Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Harrison, MS; Jackson, MS.

10 May 2024 16:16:52

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Clay, FL; Duval, FL; Flagler, FL; Nassau, FL; Putnam, FL; St. Johns, FL; Camden, GA.

10 May 2024 15:45:55

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alachua, FL; Clay, FL; Duval, FL; Marion, FL; Nassau, FL; Putnam, FL; St. Johns, FL; Camden, GA; Charlton, GA.

10 May 2024 15:26:50

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Camden, GA; Glynn, GA.

10 May 2024 15:19:58

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Escambia, FL; Santa Rosa, FL.

10 May 2024 15:01:51

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alachua, FL; Bradford, FL; Clay, FL; Duval, FL; Marion, FL; Nassau, FL; Putnam, FL; St. Johns, FL; Camden, GA.

10 May 2024 15:01:50

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alachua, FL; Baker, FL; Bradford, FL; Clay, FL; Duval, FL; Marion, FL; Nassau, FL; Putnam, FL; Union, FL; Camden, GA; Charlton, GA; Ware, GA.

10 May 2024 14:58:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Brantley, GA; Camden, GA; Charlton, GA; Glynn, GA.

10 May 2024 14:58:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Brantley, GA; Charlton, GA; Pierce, GA; Ware, GA.

10 May 2024 14:42:16

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dixie, FL; Lafayette, FL.

10 May 2024 14:26:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Levy, FL.

10 May 2024 14:26:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alachua, FL; Baker, FL; Columbia, FL; Gilchrist, FL; Hamilton, FL; Suwannee, FL; Union, FL; Charlton, GA; Clinch, GA; Echols, GA; Ware, GA.

10 May 2024 14:22:32

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Appling, GA; Atkinson, GA; Bacon, GA; Brantley, GA; Charlton, GA; Clinch, GA; Pierce, GA; Ware, GA; Wayne, GA.

10 May 2024 14:14:23

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Columbia, FL; Gilchrist, FL; Hamilton, FL; Suwannee, FL; Clinch, GA; Echols, GA; Ware, GA.

10 May 2024 13:54:28

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Appling, GA; Atkinson, GA; Bacon, GA; Brantley, GA; Charlton, GA; Clinch, GA; Coffee, GA; Pierce, GA; Ware, GA; Wayne, GA.

10 May 2024 13:46:28
Actueel
1 / 4

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Woonplaats: Raalte/Overijssel
Berichten: 1034
Lid sinds: 16 apr. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
5 maart 2011, 20:24 uur | Bericht #217603
Hallow leden van Onweer-Online.nl .

Ik had een vraag .


Ik heb de laatste tijd geprobeert om een Timelapse van de zonsondergang te maken . Maar ik krijg de heletijd een witte balk door mijn scherm . Ik wil graag weten hoe ik dit kan veranderen want dan kan ik weer fatsoenlijke timelapsen maken. Ik heb een fujifilm finepix s1500.



Mvg. Steven Wesselink.


allways in the mood for some thunder and lightningTwitter Stevenwesselink

Weer liefhebber/fotograaf/weeramateur Raalte Overijssel
henk55
Lid
Woonplaats: zwolle
Berichten: 2045
Lid sinds: 23 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
6 maart 2011, 06:27 uur | Bericht #217652
Steven, best wel moeilijk om de reden van die verticale streep te vinden.
Ik heb wel een idee, maar ik begin toch maar met een vraag: timelaps van foto's, achter elkaar geplakt (in een bewerkings program) of film, en dan versneld afgespeeld?

Waarom deze advertentie?
Harmos
Lid
Woonplaats: Elspeet
Berichten: 473
Lid sinds: 26 jul. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
6 maart 2011, 07:15 uur | Bericht #217653
De streep komt door de felheid van de zon, ik gebruik een canon EOS400D en een zeer korte sluitertijd, dan heb je deze strepen niet. Hoe het met een filmcamera moet weet ik niet, misschien een filter gebruiken?
Whatever weather you may encounter, enjoy.
Woonplaats: Alkmaar
Berichten: 747
Lid sinds: 7 aug. 2006
6 maart 2011, 11:44 uur | Bericht #217668
ik vind het erg link voor je CCD sensor om de zon zo lang op je sensor te laten "branden"
bij een spiegelreflex camera is dat minder erg omdat die maar even om klapt en zodanig dus ook de sensor maar heel kort belicht.
een oplossing zou kunnen zijn een filter voor je lens te zetten welke een paar stops verhoogt. (zonnebril)
Firstwing
Woonplaats: Raalte/Overijssel
Berichten: 1034
Lid sinds: 16 apr. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
6 maart 2011, 13:04 uur | Bericht #217679
@henk ik maak een filmpje en versnel die . Ik zou de volgende keer wel proberen om meerdere foto`s achter elkaar te maken .

@firstwing Ik zou het de volgende keer wel eens met een zonnebril ervoor proberen kijken wat het resultaat is



Jullie horen nog van me
allways in the mood for some thunder and lightningTwitter Stevenwesselink

Weer liefhebber/fotograaf/weeramateur Raalte Overijssel
henk55
Lid
Woonplaats: zwolle
Berichten: 2045
Lid sinds: 23 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
6 maart 2011, 13:48 uur | Bericht #217686
Ik ben benieuw naar je volgende poging, maar ik denk dat je het probleem houdt.
Bij het filmen word de beeldsensor constant belicht en dat kan de beeldsensor mischien net niet verwerken omdat de zon te fel is, je ziet ook dat de verticale streep verminderd als de zon minder fel gaat schijnen tijdens het zakken achter de bomen.

Je belichtings sensor (iets anders dan een beeldsensor) neemt een gemiddelde van de hoeveelheid licht en past daar bv. diafragma of iso op aan tijdens het filmen, dat houd in dat in dit geval alles normaal belicht word behalve de zon die word zwaar overbelicht, dat gecombineerd met het bovenste verhaal kon wel eens de reden van die verticale streep zijn.

De opmerking van FirstwingBreda over de CCD sensor = beeldsensor, lees ik ook op diverse fotoforums, er zijn voor en tegenstanders van de zon zolang filmen, dit ivm met het mogelijk inbranden van de CCD sensor, mischien is een zonnebrilglas nog niet eens zo'n gek idee.
Of een ND filter ND3/ND4/ND5.Google maar eens op ND filters
Eilander
Lid
Woonplaats: Terschelling
Berichten: 1001
Lid sinds: 13 jan. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
6 maart 2011, 13:56 uur | Bericht #217691
Ook een goed forum voor al je vragen over timelapse (en fantastisch mooie voorbeelden...) www.timescapes.org
Jelte Media: webdesign, fotografie en video van Terschelling
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.858 topics, welke bij elkaar 448.376 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.584 leden.
Het nieuwste lid is Rooie bert.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 107 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 107, lezen 3 mensen het topic " Lente discussietopic 2021".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden