Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Duval, TX.

20 Jun 2024 12:04:37

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Duval, TX; Webb, TX.

20 Jun 2024 11:39:14

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Jim Wells, TX.

20 Jun 2024 10:51:57

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Jim Wells, TX; Kleberg, TX.

20 Jun 2024 10:36:11

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jefferson, NY; Lewis, NY; Oswego, NY.

20 Jun 2024 08:49:33

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Duval, TX.

20 Jun 2024 07:41:01

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lincoln, NM.

20 Jun 2024 07:39:25

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Penobscot, ME; Piscataquis, ME.

20 Jun 2024 07:39:25

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Torrance, NM.

20 Jun 2024 07:39:25

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Sheboygan, WI.

20 Jun 2024 07:39:25

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Otero, NM.

20 Jun 2024 07:39:24

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Bernalillo, NM; Sandoval, NM; Santa Fe, NM.

20 Jun 2024 07:39:24

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Duval, TX; Jim Wells, TX.

20 Jun 2024 07:27:25

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Jim Wells, TX.

20 Jun 2024 07:27:25

NWS: Tropical Storm Warning uitgegeven voor Brazoria Islands.

20 Jun 2024 07:11:05
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Malex
Lid
Woonplaats: Arnhem
Berichten: 39
Lid sinds: 27 nov. 2010
22 maart 2011, 10:39 uur | Bericht #220373
Deze opname heb ik op 4juli 2005 gemaakt met mijn eerste digitale simpele camera.Er was een heftig noodweer op komt Regio Arnhem deze dreef voorlang ons woongebied. Daar zat onweer bij met flinke wind stoten maar zo heftig als het kwam opzetten zo plotsklaps was het ook weer verdwenen met een paar zware knetterslagen en windvlagen de lucht was geel - groen gekleurd het zag er angst aanjagend uit bijgaand de foto, ik heb deze over gefotografeerd van een bestaande foto vandaar dat die wat onduidlijk is maar wilde hem toch graag delen. | Gewijzigd: 22 maart 2011, 10:43 uur, door Malex
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
22 maart 2011, 10:44 uur | Bericht #220374
Thanx for sharing, maar dat is inderdaad een heel vreemde lucht!
Waarom deze advertentie?
Serge
Lid
Woonplaats: Amersfoort
Berichten: 944
Lid sinds: 7 aug. 2009
22 maart 2011, 13:15 uur | Bericht #220388
Citaat van Tyshane, dinsdag 22 maart 2011, 10:44 uur Thanx for sharing, maar dat is inderdaad een heel vreemde lucht!

Groen onweer
Waarom wordt de lucht soms groenig van kleur tijdens een zware onweersbui?

Het licht dat we aan de hemel zien, is afkomstig van zonlicht, dat in de atmosfeer is verstrooid door moleculen in de lucht. Doordat licht overal in de atmosfeer verstrooit, lijkt het alsof het van alle kanten op ons afkomt. Dit licht is vooral blauw, want die kleur licht verstrooit het makkelijkst.
Door die verstrooiing komt het blauwe licht niet ver. De andere kleuren van het spectrum (zoals groen, geel, oranje en rood) worden minder makkelijk verstrooid, en kunnen daarom een grotere afstand door de atmosfeer afleggen. Daardoor is licht van dichtbij blauw, dat van dertig kilometer is groen. Licht van veertig kilometer is geel, dat van vijftig kilometer is oranje en van nog groter afstand is rood. Dit verklaart waarom de opgaande of ondergaande zon oranje of rood is. Dat licht komt van een zeer grote afstand.
Het groene licht is soms te zien als er een heel dik wolkenpakket boven ons hangt, dat zich ongeveer tot een afstand van dertig kilometer van de waarnemer uitstrekt (zoals af en toe bij een zware onweersbui). De wolk schermt dan het blauwe licht van nabij af. We zien dus alleen het licht van dertig kilometer. Resultaat: een groene lucht.
Als de wolk zich over nog grotere afstand uitstrekt, dan zal de lucht onder de wolk respectievelijk geel, oranje of rood kleuren.
Jan van de Kassteele, Wageningen

Bron: http://www.intermediair.nl/Weekblad/kvrage...onweer2001.html
Winter 2014 - 2015 wordt horror?
Woonplaats: Homoet (Overbetuwe)
Berichten: 1134
Lid sinds: 9 jun. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
22 maart 2011, 13:22 uur | Bericht #220389
Inderdaad vreemde lucht jah... Ik kan t me alleen niet herrinneren, ondank dak al me hele leven dichtbij arnhem woon
Woonplaats: Honselersdijk (Zuid-Holland)
Berichten: 1483
Lid sinds: 26 aug. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
22 maart 2011, 14:10 uur | Bericht #220396
groene lucht heb ik vaker tijdens onweer gezien... maar dat zag er heel anders uit dan dit
k zou bijna zeggen dat...
met vriendelijke groet,

Marcel
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
22 maart 2011, 15:08 uur | Bericht #220403
Ik heb ook vaker groen gezien in wolken en in de lucht maar dat was toch anders dan dit. Dat was meer een groen tintje door het donkere heen, dit hier is puur groen. Wellicht is er bij de reproductie van foto (papier) naar foto (digi) wat ruis in de kleuren gekomen en is de verzadiging wat toegenomen?! Je ziet de groene zweem ook over de huizen zelf heen namelijk...

Desalniettemin, heerlijk ruig wolkenpartijtje dat ongetwijfeld een bui heeft gegeven...
MarkB
Lid
Woonplaats: Nijkerk
Berichten: 1786
Lid sinds: 6 mei. 2011
21 mei 2011, 19:50 uur | Bericht #234471
Die lucht heb ik ook is eerder gezien, echt heel raar ziet dat eruit.
Onweersdagen 2013: 12
Onweersdagen 2014: 24
Onweersdagen 2015: 9
Onweersdagen 2016: 10
Onweersdagen 2017: 7
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.865 topics, welke bij elkaar 448.391 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.589 leden.
Het nieuwste lid is scrhebergen@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 20 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 20, lezen 2 mensen het topic "Berichtgeving noodweer 8-10 augustus 2014".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden