Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cumberland, NC; Harnett, NC; Hoke, NC; Moore, NC.

10 May 2024 21:54:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Washington, NC.

10 May 2024 21:54:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Beaufort, NC; Pitt, NC.

10 May 2024 21:43:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Bladen, NC.

10 May 2024 21:39:27

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Chesterfield, SC; Kershaw, SC; Lancaster, SC.

10 May 2024 21:39:27

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Martin, NC; Washington, NC.

10 May 2024 21:39:26

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Marlboro, SC.

10 May 2024 21:25:11

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Chester, SC.

10 May 2024 21:25:11

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Beaufort, NC; Greene, NC; Pitt, NC.

10 May 2024 21:25:11

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kershaw, SC; Lancaster, SC.

10 May 2024 21:25:10

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor San Saba, TX.

10 May 2024 21:25:10

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Richmond, NC.

10 May 2024 21:25:10

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Bladen, NC; Robeson, NC.

10 May 2024 21:03:01

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Anson, NC; Richmond, NC.

10 May 2024 21:03:01

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Chesterfield, SC.

10 May 2024 21:03:00
Actueel
1 / 4

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2
Woonplaats: Arkel
Berichten: 431
Lid sinds: 28 jul. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
22 maart 2011, 15:21 uur | Bericht #220407
Hallo,

Vanacht een ingeving en de tijd gehad om er weer even lekker op uit te trekken.

Hier mijn resultaat uit losse hand genomen


177.JPG

181.JPG

197.JPG

199.JPG

lrenenfotografiegroot.jpg

xxaa.jpg

Groetjes Lynette
Dichter bij moeder natuur! I love it **stormchaser for life** Fotografie website Lynette RensenInterviews over stormchasen! AD rivierenland en De stad GorinchemInterviews Stormchasen NL, Lynette Rensen
Woonplaats: Arnhem
Berichten: 667
Lid sinds: 14 apr. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
22 maart 2011, 16:08 uur | Bericht #220419
zitten een paar mooie plaaten bij!

TwitterFotoFanatic WebsiteStormchase team Arnhem ****Get out of my way!! I have a storm to catch!!****
Waarom deze advertentie?
roytjee24
Lid
Woonplaats: Nijverdal
Berichten: 339
Lid sinds: 12 nov. 2010
22 maart 2011, 16:13 uur | Bericht #220420
mooie platen
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
22 maart 2011, 16:33 uur | Bericht #220423
Lynette, vooral de eerste en de laatste vind ik topfoto's, mooi sfeertje...
Woonplaats: Arkel
Berichten: 431
Lid sinds: 28 jul. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
22 maart 2011, 16:57 uur | Bericht #220426
Bedankt voor jullie reacties

Ik hoop dit jaar me nog veel bezig te houden met nachtfotografie.
Hopelijk ook bliksemfoto's
Dichter bij moeder natuur! I love it **stormchaser for life** Fotografie website Lynette RensenInterviews over stormchasen! AD rivierenland en De stad GorinchemInterviews Stormchasen NL, Lynette Rensen
pyro
Lid
Woonplaats: Utrecht
Berichten: 721
Lid sinds: 11 jul. 2010
22 maart 2011, 17:58 uur | Bericht #220432
Citaat van Resident Evil, dinsdag 22 maart 2011, 16:57 uur Bedankt voor jullie reacties

Ik hoop dit jaar me nog veel bezig te houden met nachtfotografie.
Hopelijk ook bliksemfoto's


go for it!
wel beter als je er een statief bij gebruikt
succes
Volg pyropix stormchase videos op http://www.facebook.com/pyropixvideos
Woonplaats: Homoet (Overbetuwe)
Berichten: 1134
Lid sinds: 9 jun. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
22 maart 2011, 18:09 uur | Bericht #220433
Hele mooie plaatjes hoor
MarkNL
Lid
Woonplaats: Spijkenisse
Berichten: 2121
Lid sinds: 8 jun. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
22 maart 2011, 19:54 uur | Bericht #220442
Zeer mooi resultaat voor uit de losse hand . Doe ik je met mijn trilhandjes niet na .
Marching ever onward to tomorrow!
Woonplaats: Maria-Hoop (Midden-Limburg)
Berichten: 434
Lid sinds: 15 jul. 2010
22 maart 2011, 20:03 uur | Bericht #220443
Ik vind het gebruik van de sluitertijd wel leuk
Het zorgt voor meer licht en scherpte, maar ook voor van die prachtige vegen van langrijdende auto's
35 sneeuwdagen gehad in Limburg in 2010/2011Mijn foto-topic
Cateye
Lid
Woonplaats: Almere
Berichten: 380
Lid sinds: 19 aug. 2006
22 maart 2011, 20:20 uur | Bericht #220446
Mooi!!!
Wat zijn dat nou voor dingetjes op de laatste foto, reflectoren of zo?
'k Heb hem als wallpaper nu
Het valt wel, maar niet mee.
Woonplaats: Arkel
Berichten: 431
Lid sinds: 28 jul. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
22 maart 2011, 22:22 uur | Bericht #220456
@Mark
Dankjewel
Ik heb ook beste trilhandjes maar ik maak gebruik van bruggetjes/paaltjes of bomen om mn armen te ondersteunen om het getril te verminderen. Werk goed vind ik. Maar volgende keer echt met statief

@Monique
Das een van de dingen waar ik me een beetje in aan het verdiepen ben. Dit ook ivb de onweer die er hopelijk weer aan gaat komen.

@Cateye
Dankjewel ik voel me vereerd
Dat zijn Roadflare's deze ga ik gebruiken tijdens mn fotosessies in het donker of met onweerfotografie op n vaste plek. Dit om me zo zichtbaar te maken voor andere weggebruikers. Is voor ieders veiligheid een vriend van mij verkoopt ledlamp producten voor de auto:D

Hier nog een filmpje van de roadflares: http://www.youtube.com/watch?v=8NHQN8ZKRCc

Zelf komen er in mn auto ook iets van ledlampen om de veiligheid van mn chacemobiel en mezelf te vergroten

Straks mn fotografiewebsite op mn achterraam en een leuke O-O sticker en ben ik compleet XD | Gewijzigd: 22 maart 2011, 22:24 uur, door Resident Evil
Dichter bij moeder natuur! I love it **stormchaser for life** Fotografie website Lynette RensenInterviews over stormchasen! AD rivierenland en De stad GorinchemInterviews Stormchasen NL, Lynette Rensen
Cateye
Lid
Woonplaats: Almere
Berichten: 380
Lid sinds: 19 aug. 2006
23 maart 2011, 17:14 uur | Bericht #220531
gave dingen, die Roadflares!
Het valt wel, maar niet mee.
Ome-Joep
Lid
Woonplaats: Apeldoorn
Berichten: 2089
Lid sinds: 22 mei. 2007
24 maart 2011, 00:49 uur | Bericht #220571
mooie foto's
Ome-Joep Maar hopen op een mooie zomer met veel onweer ! Leuk het T-shirt showen van Onweer Online
Eilander
Lid
Woonplaats: Terschelling
Berichten: 1001
Lid sinds: 13 jan. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
24 maart 2011, 10:01 uur | Bericht #220590
Prima foto's!
Nachtfotografie is het leukst. En als je dit kunt zal een goed onweer geen probleem zijn. Alleen nog een paar mooie plekjes uitzoeken en je zit geramd.

Wat voor camera gebruik je?
Jelte Media: webdesign, fotografie en video van Terschelling
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Woonplaats: Arkel
Berichten: 431
Lid sinds: 28 jul. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
24 maart 2011, 11:44 uur | Bericht #220604
Bedankt

Ik gebruik de canon 550D en de 1000D. En heb 1 lens 70-300 van canon en een van tamron, 2x 18-55 lensjes. en een sigma 18- 200. Dus bijna alles in huis voor een leuke maar ook dure hobby

En heb een velbon statief. Voor in de auto gebruik ik een pittenzak op mn raamstyle en een regenhoes + zonnekap om de regen niet al te veel op de lens te laten vallen.

De onweer fotografie plekken heb ik al Mooi uitzicht is natuurlijk erg belangerijk

Daarvoor moet ik ook trouwens die Roadflares voor aanschaffen (sta dan op n brugje en wilo toch laten zien aan de medeweggebruikers dat er "iets" op de brug gebeurt en de medeweggebruikers alerter zijn.)

Groetjes Lynette

Dichter bij moeder natuur! I love it **stormchaser for life** Fotografie website Lynette RensenInterviews over stormchasen! AD rivierenland en De stad GorinchemInterviews Stormchasen NL, Lynette Rensen
Eilander
Lid
Woonplaats: Terschelling
Berichten: 1001
Lid sinds: 13 jan. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
25 maart 2011, 08:16 uur | Bericht #220716
Ehm, begrijp ik goed dat het je plan is om op een brug te gaan staan? Met auto en al dan hoop ik?
Over het algmeen krijg je de mooiste foto's van zo dichtbij dat het al geen goed idee meer is om buiten een auto te zijn. De meeste foto's neem ik van binnen in de auto of van er net buiten als de bui ver genoeg weg lijkt.
Maar kun je met een auto gaan stilstaan op een brug?
Jelte Media: webdesign, fotografie en video van Terschelling
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Woonplaats: Arkel
Berichten: 431
Lid sinds: 28 jul. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
25 maart 2011, 08:46 uur | Bericht #220719
Hoi Eilander

Is een brugje in de polder en ja ik blijf in de auto geen zin op gefrietuurd te worden En het is geen doorgaande weg. En in de nacht amper wat verkeer. Gelukkig een dikke paar honderd meter flinke masten die als bliksemvanger fugeren maar indd je weet nooit Daarom dan echt safty first de auto niet uit tot na de bui ver genoeg is.
Dichter bij moeder natuur! I love it **stormchaser for life** Fotografie website Lynette RensenInterviews over stormchasen! AD rivierenland en De stad GorinchemInterviews Stormchasen NL, Lynette Rensen
Eilander
Lid
Woonplaats: Terschelling
Berichten: 1001
Lid sinds: 13 jan. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
25 maart 2011, 22:48 uur | Bericht #220810
Citaat van Resident Evil, vrijdag 25 maart 2011, 8:46 uur Hoi Eilander

Is een brugje in de polder en ja ik blijf in de auto geen zin op gefrietuurd te worden En het is geen doorgaande weg. En in de nacht amper wat verkeer. Gelukkig een dikke paar honderd meter flinke masten die als bliksemvanger fugeren maar indd je weet nooit Daarom dan echt safty first de auto niet uit tot na de bui ver genoeg is.



Hehehe, lijkt me een goed idee. Afgelopen jaar onderweg naar fotografieplek een inslag op een meter of 20 (bleek later, ik ken de mensen waar het ingeslagen was) van de auto. Ik veilig, dus nu nog meer aangespoord om de boel op te zetten en plaatjes te schieten. Kom ik onderweg (misschien 500 meter verder van de inslag) een paar toeristen tegen die onder een enorme boom, naast een grote stalen telefoonmast staan te schuilen. Aaaaaah... dus geen foto's geschoten, maar vriendelijk geprobeerd te blijven met een stelletje idioten in m'n auto...
Jelte Media: webdesign, fotografie en video van Terschelling
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Woonplaats: Arkel
Berichten: 431
Lid sinds: 28 jul. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
26 maart 2011, 20:45 uur | Bericht #220904
Citaat van Eilander, vrijdag 25 maart 2011, 22:48 uur Hehehe, lijkt me een goed idee. Afgelopen jaar onderweg naar fotografieplek een inslag op een meter of 20 (bleek later, ik ken de mensen waar het ingeslagen was) van de auto. Ik veilig, dus nu nog meer aangespoord om de boel op te zetten en plaatjes te schieten. Kom ik onderweg (misschien 500 meter verder van de inslag) een paar toeristen tegen die onder een enorme boom, naast een grote stalen telefoonmast staan te schuilen. Aaaaaah... dus geen foto's geschoten, maar vriendelijk geprobeerd te blijven met een stelletje idioten in m'n auto...


Das super dat je hun "veiligheid" en droogte heb aangeboden. Natuurlijk jammer van de foto's die je dan niet kan schieten. Maar lijkt me ook wel een fijn idee als ik een van die personen was dat iemand zo vriendelijk is om ons even in "veiligheid te stellen.

Hopelijk komt dit jaar de fotografische momenten helemaal goed

Groetjes Lynette
Dichter bij moeder natuur! I love it **stormchaser for life** Fotografie website Lynette RensenInterviews over stormchasen! AD rivierenland en De stad GorinchemInterviews Stormchasen NL, Lynette Rensen
Mistery
Lid
Woonplaats: Den Bosch
Berichten: 21
Lid sinds: 8 jun. 2007
27 maart 2011, 11:09 uur | Bericht #220940
:D Schitterende foto's! Thxs for sharing
Terug naar boven
1 2
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.858 topics, welke bij elkaar 448.376 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.584 leden.
Het nieuwste lid is Rooie bert.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 82 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 82, lezen 4 mensen het topic "Zonnestorm treft de aarde Poollicht in Nederland mogelijk.".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden