Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Macoupin, IL.

19 Apr 2024 01:04:31

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Monroe, IL; St. Clair, IL.

19 Apr 2024 01:04:31

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Christian, IL.

19 Apr 2024 00:59:04

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Macoupin, IL; Montgomery, IL.

19 Apr 2024 00:59:04

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Madison, IL.

19 Apr 2024 00:59:04

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Monroe, IL; St. Clair, IL; St. Louis City, MO.

19 Apr 2024 00:59:04

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lampasas, TX; Mills, TX.

19 Apr 2024 00:59:04

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Macoupin, IL; Madison, IL.

19 Apr 2024 00:59:04

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Massac, IL.

19 Apr 2024 00:59:04

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Madison, MS; Yazoo, MS.

19 Apr 2024 00:59:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Madison, IL; Monroe, IL; St. Clair, IL; Jefferson, MO; St. Charles, MO; St. Louis, MO; St. Louis City, MO.

19 Apr 2024 00:40:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Monroe, IL; Crawford, MO; Franklin, MO; Iron, MO; Jefferson, MO; St. Francois, MO; Washington, MO.

19 Apr 2024 00:39:22

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dent, MO.

19 Apr 2024 00:36:52

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Jefferson, MO; St. Louis, MO.

19 Apr 2024 00:35:06

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Massac, IL; Pulaski, IL; Ballard, KY; McCracken, KY.

19 Apr 2024 00:35:06
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2 3
Shadow112
Lid
Woonplaats: Hasselt (ov)
Berichten: 1660
Lid sinds: 22 nov. 2010
2 maart 2011, 12:17 uur | Bericht #217149
Nieuwe (kleine) ijstijd lijkt onvermijdelijk

De NASA, ESA en de Russische space agency 'Roscosmos' zijn het er over eens. De zon zal binnenkort een periode van koelte in gaan, de zogenaamde 'Grand Solar Minimum' met als gevolg de 'Global Cooling'. Het gevolg is dat de zon dus voor een bepaalde periode kouder zal gaan worden. Een indirect gevolg is vanzelfsprekend dat de aarde ook een periode van koelte in gaat. Dit zal zo'n 30 tot 50 jaar kunnen aanhouden, met alle gevolgen van dien.



Maar wacht even, hoe zit het met de door mensen veroorzaakte Global Warming en alle problemen die we daar van gaan ondervinden? Nou, deze lijken er dus niet te zijn. De doem-documentaires van de BBC en het bekroonde werk van Al Gore, die stelden dat in 100 jaar de aarde vrijwel onleefbaar is door de warmte, zijn achteraf eerder het werk van fictie dan van de realiteit. Het klimaat op aarde zal de komende tijd drastisch gaan veranderen, maar het zal zeer zeker niet warmer worden. Als alles gaat gebeuren zoals het nu lijkt te gaan gebeuren, zal de aarde sterk af gaan koelen en mogen we spreken van een nieuwe kleine ijstijd.

Sommige wetenschappers stellen zelfs al dat we al aan het begin van een nieuwe ijstijd staan. De Nederlandse professor Cees de Jager, een prominente astronoom en zon-expert, is een van de wetenschappers die hier momenteel voor waarschuwt. Hij en zijn collega's hebben er in 2010 al een uitgebreid schrijfsel over het fenomeen geproduceerd waarin de conclusies niet misselijk zijn. Zij vergelijken de aankomende jaren met de periode van 1645 tot 1710, het zogenaamde "Maunder minimum", waarin de zon een soortgelijke fase in ging als nu het geval is. Ook toen werd het een stuk kouder op aarde. Cees de Jager, voormalig hoofd van het observatorium van de Universiteit in Utrecht, spreekt zelf ook van een nieuwe ijstijd. Hij is overigens niet de enige wetenschapper die momenteel aan de bel trekt. Dr. Theodor Landscheid, de grondlegger van 'the Schroeter Institute for Research in Cycles of Solar Activity' in Waldmuenchen Duitsland, wordt beschouwd als belangrijke wetenschapper in de wereld van klimaatwetenschappen. Landscheid heeft veel onderzoek gedaan naar het fenomeen en is er nu van overtuigd dat het gehele Global Warming verhaal niets meer waard is omdat het simpel niet klopt met de werkelijkheid. Zelfs het concept van de long-term Global Warming verwerpt hij.

"Het IPCC beweert dat de door mensen veroorzaakte Global Warming er voor zorgt dat de globale temperatuur in honderd jaar met 5.8 graden Celsius zal stijgen, maar het lijkt er op dat het tegenovergestelde waar is, waar 2030 de koudste periode zal gaan worden", aldus de professor. Al met al komt het er op neer dat het gehele idee over de klimaatverandering weer op de schop kan. Maar ondanks het feit dat Global Warming waarschijnlijk geen probleem gaat zijn in de toekomst, is er wel degelijk sprake van klimaatverandering. Wellicht dat Al Gore een nieuwe film kan gaan maken over 'Global Cooling'

Want uiteindelijk is het zeker geen slecht idee om zuiniger en bewuster met de omgeving te gaan leven. We leven immers op een onverantwoorde manier met onverantwoord veel mensen op een planeet met beperkte grondstoffen die alleen maar beperkter zullen gaan worden.

Bron: Grenswetenschap.nl / DDK | Gewijzigd: 24 april 2017, 12:32 uur, door Joyce.s
Mijn Twitter Ipsa scientia potestas est
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
2 maart 2011, 12:25 uur | Bericht #217150
Zijn we eindelijk van dat 'opwarming van de aarde door de mens - gedoe' af. No ja, of, ze moeten het zo gaan brengen dat de mens uiteindelijk de grootste bijdrage levert aan de afkoeling... Krijgen we dat weer!
Waarom deze advertentie?
Woonplaats: Den Haag/Eindhoven
Berichten: 256
Lid sinds: 30 mrt. 2010
2 maart 2011, 12:55 uur | Bericht #217153
Eindelijk! Datgene wat ik al jaren roep wordt door wetenschappers bevestigd.
"Er is een godsgruwelijke harde woei op komst!....WOEHOEI!"
Woonplaats: Honselersdijk (Zuid-Holland)
Berichten: 1483
Lid sinds: 26 aug. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
2 maart 2011, 13:01 uur | Bericht #217154
whahaha XD
nu komen er weer doemdocumontaires over de cooling
k ga er gewoon vanuit dat ik weinig gaat gebeuren... lekker neutraal en flexibel
met vriendelijke groet,

Marcel
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
2 maart 2011, 13:03 uur | Bericht #217156
Citaat van marcel`westland, woensdag 2 maart 2011, 13:01 uur lekker neutraal en flexibel

Nou zijn sommige mensen bij die helemaal gaan flippen als je negatief over IPCC praat, dan gaan ze alle mogelijke manieren vinden om het tegendeel te bewijzen.
Invicta
Lid
Woonplaats: Amsterdam
Berichten: 268
Lid sinds: 19 sep. 2007
2 maart 2011, 13:29 uur | Bericht #217160
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, woensdag 2 maart 2011, 13:03 uur Nou zijn sommige mensen bij die helemaal gaan flippen als je negatief over IPCC praat, dan gaan ze alle mogelijke manieren vinden om het tegendeel te bewijzen.

Natuurlijk doen ze dat, Global Warming Hoax= Centjes verdienen.
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
2 maart 2011, 13:33 uur | Bericht #217162
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, woensdag 2 maart 2011, 13:03 uur Nou zijn sommige mensen bij die helemaal gaan flippen als je negatief over IPCC praat, dan gaan ze alle mogelijke manieren vinden om het tegendeel te bewijzen.
O.a. heel erg op Weerwoord.be. Op het onbeschofte af. Die dulden geen tegenspraak. Over discussie gesproken...
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Eilander
Lid
Woonplaats: Terschelling
Berichten: 1001
Lid sinds: 13 jan. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
2 maart 2011, 13:34 uur | Bericht #217164
Het schijnt ook nooit normaal te kunnen...
Nee, geen bizarre broeikasopwarming. Nee, geen kleine ijstijd. Gewoon, datgene wat de aarde al miljoenen jaren doet: schommelen rondom evenwichten. Niets bijzonders.
Ik weiger al lange tijd me bang te laten maken door doemdenkers over zeespiegelstijging en tipping-points. Ik weiger me nu ook bang te laten maken door pipo's die de andere kant op doorslaan.
En zoals ik al heel lang vind is er niets mis mee wanneer er wordt nagedacht over misschien eens wat minder troep de atmosfeer in stoken.
Ook hierin kun je weer doorslaan trouwens.
Als je wil lachen over de onzin die hierbij komt kijken, kijk dan even dit stukje:

http://www.een.be/programmas/basta/te-koop-propere-lucht

En vergeet ook deel twee eronder niet!
Jelte Media: webdesign, fotografie en video van Terschelling
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Woonplaats:
Berichten: 6
Lid sinds: 18 feb. 2011
2 maart 2011, 14:05 uur | Bericht #217170
Nu maar hopen dat dit ook eens serieus word opgepakt in de (staats) media!!
snufj
Lid
Woonplaats: Gorkum
Berichten: 242
Lid sinds: 28 aug. 2006
2 maart 2011, 15:30 uur | Bericht #217179
Citaat van Shadow112, woensdag 2 maart 2011, 12:17 uur We leven immers op een onverantwoorde manier met onverantwoord veel mensen op een planeet met beperkte grondstoffen die alleen maar beperkter zullen gaan worden.

Daarom blijft het me verbazen dat er geen enkele maatregel wordt genomen om de bevolkingsgroei af te remmen.
Of het moet zijn omdat de economie nu eenmaal MOET groeien (als een kwaadaardig gezwel)!
pietjelol
Lid
Woonplaats: Hoorn
Berichten: 1511
Lid sinds: 6 apr. 2009
2 maart 2011, 15:51 uur | Bericht #217181
Citaat van Invicta, woensdag 2 maart 2011, 13:29 uur Natuurlijk doen ze dat, Global Warming Hoax= Centjes verdienen.
centjes centjes lekker geld verdienen

Eilander
Lid
Woonplaats: Terschelling
Berichten: 1001
Lid sinds: 13 jan. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
2 maart 2011, 16:03 uur | Bericht #217182
Citaat van snufj, woensdag 2 maart 2011, 15:30 uur Daarom blijft het me verbazen dat er geen enkele maatregel wordt genomen om de bevolkingsgroei af te remmen.
Of het moet zijn omdat de economie nu eenmaal MOET groeien (als een kwaadaardig gezwel)!


Om de bevolkingsgroei af te remmen zou je vooral de bevolkingsgroei in ontwikkelingslanden moeten beperken, waar 10 kinderen nog steeds als pluspunt wordt gezien. Westerse landen hebben eerder het probleem dat ze gaan krimpen.
En het beperken van geboortes in ontwikkelingslanden is een heikel politiek punt. Voordat je het weet wordt je voor racist uitgemaakt, dus niet veel mensen wagen zich eraan. Bovendien, als de bevolking het nut er zelf niet van inziet? Hoe moet je het dan doen? Zoals China? Mensen dwingen?

Veel makkelijker is het om gewoon te wachten tot er zich een humanitaire ramp ontwikkeld en het probleem zichzelf oplost. Klinkt heel hard, maar dit is precies wat we nu aan het doen zijn met z'n allen toch?
Jelte Media: webdesign, fotografie en video van Terschelling
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
snufj
Lid
Woonplaats: Gorkum
Berichten: 242
Lid sinds: 28 aug. 2006
2 maart 2011, 16:18 uur | Bericht #217184
Citaat van Eilander, woensdag 2 maart 2011, 16:03 uur Bovendien, als de bevolking het nut er zelf niet van inziet? Hoe moet je het dan doen? Zoals China? Mensen dwingen?

'De bevolking' heeft het gemiddeld IQ van hoogstens een 10 jarige dus daar moet je als bestuurders van een staat niet op wachten. En ja, zoals in China moeten mensen door de wet aangestuurd worden (alleen de manier waarop kan men over discussieren).

QUOTE
Veel makkelijker is het om gewoon te wachten tot er zich een humanitaire ramp ontwikkeld en het probleem zichzelf oplost. Klinkt heel hard, maar dit is precies wat we nu aan het doen zijn met z'n allen toch?


Gewoon wachten op oorlog of een asteroide dan en zelf NIETS ondernemen?
Dat is puur fatalisme!
Woonplaats: Rijen
Berichten: 496
Lid sinds: 12 dec. 2009
2 maart 2011, 16:45 uur | Bericht #217186
Citaat van snufj, woensdag 2 maart 2011, 16:18 uur 'De bevolking' heeft het gemiddeld IQ van hoogstens een 10 jarige dus daar moet je als bestuurders van een staat niet op wachten. En ja, zoals in China moeten mensen door de wet aangestuurd worden (alleen de manier waarop kan men over discussieren).



Gewoon wachten op oorlog of een asteroide dan en zelf NIETS ondernemen?
Dat is puur fatalisme!


daar zal het mischien ook wel op uitdraaien
Robin B
Lid
Woonplaats: Tussen Alkmaar & schagen
Berichten: 945
Lid sinds: 18 mei. 2009
2 maart 2011, 16:50 uur | Bericht #217187
weer onzin, we hebben toch een zachte winter gehad?

ik heb echt een henkel aan zulke leugens, ik wist allang al dat global warming nep was. maar global cooling is er ook weer niet.
Woonplaats: Zederik
Berichten: 477
Lid sinds: 11 nov. 2010
2 maart 2011, 17:03 uur | Bericht #217189
Klinkt als muziek in mijn oren
Shadow112
Lid
Woonplaats: Hasselt (ov)
Berichten: 1660
Lid sinds: 22 nov. 2010
2 maart 2011, 17:33 uur | Bericht #217190
Citaat van Helderlichtje, woensdag 2 maart 2011, 14:05 uur Nu maar hopen dat dit ook eens serieus word opgepakt in de (staats) media!!

Haha, ja op het nos journaal van 20.00 uur.

"euhm global warming gaan we niet meer doen, euh hakkel, hakkel de regering neemt vanaf morgen een nieuwe "koudetaks" aan om meer CO2 de lucht in te kunnen pompen om de klimaatverandering tegen te gaan"


Mijn Twitter Ipsa scientia potestas est
am010002
Lid
Woonplaats:
Berichten: 2
Lid sinds: 5 jul. 2009
2 maart 2011, 17:36 uur | Bericht #217191
Dr Landscheid (de voorspeller van de o zo koude periode rond 2030) is in mei zeven jaar dood. Dood zoals in overleden, wijlen, gestorven...ex Dr Landscheid dus. Die man zal dus wel zijn zijn verdienste gehad hebben maar ik dacht dat dit het jaar 2011 was.
En Cees De Jager heeft het over een relatieve afkoeling in de komende jaren van 0,3 tot 0,4 graden.

Ik zet mijn geld in op kwakkelwinters.
Shadow112
Lid
Woonplaats: Hasselt (ov)
Berichten: 1660
Lid sinds: 22 nov. 2010
2 maart 2011, 17:48 uur | Bericht #217193
Citaat van MADULIN, woensdag 2 maart 2011, 17:36 uur Dr Landscheid (de voorspeller van de o zo koude periode rond 2030) is in mei zeven jaar dood. Dood zoals in overleden, wijlen, gestorven...ex Dr Landscheid dus. Die man zal dus wel zijn zijn verdienste gehad hebben maar ik dacht dat dit het jaar 2011 was.
En Cees De Jager heeft het over een relatieve afkoeling in de komende jaren van 0,3 tot 0,4 graden.

Ik zet mijn geld in op kwakkelwinters.


Dus omdat de beste man reeds is overleden heeft dit artikel geen nieuwswaarde? Global warming is al vaker onderuit gehaald dan de mogelijkheid van een koelere periode. Sterker nog, zelfs veel aanhangers van "warming" denken dat hierdoor de golfstroom stilvalt waardoor "warming" juist zorgt voor een sterke afkoeling
Mijn Twitter Ipsa scientia potestas est
df310
Lid
Woonplaats: sittard
Berichten: 871
Lid sinds: 24 nov. 2010
2 maart 2011, 18:41 uur | Bericht #217196
Citaat van lol, woensdag 2 maart 2011, 16:50 uur weer onzin, we hebben toch een zachte winter gehad?

ik heb echt een henkel aan zulke leugens, ik wist allang al dat global warming nep was. maar global cooling is er ook weer niet.

uuhm nee. de winter was relatief koud. mede door december.
Terug naar boven
1 2 3
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.849 topics, welke bij elkaar 448.358 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.576 leden.
Het nieuwste lid is Jeffrey bunk .

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 717 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 717, lezen 16 mensen het topic "Krachtige aardbeving in Haïti".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden