Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Custer, SD.

25 Apr 2024 22:43:24

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kit Carson, CO; Sherman, KS.

25 Apr 2024 22:43:24

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lyon, KS; Wabaunsee, KS.

25 Apr 2024 21:13:29

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, KS; Osage, KS.

25 Apr 2024 21:08:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Converse, WY; Niobrara, WY.

25 Apr 2024 20:36:41

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lyon, KS; Wabaunsee, KS.

25 Apr 2024 20:07:22

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lyon, KS; Morris, KS; Wabaunsee, KS.

25 Apr 2024 19:59:09

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Geary, KS; Riley, KS; Wabaunsee, KS.

25 Apr 2024 18:59:35

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Geary, KS; Riley, KS.

25 Apr 2024 18:33:05

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Mitchell, KS; Osborne, KS.

25 Apr 2024 16:54:56

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Pulaski, AR; Saline, AR.

25 Apr 2024 15:44:24

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cloud, KS; Republic, KS.

25 Apr 2024 15:29:41

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Perry, AR; Pulaski, AR; Saline, AR.

25 Apr 2024 15:29:40

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jewell, KS; Mitchell, KS.

25 Apr 2024 15:10:59

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Conway, AR; Perry, AR; Pope, AR.

25 Apr 2024 15:10:59
Actueel
1 / 4

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2 3
Woonplaats: Gouda
Berichten: 976
Lid sinds: 25 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
12 maart 2011, 20:37 uur | Bericht #218783
Toch maar ff navragen

Dit wordt misschien gezien als spam, hiervoor excuses, maar ik wil hulp van de experts hier.

De Canon Powershot SX30IS

Wat vinden jullie hiervan?

Excuses als ik dit niet mocht vragen.

Bij mediamarkt kost die 359 euro, kan ik dus net aan betalen. Maar, veel zoom/die megapixels/kantelbaar scherm en T IS EEN CANON Powershot. Ja, dat zijn voor mij de redenen om dit ding einde van de maand te kopen. Maar, t is altijd slim om het nog even na te vragen.
Mijn website: http://www.rfgfotografie.nl. Hier vind u alle foto's die ik maakt omtrent incidenten. Maar ook soms omtrent slecht weer of vliegtuigen terug.
Romani
Lid
Woonplaats: Den Haag (Wateringseveld)
Berichten: 1328
Lid sinds: 26 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
12 maart 2011, 20:43 uur | Bericht #218785
Hmm...Canon is altijd wel top, maar als ik zou mogen kiezen zou ik een EOS 1000d spiegelreflex nemen.
Die zit in dezelfde prijsklasse, (vanaf 339 momenteel) en je kan er meer mee qua lenzen uitbreiden.
Je mist alleen de video functie, maar daar ben ik nooit zo weg van in een fotocamera.
Een spiegelreflex geeft vaak een beter eindresultaat dan een compact.

TIP! Blijf altijd online zoeken, de Canon Powershot SX30IS is er al voor 349, ipv 359 bij Mediamarkt...verdien je toch weer 10 euro | Gewijzigd: 12 maart 2011, 21:14 uur, door Romani
Like a drifter twister i was born to walk alone2e plaats fotowedstrijd week 31
Waarom deze advertentie?
Brian
Lid
Woonplaats: Lelystad
Berichten: 1348
Lid sinds: 17 mei. 2008
12 maart 2011, 22:26 uur | Bericht #218802
Wat een kul! tuurlijk mag je zoiets wel vragen, je hebt het immers in de koffiebar geplaatst!

Ik heb even alvast wat ingevuld op het menutje links, waarvan ik denk dat je wel goed zit.
Uiteraard kun je dit zelf veranderen, ik vind dit zelf een zeer handige site, waar veel informatie op te vinden is!
Overzicht camera's prijsklasse rond 360
Check out the light show:)
Woonplaats: Gouda
Berichten: 976
Lid sinds: 25 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
12 maart 2011, 22:32 uur | Bericht #218803
Bedankt voor de reacties.

Probleem is, ik doe echt niet aan online banking, hoeveel ik ook kan besparen, mits het Wehkamp of Bol.com is. De rest vertrouw ik gewoonweg niet.

En een film functie wil ik wel graag hebben, aangezien ik geen camcorder kan betalen nog, mogelijk nooit. Dus die wil ik er wel erg graag bij.

Maar, zal eens verder kijken. Heb nog de tijd om te kiezen.

En over de spiegelreflex: Ik weet dat je meer heb eraan, maar, je hebt ook daadwerkelijk echt veel meer nodig. Wat ervoor zorgt dat ik nog duurder uit ben.Tevens hou ik het ook bij compact omdat ik nog geen werk/opleiding heb gehad in de fotografie wereld. En aangezien ik van plan ben t beste van t beste te kopen.Maar tot die tijd wil ik gewoon een goede camera die ook in het donker kan fotograveren/ver kan inzoomen en t beste is wat je voor weinig kan krijgen, maar wel vertrouwd (en Canon is vertrouwd). Tevens wil ik compact omdat ik niet met hele tassen wil lopen sjouwen.

Oke kan wat hatelijk/fout klinken. Maar goed ik bedoel dus:

Compact (kan in zakken stoppen, oke wel met bescherming), niet te duur. En ja, gewoon meer passend bij mij. Spiegelreflex doet dit nog niet. | Gewijzigd: 12 maart 2011, 22:40 uur, door Herdervriend
Mijn website: http://www.rfgfotografie.nl. Hier vind u alle foto's die ik maakt omtrent incidenten. Maar ook soms omtrent slecht weer of vliegtuigen terug.
Romani
Lid
Woonplaats: Den Haag (Wateringseveld)
Berichten: 1328
Lid sinds: 26 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
12 maart 2011, 22:43 uur | Bericht #218809
Valt allemaal wel mee met dat online banking.
Ben wel altijd huiverig op Marktplaats met vooruit betalen. Je weet nooit of je het bestelde wel geleverd krijgt.
Gewoon even goed kijken, goede sites hebben een keurmerk.
Kan verder weinig gebeuren.
Like a drifter twister i was born to walk alone2e plaats fotowedstrijd week 31
Woonplaats: Gouda
Berichten: 976
Lid sinds: 25 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
12 maart 2011, 22:47 uur | Bericht #218811
EDIT:

Ik bestel veelal bij Digitalstreet. Leveren snel, handelen schade en/of klachten goed af en zijn redelijk qua prijs. Ben ikzelf zeer over te spreken. Misschien is deze site wel het overwegen waard voor je?

END EDIT.
[/quote]

Leuk dat het voor u goed gewerkt heeft. Maar er zit ook een persoonlijk iets in de hele mengelmoes waardoor ik niet online kan bestellen.
Mijn website: http://www.rfgfotografie.nl. Hier vind u alle foto's die ik maakt omtrent incidenten. Maar ook soms omtrent slecht weer of vliegtuigen terug.
Woonplaats: Gouda
Berichten: 976
Lid sinds: 25 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
12 maart 2011, 22:58 uur | Bericht #218818
Citaat van Impreza, zaterdag 12 maart 2011, 22:52 uur Monumetje! *tuurt verwoed naar het woordje u* Ik ben een jij, je etc geen u
Maar ik dnek dat ik het wel snap, het gaat dan als moi een jaar terug: geld oversluisen naar iemand die dat wel kan. Denk ik dan..... Is dat het probleem? Zo ja: zoek ik effe op de site uit of je via acceptgiro kan betalen etc. Als je intresse hebt althans....
Edit:
P.s. Je kan me ook een note sturen als je niet openbaar wilt praten hierover!


Excuses, heb u geleerd om te gebruiken bij mensen waarbij ik niet weet of ik jij mag gebruiken, tevens is het taal gewijs makkelijker voor me.

En allemaal opties die heel aannemelijk klinken. Maar ik heb al eens eerder iets via acceptgiro voorraf betaald, had geluk dat ik nog me geld terug kreeg (255 euro).

De opties die ik wil zijn inderdaad wel duurder. Maar gevoelswijze gewoon prettiger.

Oke excuses dat ik er weer een enorme persoonlijke gedoe om maak.

Want t ging eigenlijk om t feit: Goed of niet
Mijn website: http://www.rfgfotografie.nl. Hier vind u alle foto's die ik maakt omtrent incidenten. Maar ook soms omtrent slecht weer of vliegtuigen terug.
Romani
Lid
Woonplaats: Den Haag (Wateringseveld)
Berichten: 1328
Lid sinds: 26 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
12 maart 2011, 23:03 uur | Bericht #218821
Citaat van Herdervriend, zaterdag 12 maart 2011, 22:58 uur Oke excuses dat ik er weer een enorme persoonlijke gedoe om maak.

Want t ging eigenlijk om t feit: Goed of niet


Ja het word wel een ingewikkeld verhaal zo op de late zaterdagavond....

Ehh...Canon is gewoon goed, tegenwoordig zijn er volgens mij geen echt slechte camera's meer, en zeker niet van Canon.
Ga de winkel in, en hou m eens vast enz.
Je weet zelf het beste welke voorkeuren je hebt, en welke camera daar het beste bij past.
Vaak gaat het bij een aankoop om voelen, proeven, ruiken, kortom de beleving die je bij iets hebt.
Dat kunnen wij je niet voorkauwen. Zoveel mensen zoveel smaken. | Gewijzigd: 12 maart 2011, 23:06 uur, door Romani
Like a drifter twister i was born to walk alone2e plaats fotowedstrijd week 31
Romani
Lid
Woonplaats: Den Haag (Wateringseveld)
Berichten: 1328
Lid sinds: 26 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
12 maart 2011, 23:18 uur | Bericht #218827
Met alle respect, maar Wehkamp en Neckermann zijn met alles zowat het duurste.
Zoeken op internet loont wel degelijk.
Mijn televisie heb ik online besteld bij Pixmania na wat research in de winkel, en op internet.
Scheelde zowat 500 euro met Wehkamp.
Like a drifter twister i was born to walk alone2e plaats fotowedstrijd week 31
Woonplaats: Gouda
Berichten: 976
Lid sinds: 25 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
12 maart 2011, 23:19 uur | Bericht #218828
Citaat van Impreza, zaterdag 12 maart 2011, 23:10 uur Ik neem je helemaal niets kwalijk, zowel het 'u' gedoe als de instelling snap ik. A: Ben net zo opgevoed (maar omdat ik atm steeds vaker een van de oudere ben op sites en fora's trekt u mij niet meer zo ) en B: Ik snap je helemaal qua vertrouwen aangaande webwinkels. Ikzelf heb ook nare ervaringen achter de rug maar ook zeer positieve. Het is dus niets niet persoonlijk, het is logica wat bij jou redeneert. Maar zoals al eerder is aangegeven: websites met een waarborg (kenmerk) is altijd okey. Gaat het fout: krijg je onheroepelijk je geld terug. Begrijp me niet verkeerd, ik dwing je toto niets en zeg ook niet dat je het gewoon moet proberen. Maar ik ervaar atm echt de gemakken van het digitale tijdperk.
Brengt mij tot het volgende, je had het eerder over Wehkamp en Bol.com. Al eens gedacht aan Conrad (ieder kent dat zo ongeveer) BCC en Mediamarkt? Die hebben ook on-line shops alla Wehkamp etc. Neckerman verkoopt ook camera's en is idem als Wehkamp, alleen verschillen de prijzen tussen die 2 vaak aanzienlijk op technisch gebied.


Gelukkig dat jij het niet erg vind. (Wou weer u gebruiken)

Inderdaad allemaal bekende site's. Zal er toch maar eens een kijkje nemen.

En ja, ik weet dat je met die logo's onherroepelijk je geld terug krijg. Maar ik weet ook dat ik een enorme pechvogel op dat gebied ben.

Though blijft nog het ouderlijk probleem over, wat betreft online payments. Offline is de afstand een probleem. (Ook ouderlijk iets + geen geld/rijbewijs ervoor)...Maar we hebben in Gouda wel genoeg zitten though op camera gebied.

Alleen ja, mening van winkels vragen, is niet altijd even handig (ze willen natuurlijk t meeste verdienen).
Mijn website: http://www.rfgfotografie.nl. Hier vind u alle foto's die ik maakt omtrent incidenten. Maar ook soms omtrent slecht weer of vliegtuigen terug.
Woonplaats: Gouda
Berichten: 976
Lid sinds: 25 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
13 maart 2011, 00:02 uur | Bericht #218843
Citaat van Impreza, zaterdag 12 maart 2011, 23:30 uur Op het laatste punt (winkels willen Euro's zien) heb je helemaal gelijk. Maar ze zijn in je zoektocht niet te missen. Je moet eens met de kreet: ik oriënteer alleen! naar binnen stappen om een paar camera's in jouw budget vasthouden, wat foto's mee nemen. Een goede foto zaak zal jou dan ook via een laptop/PC de resultaten kunnen laten zien. Zo kan je iig een idee krijgen van welke camera jou het meeste trekt in opties, bediening en kleur/contrast. De informatie in die winkels is vaak erg summier, maar je hebt wel de eerste sifting gehad. Dan ga je naar de website die ik eerder gaf, zet je de overgebleven camera's erin en ga je kijken welke het beste is voor jouw budget.

V.w.b. Ouderlijk toezicht... Ik doe het maar effe openbaar aangezien ik geen note ervan gehad heb van jouw kant: je staat onder ouderlijk toezicht dan?
Als je dat liever verder prive wilt bespreken (ken de klappen), staat m'n note open.


Oeh, nieuwe woorden:)

Bedankt voor de reactie.

Denk dat ik Ouderlijk toezicht onderwerp wel ff via PB doe, aangezien men me anders zielig gaat vinden hier.
Mijn website: http://www.rfgfotografie.nl. Hier vind u alle foto's die ik maakt omtrent incidenten. Maar ook soms omtrent slecht weer of vliegtuigen terug.
Woonplaats: Zaandam, Noord-holland
Berichten: 1612
Lid sinds: 2 apr. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
13 maart 2011, 00:44 uur | Bericht #218846
Canon Powershot G12 is ook een erg goede camera, wel iets duurder maar zeker zijn geld waard!
Woonplaats: Gouda
Berichten: 976
Lid sinds: 25 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
13 maart 2011, 01:21 uur | Bericht #218837
Citaat van weerfanaat, zondag 13 maart 2011, 0:44 uur Canon Powershot G12 is ook een erg goede camera, wel iets duurder maar zeker zijn geld waard!

Ja, ik keek ook naar die optie. Inderdaad goede camera, maar, ik kan niet 2 maanden wachten (meldingen/prachtige luchten etc, moet ik kunnen fotograveren en mijn huidige camera failt teveel).
Mijn website: http://www.rfgfotografie.nl. Hier vind u alle foto's die ik maakt omtrent incidenten. Maar ook soms omtrent slecht weer of vliegtuigen terug.
Woonplaats: Zaandam, Noord-holland
Berichten: 1612
Lid sinds: 2 apr. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
13 maart 2011, 01:46 uur | Bericht #218848
Citaat van Herdervriend, zondag 13 maart 2011, 1:21 uur Ja, ik keek ook naar die optie. Inderdaad goede camera, maar, ik kan niet 2 maanden wachten (meldingen/prachtige luchten etc, moet ik kunnen fotograveren en mijn huidige camera failt teveel).
Oke, misschien is de powershot g11 dan iets voor jou, deze ligt denk ik meer in jouw prijsklasse en bijna hetzelfde als de g12(iets minder extra opties) kijk anders voor de goedkoopste aanbieding op www.kieskeurig.nl
Romani
Lid
Woonplaats: Den Haag (Wateringseveld)
Berichten: 1328
Lid sinds: 26 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
13 maart 2011, 02:09 uur | Bericht #218850
Pfff.... Met alle respect hoor... Je vraagt om een advies/mening/hulp, maar kaatst elke optie zowat gelijk af.
Vraag dan niets, en ga die Canon Powershot SX30IS gewoon halen.
| Gewijzigd: 13 maart 2011, 02:52 uur, door Romani
Like a drifter twister i was born to walk alone2e plaats fotowedstrijd week 31
Woonplaats: Hengelo Ov.
Berichten: 464
Lid sinds: 31 jul. 2006
13 maart 2011, 03:27 uur | Bericht #218854
Ik zou voor de spiegelreflex 1000d gaan van canon, is veel beter en heb je in de toekomst ook meer aan. Ben ook een jaar geleden begonnen met een 1000d, nu werk ik met een 5d (ook films) en soms een nikon d2 te leen!! | Gewijzigd: 13 maart 2011, 03:30 uur, door Martin1976
Peha
Lid
Woonplaats:
Berichten: 3
Lid sinds: 30 jan. 2011
13 maart 2011, 06:22 uur | Bericht #218855
Ga eens hier te rade. http://www.steves-digicams.com/camera-revi...-is-review.html Steve's Digicams is de digitale camera reviewsite. Je kunt er erg veel info vinden.
MarkNL
Lid
Woonplaats: Spijkenisse
Berichten: 2121
Lid sinds: 8 jun. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
13 maart 2011, 12:05 uur | Bericht #218902
Ik zou ook voor de 1000D gaan. Gewoonweg omdat je dan in de loop der jaren lekker kan uitbreiden. Je kan nieuwe lenzen kopen voor je 1000D en als je die eens vervangt (de body) kun je je lenzen gewoon blijven gebruiken . Een van de dingen die spiegelreflexen zo leuk maken .
Marching ever onward to tomorrow!
Woonplaats: Gouda
Berichten: 976
Lid sinds: 25 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
13 maart 2011, 13:41 uur | Bericht #218921
Citaat van MarkNL, zondag 13 maart 2011, 12:05 uur Ik zou ook voor de 1000D gaan. Gewoonweg omdat je dan in de loop der jaren lekker kan uitbreiden. Je kan nieuwe lenzen kopen voor je 1000D en als je die eens vervangt (de body) kun je je lenzen gewoon blijven gebruiken . Een van de dingen die spiegelreflexen zo leuk maken .

Ja, ik heb heel veel goede reacties gehoord over de 1000D en heb al een tijd zitten nadenken over die camera, dus zeer goede tip. Alleen het heeft redenen waardoor ik juist nog niet voor de spiegelreflex gaat. O.a. omdat ik vind dat ik ze nog niet waard ben. (Sloop dingen erg snel, hou erg van compact, wil ver kunnen inzoomen en dan natuurlijk het feit, voor 375 euro het offline vinden is best lastig.) Oke, ik weet dat dit weer lijkt op ontwijken. Maar goed, heeft zijn redenen.
Mijn website: http://www.rfgfotografie.nl. Hier vind u alle foto's die ik maakt omtrent incidenten. Maar ook soms omtrent slecht weer of vliegtuigen terug.
henk55
Lid
Woonplaats: zwolle
Berichten: 2045
Lid sinds: 23 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
13 maart 2011, 14:08 uur | Bericht #218931
Herdervriend, ik heb een vraag.
Wat versta jij onder een compact camera?
Terug naar boven
1 2 3
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.363 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 268 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 268, lezen 3 mensen het topic "Algemeen onweerskansentopic 2023".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden