
Berichten: 1034
Lid sinds: 16 apr. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
14 februari 2011, 12:30 uur | Bericht #213691
Citaat van Michaeltje, maandag 14 februari 2011, 11:56 uur Stel voor om dan even de berichten vanaf Knightdoppler in nieuw topic te plaatsen betreft het programma.


Nee dat is chase gericht
allways in the mood for some thunder and lightningTwitter Stevenwesselink

Weer liefhebber/fotograaf/weeramateur Raalte Overijssel
Woonplaats: Breda
Berichten: 608
Lid sinds: 31 mrt. 2010
14 februari 2011, 13:07 uur | Bericht #213697
Citaat van StevenOverijssel, maandag 14 februari 2011, 12:30 uur Nee dat is chase gericht

Chasepartner gezocht of gps programma is toch heel wat anders.
Bekijk ook eens mijn website
Woonplaats: Midden-NL
Berichten: 315
Lid sinds: 1 jun. 2009
14 februari 2011, 13:18 uur | Bericht #213698
Citaat van TheWalker, zondag 13 februari 2011, 20:33 uur Hallo allemaal

Zijn hier ook mensen die in omg Soest wonen, en waarmee ik mee op pad kan gaan, het enige wat ik wel graag wil is dat de persoon ervaring heeft met chasen en kaarten/radar lezen.


Ik woon in Amersfoort en haal mijn broertje vaak voor chasen op in Soest. Je kan vast af en toe wel mee als ik ga chasen
Bekijk mijn weblog: christopherserna.wordpress.com
RayZor
Lid
Woonplaats: Eext
Berichten: 1135
Lid sinds: 19 jun. 2007
14 februari 2011, 14:10 uur | Bericht #213705
Citaat van Chrisstorm, maandag 14 februari 2011, 13:18 uur Ik woon in Amersfoort en haal mijn broertje vaak voor chasen op in Soest. Je kan vast af en toe wel mee als ik ga chasen

Dat klink als muziek in mijn oren
Woonplaats: Homoet (Overbetuwe)
Berichten: 1134
Lid sinds: 9 jun. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
14 februari 2011, 14:43 uur | Bericht #213710
Zijn er misschien ook nog liefhebbers voor de betuwe ? Daar ben ik regelmatig te vinden
f.roest
Lid
Woonplaats: Lisse (ZH)
Berichten: 120
Lid sinds: 6 jun. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
14 februari 2011, 14:56 uur | Bericht #213714
Wil zeker wel een keer mee "Chasen"
heb dit nog nooit gedaan, dus wellicht dat er iemand met ervaring mee wil,

heb wel een Laptop, Internet en Auto.
Omgeving (Leiden)

http://www.facebook.com/RoestWeer
Woonplaats: Deventer/Enschede
Berichten: 2512
Lid sinds: 29 mei. 2008
14 februari 2011, 15:32 uur | Bericht #213717
Ik ben afgelopen zomer een aantal keer met mijn vader (Enschede) op chase geweest, en dat beviel me best. Heel simpel met de Iphone de radars in de gaten houden, ging prima! Dit 'team' wil ik graag even houden voor nu, maar als ik zelf weer met de auto weg kan of mijn vader kan niet, zou ik ook graag eens met jullie mee gaan. Lijkt me tof!

Gaat deze zomer ongetwijfeld goed komen

gr Chiel
mike1131
Lid
Woonplaats: Beneden Leeuwen (gelderland)
Berichten: 409
Lid sinds: 23 apr. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
14 februari 2011, 17:40 uur | Bericht #213759
Citaat van Wjans, maandag 14 februari 2011, 14:43 uur Zijn er misschien ook nog liefhebbers voor de betuwe ? Daar ben ik regelmatig te vinden
Ik woon vlakbij tiel, officieel gene betuwe meer.
Zou graag een keer willen chasen maar ben pas 17 dus geen rijbewijs.
Woonplaats: Arnhem
Berichten: 667
Lid sinds: 14 apr. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
15 februari 2011, 14:48 uur | Bericht #213953
Ik chase graag alleen (athans met mijn vaste partner)
Als ik weet dat het vanavond kan gaan stormen en ik heb tijd zat wil ik best wel eens wat krachten bundelen...
Maar als ik A zeg... heeft de rest (die bij mij in de auto zitten) 1 optie... volgen of achterblijven... hahah (nooit voorgekomen hoor)

google latitude geeft zijn locatie af... echter moet je dan wel bekend zijn bij de persoon wie deze wil lezen..

Wat ik echter jammer vind is dat als mensen elkaar gaan opzoeken ze ook dezelfde foto's maken...
vanuit dezelfde hoek. het is mooier om met meerdere mensen buien vanuit verschillende oogpunten te bekijken/fotograferen
TwitterFotoFanatic WebsiteStormchase team Arnhem ****Get out of my way!! I have a storm to catch!!****
Woonplaats: Homoet (Overbetuwe)
Berichten: 1134
Lid sinds: 9 jun. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
15 februari 2011, 16:04 uur | Bericht #213982
Citaat van Fanatic (Arnhem), dinsdag 15 februari 2011, 14:48 uur Wat ik echter jammer vind is dat als mensen elkaar gaan opzoeken ze ook dezelfde foto's maken...
vanuit dezelfde hoek. het is mooier om met meerdere mensen buien vanuit verschillende oogpunten te bekijken/fotograferen


Dat is ook weer een heel goed punt... maar met meer mensen op pad --> meer meningen over eventuele ontwikkelingen van de bui --> dus misschien betere resultaten na een chase.

Ach ja zo heeft iedereen zijn eigen kijk erop...
Woonplaats: Raalte/Overijssel
Berichten: 1034
Lid sinds: 16 apr. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
15 februari 2011, 16:16 uur | Bericht #213988
Het is inderdaat zo als je meerdere chasers bij elkaar hebt dan zijn er veel dezelfde foto`s . Maar het is vaak zo dat de ene betere foto`s maakt dan de ander. Soms kan dit handig zijn en soms ook niet .


Ik denk dat de gedachte achter een track progje is dat je kan zien waar de chasers zitten . zodat je zeker weet dat je op de goede bui jaagt . En zodat mensen die niet kunnen chasen toch kunnen zien waar de chasers zich bevinden .
allways in the mood for some thunder and lightningTwitter Stevenwesselink

Weer liefhebber/fotograaf/weeramateur Raalte Overijssel
Terug naar boven
1 2 3 4 5
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.363 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 445 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 445, lezen 4 mensen het topic "Sneeuwruimen op de Grossglockner Hochalpenstrasse".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden