Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Grant, AR; Jefferson, AR.

19 Apr 2024 09:45:24

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jefferson, AR; Lonoke, AR; Pulaski, AR; Saline, AR.

19 Apr 2024 08:41:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alexander, IL; Johnson, IL; Pulaski, IL; Union, IL.

19 Apr 2024 08:34:22

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Maries, MO; Phelps, MO; Pulaski, MO.

19 Apr 2024 08:34:22

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Attala, MS; Leake, MS; Madison, MS.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lincoln, MO.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Greene, IL.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Calhoun, IL; Lincoln, MO.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Scott, IL.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lincoln, MO; Warren, MO.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Maries, MO; Miller, MO.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Pike, MO.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Calhoun, IL; Greene, IL.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor East Carroll, LA; Issaquena, MS.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Pulaski, AR.

19 Apr 2024 08:00:19
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
22 februari 2011, 21:51 uur | Bericht #215567
Tjonge tjonge, de opwarmingspluimen tot 2020 en 2050 vliegen ons om de oren, alsof het 15 daagse zijn. Ik kan eigenlijk best volstaan dat deze meneer slechts èèn member (met z'n groene lijntje) is en de spreiding van deze pluimen 1000 keer zo groot is als de ons bekende om de 12 uurs gegenereerde temperatuurspluimen. En ja hoor, de rode lijn in zijn betoog: voedseltekorten a.g.v. klimaatverandering.

Het kon niet anders! Geen woord over de voedselspeculatie die wereldwijd door vooral de rijke landen gevoerd wordt. Die speculatie voert de prijzen op tot ongekende hoogten. Elke natuurramp wordt aangegrepen om aan de opwarming te wijten en hupsakee daardoor voedsel tekort. Koren op de molen van de voedselspeculanten om de prijzen onmiddellijk op te drijven. Nou die natuurrampen zijn er altijd geweest, alleen horen we er met de huidige communicatiemiddelen binnen een minuut van, terwijl je er vroeger pas jaren later van hoorde of helemaal niet.

De westerse voedselspeculanten veroorzaken voedseltekort en zijn daardoor direct de oorzaak van voedselvluchtelingen naar het westen. Geef die vluchtelingen eens ongelijk. Intussen gaan in het westen de voedselprijzen ook tot ongekende hoogten, terwijl we die stroom vluchtelingen nooit, maar dan ook nooit kunnen stoppen. De inwoners in het westen worden vervolgens ook de dupe van die voedselspeculanten. Behalve hoge voedselprijzen worden we overstelpt met vluchtelingen die met geen 100 PVV-achtige politieke partijen tegen te houden zal zijn. Ze blijven komen uit overlevingsdrang. Op een gegeven moment kan het niet anders dan tot botsingen leiden binnen die overspoelde westerse landen, want die vluchtelingen willen eten en het zijn er veel, heel heel veel. En ze laten zich niet terugsturen, want wie laat zich de dood in sturen?

Tenzij we de voedselspeculatie, uitgaven aan defensie, miljarden uitgaven om dictaturen in stand te houden omwille van de olie (en daarmee de bevolking onderdrukken en voedsel onthouden), de voedselspeculanten oppakken die hele jungles ontbossen omwille van de winst, zal dat tot oorlogen leiden, ja in de westerse wereld! Want als de vluchtelingen in Azië, Afrika en Zuid-Amerika eenmaal gaan lopen, hetgeen met de moderne communicatiemiddelen die tot in alle uithoeken van de aarde is doorgedrongen eenvoudiger is te organiseren, is er geen houden meer aan.

Maar niet a.g.v. opwarming van de aarde!!!

Makkelijk hoor om de opwarming van de aarde de schuld van alles te geven en daarmee de werkelijk schuldigen buiten schot te houden. Iets te doorzichtig als poging ons rijp te maken om nog meer belasting te laten betalen.
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
aarden
Lid
Woonplaats: Leeuwarden
Berichten: 95
Lid sinds: 8 jan. 2010
23 februari 2011, 00:14 uur | Bericht #215625
Ben....ben het helemaal met je eens.
We zitten in de wel bekende cirkel.
Wat er elders in de wereld gebeurd is te triest voor woorden, maar wat kunnen wij doen om dit te keren?????
Ik vraag dit als een 'zoekende in de woestijn' als je begrijpt wat ik bedoel?
Waarom deze advertentie?
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
23 februari 2011, 10:39 uur | Bericht #215690
Citaat van aarden, woensdag 23 februari 2011, 0:14 uur Ben....ben het helemaal met je eens.
We zitten in de wel bekende cirkel.
Wat er elders in de wereld gebeurd is te triest voor woorden, maar wat kunnen wij doen om dit te keren?????
Ik vraag dit als een 'zoekende in de woestijn' als je begrijpt wat ik bedoel?

Het gaat om bewustwording. Die stromen economische vluchtelingen zijn onmogelijk tegen te houden. Verplaatst je maar eens in hun schoenen. Wat zou jij doen om je gezin van de hongerdood te redden en ze een menswaardiger bestaan te geven?
Het is een kwestie van overleven. Geen enkele regering zal ze tegen kunnen houden! Dat heeft geheel niets met de opwarming van de aarde te maken, maar met de uitbuiting van die landen door oliemagnaten en voedselspeculanten die de prijzen opdrijven door de oogst van hele grote gebieden ruim van te voren al op te kopen voor een habbekrats om vervolgens elke prijs te kunnen bepalen die ze maar willen. Die prijs kunnen de mensen in die arme landen (waar notabene dikwijls die olie en oogst vandaan komt) niet betalen.
Mijn hoop is dat de revoluties die nu in diverse landen plaatsvind zal leiden tot een betere verdeling van de rijkdommen in die landen en o.m. de opbrengst van olie aan de bevolking toekomt en de opbrengst van voedselproductie eerst hun eigen monden bereiken. Maar ik zie de bui alweer hangen. Ik hoor alweer geluiden vanuit de VS om militair in te grijpen in Noord Afrika. Nou, daar zit niets humaans achter hoor. De wapenindustrie wrijft alweer in z'n handen. Hoe meer burgeroorlog hoe beter voor ze. Kunnen ze aan beide kanten wapens verkopen. Kassa!!!
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
23 februari 2011, 11:26 uur | Bericht #215721
Citaat van Ben47, woensdag 23 februari 2011, 10:39 uur Het gaat om bewustwording. Die stromen economische vluchtelingen zijn onmogelijk tegen te houden. Verplaatst je maar eens in hun schoenen. Wat zou jij doen om je gezin van de hongerdood te redden en ze een menswaardiger bestaan te geven?
....

Nou, daar zit niets humaans achter hoor. De wapenindustrie wrijft alweer in z'n handen. Hoe meer burgeroorlog hoe beter voor ze. Kunnen ze aan beide kanten wapens verkopen. Kassa!!!

Mooie uiteenzetting Ben, ik denk (en vrees) dat je gelijk hebt. Het gaat inderdaad vaak niet om het humane, maar puur om het laten draaien van de kassa, en het monetaire stelsel draait helaas alleen maar om winst. Geld is al heel lang geen middel meer, maar helaas een doel geworden, met alle negatieve gevolgen van dien...
Shadow112
Lid
Woonplaats: Hasselt (ov)
Berichten: 1660
Lid sinds: 22 nov. 2010
23 februari 2011, 12:12 uur | Bericht #215745
Mooie uiteenzetting en onderbouwing Ben!
Ben het volledig met je eens.
Mijn Twitter Ipsa scientia potestas est
Woonplaats:
Berichten: 2713
Lid sinds: 11 mrt. 2010
23 februari 2011, 12:17 uur | Bericht #215747
Citaat van Ben47, dinsdag 22 februari 2011, 21:51 uur *verhaal*


heel netjes verantwoord Ben!!, ben het net als de anderen helemaal met je eens, en idd, ook ik vrees dat je helemaal gelijk heb
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.849 topics, welke bij elkaar 448.359 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.576 leden.
Het nieuwste lid is Jeffrey bunk .

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 145 mensen aan het browsen op het forum. 2 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 145, lezen 9 mensen het topic "Berichtgeving aardbevingen Noord Nederland ".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden