Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

23 Apr 2024 17:00:01

De temperatuur bij Dourbes is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:04

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gage, NE; Jefferson, NE; Saline, NE.

23 Apr 2024 07:21:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gage, NE; Pawnee, NE.

23 Apr 2024 07:00:53

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dawson, MT; Garfield, MT; McCone, MT; Prairie, MT; Valley, MT.

23 Apr 2024 01:11:40

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dawson, MT; McCone, MT; Richland, MT; Roosevelt, MT; Valley, MT.

23 Apr 2024 00:17:24

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garfield, MT; McCone, MT; Valley, MT.

22 Apr 2024 23:03:37

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Daniels, MT; McCone, MT; Roosevelt, MT; Valley, MT.

22 Apr 2024 23:03:37

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dawson, MT; Garfield, MT; McCone, MT; Richland, MT; Roosevelt, MT; Valley, MT.

22 Apr 2024 21:33:31

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dawson, MT; McCone, MT; Richland, MT; Roosevelt, MT.

22 Apr 2024 21:04:01

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC.

22 Apr 2024 07:46:27

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC; Scotland, NC.

22 Apr 2024 07:46:26

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

22 Apr 2024 05:00:00

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor St. Johns, FL.

22 Apr 2024 03:33:18
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
24 februari 2011, 09:55 uur | Bericht #216185
Kleine nucleaire oorlog kan global warming tegen gaan

Wetenschappers van de NASA en andere instellingen hebben onderzocht wat er kan gebeuren als honderd kernbommen (15.000 ton TNT per stuk) zouden ontploffen. Uit het onderzoek blijkt dat er na de ontploffing van deze honderd bommen vijf miljoen ton zwarte koolstof in de troposfeer, de onderste laag van de atmosfeer van de Aarde. Het gevolg daarvan is dat er hevige vuurhaarden voor gaan komen en dat lijkt genoeg om de opwarming te doen stoppen. Ter vergelijking: "Een atoombom met een kracht van 15.000 ton is te vergelijken met de atoombom die in augustus 1945 boven Hiroshima ontplofte. Honderd atoombommen met een kracht van 15.000 ton is slechts 0,03 procent van het totale nucleaire arsenaal.



Omkeren van global warming?
Uit onderzoeksmodellen van NASA blijkt dat de koolstof hitte van de Zon absorbeert zoals een heteluchtballon dat doet. Na een kleine nucleaire oorlog dalen de gemiddelde temperaturen met 1,25 graden. Ook kunnen er gebieden 3 tot 4 graden gaan afkoelen. In het uiterste geval behoren daar delen van Europa, Azië, de tropen en Alaska daar toe. Wel is er een nadeel aan dit hele gebeuren, de daling blijft enkele jaren in stand en lost daarna langzaam op, maar ook wijdverspreide hongersnood en ziekte behoren daar toe. Na tien jaar is de aarde nog maar 0,5 graden kouder dan normaal.

©onweer-online/Afbeelding NG | Gewijzigd: 24 april 2017, 12:34 uur, door Joyce.s
Woonplaats: Zederik
Berichten: 477
Lid sinds: 11 nov. 2010
24 februari 2011, 10:00 uur | Bericht #216186
ik denk niet dat we een elfstedentocht willen rijden met nucleaire straling
Waarom deze advertentie?
RayZor
Lid
Woonplaats: Eext
Berichten: 1135
Lid sinds: 19 jun. 2007
24 februari 2011, 10:29 uur | Bericht #216200
oké
Brian
Lid
Woonplaats: Lelystad
Berichten: 1348
Lid sinds: 17 mei. 2008
24 februari 2011, 10:31 uur | Bericht #216202
Ik zeg het niet gauw, maar dit is het meest idiote wat ik ooit hebt gehoord, niet ten nadele van jan hoor.
Maar het feit dat mensen dit überhaupt in hun kop halen, wat bezielt diegene die dit heeft onderzocht.
De straling van Tsjernobyl is er nog steeds na al die jaren, laat staan zoveel atoombommen over de wereld verspreid.
Een atoomoorlog betekend per definitie de uitroeiing van zeer zeer veel leven.
Sorry voor de negativiteit, maar om zoiets kan ik mij nou boos maken ahhh dat is eruit....
Check out the light show:)
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
24 februari 2011, 10:33 uur | Bericht #216198
Citaat van Brian, donderdag 24 februari 2011, 10:31 uur Sorry voor de negativiteit, maar om zoiets kan ik mij nou boos maken ahhh dat is eruit....

Zo denk ik er ook over, ze gaan de gekste dingen in hun hoofd halen om de aarde maar af te laten koelen. Het is dat het met global warming te maken heeft anders had ik het niet eens geschreven
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
24 februari 2011, 10:40 uur | Bericht #216206
Citaat van Brian, donderdag 24 februari 2011, 10:31 uur Ik zeg het niet gauw, maar dit is het meest idiote wat ik ooit hebt gehoord, niet ten nadele van jan hoor.
Maar het feit dat mensen dit überhaupt in hun kop halen, wat bezielt diegene die dit heeft onderzocht.
De straling van Tsjernobyl is er nog steeds na al die jaren, laat staan zoveel atoombommen over de wereld verspreid.
Een atoomoorlog betekend per definitie de uitroeiing van zeer zeer veel leven.
Sorry voor de negativiteit, maar om zoiets kan ik mij nou boos maken ahhh dat is eruit....

Goeie reactie, ben het helemaal met je eens, zo kunnen we van alles verzinnen. Het gaat uiteindelijk om het rendement. Wel fijn dat de opwarming minder wordt (tijdelijk niet natuurlijk, er flikkeren geen ijsblokken uit die bom ) maar als de halve planeet staat te schroeien, wat hebben we daar in vredesnaam dan aan. Wetenschap prima, onderzoeken super, maar aub doe er wat nuttigs mee, want hier krijg ik rillingen van.
Woonplaats: Alkmaar
Berichten: 747
Lid sinds: 7 aug. 2006
24 februari 2011, 10:41 uur | Bericht #216208
wat een apart id zeg. hebben ze ook nagedacht waar ze dat willen gaan doen?

ik denk dat een aparte oplossing weet.

een groot aantal dikke pijpleidingen in de Safara aanleggen en om de 10 meter een sproeier er is water zat rond om afrika en dat het zou is dat is dan maar zo maar door de verdamping ervan heb je wel wolken en daar evt weer neerslag uit en evt vegitatie die weer tot stand komt.

Firstwing
Aern
Lid
Woonplaats: Axel, Oirschot of Eindhoven
Berichten: 339
Lid sinds: 30 jan. 2010
24 februari 2011, 10:43 uur | Bericht #216210
Het broeikas effect bestaat niet en is slechts door onszelf verzonnen door enorme zelf-overschatting.

Echter een kleine nuclaire oorlog lijkt mij niet overbodig. Ik stel voor om Kadhafi ergens in een woestijn neer te zetten en een klein nuclair projectiel erop af te schieten, daarna gelijk weer stoppen met deze oorlog.
Woonplaats: Homoet (Overbetuwe)
Berichten: 1134
Lid sinds: 9 jun. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
24 februari 2011, 10:46 uur | Bericht #216212
Wat een onzin.... wat betreft de global warming moeten mensen maar eens eerst over zichzelf na gaan denken voordat ze anderen met dit soort absurde id-tjes lastig vallen... Wij gebruiken toch ook geen bom om onze bloemetjes te planten....
Eilander
Lid
Woonplaats: Terschelling
Berichten: 1001
Lid sinds: 13 jan. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
24 februari 2011, 10:51 uur | Bericht #216215
Het wordt hoog tijd dat de mensheid een derde arm groeit! Ik zeg: doen!

Maar niet gehinderd door enige professionele kennis van scheikunde vraag ik me toch het volgende af:
Die koolstof die de aarde moet gaan afkoelen door als een deken te werken... die moet eerst de lucht in, toch? Van de grond, naar de lucht.
Zoals het plaatje zo mooi illustreert gaat dat gepaard met nogal wat warmte. Waarbij het mij sterk lijkt dat die warmte er niet voor zorgt dat de koolstof gaat reageren met zuurstof. Iets wat koolstof nou eenmaal heel graag doet.

Het komt mij voor dat de koolstof waar ze het over hebben toch dan echt in de vorm van CO of CO2 moet zijn. Of niet?
Wordt de wereld dan echt zo gestoord dat ze ons willen laten geloven dat koolstof in de lucht een gevaar voor de mensheid is en dat de oplossing is om nog meer koolstof de lucht in de te schieten?
Hoe dom denken ze dat we zijn?

Of mis ik iets hier?
Jelte Media: webdesign, fotografie en video van Terschelling
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Woonplaats: Honselersdijk (Zuid-Holland)
Berichten: 1483
Lid sinds: 26 aug. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
24 februari 2011, 11:06 uur | Bericht #216220
hmm... gooi een paar van die bommen op yellowstone en de aarde koelt ook af?
hebbe in ieder geval geen rotzooi hier... alleen TA zal niet meer zijn zoals het altijd was | Gewijzigd: 24 februari 2011, 11:23 uur, door marcel`westland
met vriendelijke groet,

Marcel
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
24 februari 2011, 11:34 uur | Bericht #216227
Citaat van Brian, donderdag 24 februari 2011, 10:31 uur Ik zeg het niet gauw, maar dit is het meest idiote wat ik ooit hebt gehoord, niet ten nadele van jan hoor.
Maar het feit dat mensen dit überhaupt in hun kop halen, wat bezielt diegene die dit heeft onderzocht.
De straling van Tsjernobyl is er nog steeds na al die jaren, laat staan zoveel atoombommen over de wereld verspreid.
Een atoomoorlog betekend per definitie de uitroeiing van zeer zeer veel leven.
Sorry voor de negativiteit, maar om zoiets kan ik mij nou boos maken ahhh dat is eruit....

Helemaal mee eens. Eigenlijk is het artikel het niet eens waard op op te reageren, zo stom is het. Maak er dan gelijk een grote nucleaire oorlog van. Dan gaan we er in één keer allemaal aan en zijn we definitief verlost van het gezeik over opwarming. Want al dat gezeik er over is zo langzamerhand erger dat wat ze veronderstellen over opwarming door menselijk toedoen. Nog even en aan ons wordt gevraagd die nucleaire oorlog te subsidieren met onze belastingcenten. Nuclotax of zo. Wie weet hoeveel mensen ze daar nog voorstander voor kunnen maken door te vertellen dat het voortbestaan van onze kinderen en kleinkinderen ermee gebaat is... Zo'n spotje telkens tussen de sterreclame's door. En net als op Engelse lagere scholen de kinderen angstig maken met de 'gevolgen' als je die 'kleine nucleair oorlog' niet voert.
Het dreigen met de hel en duivel was dacht ik afkomstig uit religie, maar de opwarmings-alarmisten kunnen er ook wat van. Duiveluitdrijving door middel van ......atoombommen. Doe je het niet, dan kom je in de hel terecht.... Nou dacht ik....nou laat maar.

Ik zal er ook een schepje bovenop doen. Moeder aarde die van dit voorstel hoort zal de bedenkers genadeloos straffen...
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Govert
Lid
Woonplaats:
Berichten: 142
Lid sinds: 14 dec. 2010
24 februari 2011, 11:41 uur | Bericht #216233
Citaat van Eilander, donderdag 24 februari 2011, 10:51 uur Het wordt hoog tijd dat de mensheid een derde arm groeit! Ik zeg: doen!

Maar niet gehinderd door enige professionele kennis van scheikunde vraag ik me toch het volgende af:
Die koolstof die de aarde moet gaan afkoelen door als een deken te werken... die moet eerst de lucht in, toch? Van de grond, naar de lucht.
Zoals het plaatje zo mooi illustreert gaat dat gepaard met nogal wat warmte. Waarbij het mij sterk lijkt dat die warmte er niet voor zorgt dat de koolstof gaat reageren met zuurstof. Iets wat koolstof nou eenmaal heel graag doet.

Het komt mij voor dat de koolstof waar ze het over hebben toch dan echt in de vorm van CO of CO2 moet zijn. Of niet?
Wordt de wereld dan echt zo gestoord dat ze ons willen laten geloven dat koolstof in de lucht een gevaar voor de mensheid is en dat de oplossing is om nog meer koolstof de lucht in de te schieten?
Hoe dom denken ze dat we zijn?

Of mis ik iets hier?


Je mist niets, logische redenering.

Een kleine kernoorlog creëert naast de thermonucleaire explosies ook grote branden. Deze branden produceren enorm veel roet en ik denk dat dat hetgene is dat de afkoeling zal verzorgen. Voorwaarde is wel dat deze roet hoog in de atmosfeer komt.

Opvallend bericht hoor, de 'nucleaire winter' is namelijk een begrip dat al heel oud is. Bij een wereldwijde kernoorlog, zoals de dreiging het grootst was tijdens de Cuba crisis in 1962, produceert zoveel stof en roet in de atmosfeer dat de planeet heel erg ver afkoelt.

@Ben47: Moeder aarde overleeft ons wel, ook al blazen we de boel op: binnen een paar miljoen jaar (en wat is een paar miljoen op de leeftijd van de planeet: helemaal niets!) is de planeet weer herstelt, maar dan misschien zonder mensen. | Gewijzigd: 24 februari 2011, 11:43 uur, door Govert
reymar
Lid
Woonplaats: Dordrecht
Berichten: 63
Lid sinds: 25 mei. 2009
24 februari 2011, 16:05 uur | Bericht #216276
de temperatuur op aarde zal volgens mij uiteindelijk vanzelf weer dalen, daar heeft de mens weinig invloed op.
zie www.klimaatwetenschap.nl/grafieken/
Eilander
Lid
Woonplaats: Terschelling
Berichten: 1001
Lid sinds: 13 jan. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
24 februari 2011, 16:28 uur | Bericht #216283
Citaat van Govert, donderdag 24 februari 2011, 11:41 uur Je mist niets, logische redenering.

Een kleine kernoorlog creëert naast de thermonucleaire explosies ook grote branden. Deze branden produceren enorm veel roet en ik denk dat dat hetgene is dat de afkoeling zal verzorgen. Voorwaarde is wel dat deze roet hoog in de atmosfeer komt.

Opvallend bericht hoor, de 'nucleaire winter' is namelijk een begrip dat al heel oud is. Bij een wereldwijde kernoorlog, zoals de dreiging het grootst was tijdens de Cuba crisis in 1962, produceert zoveel stof en roet in de atmosfeer dat de planeet heel erg ver afkoelt.

@Ben47: Moeder aarde overleeft ons wel, ook al blazen we de boel op: binnen een paar miljoen jaar (en wat is een paar miljoen op de leeftijd van de planeet: helemaal niets!) is de planeet weer herstelt, maar dan misschien zonder mensen.


Nucleaire winter is inderdaad al een oud begrip, maar een van die begrippen die nog nooit bewezen is. Het zou best kunnen dat als je honderd atoombommen gooit, de aarde daar niet zoveel van heeft.
Zo waren ze in het begin van de atoombommen ook bang dat de atmosfeer in zijn geheel vlam zou vatten van de hitte van een atoombom. Dat het een kettingreactie zou geven over de hele wereld wat alle zuurstof zou opstoken.

Niettemin, natuurlijk toch wel testen... Idioten...

Maar goed: om maar te zeggen... volgens mij hebben ze niet echt een idee wat er gebeurd als je honderd atoombommen opstookt. Ze roepen maar wat.
Jelte Media: webdesign, fotografie en video van Terschelling
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
ing
Lid
Woonplaats: s-gravendeel
Berichten: 138
Lid sinds: 1 aug. 2006
24 februari 2011, 17:03 uur | Bericht #216300
Zouden er dan nog mensen en dieren aanwezig zijn om van deze geweldige afkoeling te genieten.
wat een waanzin zeg.
Groetjes Ing
ruk
Lid
Woonplaats: Spijkenisse
Berichten: 1694
Lid sinds: 10 jun. 2007
24 februari 2011, 19:07 uur | Bericht #216359
volgens mij is moedertje aarde deze gedachten al een stapje voor , de vulkanen vliegen momenteel om je oren !!

1 of meerdere grote vulkanen kunnen de aarde ook lekker laten afkoelen hoor ...en hebben geen nuclaire shit, alhoewel je ook hier nou niet echt in de wolk moet gaan staan !! beetje foute gassen en gevaarlijke stofdeeltjes kunnen we ook niet echt tegen !!

nee ,die atoombommen zouden ze allemaal onschadelijk moeten maken , de straling na de schitterende paddestoel is niet zo prettig !!
één ding is zeker, er is ALTIJD WEER!!!!
Robin B
Lid
Woonplaats: Tussen Alkmaar & schagen
Berichten: 945
Lid sinds: 18 mei. 2009
24 februari 2011, 20:05 uur | Bericht #216374
Dit vind ik toch wel een absurde nieuwsbericht, No NWo, geen nucleare oorlog.

Globale warming is ook verzonnen ja om mensen bang te maken. Vooral die grappenmaker van een al-gore.
santona
Lid
Woonplaats: Terneuzen
Berichten: 347
Lid sinds: 29 jan. 2010
24 februari 2011, 20:19 uur | Bericht #216299
Laten we ons als mensen maar niet met het klimaat bemoeien, we beinvloeden het nu toch al amper dus wie zijn wij om het klimaat een richting op te moeten duwen. De wereld is een mooi geolied systeem, waarin van tijd tot tijd veranderingen optreden zoals opwarming en verkoeling. Zijn werken elkaar in de hand dus schommelt het systeem mooi heen en weer. Wij als mensen doen hier weinig aan. Laten we dus alsjeblieft geen gekke toeren uithalen om de natuurlijke opwarming (voor zover daar momenteel sprake van kan zijn) een halt toe te roepen.
Laat die historische winter maar komen...
roytjee24
Lid
Woonplaats: Nijverdal
Berichten: 339
Lid sinds: 12 nov. 2010
24 februari 2011, 21:09 uur | Bericht #216382
Citaat van Brian, donderdag 24 februari 2011, 10:31 uur Ik zeg het niet gauw, maar dit is het meest idiote wat ik ooit hebt gehoord, niet ten nadele van jan hoor.
Maar het feit dat mensen dit überhaupt in hun kop halen, wat bezielt diegene die dit heeft onderzocht.
De straling van Tsjernobyl is er nog steeds na al die jaren, laat staan zoveel atoombommen over de wereld verspreid.
Een atoomoorlog betekend per definitie de uitroeiing van zeer zeer veel leven.
Sorry voor de negativiteit, maar om zoiets kan ik mij nou boos maken ahhh dat is eruit....

ben het er helemaal eens liever meer mensenlevens dan dat de aarde afkoelt
Terug naar boven
1 2
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.359 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 146 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 146, lezen 12 mensen het topic "Berichtgeving Noord- en Zuidpool".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden