Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC.

19 Apr 2024 20:44:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC; Scotland, NC.

19 Apr 2024 20:31:18

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC.

19 Apr 2024 20:16:36

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC; Richmond, NC; Scotland, NC.

19 Apr 2024 19:50:29

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Aiken, SC; Lexington, SC; Richland, SC; Saluda, SC.

19 Apr 2024 16:12:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Aiken, SC; Edgefield, SC; Lexington, SC; Richland, SC; Saluda, SC.

19 Apr 2024 15:38:36

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Winston, AL.

19 Apr 2024 14:26:15

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Colbert, AL; Franklin, AL; Lawrence, AL.

19 Apr 2024 12:59:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Colbert, AL; Franklin, AL; Lauderdale, AL.

19 Apr 2024 12:35:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Grant, AR; Jefferson, AR.

19 Apr 2024 09:45:24

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jefferson, AR; Lonoke, AR; Pulaski, AR; Saline, AR.

19 Apr 2024 08:41:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alexander, IL; Johnson, IL; Pulaski, IL; Union, IL.

19 Apr 2024 08:34:22

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Maries, MO; Phelps, MO; Pulaski, MO.

19 Apr 2024 08:34:22

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Attala, MS; Leake, MS; Madison, MS.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lincoln, MO.

19 Apr 2024 08:34:21
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
3 maart 2011, 21:16 uur | Bericht #217319
RAF piloten spotten een UFO boven de Noordzee

Piloten van het Verenigd Koninkrijk, die terug keerden van een oefening in het Duitse Laarbruch stonden ineens voor een verrassing. Uit het niets verscheen ineens een unidentified flying object. Zonder enige waarschuwing verscheen het object dat net zo groot was ongeveer als een C130 Hercules. De piloten waren stom verbaasd en ze hadden dit nog nooit gezien, dat meldt de Engelse krant Telegraph.



De piloten vlogen door het Nederlandse luchtruim toen ze het unidentified flying object zagen. In een schriftelijke verklaring over het incident zei de piloot ''Ik heb de UFO niet gelocked, mijn navigator en ik waren zo verbaasd dat we niet nagedacht hadden om dat te doen." Meer van belang is dat er herhaaldelijk contact is geweest met Nederlandse Militaire Radar. Maar de radar gaf aan dat er geen vliegtuigen in de buurt te zien waren. Na de landing hebben onze officieren contact gezocht met de Nederlandse officieren om het evenement te bespreken. ''De controller drong erop aan dat er geen andere radarcontacten waren gemaakt op dat moment.''

Hoewel de piloot beschreef dat het unidentified flying object zo groot was als een Hercules C130, maar had een kleinere spanwijdte en de uitlaatgassen van de motor had een lichtblauwe afterburner-type vlam, die was stabiel, maar veranderen in intensiteit.

©onweer-online
thefly
Lid
Woonplaats: de Bilt
Berichten: 375
Lid sinds: 18 jan. 2010
3 maart 2011, 21:19 uur | Bericht #217323
Ik zal het vannacht wel is in de gaten houden tijdens mijn nachtdienst.
Als ik wat spot dan horen jullie het direct van moi.
kijk ook is op de bilt in het weer TWITTER WEBCAM
Waarom deze advertentie?
Klapper
Lid
Woonplaats: vlissingen
Berichten: 1071
Lid sinds: 2 jan. 2010
3 maart 2011, 21:38 uur | Bericht #217328
euh komt dit uit de recent gereleasde ufo files uit engeland ???
of is dit pasgeleden gebeurt ???
en waar haal je dit vandaan ???
en is onweer-online ook ufo-online ???
vragen vragen vragen ???


hopelijk klink ik niet te zeurderig want ik vind het wel interessant | Gewijzigd: 3 maart 2011, 21:42 uur, door Klapper
you are a god amongst insects
Jeroen92
Lid
Woonplaats:
Berichten: 310
Lid sinds: 14 jul. 2010
3 maart 2011, 21:49 uur | Bericht #217333
Van wanneer is dit bericht, Jan? Wanneer is het waargenomen?
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
3 maart 2011, 21:55 uur | Bericht #217336
Citaat van Jeroen92, donderdag 3 maart 2011, 21:49 uur Van wanneer is dit bericht, Jan? Wanneer is het waargenomen?

Bericht is van vandaag, waarneming zal begin van de week wel zijn geweest
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
3 maart 2011, 22:01 uur | Bericht #217337
Citaat van klapper, donderdag 3 maart 2011, 21:38 uur euh komt dit uit de recent gereleasde ufo files uit engeland ???
of is dit pasgeleden gebeurt ???
en waar haal je dit vandaan ???
en is onweer-online ook ufo-online ???
vragen vragen vragen ???


hopelijk klink ik niet te zeurderig want ik vind het wel interessant

Zeurpiet! Dit is inderdaad een melding uit the UFO-files, betwijfel dus of het recent is, maar het zou kunnen. The Telegraph maakte er vandaag melding van. Staan veel meer interessante artikelen en ufo-meldingen bij. Vind het zelf ook wel interessant en ben benieuwd of er nou eens 'duidelijkheden' uit voortkomen...
Eilander
Lid
Woonplaats: Terschelling
Berichten: 1001
Lid sinds: 13 jan. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
3 maart 2011, 22:01 uur | Bericht #217338
ufo03032011.jpg
Jelte Media: webdesign, fotografie en video van Terschelling
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
tdv
Lid
Woonplaats: Haarlem
Berichten: 748
Lid sinds: 13 feb. 2010
3 maart 2011, 22:21 uur | Bericht #217341
komen ze vanacht dan niet ff een bezoekje brengen nu ze hier toch zijn

Ik zet de koffie klaar! en zet het thee water op!

blijft altijd een vreemd onderwerp dit!
vooral die documentaire's
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
3 maart 2011, 22:27 uur | Bericht #217342
QUOTE
euh komt dit uit de recent gereleasde ufo files uit engeland ???


Nee, denk het niet, anders had ik het vandaag ook in die files moeten lezen

QUOTE
of is dit pasgeleden gebeurt ???


Ja vermoeden is erg groot dat het vrij recent is

QUOTE
en waar haal je dit vandaan ???


Staat netjes vermeld in artikel

QUOTE
en is onweer-online ook ufo-online ???


Zie eens in wat voor forumgedeelte het onderwerp staat En nu stoppen met al die vragen, want moet te veel quoten


Klapper
Lid
Woonplaats: vlissingen
Berichten: 1071
Lid sinds: 2 jan. 2010
4 maart 2011, 06:38 uur | Bericht #217346
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, donderdag 3 maart 2011, 22:27 uur Nee, denk het niet, anders had ik het vandaag ook in die files moeten lezen



Ja vermoeden is erg groot dat het vrij recent is



Staat netjes vermeld in artikel



Zie eens in wat voor forumgedeelte het onderwerp staat En nu stoppen met al die vragen, want moet te veel quoten


thanks jan
you are a god amongst insects
Robin B
Lid
Woonplaats: Tussen Alkmaar & schagen
Berichten: 945
Lid sinds: 18 mei. 2009
4 maart 2011, 16:49 uur | Bericht #217429
UFO's zijn gemaakt door de regeringen zelf, ze houden de mensheid gewoon voor de gek.
Picobyte
Lid
Woonplaats: Stadskanaal/Kopstukken
Berichten: 694
Lid sinds: 31 jan. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
4 maart 2011, 17:33 uur | Bericht #217436
Citaat van lol, vrijdag 4 maart 2011, 16:49 uur UFO's zijn gemaakt door de regeringen zelf, ze houden de mensheid gewoon voor de gek.
Als ik de omschrijving zo lees zou dat in dit geval zomaar waar kunnen zijn.
Iets dat lijkt op een straalmotor is waarschijnlijk ook een straalmotor.
Niet echt iets waarmee je ff een paar lichtjaar wegvliegt.
Bliksem is gewoon gratis random stroom.Die donder krijg je er extragratis nog bij.
mukenpos
Lid
Woonplaats: Anna Paulowna
Berichten: 48
Lid sinds: 23 mei. 2009
4 maart 2011, 19:35 uur | Bericht #217448
Citaat van Eilander, donderdag 3 maart 2011, 22:01 uur
haha die is goed
klazan56
Lid
Woonplaats: katwijk zh
Berichten: 197
Lid sinds: 21 dec. 2010
9 maart 2011, 10:44 uur | Bericht #218017
Artikel in AD van 8 maart.

Hieronder de belangrijkste documenten over deze zaak.
Zie het artikel in AD
Ik kan het hier niet kopieren/plakken.



Britse luchtmacht signaleerde UFO boven Nederland
ROTTERDAM -
De Britse luchtmacht heeft in 1990 een grote UFO boven Nederland waargenomen. Dat blijkt uit recent vrijgegeven documenten, zo meldt Faqt.nl

Het was 5 november 1990 toen een Tornado jachtvliegtuig van de Britse luchtmacht op een routinevlucht boven de Nederlandse kust vloog bij Den Haag. Het toestel was op weg van Engeland naar de basis Laarbruch in Duitsland.

Op 8200 meter hoogte zagen de piloten in de hoogte een vreemd object dat schuin rechts achter ze vloog en de Tornado met grote snelheid inhaalde. De Tornado vloog Mach 0,8.

Het was driehoekig en voerde vijf of zes lampen, waarvan een blauw gekleurd. Achter uit het object kwamen condensstrepen. Het onbekende vliegende object (UFO) vloog met grote snelheid door het Nederlandse luchtruim en ontweek de Britten.

Geheim rapport
De Britse vliegers riepen de verkeerstoren van vliegbasis Ypenburg bij Den Haag op om te vragen of de Nederlanders iets op de radar zagen. Het antwoord van de verkeersleiding was dat ze niets zagen. Ook na herhaalde oproepen van de Britten bleef het antwoord dat de Nederlanders van niets wisten. De piloten vlogen daarna door.

Eenmaal op hun basis in Duitsland stelden ze een geheim rapport op. Het is bij de laatste ronde van openbaarmakingen boven komen drijven.

Dit is een van de stukken op AD:
http://www.ad.nl/static/FOTO/pe/8/0/13/med...?20110308105948

ARTIKEL:
http://www.ad.nl/ad/nl/1040/Den-Haag/artic...Nederland.dhtml




Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
9 maart 2011, 10:51 uur | Bericht #218019
Vijf dagen later dan dat ik het ze heb toegestuurd
Azuil
Lid
Woonplaats:
Berichten: 2
Lid sinds: 25 aug. 2009
9 maart 2011, 11:06 uur | Bericht #218023
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, woensdag 9 maart 2011, 10:51 uur Vijf dagen later dan dat ik het ze heb toegestuurd

Ik denk dat de oorzaak gevonden is.

:P
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
9 maart 2011, 11:17 uur | Bericht #218025
Met dit soort cases is het toch altijd jammer dat er geen (goed) beeldmateriaal wordt gemaakt / beschikbaar is. Ben zo benieuwd altijd wat er nou werkelijk aan de hand was. Een ufo ok, in de zin van een ongeïdentificeerd vliegend object, maar wat was het object dan en waar kwam het vandaan... Een haarscherpe foto zal daarbij fijn zijn. Ik hoop dat er ooit meer duidelijkheid komt omtrent dergelijke sightings...
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.850 topics, welke bij elkaar 448.360 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.578 leden.
Het nieuwste lid is NightFoxy.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 216 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 216, lezen 6 mensen het topic "Klimaatverandering topic".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden